Regulacja zaworów w silniku

Postprzez CLAU » 16 maja 2014, 18:07

Normalny popychacz:

Obrazek


Hydrauliczny popychacz:

Obrazek

Widać, że hydrauliczny jest dwuelementowy gdyż te dwie tulejki pracują między sobą zwiększając/zmniejszając luz.


Jeżeli ktoś dalej nie wie czym się rózni hydrauliczny od zwykłego to już nawet lekarz nie pomoże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rymko » 19 maja 2014, 17:45

Kolego Clau
Dzieki za fotki – teraz wszystko jasne.
W twoim ostatnim poście w temacie napisałeś co najmniej enigmatycznie
Postprzez CLAU » 01 maja 2014 11:01
Szklanki i popychacze hydrauliczne to dokładnie to samo i różnią się tylko budową.
?????
Dokładnie to samo nie może przecież być inne.

Post przez klajgus » 16 maja 2014 17:58
wygląda to identycznie jak w 2.0 poza tym elementem (walec) miedzy zębatkami , u mnie tego nie ma, i zapewniam cie ze to nie są hydrauliczne popychacze tylko zwykle szklanki, nie ma tam żadnej hydrauliki, miałem to w rekach, jak byś miał hydrauliczna kompensacje to miał byś całkiem inne luzy ,bo na wyłączonym silniku hydraulika nie działa ( nie ma ciśnienia oleju)


Dzięki klajgus wierzę – sądziłem, że są to hydrauliczne popychacze chociaż widziałem tylko ich górę i górny wycinek walca. Sądzę, że do silnika 2.3 będą pasować szklanki od fordowskiego 2.0.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez CLAU » 19 maja 2014, 19:10

Rymko, chodziło o to, że niektórzy w tym temacie sądzą, że szklanki to co innego, a popychacze to co innego.

Szklanka=popychacz, i dzielimi je na normalne popychacze oraz na hydrauliczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

PostTen post został usunięty przez rafik256 7 cze 2014, 13:56.

Postprzez antichoice » 30 sie 2014, 21:05

antichoice napisał(a):Odebralem samochod z regulacji. W sumie zaplacilem 400zl za robocizne plus za 7 szklanek po 40zl z Forda.
Ale niestety pojawil się problem juz po wyjechaniu z serwisu. Na 3 cylindrze wypada zaplon (błąd P0303). Zamienione cewki i swiece i nadal to samo.
Jak jest zimny to pracuje prawidlowo. Po nagrzaniu podczas przyspieszania mocno szarpie i miga konrtolka Check Engine.
Jutro jade z powrotem.


Sory za offtop ale należą sie wyjaśnienia.
Okazało się, że to wiązka przewodów do wtryskiwacza była urwana i wypadał zapłon.
Doszedlem do tego po sprawdzeniu wszystkich przewodów.
To nie wina serwisu, który robil wymiane szklanek.
Regulacje zrobiono bardzo dobrze.
Teraz chodzi jak żyleta.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez berrrcik29 » 14 wrz 2014, 17:25

Witam,
czy można jakoś na słuch lub organoleptycznie stwierdzić, że zawory np. klepią i trzeba je wyregulować?
Będzie to w ogóle słychać? Jeżdżę na gazie, ma już na nim zrobione około 110000km, nie wiem kiedy ostatnio było to sprawdzane/regulowane. Moc (chyba) ma, jak go wkręcę powyżej 4500obr/min to nawet ciągnie na każdym biegu. Nie jeździłem inną mazdą także nie mam odniesienia. Silnik 1.8.
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez CLAU » 14 wrz 2014, 21:15

Klepiące zawory słychać jeżeli klepią – tylko one niekoniecznie muszą być do regulacji. Na różnych olejach mogą być ciche lub lekko klepać. To samo w zależności od rozgrzania oleju i samego silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez antichoice » 15 wrz 2014, 17:06

Lepiej sprawdzic czy wydechowe nie sa podparte. Bo jak dluzej tak pojezdzisz to glowica do remontu.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez gt_1 » 21 lut 2015, 23:07

Napiszę dla zainteresowanych
Moja mazda ma właśnie robioną regulację w jednym z warsztatów w Lublinie, szklanki nie będą wymieniane tylko szlifowane, podobno ma działać, pożyjemy zobaczymy, przetestuje na własnej skórze.
Mazda ma 200 tyś. przebiegu, 70 tyś na gazie: podczas kontroli luzów na pierwszym cylindrze na wydechowym luz- 0,05 <oczy>
Osiem wydechowych do zrobienia, koszt 1000 zł.
Miałem objawy podpartych zaworów, na zimnym silniku samochód gasł przy dojeździe do świateł, (sprzegło hamulec i obroty spadały do zgaśnięcia), po rozgrzaniu było ok.
Mam nadzieję, że po zrobieniu wszystko będzie ok i dwa lata jeszcze pojeżdżę.
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 13:28
Posty: 25
Skąd: Glasgow, UK
Auto: Mazda 6 TS 2.0 Pb [141] '05 Hatchback

Postprzez dejneks » 22 lut 2015, 21:07

Panowie Mazda 6 1,8 120KM L8 BEZ lpg kiedy, jak i jak często reguluje się zawory?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1037 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez brodaM6 » 23 lut 2015, 08:24

Podobno pierwszym z objawów jest dość długie kręcenie przed odpaleniem
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez rymko » 23 lut 2015, 13:55

dejneks napisał(a):Panowie Mazda 6 1,8 120KM L8 BEZ lpg kiedy, jak i jak często reguluje się zawory?

Wg. instrukcji zawory się sprawdza co 120 tys.
Kiedy się je reguluje – wtedy gdy wymagają regulacji.
Jak masz zagazowaną przynajmniej co 60 tys.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez dejneks » 23 lut 2015, 15:51

brodaM6 napisał(a):Podobno pierwszym z objawów jest dość długie kręcenie przed odpaleniem

Nie mam takich objawów ;)

rymko napisał(a):Wg. instrukcji zawory się sprawdza co 120 tys.
Kiedy się je reguluje – wtedy gdy wymagają regulacji.
Jak masz zagazowaną przynajmniej co 60 tys.


Nie jest zagazowana a na liczniku dopiero 109 tys.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1037 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez rymko » 24 lut 2015, 13:59

11 lat i 109 tys. ?
Strasznie słabo jeżdżona, albo kręcona.
Wg. mnie lepiej sprawdź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez dejneks » 24 lut 2015, 21:18

Z tego co wiem to nie kręcona, przy okazji sprawdzę ;)
Ostatnio edytowano 24 lut 2015, 21:42 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1037 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez DeviS » 25 lut 2015, 07:55

Panowie, według której instrukcji zawory w tym silniku reguluje sie co 120tys ???? ;) chyba patrzycie w tabele dotyczaca DIESLA a my mowimy o benzynie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez rymko » 25 lut 2015, 18:07

Wg. mojej książki serwisowej – mam Ci wkleić zdjęcie byś uwierzył ? :)
I nie regulować, ale najpierw sprawdzić.

Dopisano 25 lut 2015 18:09:

dejneks napisał(a):Z tego co wiem to nie kręcona, przy okazji sprawdzę ;)

A jak zamierzasz to sprawdzić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez brodaM6 » 25 lut 2015, 18:39

Zapyta szczerze sprzedawcę <lol>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez DeviS » 25 lut 2015, 19:05

No właśnie jakoś nie mogę uwierzyć ;) czyżby w dwóch identycznych instrukcjach obsługi dotyczącej tego samego modelu samochodu pisali co innego na temat regulacji zaworów ?? po za tym któregoś razu dzwoniłem do serwisu Mazdy (Lublin) i Pan mi powiedział że w Dieslu się sprawdza i ewentualnie reguluje co 120tys km a benzyna ma taką konstrukcję że jest to nie wymagane i na koniec dodał..... chyba że ktoś jeździ na LPG ;) Ale podsumowując – Ja w swojej instrukcji obsługi oryginalnej francuskiej jak i Polskiej w wersji PDF nie mam nic na temat sprawdzenie i regulacji luzów zaworowych w silniku benzynowym ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez dejneks » 25 lut 2015, 21:56

No właśnie w instrukcji jest że luz zaworowy w dieslu sprawdza się przy 120tys, przy silniku benzynowym nie ma wzmianki o luzie zaworowym.
Czyli jak rozumiem w silniku benzynowym bez lpg nie ma potrzeby sprawdzenia ew. regulacji luzu zaworowego?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1037 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6