
Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Mam nadzieję że ma oryginalny, ponieważ jest książka serwisowa, sprowadzony 2009r do 2008r serwisowany 143tyś km. Byłem w "NIBY" najlepszym warsztacie u siebie w mieście i powiedziano mi że w trasie jak jadę dużymi prędkościami to normalne tym bardziej w tym modelu auta że będzie go brał, ponieważ te silniki mają to do siebie, jeżdżę tak pół na pół miasto trasa i na 3500 tyś km dolałem już lekko ponad 1l ponieważ w trasie bierze go dość dużo a w mieście minimalnie. Kompresję sprawdzano mi w warsztacie przy kupnie Idealna, także nie wydaje mi się ze jest zajeżdżony, ale nie jestem ekspertem! 

-
ralf1990
Z tym przebiegiem i książką serwisową,która to potwierdza bywa różnie...Wyobraz sobie,że gościu w Niemczech np handlarz ,kupuje auto od Niemca z ori przebiegiem dajmy na to 260tyś km.
Ten sam handlarz cofa licznik o 100tyś km,a potem jedzie do serwisu i prosi o wymianę jakiejś dupereli np. żarówki.W tym samym serwisie, oczywiście wpisują mu przebieg zgodny z licznikiem i w ten sposób gościu ma już 160tyś w książce serwisowej
A jeśli zrobi to ze 2-3 razy... potem sprzedaje auto Polakowi...
A w takie bzdury, że te silniki tak mają,to bym nie wierzył,bo najlepiej powiedzieć" ten typ tak ma"...
Oczywiście, cała ta sytuacja, wcale może ciebie nie dotyczyć,ale uwierz mi,że ta oliwożerność nie jest prawidłowa
Ten sam handlarz cofa licznik o 100tyś km,a potem jedzie do serwisu i prosi o wymianę jakiejś dupereli np. żarówki.W tym samym serwisie, oczywiście wpisują mu przebieg zgodny z licznikiem i w ten sposób gościu ma już 160tyś w książce serwisowej
A w takie bzdury, że te silniki tak mają,to bym nie wierzył,bo najlepiej powiedzieć" ten typ tak ma"...
Oczywiście, cała ta sytuacja, wcale może ciebie nie dotyczyć,ale uwierz mi,że ta oliwożerność nie jest prawidłowa
No więc co proponujesz
czy można się tym nie przejmować i jezdzić oczywiście częściej sprawdzając stan oleju, raczej mi to nie przeszkadza, ale czy nie narobi się od tego coś gorszego? Czytając te forum to widzę że bardzo dużo Mazdowiczów ma ten problem! Może ty kolego coś mądrego doradzisz? Mój szwagier ma mondeoMK3 2.0benz+gaz i potrafi dolewać od 05l do 1l na 1000km, a niby te silniki "ponoć" są takie same, też to sprawdzał już wszędzie i nic mu złego się nie dzieje z silnikiem, z tym problemem zrobił już 40tyśkm na gazie.

-
ralf1990
mechanik dupa. nie zmierzyl na bank cylindrow. u mnie tez gladz cylindrow byla ok i mechanik chcial juz skladac do kupy ale sie uparlem ze ma przyjechac szlifierz i pomierzyc. okazalo sie ze cylindry nawet nie maja owali tylko sa wyjechane w stozek. tulejowanie kosztowalo 700pln. mam przejechane 3000 po remoncie i nic nie dolalem. przed remontem 1,5l /1000km.
- Od: 3 sie 2011, 11:09
- Posty: 5
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Mazda 6 2005r 2.0 147KM benzyna
cylindrów pewnie nie zmierzył, a co to znaczy tulejowanie? czy to samo co szlifowanie? jeśli to samo, to będę miał teraz gratisowe tulejowanie (bo na gwarancji) ale pewnie też trzeba dobierać wtedy inne pierścienie, dobrze myślę?
Ale z kolei u nas są troche inne sytuacje, bo mi przed remontem brało 0,2l/1000km, ale też każe sprawdzić teraz wymiary.
Czy jeszcze jakiś powód może być?
Ale z kolei u nas są troche inne sytuacje, bo mi przed remontem brało 0,2l/1000km, ale też każe sprawdzić teraz wymiary.
Czy jeszcze jakiś powód może być?
- Od: 31 paź 2008, 12:09
- Posty: 29
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r
tulejowanie polegalo u mnie na rozwierceniu tulei cylindrycznej i wprasowaniu nowej – dorobionej pod wymiar do nominalnego rozmiaru tłoków. nowe pierscienie w nominale, stare tloki, ktore okazaly sie niezuzyte.
Stawiam na cylindry bo glowice napewno po planowaniu sprawdzali na szczelnosc i gdyby byla peknieta to by wyszlo.
auto masz z hakiem czy bez?
Stawiam na cylindry bo glowice napewno po planowaniu sprawdzali na szczelnosc i gdyby byla peknieta to by wyszlo.
auto masz z hakiem czy bez?
- Od: 3 sie 2011, 11:09
- Posty: 5
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Mazda 6 2005r 2.0 147KM benzyna
Mialem taka teorie ze nasze mazdy nie wytrzymuja katowania auta z przyczepka ale widze ze i bez haka nie jest lepiej. obowiazkowo musi sprawdzic wymiary cylindrow, czy mieszcza sie w tolerancji w stosunku do tlokow.
- Od: 3 sie 2011, 11:09
- Posty: 5
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Mazda 6 2005r 2.0 147KM benzyna
Piszesz, że nie kopci, ale czy na pewno? Rurę masz czystą? U mnie zaczęła brać i przez 8 kkm dolałem 1,5 litra. Kopciła na zimnym, więc padło na uszczelniacze zaworowe. Po rozebraniu okazało się, że nie. Dopiero wymiana pierścieni pomogła. Auto zyskało na mocy i przyśpieszeniu. Na razie przejechałem 350 km, więc niewiele można powiedzieć o oleju. Silnik młody, z niedużym przebiegiem, więc nie wiem co mogło być przyczyną.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Nie kopci na 100% sprawdzałem już na zimno, na ciepło po długim postoju itd. I nie wiem czy można z tym jezdzić czy nie narobi się coś gorszego, olej zmieniłem na 10w40 – ponieważ był 5w40 – ale to nic nie pomogło.
-
ralf1990
artureck napisał(a):Piszesz, że nie kopci, ale czy na pewno? Rurę masz czystą? U mnie zaczęła brać i przez 8 kkm dolałem 1,5 litra. Kopciła na zimnym, więc padło na uszczelniacze zaworowe. Po rozebraniu okazało się, że nie. Dopiero wymiana pierścieni pomogła. Auto zyskało na mocy i przyśpieszeniu. Na razie przejechałem 350 km, więc niewiele można powiedzieć o oleju. Silnik młody, z niedużym przebiegiem, więc nie wiem co mogło być przyczyną.
kolego mógłbyś podać ile taka imprezka Cię kosztowała ? rozumiem, że do pierścieni trzeba głowice wyciągać, planować itd ?
ja coś nie mogę się zabrać za ten remont, u mnie spala ok 0,7 w cyklu 50/50 ale jak już trasa to dynamicznie.
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
Tanie to nie było, ale uznałem że auto na to zasługuje. Wszystko razem 2300. W tej cenie nowy olej, płyn chłodniczy, świece, pierścienie, uszczelki, demontaż głowicy i jej planowanie, no i cała reszta. Części a robocizna – mniej więcej 50/50. Sama uszczelka pod głowicę oryginał to ok. 300 zł. Pierścienie nominalne, gładź cylindrów bez zarzutu, więc bez szlifowania.
Aha, poprzedni olej szybko mi pociemniał po wymianie. Ten po trzech tygodniach jest taki, jaki był.
Aha, poprzedni olej szybko mi pociemniał po wymianie. Ten po trzech tygodniach jest taki, jaki był.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
no to nawet nie wyszło tak źle, ja wiem, że moja pali głównie przez 1 cylinder – co 3 tyś zmieniam świece – bo jest zniszczona, zalana olejem i przepalona (zresztą gdzieś na forum pokazywałem foto).
generalnie – na razie jeżdżę, za świece ngk płacę ok 35zł, olej też tani ( w stosunku do diesla), mój mechanik ma bardzo napięty grafik, a ja nie mogę pozwolić sobie na brak auta na jakieś 10 dni, w sumie czekam na zimę – teściowa po śniegu nie jeździ więc fura się zwolni![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
dzięki za odpowiedź, jak zrobię to też się pochwalę ile kosztowała naprawa
generalnie – na razie jeżdżę, za świece ngk płacę ok 35zł, olej też tani ( w stosunku do diesla), mój mechanik ma bardzo napięty grafik, a ja nie mogę pozwolić sobie na brak auta na jakieś 10 dni, w sumie czekam na zimę – teściowa po śniegu nie jeździ więc fura się zwolni
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
dzięki za odpowiedź, jak zrobię to też się pochwalę ile kosztowała naprawa
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
ralf1990 napisał(a):MAZDA 6 1.8 LPG PRZEBIEG 188TYŚ BIERZE OLEJ PROSZĘ O PORADĘ!. AUTO KUPIŁEM DWA MIESIĄCE TEMU, ZOSTAŁA ZAŁOŻONA SEKWENCYJNA INSTALACJA GAZOWA, SAMOCHÓD SPRAWUJE SIĘ IDEALNIE NA BENZYNIE JAK I NA GAZIE, NIEPOKOI MNIE TYLKO ŻE AUTO BIERZE OLE I TO DOSYĆ SPORO, TZN. EKSPLOATUJĄC GO W MIEŚCIE BIERZE MAŁE ILOŚCI ALE W TRASIE JEST TO OKOŁO 0.5L NA 1000KM, SAMOCHÓD NIE KOPCI W TRAKCIE JAZDY ANI PO ODPALENIU NAWET PO PARO DNIOWYM POSTOJU.
GDZIE SZUKAĆ PROBLEMU CZY MOŻE PO PROSTU TAKIE SĄ TE SILNIKI. Z GÓRY DZIEKUJĘ!!!
PO 1 uzupełnij profil
Po 2 poszukaj sobie temat jest wałkowany tu viewtopic.php?f=60&t=43104&start=0
Po 3 zaraz " IGOR" albo "WOJTEK"zrobi pożądek w tym temacie
watki polaczylem...
do pytania, czy mozna z tym jezdzic... ja bym robil od razu...
ale wsztstko to kwestia gustu... najwyzej koszty podskocza...
ps. ralf1990, czy mozesz uzupelnic swoj profil uzytkownika?
dziekuje
do pytania, czy mozna z tym jezdzic... ja bym robil od razu...
ale wsztstko to kwestia gustu... najwyzej koszty podskocza...
ps. ralf1990, czy mozesz uzupelnic swoj profil uzytkownika?
dziekuje
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
ralf1990 napisał(a):MOŻE PO PROSTU TAKIE SĄ TE SILNIKI.
nie,te emerytalne silniki sa dobre w miare jak i 2.0 i nie biora oleju. Jak bys kupil 2.3 to mozna by bylo pomyslec cos w tym temacie.
Senior napisał(a):Po 3 zaraz " IGOR" albo "WOJTEK"zrobi pożądek w tym temacie
eh i znowu wazelinka zajechalo.
-
Stivi
Stivi napisał(a):nie,te emerytalne silniki sa dobre w miare jak i 2.0 i nie biora oleju
ano racja
Stivi napisał(a):i znowu wazelinka zajechalo.
koledzy bdaja o wyglad i czystosc forum... tez moglbys zadbac
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Koledzy,trzeba sobie jasno powiedzieć,że choć mazdy są niewątpliwie najlepszymi autami na świecie
,to niestety jedna rzecz się żółtkom nie udała... PIERŚCIENIE OLEJOWE

ralf1990 napisał(a):MAZDA 6 1.8 LPG PRZEBIEG 188TYŚ BIERZE OLEJ PROSZĘ O PORADĘ!
Myślę, że te 188000 to Twoja Madzia widzi już poraz drugi
U mnie jest oryginalne 224000km, silnik zalany 5w30 i oleju znikają śladowe ilości (ok. 1mm na bagnecie po przejechaniu 4000km).
Ja bym na Twoim miejscu robił silnik już teraz, bo później koszty będą tylko większe.
- Od: 7 maja 2011, 22:36
- Posty: 75
- Skąd: Kongsberg / Kielce
- Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi
A koledzy, jeszcze jedno pytanie, czy jak były wymieniane pierścienie ok. 4000 km temu i teraz będę miał robione tulejowanie, to czy trzeba zakładać nowe pierścienie, czy będą dobre te aktualne?
Jadę pewnie dziś się umawiać na ponowną naprawę gwarancyjną i chcę wiedzieć to powiedzieć mechanikowi.
Dopisano:
Skoro nowe pierścienie, to czy wymagać żeby sprowadził oryginalne z Mazdy czy założyć inne równie dobre?
Jadę pewnie dziś się umawiać na ponowną naprawę gwarancyjną i chcę wiedzieć to powiedzieć mechanikowi.
Dopisano:
Skoro nowe pierścienie, to czy wymagać żeby sprowadził oryginalne z Mazdy czy założyć inne równie dobre?
Ostatnio edytowano 24 lis 2011, 09:32 przez jan-os, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 31 paź 2008, 12:09
- Posty: 29
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6