Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez Fred.X » 1 lis 2014, 23:03

mi bierze 0,2-0,4 l/1000km i dolewam , remont nie opłacalny , oprócz tego , silnik jest w świetnej kondycji, 18.10 byłem na przeglądzie , wynik spalin wzorowy

Dopisano 1 lis 2014, 23:04:

większość silników "pije" olej , i większość włascicieli się do tego nie przyznaje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez michalodz88 » 1 lis 2014, 23:15

Moja madzia z przebiegiem 247kkm łyka sobie średnio coś koło 600ml oleum na 4tyś km. Jazda mieszana, miasto trasa czasem trochę ją przycisne ;) Zobaczymy dalej bo to w sumie moje pierwsze 4tyś które nią zrobiłem. Olej dexelia ultra 5w30
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 09:34
Posty: 64 (0/2)
Skąd: Centrum
Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem

Postprzez berrrcik29 » 1 lis 2014, 23:34

600ml/1000km to jest w normie, ale 0.4l/1000km to już dużo. Głowica i pierścienie to nie remont.
Na początek, żeby się wykosztowywać zrobiłbym same uszczelniacze bo to napewno muszę i zobaczę jaki będzie efekt.
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez Fred.X » 1 lis 2014, 23:43

berrrcik29 napisał(a):600ml/1000km to jest w normie, ale 0.4l/1000km to już dużo.
zastanów się przez chwilę co napisałeś :D

Dopisano 1 lis 2014, 23:44:

0,4 = 400 ml
600ml = 0,6 l :D

Dopisano 1 lis 2014, 23:45:

wg instrukcji i jedno i drugie jest w normie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez rymko » 1 lis 2014, 23:58

Mam jedno pytanie – czy rodzaj filtra oleju ma wpływ na zużycie oleju ?
Mnie prawie nie bierze oleju, bo dolewam 200-300 ml na 10000km – używam Dexelii 5w30 i filtra Knecht.
Ostatnio jednak po jeździe w górach dolałam prawie 600 ml po 1000km, ale po raz pierwszy założyłem Filtrona – to przypadek czy filtr ma tu znaczenie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Fred.X » 2 lis 2014, 00:05

raczej nie , te silniki tak mają , ze przy dużym obciążeniu potrafią sobie łyknąć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez berrrcik29 » 2 lis 2014, 00:57

Miałem na myśli 600ml/4000km, źle napisałem. Oczywiście, że według instrukcji jest w normie. Było już to wielokrotnie poruszane, że jest to ucieczka producenta od odpowiedzialności za taki stan. Każdy wie, że takie spalanie oleju (np. 400ml/1000km) jest stanowczo za duże i to nie jest przypadłość Mazdy, że ten typ tak ma. Silnik nie powinien tyle brać oleju przy właściwej eksploatacji.
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez michalodz88 » 2 lis 2014, 01:13

Zależy ile komu bierze bo na dobrą sprawę co za problem dolać co te kilka tyś do pełnej skali bagnetu. Po coś ta miarka jest wymyślona i każdy chyba silnik takową posiada :) Jak nie ma wycieków, swiece nie są zalane jest moc a spaliny w normie to czym się przejmować. Jedynie koszty eksploatacji nieco wyższe bo zamiast bańki 4l od wymiany fo wymiany wyjdzie ze 6l :) To chyba tyle. Jak ktoś mi mówi że auto mu oleju nie bierze to tak jak kolega wyzej napisal, poprostu się nie przyznaje i to na tyle. A że te silniki akurat lubia sobie lyknac więcej... Widocznie taki ich urok :) Przy jeździe między 2-3 tyś obrotów myślę że będzie łykać mniej ;) tak mi sie wydawało jak sprawdzałem stan po np długiej trasie gdzie trochę ciskałem to ubytek był widoczny. Ten sam dystans zrobiony po mieście z lekką nogą i ubytku nie zauwazyłem. Teraz właśnie dolałem po 4tyś 600ml bo już dochodziło do dolnej granicy bagnetu.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 09:34
Posty: 64 (0/2)
Skąd: Centrum
Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem

Postprzez berrrcik29 » 2 lis 2014, 01:48

Nie no, zgadza się, każdy silnik musi wziąć olej, to prawda. W moim przypadku domyślam się, że sporo idzie przez uszczelniacze. Jak odkręcę korek wlewu oleju na rozgrzanym silniku widać spaliny wylatujące spod korka, czyli uszczelniacze. Jak uszczelniacze, to przez nie olej wciąga. Jak to zrobię, napewno się poprawi. Może się uda bez zdejmowania głowicy to zrobić.
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez DeviS » 3 lis 2014, 11:59

Z tego co czytam to aż nie chce mi się wierzyć ile oleju co niektórzy muszą dolewać między wymianami ;) No ale faktycznie może to i kwestia jazdy. Na poprzedniej wymianie oleju nie dolałem dosłownie nic – olej był zalany na poziom max i po 13kkm poziom był taki sam. Oczywiście jeździłem spokojnie. Teraz po 14kkm z poziomu max ubyło mi do połowy skali między MAX a MIN więc jestem bardzo zadowolony z tego stanu rzeczy biorąc pod uwagę że tym razem jazda nie była tak spokojna jak ostatnio.
Pozdrawiam i życzę jak najmniejszych dolewek ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez berrrcik29 » 3 lis 2014, 18:53

Kolego, to tylko się cieszyć, że tak mało Ci bierze ;)

U siebie zauważyłem że olej idzie odpowietrzeniem dekla przez przewód do przewodu gumowego między filtrem a przpustnicą. Ostatnio jak to wyciągałem zauważyłem, że ten przewód gumowy przepustnicą jest tłusty od oleju. Teraz zrobiłem tak, że zatkałem wejście, a odpowietrzenie przedłużyłem wężem i puściłem pod auto. Może tak być, czy odpowietrzenie musi być podpięte do kolektora ssącego?
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez CLAU » 3 lis 2014, 20:21

Po co to zrobiles skoro jest to calkowcie bez sensu, ze o kapiacym pod autem oleju nie wspomne ?
Poprawiasz rozwiazanie, ktore jest stosowane w każdej marce na świecie i nie, nie powoduje to nagłego uleczenia silnika odnosnie brania oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez berrrcik29 » 3 lis 2014, 20:56

No ok, ale normalne nie jest to i w każdej marce to nie występuje – zasysanie oleju przez odpowietrznik pokrywy zaworowej do kolektora ssącego... potem się olej spala i nic z tego nie ma poza tym, że go ubywa... Najprawdopodobniej u mnie tak się dzieje z powodu uszczelniaczy, które mam do wymiany. Spaliny pompowane tworzą wyższe ciśnienie i wypychają nadmiar powietrza przez odpowietrznik zabierając ze sobą olej, a że w wężu odpowietrznika jest znacznie mniejsze ciśnienie (podciśnienie z kolektora) to zaciąga. Dobrze mi się wydaje?
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez tadziol » 3 lis 2014, 21:31

berrrcik29 napisał(a):Najprawdopodobniej u mnie tak się dzieje z powodu uszczelniaczy, które mam do wymiany. Spaliny pompowane tworzą wyższe ciśnienie i wypychają nadmiar powietrza przez odpowietrznik zabierając ze sobą olej, a że w wężu odpowietrznika jest znacznie mniejsze ciśnienie (podciśnienie z kolektora) to zaciąga. Dobrze mi się wydaje?

Źle Ci się wydaje...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez berrrcik29 » 3 lis 2014, 22:40

Panie Tadku, to proszę o wyjaśnienie jak to z tym jest :)
Mało miałem doczynienia z mechaniką samochodową, brałem to na logikę, więc będę wdzięczny za wytłumaczenie zagadnienia :)
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez tadziol » 3 lis 2014, 22:42

Zaprawdę nie jestem godzien..... ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez berrrcik29 » 3 lis 2014, 23:02

Nie no śmiało ;) jeżeli nie jest tak jak myślę, to proszę o wyjaśnienie.
Z góry dziękuję :)
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez tadziol » 3 lis 2014, 23:08

berrrcik29 napisał(a):Spaliny pompowane tworzą wyższe ciśnienie i wypychają nadmiar powietrza przez odpowietrznik zabierając ze sobą olej, a że w wężu odpowietrznika jest znacznie mniejsze ciśnienie (podciśnienie z kolektora) to zaciąga

Spaliny niestety trafiają do komory korbowej inną drogą-poprzez pierścienie.
Żaden silnik nie jest tak idealnie szczelny w tym miejscu.Natomiast gdyby miały się przedostać przez uszczelniacze zaworowe,to tylko w przypadku niedrożnego układu wydechowego.W pozostałych przypadkach gazy spalinowe w trakcie suwu wydechu nie są w stanie przejść przez ciasne gumki uszczelniaczy.
Tak czy siak ich ilość jest znikoma aby dokonać tego co opisałeś powyżej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez berrrcik29 » 3 lis 2014, 23:18

No ok, to jak to wytłumaczyć skoro mam wzorowe ciśnienie sprężania cylindrach na poziomie 17-17.5bar, a jak odkręcę korek wlewu oleju przy rozgrzanym pracującym silnik widzę wydobywający się dym i smród spalin? (celowo to sprawdzałem na benzynie). To jak to wytłumaczyć?
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez tadziol » 3 lis 2014, 23:23

berrrcik29 napisał(a):jak to wytłumaczyć (...) odkręcę korek wlewu oleju przy rozgrzanym pracującym silnik widzę wydobywający się dym i smród spalin?

tadziol napisał(a):Spaliny niestety trafiają do komory korbowej inną drogą-poprzez pierścienie.
Żaden silnik nie jest tak idealnie szczelny w tym miejscu

berrrcik29 napisał(a):mam wzorowe ciśnienie sprężania cylindrach na poziomie 17-17.5bar

i co z tego....?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6