jan-os napisał(a):trzeba zakładać nowe pierścienie
Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Jeszcze nie znam, bo nie był silnik rozbierany jeszcze.
A zapytam przy okazji, nie będę nowego wątku zakładał:
Czy silnik 1.8 przed-lift i po-lift pasują bez problemu, czy jeśli bym chciał zmienić silnik to muszę szukać silnik po-liftowy? Bo na zdjęciach widzę że się różnią między sobą.
Dopisano:
Albo jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwe założenie silnika 2.0 przed-lift / po-lift? Sądze, że wiązało by się to z wymianą komputera, ale czy coś jeszcze?
A zapytam przy okazji, nie będę nowego wątku zakładał:
Czy silnik 1.8 przed-lift i po-lift pasują bez problemu, czy jeśli bym chciał zmienić silnik to muszę szukać silnik po-liftowy? Bo na zdjęciach widzę że się różnią między sobą.
Dopisano:
Albo jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwe założenie silnika 2.0 przed-lift / po-lift? Sądze, że wiązało by się to z wymianą komputera, ale czy coś jeszcze?
- Od: 31 paź 2008, 12:09
- Posty: 29
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r
witam ponownie. Koledzy proszę o radę – w przyszłym tygodniu mój silnik idzie do remontu.
silnik 2.0 LF przed liftem 141km.
Chodzi mi głównie o to jakie pierścienie wybrać? :
1.ASO proponuje oryginały nie podając producenta – 600zł
2.Mazda Parts – za to samo za kwotę 410zł
Intercars:
3.GOETZE pierścienie 87.50 STD FORD 2.0/2.3 16V (Duratec) FOCUS;MONDEO 11/00- cena jeszcze nie znana
4.Kolbenschmidt – również nie znana – zadzwonię w poniedziałek
Chodzi mi o jakość a nie o cenę – Oryginały czy Goetze czy Kolbenschmidt czy jeszcze inne ?
Kolejne pytanie – na co zwrócić uwagę/dopilnować mechanika ?
1. Sprawdzenie tłoków – czy trzymają wymiar + tulejowanie jak potrzeba
2. Uszczelniacze zaworowe
3. Uszczelka na głowicy + planowanie i sprawdzenie głowicy
4. Pierścienie
5. Olej kupiłem Dexelie 10W40 – taki jest zalany teraz (178 000km) – chyba nie wracać do 5W30?
Poradźcie coś przed rozpoczęciem prac – aby uniknąć kosztów i mądrzenia się, jak trzeba było to zrobić.
Odnośnie mechanika – znam go dość długo i mam zaufanie – robi nam kilka aut i jeszcze maniany nie zrobił.
silnik 2.0 LF przed liftem 141km.
Chodzi mi głównie o to jakie pierścienie wybrać? :
1.ASO proponuje oryginały nie podając producenta – 600zł
2.Mazda Parts – za to samo za kwotę 410zł
Intercars:
3.GOETZE pierścienie 87.50 STD FORD 2.0/2.3 16V (Duratec) FOCUS;MONDEO 11/00- cena jeszcze nie znana
4.Kolbenschmidt – również nie znana – zadzwonię w poniedziałek
Chodzi mi o jakość a nie o cenę – Oryginały czy Goetze czy Kolbenschmidt czy jeszcze inne ?
Kolejne pytanie – na co zwrócić uwagę/dopilnować mechanika ?
1. Sprawdzenie tłoków – czy trzymają wymiar + tulejowanie jak potrzeba
2. Uszczelniacze zaworowe
3. Uszczelka na głowicy + planowanie i sprawdzenie głowicy
4. Pierścienie
5. Olej kupiłem Dexelie 10W40 – taki jest zalany teraz (178 000km) – chyba nie wracać do 5W30?
Poradźcie coś przed rozpoczęciem prac – aby uniknąć kosztów i mądrzenia się, jak trzeba było to zrobić.
Odnośnie mechanika – znam go dość długo i mam zaufanie – robi nam kilka aut i jeszcze maniany nie zrobił.
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
odnośnie tulejowania – planowałem robić – jeżeli po mierzeniu wyjdzie, że trzeba, w sumie decyzja powinna zapaść chyba – jak będzie trzymał normę – ale już blisko, żeby przekroczył wymiary?
(nie jestem fachowcem),
czy robić profilaktycznie mimo, że wymiar będzie dobry ? to jest koszt ok 1000zł więc do przemyślenia.
pytam teraz, bo jak silnik będzie otwarty to nie będzie czasu na rozmyślania..
(nie jestem fachowcem),
czy robić profilaktycznie mimo, że wymiar będzie dobry ? to jest koszt ok 1000zł więc do przemyślenia.
pytam teraz, bo jak silnik będzie otwarty to nie będzie czasu na rozmyślania..
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
maarec napisał(a):to jest koszt ok 1000zł więc do przemyślenia.
tu na forum ktos juz to robil... i wyszlo 700zl
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
maarec napisał(a):1.ASO proponuje oryginały nie podając producenta – 600zł
2.Mazda Parts – za to samo za kwotę 410zł
Intercars:
3.GOETZE pierścienie 87.50 STD FORD 2.0/2.3 16V (Duratec) FOCUS;MONDEO 11/00- cena jeszcze nie znana
4.Kolbenschmidt – również nie znana – zadzwonię w poniedziałek
Sprawdź jeszcze pierścienie Mahle, dodatkowo na producentach wymienionych w pkt 3,4 stoi niemiecka i włoska motoryzacja. Możesz być raczej spokojny o jakość tych produktów.
Co do zakładania pierścieni – miejsce gdzie łączą się końce pierścienia nazywa się zamkiem. Po włożeniu do tulei cylindra pierścień zaciska się lecz jego końce nie stykają się, mają niewielką swobodę.
Dlatego ważne jest żeby przy pierścieniowaniu tłoka zamki na kanałku 1 i 2 były przekręcone względem siebie 0 90 stopni. W kanałku 3 masz dwie lamelki (cieniutkie pierścienie) i sprężynkę. Zamek pierwszej lamelki powinien być przesunięty względem drugiego pierścienia o 90 stopni i to samo z drugą lamelą.
Czyli w skrócie zamki pierścieni powinny być rozmieszczone co 90 stopni, tak aby jeden nie znajdował się na drugim. Zmniejszasz ryzyko przedmuchów i brania oleju.
Jeśli chodzi o tulejowanie to wypada robić wymiar nominalny, chyba, że masz tłoki nadwymiarowe. Jeśli takich nie masz to większą średnicą pierścieni tłokowych nie nadgonisz i będziesz po remoncie w punkcie wyjścia.
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
koledzy..
dzisiaj auto poszło do rozkładania silnika – jutro pod wieczór będzie wiadomo co z nim.
w temacie tulejowania cylindrów – z tego co mówi mój mechanik a dodatkowo szlifierze, do których dzwoniłem – przeważnie bardziej zniszczony jest tłok i to on nie trzyma wymiaru. Mówią, że przy tulejowaniu cylindrów – jeżeli będzie konieczne – to przy okazji będzie trzeba na 90% dać nowe tłoki bo te nie trzymają wymiarów – a to już koszt nie byle jaki – na razie nie wiem jaki – ale w ASO 1200 za sztukę...
do tego u mnie w mieście tulejowanie to koszt raczej 1000zł a nie 700, ale to już inna bajka.
wie ktoś jakie koszty tłoków ?
chyba coraz bliżej u mnie do przekładki...
EDYCJA.
ok ceny
tłok firmy ARCO – 123zł sztuka, pierścienie NPR (według sprzedawcy były dawane na 1 montaż – 75zł za komplet na 1 cylinder)
tłok nadmiarowy 260/sztukę – nieznany producent
pierścienie goetze – ok 65 za komplet na 1 cylinder
odnośnie szlifierza – znalazłem za 800zł za tulejowanie polecany zakład i tam oddam blok silnika a oni zdecydują co dalej – czy kupować tłoki.
Koledzy doradźcie – jaki producent tłoków i pierścieni?
dzisiaj auto poszło do rozkładania silnika – jutro pod wieczór będzie wiadomo co z nim.
w temacie tulejowania cylindrów – z tego co mówi mój mechanik a dodatkowo szlifierze, do których dzwoniłem – przeważnie bardziej zniszczony jest tłok i to on nie trzyma wymiaru. Mówią, że przy tulejowaniu cylindrów – jeżeli będzie konieczne – to przy okazji będzie trzeba na 90% dać nowe tłoki bo te nie trzymają wymiarów – a to już koszt nie byle jaki – na razie nie wiem jaki – ale w ASO 1200 za sztukę...
do tego u mnie w mieście tulejowanie to koszt raczej 1000zł a nie 700, ale to już inna bajka.
wie ktoś jakie koszty tłoków ?
chyba coraz bliżej u mnie do przekładki...
EDYCJA.
ok ceny
tłok firmy ARCO – 123zł sztuka, pierścienie NPR (według sprzedawcy były dawane na 1 montaż – 75zł za komplet na 1 cylinder)
tłok nadmiarowy 260/sztukę – nieznany producent
pierścienie goetze – ok 65 za komplet na 1 cylinder
odnośnie szlifierza – znalazłem za 800zł za tulejowanie polecany zakład i tam oddam blok silnika a oni zdecydują co dalej – czy kupować tłoki.
Koledzy doradźcie – jaki producent tłoków i pierścieni?
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
wybór co do pierścieni należy do Ciebie,
tłoków prawdopodobnie nie będziesz musiał wymieniać,
poczekaj aż je wyciągną,
tłok jest baryłką, taki ma kształt – nie jest idealnie okrągły
większa średnicę ma w osi płaszcza a mniejszą w osi otworów sworzniowych,
mniejszą średnicę w części pierścieniowej, większą na płaszczu
ważne, żeby próg ogniowy nie był zniszczony
tłoków prawdopodobnie nie będziesz musiał wymieniać,
poczekaj aż je wyciągną,
tłok jest baryłką, taki ma kształt – nie jest idealnie okrągły
większa średnicę ma w osi płaszcza a mniejszą w osi otworów sworzniowych,
mniejszą średnicę w części pierścieniowej, większą na płaszczu
ważne, żeby próg ogniowy nie był zniszczony
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
pierwsze diagnozy – bez pomiarów
silnik rozłożony – cylindry "na oko" wydają się być idealne, to samo tyczy się tłoków. Zgodnie z przypuszczeniami – palił olej na 3 cylindrze – tam bardzo dużo syfu na zaworach. Prawdopodobnie przepuszczał na pierścieniach, szczegóły w poniedziałek – jak dojdzie jego kolej u szlifierza.
aktualnie plan jest taki – być może są minimalne luzy na zaworach – mają to porozkręcać i obadać jak to wygląda, mają zmierzyć cylindry i tłoki – chodź ich powłoki wydają się nietknięte, a mechanicy nawet u szlifierza – zgodnie twierdzą, że nie widać, gdzie przepuszcza ten olej.
dodatkowo – zabrałem tarczę sprzęgła- gdyż wygląda na mocno zjechaną – a niby ma dopiero 12 000km – w poniedziałek porównam ją z nową w hurtowni i zdecyduję, czy przy okazji tego nie zrobić.
mam nadzieję, że obędzie się bez tulejowania, a jedynie pierścienie + remont zaworów / sprawdzenie gniazd – ogółem głowica..
silnik rozłożony – cylindry "na oko" wydają się być idealne, to samo tyczy się tłoków. Zgodnie z przypuszczeniami – palił olej na 3 cylindrze – tam bardzo dużo syfu na zaworach. Prawdopodobnie przepuszczał na pierścieniach, szczegóły w poniedziałek – jak dojdzie jego kolej u szlifierza.
aktualnie plan jest taki – być może są minimalne luzy na zaworach – mają to porozkręcać i obadać jak to wygląda, mają zmierzyć cylindry i tłoki – chodź ich powłoki wydają się nietknięte, a mechanicy nawet u szlifierza – zgodnie twierdzą, że nie widać, gdzie przepuszcza ten olej.
dodatkowo – zabrałem tarczę sprzęgła- gdyż wygląda na mocno zjechaną – a niby ma dopiero 12 000km – w poniedziałek porównam ją z nową w hurtowni i zdecyduję, czy przy okazji tego nie zrobić.
mam nadzieję, że obędzie się bez tulejowania, a jedynie pierścienie + remont zaworów / sprawdzenie gniazd – ogółem głowica..
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
Witam koledzy,
Jak większość osób w tym temacie mam problem ze spalaniem oleju, jest to na prawdę PROBLEM. Na początku grudnia kupiłem swoją wymarzoną madzie, przed zakupem pojechałem na przegląd przed zakupowy do ASO (Auto Księżyno Ełk), wszystko wyszło b.dobrze. W tamtym tygodniu sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że poziom jest bardzo niski. Na drugi dzień pojechałem na wymianę oleju i filtra, zalałem Elfa. Poziom oleju sprawdziłem tego samego dnia wieczorem i był ok, prawie do max. Dziś coś natknęło mnie żeby poziom sprawdzić ponownie i ku mojemu zdziwieniu poziom był niski
i oczywiście przy włączonym silniku i odkręceniu korka parowóz. Silnik jest czysty, nic nie kapie, nie ma plam. Dodatkowo kilka dni przed wymianą oleju zapaliła się lampka silnika, pojechałem na komputer i wykazał błąd P0012(pozycja wałka rozrządu), po 2 dniach kontrolka zgasła i do tej pory się nie zapaliła. Samochód jeździ normalnie, nie ma utraty mocy, nie dymi, na pierwszy rzut oka wszystko w porządku. Wymiana podkładek i rzeczy, które są z tym związane (regulacja zaworów, kalibracja, czyszczenie wtryskiwaczy,smoka) powinna rozwiązać problem, czy czeka mnie grubsza naprawa?
Pozdrawiam
Brio
Jak większość osób w tym temacie mam problem ze spalaniem oleju, jest to na prawdę PROBLEM. Na początku grudnia kupiłem swoją wymarzoną madzie, przed zakupem pojechałem na przegląd przed zakupowy do ASO (Auto Księżyno Ełk), wszystko wyszło b.dobrze. W tamtym tygodniu sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że poziom jest bardzo niski. Na drugi dzień pojechałem na wymianę oleju i filtra, zalałem Elfa. Poziom oleju sprawdziłem tego samego dnia wieczorem i był ok, prawie do max. Dziś coś natknęło mnie żeby poziom sprawdzić ponownie i ku mojemu zdziwieniu poziom był niski
Pozdrawiam
Brio
Ostatnio edytowano 10 sty 2012, 22:38 przez brio11, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 19 wrz 2011, 14:45
- Posty: 95
- Auto: Mazda 6 2.0
brio11 napisał(a):był niski i oczywiście przy włączonym silniku i odkręceniu korka parowóz
hmmm
brio11 napisał(a):Wymiana podkładek i rzeczy, które są z tym związane (regulacja zaworów, kalibracja, czyszczenie wtryskiwaczy,smoka) powinna rozwiązać problem
o jakim silniku mowa

to jak ma sie to:
do tego:
juz nie wspomne o...

brio11 napisał(a):Dokładnie Mazda 6 2.3 2003r + LPG Stag 4
do tego:
brio11 napisał(a):Wymiana podkładek i rzeczy, które są z tym związane (regulacja zaworów, kalibracja, czyszczenie wtryskiwaczy,smoka)
juz nie wspomne o...
brio11 napisał(a):zalałęm Elfa
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
brio11 napisał(a):Instalacja LPG to chyba nie zbrodnia. Elf był polecany na forum więc go wybrałem. Sprawa mnie mocno martwi, nie wiem czy wystarczy tylko wymiana podkładek, czy coś grubszego![]()
poczytaj o swoim silniku... i nie mieszaj pojec... bo nie czysci sie smoka u ciebie... jak i nie wymienia sie podkladek pod wtryskiwaczami... nie ma takiej potrzeby... to sa zabiegi w silniku diesla
viewtopic.php?f=60&t=91222&hilit=2.3+bierze
viewtopic.php?t=47406
jak rowniez znajdzie sie tez cos w opiniach o modelu
ps. jedz na kompresje i sprawdz ile tak na prawde spala oleju...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6