Brak prądu na zasilaniu pompy paliwa 2.0 147KM

Postprzez polo33 » 4 lis 2016, 16:00

Witam,

opisze sytuację którą do dziś niestety się przytrafia, po zaparkowaniu auta na parkingu podziemnym i godzinnej przerwie Mazda już nie odpaliła, odpalała i gasła i tak kilka razy, brak prądu na pompie paliwa (są tam 4 piny, na dwóch od pływaka jest, na tych od pompy paliwa nie ma), po podłączeniu pompy na krótko pompa działa, za zasilanie pompy odpowiedzialny jest przekaźnik z lewej strony nóg kierowcy AJ51 (niebieski), po podmianie na inny Mazda odpaliła, lecz później problemem było odpalanie za 2gim bądz 3cim razem, dziś znowu Mazda stoi i nie odpala = pompa paliwa nie pracuje po przekręceniu kluczyka, podmienione znowu na dwa inne przekaźniki (używane) i dalej <dupa> Gdzie można szukać przyczyny jeszcze? Mazda kręci, brak paliwa na listwie bo i pompa nie pompuje, świece iskrę mają, dodam że był zmieniany akumulator z poprzedniego auta bo kupiony jako nowy rok temu, czekam na nowy przekaźnik z ASO lecz nie wiem czy to coś pomoże, może ktoś miał jakiś problem podobny i udało się rozwiązać go :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez tqr_us » 4 lis 2016, 16:43

Czujnik polozenia wału sprawdź
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez polo33 » 10 lis 2016, 12:31

Dalej sprawa nie rozwiązana, zamówiony przekaźnik z ASO zamiennik Aj51 wsadzony 3 dni temu, dalej nie odapalała. Dziś po 3 dniach postoju zapaliła na dotyk za pierwszym <glupek2> Co teraz? nie wiadomo kiedy znowu się sytuacja powtórzy, co można sprawdzić dodam, że moc jest, ciśnienie na pompie też, żadnych spadów mocy coś typowo upierdliwego prądowego i teraz nie wiadomo co może być przyczyną szukanie po całym aucie też niewiele może wnieść.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez tadziol » 10 lis 2016, 14:09

W skrzynce bezpieczników pod maską jest bezpiecznik od pompy paliwa.
FUEL PUMP
Jak Ci się chce to wywal tę skrzynkę do góry nogami (trochę męki z tym jest) i zobacz czy te przewody nie są zgnite.
Jak chcesz szybciej,to w kabinie tam gdzie jest przekaźnik pompy paliwa jeden z przewodów tego przekaźnika doprowadza napięcie spod maski (chyba biały/zielony pasek).Zobacz czy masz tam napięcie,a jak nie to podaj z najbliższego punktu np.bezpiecznik ROOM.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez tqr_us » 12 lis 2016, 11:59

Co prawda w innej marce ,ale wlasnie przez czujnik hala(polozenia walu) wieszal sie ,wszystko dzialalo, a na pompe nie dochodzilo napiecie ,pamietam ze potraktowalem go szczotko druciano od tamtej pory nie bylo juz owej sytuacji
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez polo33 » 1 gru 2016, 11:04

Sytuacja po trochu opanowana, auto odpala lecz za 2-3 razem dopiero, są obydwa nowe przekaźniki jeden koło nóg kierowcy drugi pod maską, jedynie co to jeszcze uciążliwe odpalanie za 2-3 razem po nocy tak jakby się paliwo cofało z przewodu, jeśli tak jest to gdzie może być nieszczelność przy pompie? Jesli były ściagane te przewody karbowane czarne tam szukać przyczyn ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez Foldziaty » 23 sty 2022, 16:11

I w czym tkwił problem? Auto stoi już drugi miesiąc i czasami odpali i jedzie ale już pare razy zgasła a przed tym kontrolka silnika się zaświeciła, brak prądu na pompie paliwa.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2022, 16:04
Posty: 1
Auto: Mazda 6, 2.0D, 2008rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6