Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

Postprzez Arkadius 73 » 23 sty 2013, 18:19

Tak
Arkadius 73
 

Postprzez brodaM6 » 11 lut 2013, 11:57

czas i pora na moją sonde nr.2,tylko czemu ona tak jak ujoł to już drugi kolo od kompa szfankuje ,a nie niedziała,błąd P0170 uboga mieszanka,non stop wywala checka czy na lpg czy pb,objawy to szarpie samochodem masakra zwłaszcza z miejsca
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez brodaM6 » 19 lut 2013, 08:51

Czy te cacko pociągnie u mnie czy nie bardzawo,czy może musi to być sonda NGK za 350-450zł,bo wiadomo ori 800zł,a to tu http://moto.allegro.pl/ntk-ngk-sonda-la ... 61675.html
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Grucha » 19 lut 2013, 09:44

Poczytaj to http://engine-codes.com/p0170_mazda.html zanim kupisz sonde

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez brodaM6 » 19 lut 2013, 10:30

Możliwe przyczyny P0170
– Wycieki powietrza zasysanego
– Uszkodzony przedni podgrzewany czujnik tlenu
– Zapłon wystrzelenie
– Uszkodzone wtryskiwacze
– Układ wydechowy przecieki gazu
– Niewłaściwe ciśnienie paliwa
– Brak paliwa
– Wadliwy Air Mass Flow (MAF) sensor
– Nieprawidłowe Positive Wentylacja skrzyni korbowej (PCV) przyłącze węża
Czegoś tu nie rozumiem na kompie wywala że to sonda dogorywa jeden z <czarodziej> stwierdził że może kat sie grzeje i sonda szfankuje,jeżeli chodzi o jazde na gazie to do 13tyś bez problemowo ,a teraz non stop z tym walcze,w 306 miałem podobny problem z Map sensor miałem nieszczelność od mapa do kolektora na gumowej rurce też brakowało mu oddejśćia z miejsca ale czy szarpał nie pamietam

Dopisano czwartek, 28 lutego 2013, 09:23:

Zmieniłem sonde ,check sie nie pali, a scanxl zczytałem kody błedów p0134,p0130 źle sonde podłączyłem? ,już nie czaje .zapodaje screna: Obrazek
A tak jak mi już checka na deske wywaliło : Obrazek
http://zapodaj.net/images/54ca070f5461e.png ,http://zapodaj.net/images/ff2bb9dd6a5a0.jpg


Dopisano środa,6 marca 2013, 15:47:

Zmieniłem sonde na starą i teraz mam P0171,coraz bardziej skłaniam sie ku MAF
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

PostTen post został usunięty przez brodaM6 6 mar 2013, 10:21.

Postprzez smola71 » 11 cze 2013, 22:04

witam, miałem błąd p2177, stwierdziłem, że to lambda, po odpiciu lambdy auto zaczęło pracować normalnie (lambda zaniżała dawkę paliwa), i tu się schody zaczęły bo mam 5 przewodów, ale dzięki forum wstawiłem lambdę 07-au4 od audicy , śmiga.
smola71
 

Postprzez newuser » 23 cze 2013, 07:38

Przegladajac oferte lokalnego sklepu znalazlem taka sonde 5-cio przewodowa: http://shop.advanceautoparts.com/webapp ... fragment-3, czy to moze byc sonda taka jak ori tylko bez znaczka mazdy? :> czy ktos wie czy NTK robi sondy na pierwszy montaz dla mazd?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez Bart007 » 24 cze 2013, 05:59

Polecany zamiennik 5 przewodowej sondy szerokopasmowej z audi 06E906265S ma 6 przewodów. Wiecie może, do czego jest ten szósty? Jestem przed zakupem i wyminą i chcę się upewnić, że ten model dalej pasuje do mazdy 6 GY FL 2.0.
Początkujący
 
Od: 19 maja 2011, 22:14
Posty: 10
Skąd: Polska Południowa
Auto: Mazda 6 GY 2005r benzyna 2.0 147KM

Postprzez katzuhero » 29 lip 2013, 22:45

Trzy dni temu po odpaleniu samochodu zapalił mi się check. W tym czasie samochód nie stracił mocy oraz nic niepokojącego nie zauważyłem. Jak się później okazało był to błąd P2251 (1 czujnik 1 sonda). Od momentu skasowania błędu zrobiłem ok 300 km i na całe szczęście wszystko jest w porządku. Jaki mógł być powód wystąpienia tego błędu? W warsztacie powiedziano mi żebym sprawdził świece zapłonowe (2 letnie i zrobione 30 tys km). Znacie jakieś inne możliwe powody wystąpienia tego błędu? Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 22:27
Posty: 8
Skąd: Biała Podlaska / Warszawa
Auto: Mazda 6 '06r. 2.0i 147KM

Postprzez huzak » 18 paź 2013, 21:45

Witam
Trochę odkopię temat...
Posiadam mazdę 6 GY 2.0 benz 147km z końca 2006. Zapalił mi się check engine gdy stałem na światłach, zaraz po wyjechaniu z parkingu.
Komputer wykazał błąd sondy cyt: obwód sondy lambda. Sygnał za wysoki Bank 1 sonda 2. Nieciągły.

Czy jesteście w stanie określić która to sonda?

Gdy badaliśmy sondy na kompie jedna posiadała przebieg z wartościami w uA (mikroamper) natomiast druga – ta wadliwa – w V w zakresie 0-1V. Z tym że po chwili pracy na jałowym przebieg wykresu oscylował przy 0,1V a elektryk twierdził że cały czas powinna pracować. Dopiero wciśnięcie gazu wymuszało zmianę pracy sondy. Ale zaraz po chwili pracy na jałowym wykres opadał do min.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2008, 18:41
Posty: 5

Postprzez misiek89 » 20 paź 2013, 19:05

Sensor 1 od silnika, 2 za katem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez marmuc » 11 sty 2014, 01:10

Witam,

wczoraj wymieniłem sondę regulacyjną w swojej Mazdzie 1.8 benz/LPG na NTK LZA07-AU4 zamiast mega-drogiego oryginału zgodnie z sugestiami. Potwierdzam skuteczność tego rozwiązania. Sonda oprócz wtyczki i oznaczenia wygląda na identyczną, ilość i kolory przewodów takie same. Zaadoptowałem oryginalne wtyczki do nowej sondy używając tulejek zaciskowych. Sonda kosztowała na alledrogo 200zł – tak więc oszczędność b. duża.

Oryginał pożył na LPG 150 tys km – gaz od nowości.

Objawy przed wymianą:
– nierówna praca w zakresie 2-3 tys obrotów
– błąd P2177 na benzynie

Po wymianie problemy ustąpiły. Śmiga aż miło.
marmuc
 

Postprzez smoku84 » 11 sty 2014, 23:15

Witam!!!
Też chciałem potwierdzić skuteczność podmiany sondy LZA07-MD2 na LZA07-AU4 oraz podziękować za pomoc w rozwiązaniu tego drogiego problemu bo 2200zł a 300zł ma przebicie <jupi> . Mam tylko nadzieję że wytrzyma chodź ze 4lata :D
Ps: nie odcinałem wtyczki od nowej sądy gdyż nie chciałem stracić gwarancji, bo ponoć tak owa jest. Więc wykorzystałem jakieś pojedyncze końcówki z jakiś wtyczek RTV, osadziłem na odpowiednich pinach i wypełniłem silikonem sanitarnym <oczko> a inne przewody połączyłem skręcając je+ tulejka miedziana oraz koszulka termo-kurczliwa.
Ostatnio edytowano 12 sty 2014, 01:38 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ortografia
Początkujący
 
Od: 10 sty 2014, 11:45
Posty: 4 (0/1)
Auto: Mazda 6 kombi 2,0 LF 147km
05/06r.

Postprzez marmuc » 13 sty 2014, 00:12

smoku84 – na gwarancję nie liczyłbym bo producent nie dedykuje tej sondy do Twojego auta więc coś trzeba by chyba mocno kombinować :D podejrzewam, że gwarancja w przypadku sondy jest w ogóle b. trudna do wyegzekwowania. dla 200zł pewnie nie warto. Co do trwałości wg mnie to to samo (tylko z logo Mazdy w oryginale), więc i trwałość powinna być na podobnym poziomie :) dodatkowe wtyczki to prawdopodobnie większa rezystancja ale być może nie ma to aż takiego znaczenia
marmuc
 

Postprzez smoku84 » 13 sty 2014, 18:38

marmuc- z tą gwarancją to oczywiste się nie przyznam że wsadziłem ją do Mazdy tylko dopasuję ją pod odpowiedni model :D wiem że nie jest łatwo ale zawsze warto bo kupuje nową a tamtą odsyłam aż do skutku i miałem już parę takich przypadków z np. wkrętarką a dokładnie z bateriami które padły po roku oczywiście odmawiali mi z 5albo 6razy ale brakło im chyba cierpliwości i dali nowe ;P A co do wtyczki to zapewne masz rację ale puki co to brak błędów.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2014, 11:45
Posty: 4 (0/1)
Auto: Mazda 6 kombi 2,0 LF 147km
05/06r.

Postprzez Kamil611 » 23 sty 2014, 10:42

Witam.Ja mam podobny problem z mazdą (szarpie mi w okolicach 2000 obr i przy szbszej zmianie biegu). Wymieniałem swiece, przewody wysokiego napiecia czysciłem przepustnice itp. Po zamontowaniu gazu zapalił mi się check i iwywalił mi błąd P0131 oraz P0171.
Zapytałem sie gazownika o te szarpanie on (na gazie i na benzie to samo) powiedział ze to może byc przyczyna zabrudzonego MAFA, bo na wolnych obrotach jedna sonda pracuje a druga lezy. Dopiero po dodaniu gazu ta druga pracuje tak jak nalezy(na kompie pokazywało sonda nr.2). Która to jest sonda nr.2???
I czy to może świadczyc o jej złej pracy(ze jest do wymiany).????
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2013, 18:56
Posty: 34
Skąd: Białystok
Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km

Postprzez siemek55 » 23 sty 2014, 16:44

Kamil611 napisał(a):(na kompie pokazywało sonda nr.2). Która to jest sonda nr.2???

parę postów wyżej :>
misiek89 napisał(a):Sensor 1 od silnika, 2 za katem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Kamil611 » 23 sty 2014, 16:48

To jest ta przed katalizatorem???

Dopisano 23 sty 2014, 15:52:

p.s Nie chciałbym na marne pieniędzy wyrzucać

Dopisano 23 sty 2014, 15:56:

I czy te błędy P0131 i P0171 jest z nią związana???
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2013, 18:56
Posty: 34
Skąd: Białystok
Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km

Postprzez brodaM6 » 23 sty 2014, 17:23

Maf czyśćłeś miałem identyczny błąd P0171 uboga mieszanka ,u mnie pomógł nowy maf w sensie używany możesz mieć tez nieszczelność ,mechanikowi tez sonda nr. 2 cos nie tak pracowała

Dopisano czwartek, 23 stycznia 2014, 16:26:

Co do P0131
Możliwe przyczyny
– Uszkodzony Podgrzewana przednia bank 1 czujnika tlenu
– Podgrzewana przednia bank 1 czujnika tlenu Wiązka jest otwarty lub zwarty
– Podgrzewana przednia bank 1 czujnika tlenu obwodu słabe połączenie elektryczne
– Niewłaściwe ciśnienie paliwa
– Uszkodzone wtryskiwacze paliwa
– Wlotowe nieszczelności może być uszkodzony
– wycieki gazów wydechowych
Tu masz jeszcze cos ciekawego http://translate.google.pl/translate?hl ... 6bih%3D672
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6