
Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Chyba tak samo jak 2.0 czyli w instrukcji z tego co pamiętam było do 1l/1000km 


- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
Mam 230 tys przebiegu, jeżdżę od zera, apetyt rósł powoli obecnie 1L na 1 tys na półsyntetyku. Posty właścicieli wskazują na potrzebę wymiany uszczelniaczy i kompletu pierścieni. Odpowiedzi mechaników, z którymi rozmawiałem – że nie ma dużych szans na uzdrowienie w dłuższym okresie. Więc:
– czy ktoś zrobił remont, przejechał pow. 20 tys i problem nie powrócił?
– czy ktoś mógłby polecić serwis, który sprosta wyzwaniu? Jestem z Łodzi, ale może być cały kraj.
– czy ktoś zrobił remont, przejechał pow. 20 tys i problem nie powrócił?
– czy ktoś mógłby polecić serwis, który sprosta wyzwaniu? Jestem z Łodzi, ale może być cały kraj.
- Od: 1 cze 2015, 11:43
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 – 1.8 benzyna -2005
Trochę śmieszne, bo jak z silnikiem nic się nie dzieje poza zużywaniem nadmiernych ilości oleju, to przecież zrobisz remont i silnik przejedzie pewnie drugie tyle kilometrów.jaroslaw_lodz napisał(a):Odpowiedzi mechaników, z którymi rozmawiałem – że nie ma dużych szans na uzdrowienie w dłuższym okresie.
Ponad 100 tyś km po remoncie jeżdzone na lpg – pobór do 2l/15tyśjaroslaw_lodz napisał(a):– czy ktoś zrobił remont, przejechał pow. 20 tys i problem nie powrócił?
Adisbdg napisał(a):To moje 2.3 tyle nie bierze
a ja te 2.3 omijałem bo "bioro oleju jak gupie"



- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
PP89 napisał(a):Ponad 100 tyś km po remoncie jeżdzone na lpg – pobór do 2l/15tyś
a jaki masz trend? Stały czy rosnący? Przy jakim przebiegu remontowałeś?
- Od: 1 cze 2015, 11:43
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 – 1.8 benzyna -2005
Przy 90tyś, jak kupiłem zjadało 1l/2tyś albo i więcej (z winy poprzedniego właściciela), teraz jest ponad 200tyś. Remont, który polegał na wymianie pierścieni i uszczelniaczy, bo reszta wg mechanika była idealna. Zużycie rośnie, bo na początku nie zauważałem żeby brał jakoś wyraźnie, ale coś tam schodziło, potem między wymianami (interwał 15tyś) schodził cały bagnet z max do min, ale sporadycznie zdarzyło mi się coś dolać, natomiast ostatnio po remoncie głowicy, bo jedno gniazdo było wypalone (nie przypilnowałem regulacji zaworów i pojawił się błąd wypadania zapłonu, ale to i tak jest świetnie bo ponad 100tyś na lpg i z resztą gniazd wszystko w porządku...) zauważyłem jakby większe zużycie, właśnie około tych 2l.
Ale dla mnie to w pełni akceptowalne, auto i tak teraz nie jeździ tak dużo jak dawniej, więc jest okey. Olej też w małym stopniu zmienia barwę, gdy jest zużyty, a 4l shell helix 10w40, którym zalewam kosztuje do 80zł.
Civic z 94r, którego miałem wciągał 1l/2tyś, olej był czarny jak smoła, a i tak bezproblemowo zrobiłem nim 25tyś km, tyle że dymił.
Także nie mam żadnych powodów myśleć że mój silnik nie zrobi jeszcze dodatkowych 50tyś jak nie dużo więcej. Prędzej przerdzewieje cała
EDIT/
A no i remont nie był na oryginałach, ale co było wkładane to już nie pamiętam
Ale dla mnie to w pełni akceptowalne, auto i tak teraz nie jeździ tak dużo jak dawniej, więc jest okey. Olej też w małym stopniu zmienia barwę, gdy jest zużyty, a 4l shell helix 10w40, którym zalewam kosztuje do 80zł.
Civic z 94r, którego miałem wciągał 1l/2tyś, olej był czarny jak smoła, a i tak bezproblemowo zrobiłem nim 25tyś km, tyle że dymił.
Także nie mam żadnych powodów myśleć że mój silnik nie zrobi jeszcze dodatkowych 50tyś jak nie dużo więcej. Prędzej przerdzewieje cała
EDIT/
A no i remont nie był na oryginałach, ale co było wkładane to już nie pamiętam
Ostatnio edytowano 2 cze 2015, 10:03 przez PP89, łącznie edytowano 1 raz
PP89 napisał(a):między wymianami (interwał 15tyś) schodził cały bagnet z max do min,
Bardzo to optymistyczne. To teraz ogromnie będę wdzięczny za namiar na serwis, którego nie będę musiał przekonywać, że warto to zrobić. Zniechęcają mnie w ASO (BTW Matsuoka podała cenę 12 tys zł), freelancerzy boją się podejmować "bo koszty wysokie a może nic nie dać". Zatem czekam na osobę, która na hasło "Mazda 6 bierze olej" powie "wiem co z tym zrobić!"
- Od: 1 cze 2015, 11:43
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 – 1.8 benzyna -2005
Jestem z południa, Myślenice. I szczerze nie wiem czy bym polecił ten serwis w tym momencie. Poza tym poszukaj bliżej, bo bez sensu taki kawał jechać. Może masz pecha i trafiasz na głupków 
Ciekawe jest to, że stwierdzają, że może nic nie dać. Zaglądali do środka? Mierzyli elementy? Czy może coś Ci się jeszcze dzieje z silnikiem poza tym że bierze olej? Bo jak tak reaguje na problem i przebieg to śmieszne.
Chyba nie ma na tym forum regionalnego działu, bo byś mógł tam zapytać. Poszukaj opinii w internecie, podzwoń, porównaj i będzie dobrze.
Ciekawe jest to, że stwierdzają, że może nic nie dać. Zaglądali do środka? Mierzyli elementy? Czy może coś Ci się jeszcze dzieje z silnikiem poza tym że bierze olej? Bo jak tak reaguje na problem i przebieg to śmieszne.
Chyba nie ma na tym forum regionalnego działu, bo byś mógł tam zapytać. Poszukaj opinii w internecie, podzwoń, porównaj i będzie dobrze.
Ja nie korzystałem ale tu na forum jest polecany tadziol z Katowic http://www.mazdaspeed.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=2519
Przy takiej remoncie lepiej czasami podjechać kawałek niż robić 2 razy.
Ps. W Łodzi nie tak łatwo o dobrego i zaufanego mechanika ja jeszcze nie znalazłem.
Przy takiej remoncie lepiej czasami podjechać kawałek niż robić 2 razy.
Ps. W Łodzi nie tak łatwo o dobrego i zaufanego mechanika ja jeszcze nie znalazłem.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
A możesz powiedzieć ile Cie wyniósł koszt tego remontu? Na marginesie, jak czytam nieraz przy jakich przebiegach coś zaczyna szwankować to mnie przeraża. Kto kiedyś slyszal żeby w "japońcu" robić remonty przy 90k przebiegu? Teraz jak widać to coraz częściej tak się dzieje. Wszyscy piszą że to zaniedbanie poprzedniego właściciela, ale co powiedzieć jak np. kolega jaroslaw_lodz miał auto od nowości i już w oczy mi się rzucił drugi post w którym ludzie piszą że olej zaczyna spalać przy przebiegu poniżej 100 tys.
Czy ktoś miał naprawę związaną z tematem w Auto Serwis Bednarek w Łodzi przy ulicy Zagajnikowej? Na rekomendacje w klubie MX5 zwrócił moją uwagę kolega Yoki. Cenę otrzymałem przystępną (2 tys), jednak nadal ten sam sceptycyzm podczas rozmowy.
- Od: 1 cze 2015, 11:43
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 – 1.8 benzyna -2005
Koszt mojego remontu 3000 zł
Dopisano 9 cze 2015, 09:40:
To co było robione:
remont głowicy+wymiana zaworu
nowy komplet pierścieni
nowe uszczelki kolektora ssącego
została stara uszczelka pod wydech
uszczelka pod głowicę(oryginał)
uszczelka pod kapę od zaworów(oryginał)
nowy olej
płyn chłodniczy
nowe świece irydowe
silikon pod miskę olejową
Dopisano 9 cze 2015, 09:40:
To co było robione:
remont głowicy+wymiana zaworu
nowy komplet pierścieni
nowe uszczelki kolektora ssącego
została stara uszczelka pod wydech
uszczelka pod głowicę(oryginał)
uszczelka pod kapę od zaworów(oryginał)
nowy olej
płyn chłodniczy
nowe świece irydowe
silikon pod miskę olejową
- Od: 3 kwi 2011, 21:06
- Posty: 41
- Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 4x2 2019
SkyPassion
witam, moja m6 tez bierze olej, rok temu łykała ok 0,3 obecnie 0,7 ostatnio zrobiłem płukankę i wlałem Valvoline 10w40 wcześniej był castrol 5w40, po zabiegu przejechałem 600km i trudno mi ocenić czy mniej pije, poczekam z oceną jeszcze z 0,5k.
A że w cuda nie wierzę to powoli zbieram na remont, zna ktoś dobrego fachowca od mazd w Warszawie lub okolicach ?
Nie chce mi się wierzyć że tyle benzyniaków mazdy ma ochotę na olej z powodu niedbalstwa właścicieli.
Szwagier ma mazdę 323f , stracił prawko i samochód stał pod domem przez 3 lata, musiał kilka rzeczy wymienić ale w silniku nic nie robił, nie zapiekły się pierścienie i nie stwardniały uszczelniacze zaworów – oleju nic nie bierze.
Sam miałem kiedyś mazdę 323 c z silnikiem 1,5 i przez 6 lat użytkowania nigdy miedzy wymianami oleju nie robiłem dolewek.
A że w cuda nie wierzę to powoli zbieram na remont, zna ktoś dobrego fachowca od mazd w Warszawie lub okolicach ?
Nie chce mi się wierzyć że tyle benzyniaków mazdy ma ochotę na olej z powodu niedbalstwa właścicieli.
Szwagier ma mazdę 323f , stracił prawko i samochód stał pod domem przez 3 lata, musiał kilka rzeczy wymienić ale w silniku nic nie robił, nie zapiekły się pierścienie i nie stwardniały uszczelniacze zaworów – oleju nic nie bierze.
Sam miałem kiedyś mazdę 323 c z silnikiem 1,5 i przez 6 lat użytkowania nigdy miedzy wymianami oleju nie robiłem dolewek.
- Od: 28 sie 2014, 17:19
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6 2.0 L 2006 rok 147 KM
mnich napisał(a):zna ktoś dobrego fachowca od mazd w Warszawie
Gdybym ja miał oddać swoją Mazdę na taki zabieg to jedyne warsztaty to Jaksa lub Auto Zakręt.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Jak wlales 10w40 to teoretycznie mniej powinien wypić

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6