Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez Grzyby » 24 lis 2011, 09:16

jan-os napisał(a):trzeba zakładać nowe pierścienie

<ok>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez GILB » 24 lis 2011, 16:24

możesz zakładać śmiało pierścienie GOETZE,
znasz wymiary pierścieni i kształt czoła dwóch pierwszych pierścionków?
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez jan-os » 6 gru 2011, 13:27

Jeszcze nie znam, bo nie był silnik rozbierany jeszcze.

A zapytam przy okazji, nie będę nowego wątku zakładał:
Czy silnik 1.8 przed-lift i po-lift pasują bez problemu, czy jeśli bym chciał zmienić silnik to muszę szukać silnik po-liftowy? Bo na zdjęciach widzę że się różnią między sobą.

Dopisano:
Albo jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwe założenie silnika 2.0 przed-lift / po-lift? Sądze, że wiązało by się to z wymianą komputera, ale czy coś jeszcze?
Początkujący
 
Od: 31 paź 2008, 12:09
Posty: 29
Skąd: Przeworsk
Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r

Postprzez maarec » 30 gru 2011, 20:52

witam ponownie. Koledzy proszę o radę – w przyszłym tygodniu mój silnik idzie do remontu.

silnik 2.0 LF przed liftem 141km.

Chodzi mi głównie o to jakie pierścienie wybrać? :

1.ASO proponuje oryginały nie podając producenta – 600zł
2.Mazda Parts – za to samo za kwotę 410zł
Intercars:
3.GOETZE pierścienie 87.50 STD FORD 2.0/2.3 16V (Duratec) FOCUS;MONDEO 11/00- cena jeszcze nie znana
4.Kolbenschmidt – również nie znana – zadzwonię w poniedziałek

Chodzi mi o jakość a nie o cenę – Oryginały czy Goetze czy Kolbenschmidt czy jeszcze inne ?

Kolejne pytanie – na co zwrócić uwagę/dopilnować mechanika ?
1. Sprawdzenie tłoków – czy trzymają wymiar + tulejowanie jak potrzeba
2. Uszczelniacze zaworowe
3. Uszczelka na głowicy + planowanie i sprawdzenie głowicy
4. Pierścienie
5. Olej kupiłem Dexelie 10W40 – taki jest zalany teraz (178 000km) – chyba nie wracać do 5W30?

Poradźcie coś przed rozpoczęciem prac – aby uniknąć kosztów i mądrzenia się, jak trzeba było to zrobić.

Odnośnie mechanika – znam go dość długo i mam zaufanie – robi nam kilka aut i jeszcze maniany nie zrobił.
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez Wojtek » 30 gru 2011, 21:17

przy tulejowaniu idziesz na nominalny wymiar... masz "nowy" silnik... zrob to... i olej 5W30
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez maarec » 30 gru 2011, 21:36

odnośnie tulejowania – planowałem robić – jeżeli po mierzeniu wyjdzie, że trzeba, w sumie decyzja powinna zapaść chyba – jak będzie trzymał normę – ale już blisko, żeby przekroczył wymiary?

(nie jestem fachowcem),

czy robić profilaktycznie mimo, że wymiar będzie dobry ? to jest koszt ok 1000zł więc do przemyślenia.

pytam teraz, bo jak silnik będzie otwarty to nie będzie czasu na rozmyślania..
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez Wojtek » 30 gru 2011, 21:47

maarec napisał(a):to jest koszt ok 1000zł więc do przemyślenia.

tu na forum ktos juz to robil... i wyszlo 700zl
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hubix » 31 gru 2011, 01:23

178 tys i remont silnika.. Niczym w CC700.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez GILB » 31 gru 2011, 09:35

maarec napisał(a):1.ASO proponuje oryginały nie podając producenta – 600zł
2.Mazda Parts – za to samo za kwotę 410zł
Intercars:
3.GOETZE pierścienie 87.50 STD FORD 2.0/2.3 16V (Duratec) FOCUS;MONDEO 11/00- cena jeszcze nie znana
4.Kolbenschmidt – również nie znana – zadzwonię w poniedziałek


Sprawdź jeszcze pierścienie Mahle, dodatkowo na producentach wymienionych w pkt 3,4 stoi niemiecka i włoska motoryzacja. Możesz być raczej spokojny o jakość tych produktów.

Co do zakładania pierścieni – miejsce gdzie łączą się końce pierścienia nazywa się zamkiem. Po włożeniu do tulei cylindra pierścień zaciska się lecz jego końce nie stykają się, mają niewielką swobodę.
Dlatego ważne jest żeby przy pierścieniowaniu tłoka zamki na kanałku 1 i 2 były przekręcone względem siebie 0 90 stopni. W kanałku 3 masz dwie lamelki (cieniutkie pierścienie) i sprężynkę. Zamek pierwszej lamelki powinien być przesunięty względem drugiego pierścienia o 90 stopni i to samo z drugą lamelą.
Czyli w skrócie zamki pierścieni powinny być rozmieszczone co 90 stopni, tak aby jeden nie znajdował się na drugim. Zmniejszasz ryzyko przedmuchów i brania oleju.

Jeśli chodzi o tulejowanie to wypada robić wymiar nominalny, chyba, że masz tłoki nadwymiarowe. Jeśli takich nie masz to większą średnicą pierścieni tłokowych nie nadgonisz i będziesz po remoncie w punkcie wyjścia.
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez maarec » 3 sty 2012, 13:32

koledzy..

dzisiaj auto poszło do rozkładania silnika – jutro pod wieczór będzie wiadomo co z nim.

w temacie tulejowania cylindrów – z tego co mówi mój mechanik a dodatkowo szlifierze, do których dzwoniłem – przeważnie bardziej zniszczony jest tłok i to on nie trzyma wymiaru. Mówią, że przy tulejowaniu cylindrów – jeżeli będzie konieczne – to przy okazji będzie trzeba na 90% dać nowe tłoki bo te nie trzymają wymiarów – a to już koszt nie byle jaki – na razie nie wiem jaki – ale w ASO 1200 za sztukę...

do tego u mnie w mieście tulejowanie to koszt raczej 1000zł a nie 700, ale to już inna bajka.

wie ktoś jakie koszty tłoków ?

chyba coraz bliżej u mnie do przekładki...

EDYCJA.
ok ceny

tłok firmy ARCO – 123zł sztuka, pierścienie NPR (według sprzedawcy były dawane na 1 montaż – 75zł za komplet na 1 cylinder)

tłok nadmiarowy 260/sztukę – nieznany producent

pierścienie goetze – ok 65 za komplet na 1 cylinder

odnośnie szlifierza – znalazłem za 800zł za tulejowanie polecany zakład i tam oddam blok silnika a oni zdecydują co dalej – czy kupować tłoki.

Koledzy doradźcie – jaki producent tłoków i pierścieni?
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez GILB » 3 sty 2012, 18:17

wybór co do pierścieni należy do Ciebie,
tłoków prawdopodobnie nie będziesz musiał wymieniać,
poczekaj aż je wyciągną,
tłok jest baryłką, taki ma kształt – nie jest idealnie okrągły
większa średnicę ma w osi płaszcza a mniejszą w osi otworów sworzniowych,
mniejszą średnicę w części pierścieniowej, większą na płaszczu
ważne, żeby próg ogniowy nie był zniszczony
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez maarec » 5 sty 2012, 21:08

pierwsze diagnozy – bez pomiarów

silnik rozłożony – cylindry "na oko" wydają się być idealne, to samo tyczy się tłoków. Zgodnie z przypuszczeniami – palił olej na 3 cylindrze – tam bardzo dużo syfu na zaworach. Prawdopodobnie przepuszczał na pierścieniach, szczegóły w poniedziałek – jak dojdzie jego kolej u szlifierza.

aktualnie plan jest taki – być może są minimalne luzy na zaworach – mają to porozkręcać i obadać jak to wygląda, mają zmierzyć cylindry i tłoki – chodź ich powłoki wydają się nietknięte, a mechanicy nawet u szlifierza – zgodnie twierdzą, że nie widać, gdzie przepuszcza ten olej.

dodatkowo – zabrałem tarczę sprzęgła- gdyż wygląda na mocno zjechaną – a niby ma dopiero 12 000km – w poniedziałek porównam ją z nową w hurtowni i zdecyduję, czy przy okazji tego nie zrobić.

mam nadzieję, że obędzie się bez tulejowania, a jedynie pierścienie + remont zaworów / sprawdzenie gniazd – ogółem głowica..
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez brio11 » 10 sty 2012, 22:15

Witam koledzy,

Jak większość osób w tym temacie mam problem ze spalaniem oleju, jest to na prawdę PROBLEM. Na początku grudnia kupiłem swoją wymarzoną madzie, przed zakupem pojechałem na przegląd przed zakupowy do ASO (Auto Księżyno Ełk), wszystko wyszło b.dobrze. W tamtym tygodniu sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że poziom jest bardzo niski. Na drugi dzień pojechałem na wymianę oleju i filtra, zalałem Elfa. Poziom oleju sprawdziłem tego samego dnia wieczorem i był ok, prawie do max. Dziś coś natknęło mnie żeby poziom sprawdzić ponownie i ku mojemu zdziwieniu poziom był niski :( i oczywiście przy włączonym silniku i odkręceniu korka parowóz. Silnik jest czysty, nic nie kapie, nie ma plam. Dodatkowo kilka dni przed wymianą oleju zapaliła się lampka silnika, pojechałem na komputer i wykazał błąd P0012(pozycja wałka rozrządu), po 2 dniach kontrolka zgasła i do tej pory się nie zapaliła. Samochód jeździ normalnie, nie ma utraty mocy, nie dymi, na pierwszy rzut oka wszystko w porządku. Wymiana podkładek i rzeczy, które są z tym związane (regulacja zaworów, kalibracja, czyszczenie wtryskiwaczy,smoka) powinna rozwiązać problem, czy czeka mnie grubsza naprawa?

Pozdrawiam
Brio
Ostatnio edytowano 10 sty 2012, 22:38 przez brio11, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez maselek » 10 sty 2012, 22:24

brio11 napisał(a):był niski i oczywiście przy włączonym silniku i odkręceniu korka parowóz

hmmm

brio11 napisał(a):Wymiana podkładek i rzeczy, które są z tym związane (regulacja zaworów, kalibracja, czyszczenie wtryskiwaczy,smoka) powinna rozwiązać problem

o jakim silniku mowa <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Wojtek » 10 sty 2012, 22:28

maselek napisał(a):o jakim silniku mowa

hm... patrzac na profil kolegi to 2.3l i to z LPG
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez brio11 » 10 sty 2012, 22:33

Dokładnie Mazda 6 2.3 2003r + LPG Stag 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez Wojtek » 10 sty 2012, 22:36

to jak ma sie to:

brio11 napisał(a):Dokładnie Mazda 6 2.3 2003r + LPG Stag 4

do tego:

brio11 napisał(a):Wymiana podkładek i rzeczy, które są z tym związane (regulacja zaworów, kalibracja, czyszczenie wtryskiwaczy,smoka)

juz nie wspomne o...

brio11 napisał(a):zalałęm Elfa


:|
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez brio11 » 10 sty 2012, 22:40

Instalacja LPG to chyba nie zbrodnia. Elf był polecany na forum więc go wybrałem. Sprawa mnie mocno martwi, nie wiem czy wystarczy tylko wymiana podkładek, czy coś grubszego :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez maselek » 10 sty 2012, 22:45

brio11
jakie podkładki chcesz wymieniać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Wojtek » 10 sty 2012, 22:57

brio11 napisał(a):Instalacja LPG to chyba nie zbrodnia. Elf był polecany na forum więc go wybrałem. Sprawa mnie mocno martwi, nie wiem czy wystarczy tylko wymiana podkładek, czy coś grubszego :(

poczytaj o swoim silniku... i nie mieszaj pojec... bo nie czysci sie smoka u ciebie... jak i nie wymienia sie podkladek pod wtryskiwaczami... nie ma takiej potrzeby... to sa zabiegi w silniku diesla

viewtopic.php?f=60&t=91222&hilit=2.3+bierze

viewtopic.php?t=47406

jak rowniez znajdzie sie tez cos w opiniach o modelu ;)

ps. jedz na kompresje i sprawdz ile tak na prawde spala oleju...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6