Problem z osiągnięciem temperatury roboczej silnika – termostat

Postprzez bartusstw » 3 gru 2015, 19:11

niby sprawdził w katalogu (Intercars chyba) powiedział mi 250 zł i 150 za samą wymianę, bo "panie to kupa roboty" :–) Danmazda – otwiera Ci się może ten 1 filmik z mojego postu ?
Początkujący
 
Od: 25 paź 2015, 22:46
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan

Postprzez Danmazda » 3 gru 2015, 19:18

bartusstw napisał(a):sprawdził w katalogu (Intercars chyba) powiedział mi 250

Ja też sprawdzałem w IC, do tego mam -30% rabatu. Jako mechanik ma coś między 40-50% zniżki.
bartusstw napisał(a):otwiera Ci się może ten 1 filmik z mojego postu ?
Teraz oba się wyświetlają.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez DeviS » 4 gru 2015, 00:54

150zł za termostat w inter carsie ? Mysle ze to dobra cena no i jeszcze jesli ktos ma znizke to juz w ogole wychodzi komfortowo chociaz do forda oryginał widziałem za 120zł

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termosta ... -FORD/2603

O ile oczywiscie to dokladnie taki bo jest tez drugi z krotsza rurka ;)

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termosta ... -FORD/4108

Takze cena tez jest 2 razy nizsza niz podal mu mechanik ;) chyba ze Magik wstawi mu oryginał Mazdy ktory kupi w serwisie i sam założy stad taka cena ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez bartusstw » 4 gru 2015, 01:47

W intercarsie mieli miec dostawe w listopadzie ktora nie dotarla, nastepna przewidziana jest na polowe grudnia – takie info mialem z salonu. Dlatego zakupilem ten fordowski z dluzszym kroccem za 95 zl. Jak to Magik powiedzial mazda to drogie auto :) tymczasem termostat bede mial we wtorek i dam znac jak po wymianie :)
Początkujący
 
Od: 25 paź 2015, 22:46
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan

Postprzez Mundek » 7 gru 2015, 00:39

Sprawa rozwiązana. Esencją problemu okazał się wadliwy termostat, zaprojektowany na zbyt wysoką temperaturę otwarcia.
Po wymianie na termo. z temperaturą otwarcia 82 stopnie problem zniknął całkowicie. Odpowietrzony układ i pomiar Forscanem pokazuje temperaturę cieczy nie przekraczającą 90 stopni C. Wentylator nie załączył się do tej pory ani razu.
Serdeczne podziękowania dla Kolegów z Forum za podpowiedzi oraz dla firmy CARSPEED, gdzie fachowe doradztwo przyczyniło się do usunięcia problemu.
Ostatnio edytowano 9 gru 2015, 22:42 przez Mundek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez brodaM6 » 7 gru 2015, 17:07

Mozna by to połączyć z Tematem o termostacie
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dobrzyn22 » 13 gru 2015, 13:58

<spoko> połączone
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bartusstw » 13 gru 2015, 18:52

Witam,

Wygląda, że i ja nadziałem się na termostat od forda polecany w innym wątku tego forum – po jego wymianie (muszę przyznać, że poszło trudniej niż myślałem ;–) równie często załącza mi się wentylator. Auto rozgrzewa się zdecydowanie szybciej niż wcześniej, wskazówka dochodzi do środka skali i tam pozostaje całą trasę. Co prawda jeździłem po mieście, ale to bez korków i bez jakiegoś szaleństwa, przy temperaturze koło 5 stopni Celsjusza i wentylator działa prawie non stop. Mam instalację LPG – komp pokazuje średnie spalanie na poziomie 14,8 (porównam z dystrybutorem przy kolejnym tankowaniu), ale czy ten termostat może wpływać tak znacząco na spalanie ? Wcześniej komp pokazywał ok 11,5 (w rzeczywistości 12,5). Przy okazji wymiany termostatu wymieniony został olej, filtr kabinowy i filtr powietrza. Czy możliwe jest żeby praca wentylatora "kosztowała" aż tyle paliwa ?
Początkujący
 
Od: 25 paź 2015, 22:46
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan

Postprzez DeviS » 13 gru 2015, 22:09

A jaką Ty masz temperature otwarcia tego termostatu ? Trzeba patrzec na to przy zamawianiu zamiennikow bo te od forda maja chyba temp otwarcia 90*C a do Mazdy potrzebne jest 82*C.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez bartusstw » 13 gru 2015, 22:56

no właśnie niestety 90*C – zasugerowałem się innymi wpisami na forum i się przejechałem i czeka mnie kolejna przygoda z wymianą termostatu <cisza> zastanawiam się tylko czy ta temperatura otwarcia mogła mieć taki wpływ na spalanie.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2015, 22:46
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan

Postprzez DeviS » 14 gru 2015, 00:37

Spróbuj ten oddać i powiedz że nie używany, przecież chyba przysługuje jakiś czas na zwrot towaru bez podania przyczyny ;) szukaj teraz zamiennika z temp otwarcia 82*C lub jak kolega zadzwon do Carspeedu lub do Mazparts i niech Ci dobiorą odpowiedni ;) hmmm jakby się nie dogrzewał to logiczne że spalanie mogło by wzrosnąć a jak u Ciebie mozna by powiedzieć przy przegrzewaniu i ciagłej pracy wentylatora to też bardzo możliwe, w końcujest to jakieś obciążenie silnika ;) sprawdź na dystrybutorze jak wychodzi wtedy będziesz wiedział na jakim dokładnym poziomie się kształtuje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez bartusstw » 15 gru 2015, 21:22

Witam,

Podsumowując – udało mi się uporać z problemem temeperatury – ostatecznie wymieniłem ponownie termostat na zamiennik GATES 82*C – w kilku wątkach pojawia się informacja, że z powodzeniem można stosować termostat od forda mondeo – w budowie podobny, ale te 90*C wymusza pracę wentylatora podczas gdy chłodnica jest zimna (przy dużym obiegu) – więc nie warto. Kolega Mundek też się o tym przekonał. Spalanie z kompa 13,7 LPG – spalanie realne 11,1 LPG (70 km po samym mieście, więc wynik jak dla mnie b. zadowalający szczególnie, że komputer zazwyczaj przekłamuje w drugą stronę) – zobaczymy jak będzie po wymianie i braku wymuszonej pracy wentylatora ;–) dzięki wszystkim za pomoc
Początkujący
 
Od: 25 paź 2015, 22:46
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan

Postprzez matthies » 3 sty 2016, 16:34

Przeleciałem ostatnio ponad 300 km, z Opoczna do Torunia, z czego część na autostradzie. Przez cały ten czas, wskazówka podskoczyła tak do 1/3 tylko jak poleciałem powyżej 4krpm. Jadąc spokojnie ok 2,5-2,8krpm motor w ogóle mi się nie dogrzał wskazówka ledwo się podniosła, nie mówiąc o pasażerach przy -11°C na zewnątrz. Coś tam ciepła z kratek leciało i to całkiem miło jak się dłoń do kratki przyłożyło, ale ustawiając AUTO na 29°C to po chwili powinien być upał. Poziom płynu ostatnio uzupełniłem o jakieś 100ml, czyli tyle co nic.
Dojeżdżając do pracy przez miasto około 8 km też mi się nie nagrzewa jak trzeba.
Bankowo wymieniać termostat?
Wiemy już na 100% czy w L3 z 2003 trzeba cały, czy może sama wkładka wystarczy?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 3 sty 2016, 16:38

Czy napewno to jest termostat,za ciepłowni kabinie odpowiada nagrzewnica ,przynajmniej tak mi sie wydaje
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 4 sty 2016, 19:52

no dobra ale to że mi się tak definitywnie nie dogrzewa to raczej na pewno termostat? Czuję, że jego prawidłowa praca pozwoli na sukcesywne ogrzanie kabiny.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez MI$ » 5 sty 2016, 10:33

Wieczorem Ci powiem co to, bo Madzia właśnie pojechała na serwis z tym samym...
Objawy : przejechane 30km po mieście przy -11 i wskazówka temperatury ledwo co się podniosła. Teraz gdy temperatury na zewnątrz już wyższe szybciej się nagrzewa ale do ideału daleko.
A do tego syn na tylnym siedzeniu cały czas powtarza "Tatusiu włącz ogrzewanie bo mi zimno !!" :(

Dopiero wieczorem bo najpierw wskakuje pakiet AERO i jak starczy czasu to zajrzą pod maskę :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez brodaM6 » 5 sty 2016, 16:08

wlasnie najlepiej otworzyć maskę i zobaczyć czy węże do nagrzewnicy sa ciepłe ,bo musza być bo inaczej nie bendzie ciepła :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 5 sty 2016, 18:11

ja zawsze miałem pecha do termostatów. W poprzedniej corolli było tak samo.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez ekspertdesign » 6 sty 2016, 01:59

Cześć, podłącze się pod temat. Od kilku dni Madzia osiaga wskazowky środek , jednak temperatura coolant podpietego czujnika wynosi 67-69 stopni. Temperaturę, z nawiewu wieje jakby chlodniejsza. Ustawienie na 29 stopni powoduje zwiekszenie mocy wentylatora, ale juz nie odczuwalnej temp. Dolalem i odpowietrzylem uklad chłodzenia... Dalej bez zmian. Miał ktos z was podobny problem lub może cos podpowiedzieć w tym temacie? To kwestia termistatu czy może coś innego? Chlodnica zimna caly czas, wentulatory nie chodzą.
Odma wychodząca z chlodnicy z prawej strony jest ciepła.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Początkujący
 
Od: 2 lip 2014, 00:08
Posty: 5 (1/0)

Postprzez MI$ » 6 sty 2016, 17:35

U mnie termostat do wymiany. Juz zamówiony i jutro będzie zamontowany :)
Już wiem skąd to wyższe spalanie ostatnimi czasy!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6