Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)
czas i pora na moją sonde nr.2,tylko czemu ona tak jak ujoł to już drugi kolo od kompa szfankuje ,a nie niedziała,błąd P0170 uboga mieszanka,non stop wywala checka czy na lpg czy pb,objawy to szarpie samochodem masakra zwłaszcza z miejsca
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Czy te cacko pociągnie u mnie czy nie bardzawo,czy może musi to być sonda NGK za 350-450zł,bo wiadomo ori 800zł,a to tu
http://moto.allegro.pl/ntk-ngk-sonda-la ... 61675.html
![](./urlscreenshots/871698110d068df179f19dbd6bd277fca87114d1.jpg)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Możliwe przyczyny P0170
– Wycieki powietrza zasysanego
– Uszkodzony przedni podgrzewany czujnik tlenu
– Zapłon wystrzelenie
– Uszkodzone wtryskiwacze
– Układ wydechowy przecieki gazu
– Niewłaściwe ciśnienie paliwa
– Brak paliwa
– Wadliwy Air Mass Flow (MAF) sensor
– Nieprawidłowe Positive Wentylacja skrzyni korbowej (PCV) przyłącze węża
Czegoś tu nie rozumiem na kompie wywala że to sonda dogorywa jeden z
stwierdził że może kat sie grzeje i sonda szfankuje,jeżeli chodzi o jazde na gazie to do 13tyś bez problemowo ,a teraz non stop z tym walcze,w 306 miałem podobny problem z Map sensor miałem nieszczelność od mapa do kolektora na gumowej rurce też brakowało mu oddejśćia z miejsca ale czy szarpał nie pamietam
Dopisano czwartek, 28 lutego 2013, 09:23:
Zmieniłem sonde ,check sie nie pali, a scanxl zczytałem kody błedów p0134,p0130 źle sonde podłączyłem? ,już nie czaje .zapodaje screna:![Obrazek](http://zapodaj.net/images/421f83896ca17.png)
A tak jak mi już checka na deske wywaliło :![Obrazek](http://zapodaj.net/images/54ca070f5461e.png)
http://zapodaj.net/images/54ca070f5461e.png ,http://zapodaj.net/images/ff2bb9dd6a5a0.jpg
Dopisano środa,6 marca 2013, 15:47:
Zmieniłem sonde na starą i teraz mam P0171,coraz bardziej skłaniam sie ku MAF
– Wycieki powietrza zasysanego
– Uszkodzony przedni podgrzewany czujnik tlenu
– Zapłon wystrzelenie
– Uszkodzone wtryskiwacze
– Układ wydechowy przecieki gazu
– Niewłaściwe ciśnienie paliwa
– Brak paliwa
– Wadliwy Air Mass Flow (MAF) sensor
– Nieprawidłowe Positive Wentylacja skrzyni korbowej (PCV) przyłącze węża
Czegoś tu nie rozumiem na kompie wywala że to sonda dogorywa jeden z
![czarodziej <czarodziej>](./images/smilies/czarodziej.gif)
Dopisano czwartek, 28 lutego 2013, 09:23:
Zmieniłem sonde ,check sie nie pali, a scanxl zczytałem kody błedów p0134,p0130 źle sonde podłączyłem? ,już nie czaje .zapodaje screna:
![Obrazek](http://zapodaj.net/images/421f83896ca17.png)
A tak jak mi już checka na deske wywaliło :
![Obrazek](http://zapodaj.net/images/54ca070f5461e.png)
http://zapodaj.net/images/54ca070f5461e.png ,http://zapodaj.net/images/ff2bb9dd6a5a0.jpg
Dopisano środa,6 marca 2013, 15:47:
Zmieniłem sonde na starą i teraz mam P0171,coraz bardziej skłaniam sie ku MAF
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
witam, miałem błąd p2177, stwierdziłem, że to lambda, po odpiciu lambdy auto zaczęło pracować normalnie (lambda zaniżała dawkę paliwa), i tu się schody zaczęły bo mam 5 przewodów, ale dzięki forum wstawiłem lambdę 07-au4 od audicy , śmiga.
-
smola71
Przegladajac oferte lokalnego sklepu znalazlem taka sonde 5-cio przewodowa: http://shop.advanceautoparts.com/webapp ... fragment-3, czy to moze byc sonda taka jak ori tylko bez znaczka mazdy?
czy ktos wie czy NTK robi sondy na pierwszy montaz dla mazd?
Polecany zamiennik 5 przewodowej sondy szerokopasmowej z audi 06E906265S ma 6 przewodów. Wiecie może, do czego jest ten szósty? Jestem przed zakupem i wyminą i chcę się upewnić, że ten model dalej pasuje do mazdy 6 GY FL 2.0.
- Od: 19 maja 2011, 22:14
- Posty: 10
- Skąd: Polska Południowa
- Auto: Mazda 6 GY 2005r benzyna 2.0 147KM
Trzy dni temu po odpaleniu samochodu zapalił mi się check. W tym czasie samochód nie stracił mocy oraz nic niepokojącego nie zauważyłem. Jak się później okazało był to błąd P2251 (1 czujnik 1 sonda). Od momentu skasowania błędu zrobiłem ok 300 km i na całe szczęście wszystko jest w porządku. Jaki mógł być powód wystąpienia tego błędu? W warsztacie powiedziano mi żebym sprawdził świece zapłonowe (2 letnie i zrobione 30 tys km). Znacie jakieś inne możliwe powody wystąpienia tego błędu? Pozdrawiam
- Od: 6 wrz 2012, 22:27
- Posty: 8
- Skąd: Biała Podlaska / Warszawa
- Auto: Mazda 6 '06r. 2.0i 147KM
Witam
Trochę odkopię temat...
Posiadam mazdę 6 GY 2.0 benz 147km z końca 2006. Zapalił mi się check engine gdy stałem na światłach, zaraz po wyjechaniu z parkingu.
Komputer wykazał błąd sondy cyt: obwód sondy lambda. Sygnał za wysoki Bank 1 sonda 2. Nieciągły.
Czy jesteście w stanie określić która to sonda?
Gdy badaliśmy sondy na kompie jedna posiadała przebieg z wartościami w uA (mikroamper) natomiast druga – ta wadliwa – w V w zakresie 0-1V. Z tym że po chwili pracy na jałowym przebieg wykresu oscylował przy 0,1V a elektryk twierdził że cały czas powinna pracować. Dopiero wciśnięcie gazu wymuszało zmianę pracy sondy. Ale zaraz po chwili pracy na jałowym wykres opadał do min.
Trochę odkopię temat...
Posiadam mazdę 6 GY 2.0 benz 147km z końca 2006. Zapalił mi się check engine gdy stałem na światłach, zaraz po wyjechaniu z parkingu.
Komputer wykazał błąd sondy cyt: obwód sondy lambda. Sygnał za wysoki Bank 1 sonda 2. Nieciągły.
Czy jesteście w stanie określić która to sonda?
Gdy badaliśmy sondy na kompie jedna posiadała przebieg z wartościami w uA (mikroamper) natomiast druga – ta wadliwa – w V w zakresie 0-1V. Z tym że po chwili pracy na jałowym przebieg wykresu oscylował przy 0,1V a elektryk twierdził że cały czas powinna pracować. Dopiero wciśnięcie gazu wymuszało zmianę pracy sondy. Ale zaraz po chwili pracy na jałowym wykres opadał do min.
- Od: 29 lip 2008, 18:41
- Posty: 5
Witam,
wczoraj wymieniłem sondę regulacyjną w swojej Mazdzie 1.8 benz/LPG na NTK LZA07-AU4 zamiast mega-drogiego oryginału zgodnie z sugestiami. Potwierdzam skuteczność tego rozwiązania. Sonda oprócz wtyczki i oznaczenia wygląda na identyczną, ilość i kolory przewodów takie same. Zaadoptowałem oryginalne wtyczki do nowej sondy używając tulejek zaciskowych. Sonda kosztowała na alledrogo 200zł – tak więc oszczędność b. duża.
Oryginał pożył na LPG 150 tys km – gaz od nowości.
Objawy przed wymianą:
– nierówna praca w zakresie 2-3 tys obrotów
– błąd P2177 na benzynie
Po wymianie problemy ustąpiły. Śmiga aż miło.
wczoraj wymieniłem sondę regulacyjną w swojej Mazdzie 1.8 benz/LPG na NTK LZA07-AU4 zamiast mega-drogiego oryginału zgodnie z sugestiami. Potwierdzam skuteczność tego rozwiązania. Sonda oprócz wtyczki i oznaczenia wygląda na identyczną, ilość i kolory przewodów takie same. Zaadoptowałem oryginalne wtyczki do nowej sondy używając tulejek zaciskowych. Sonda kosztowała na alledrogo 200zł – tak więc oszczędność b. duża.
Oryginał pożył na LPG 150 tys km – gaz od nowości.
Objawy przed wymianą:
– nierówna praca w zakresie 2-3 tys obrotów
– błąd P2177 na benzynie
Po wymianie problemy ustąpiły. Śmiga aż miło.
-
marmuc
Witam!!!
Też chciałem potwierdzić skuteczność podmiany sondy LZA07-MD2 na LZA07-AU4 oraz podziękować za pomoc w rozwiązaniu tego drogiego problemu bo 2200zł a 300zł ma przebicie
. Mam tylko nadzieję że wytrzyma chodź ze 4lata
Ps: nie odcinałem wtyczki od nowej sądy gdyż nie chciałem stracić gwarancji, bo ponoć tak owa jest. Więc wykorzystałem jakieś pojedyncze końcówki z jakiś wtyczek RTV, osadziłem na odpowiednich pinach i wypełniłem silikonem sanitarnym
a inne przewody połączyłem skręcając je+ tulejka miedziana oraz koszulka termo-kurczliwa.
Też chciałem potwierdzić skuteczność podmiany sondy LZA07-MD2 na LZA07-AU4 oraz podziękować za pomoc w rozwiązaniu tego drogiego problemu bo 2200zł a 300zł ma przebicie
![jupi <jupi>](./images/smilies/jupi.gif)
Ps: nie odcinałem wtyczki od nowej sądy gdyż nie chciałem stracić gwarancji, bo ponoć tak owa jest. Więc wykorzystałem jakieś pojedyncze końcówki z jakiś wtyczek RTV, osadziłem na odpowiednich pinach i wypełniłem silikonem sanitarnym
Ostatnio edytowano 12 sty 2014, 01:38 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ortografia
Powód: ortografia
smoku84 – na gwarancję nie liczyłbym bo producent nie dedykuje tej sondy do Twojego auta więc coś trzeba by chyba mocno kombinować
podejrzewam, że gwarancja w przypadku sondy jest w ogóle b. trudna do wyegzekwowania. dla 200zł pewnie nie warto. Co do trwałości wg mnie to to samo (tylko z logo Mazdy w oryginale), więc i trwałość powinna być na podobnym poziomie
dodatkowe wtyczki to prawdopodobnie większa rezystancja ale być może nie ma to aż takiego znaczenia
-
marmuc
marmuc- z tą gwarancją to oczywiste się nie przyznam że wsadziłem ją do Mazdy tylko dopasuję ją pod odpowiedni model
wiem że nie jest łatwo ale zawsze warto bo kupuje nową a tamtą odsyłam aż do skutku i miałem już parę takich przypadków z np. wkrętarką a dokładnie z bateriami które padły po roku oczywiście odmawiali mi z 5albo 6razy ale brakło im chyba cierpliwości i dali nowe
A co do wtyczki to zapewne masz rację ale puki co to brak błędów.
Witam.Ja mam podobny problem z mazdą (szarpie mi w okolicach 2000 obr i przy szbszej zmianie biegu). Wymieniałem swiece, przewody wysokiego napiecia czysciłem przepustnice itp. Po zamontowaniu gazu zapalił mi się check i iwywalił mi błąd P0131 oraz P0171.
Zapytałem sie gazownika o te szarpanie on (na gazie i na benzie to samo) powiedział ze to może byc przyczyna zabrudzonego MAFA, bo na wolnych obrotach jedna sonda pracuje a druga lezy. Dopiero po dodaniu gazu ta druga pracuje tak jak nalezy(na kompie pokazywało sonda nr.2). Która to jest sonda nr.2???
I czy to może świadczyc o jej złej pracy(ze jest do wymiany).
??
Zapytałem sie gazownika o te szarpanie on (na gazie i na benzie to samo) powiedział ze to może byc przyczyna zabrudzonego MAFA, bo na wolnych obrotach jedna sonda pracuje a druga lezy. Dopiero po dodaniu gazu ta druga pracuje tak jak nalezy(na kompie pokazywało sonda nr.2). Która to jest sonda nr.2???
I czy to może świadczyc o jej złej pracy(ze jest do wymiany).
- Od: 30 gru 2013, 18:56
- Posty: 34
- Skąd: Białystok
- Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km
Kamil611 napisał(a):(na kompie pokazywało sonda nr.2). Która to jest sonda nr.2???
parę postów wyżej
misiek89 napisał(a):Sensor 1 od silnika, 2 za katem
To jest ta przed katalizatorem???
Dopisano 23 sty 2014, 15:52:
p.s Nie chciałbym na marne pieniędzy wyrzucać
Dopisano 23 sty 2014, 15:56:
I czy te błędy P0131 i P0171 jest z nią związana???
Dopisano 23 sty 2014, 15:52:
p.s Nie chciałbym na marne pieniędzy wyrzucać
Dopisano 23 sty 2014, 15:56:
I czy te błędy P0131 i P0171 jest z nią związana???
- Od: 30 gru 2013, 18:56
- Posty: 34
- Skąd: Białystok
- Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km
Maf czyśćłeś miałem identyczny błąd P0171 uboga mieszanka ,u mnie pomógł nowy maf w sensie używany możesz mieć tez nieszczelność ,mechanikowi tez sonda nr. 2 cos nie tak pracowała
Dopisano czwartek, 23 stycznia 2014, 16:26:
Co do P0131
Możliwe przyczyny
– Uszkodzony Podgrzewana przednia bank 1 czujnika tlenu
– Podgrzewana przednia bank 1 czujnika tlenu Wiązka jest otwarty lub zwarty
– Podgrzewana przednia bank 1 czujnika tlenu obwodu słabe połączenie elektryczne
– Niewłaściwe ciśnienie paliwa
– Uszkodzone wtryskiwacze paliwa
– Wlotowe nieszczelności może być uszkodzony
– wycieki gazów wydechowych
Tu masz jeszcze cos ciekawego http://translate.google.pl/translate?hl ... 6bih%3D672
Dopisano czwartek, 23 stycznia 2014, 16:26:
Co do P0131
Możliwe przyczyny
– Uszkodzony Podgrzewana przednia bank 1 czujnika tlenu
– Podgrzewana przednia bank 1 czujnika tlenu Wiązka jest otwarty lub zwarty
– Podgrzewana przednia bank 1 czujnika tlenu obwodu słabe połączenie elektryczne
– Niewłaściwe ciśnienie paliwa
– Uszkodzone wtryskiwacze paliwa
– Wlotowe nieszczelności może być uszkodzony
– wycieki gazów wydechowych
Tu masz jeszcze cos ciekawego http://translate.google.pl/translate?hl ... 6bih%3D672
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6