Problem z odpalaniem. Silnik pracuje nierówno

Postprzez barteksokol » 29 lip 2021, 12:30

Cześć

Dzisiaj od rana dopadła mnie dziwna przypadłość.
Wsiadam do samochodu, próbuję go uruchomić. Kilka sekund próbowałem i w końcu uruchomił się. Ale silnik strasznie nierówno pracował i czuć było wyraźne drgania. Po zgaszeniu silnika już nie udało się go uruchomić. Odpalał na chwilę, szarpał i gasł. Po godzinie, poszedłem sprawdzić świece i przewody zapłonowe. Świece nie wyglądają najgorzej, na kablach nie było widać uszkodzeń.
Spróbowałem więc jeszcze raz uruchomić silnik. Znów był problem ale po kilku sekundach uruchomił się. I ponownie pracował nierówno. Po około minucie wyskoczył błąd silnika, zaświecił się stałe. Gdy kilkukrotnie zwiększyłem obroty (słychać było jakby pracował silnik V8 :) – takie "bulgotanie" ), kontrola silnika zaczęła mrugać.

Zamówiłem już nowe świece zapłonowe DENSO oraz kable. Ostatnio świece wymieniałem jakieś 90 000 km temu. Kabli jeszcze nie wymieniałem.

Co mogę jeszcze sprawdzić ?
Zastanawiam się nad uszkodzony katalizatorem lub sondą lambda.
Zastanawiam się również nad cewką zapłonową.

Załączam filmy jak pracuje silnik oraz dziwny odgłosy z wydechu:

[vimeo]https://vimeo.com/580681306[/vimeo]
[vimeo]https://vimeo.com/580681181[/vimeo]
[vimeo]https://vimeo.com/580681128[/vimeo]

Z góry dziękuję za pomoc w diagnozie problemu.
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2010, 18:19
Posty: 58 (0/3)
Skąd: Głowno
Auto: Mazda 6 2003 rok, 2.0 benzyna 141KM, sedan, LPG KME

Postprzez zadra » 29 lip 2021, 13:10

Zacznij od kontroli błędów silnika.
Może tam będzie podpowiedź.

Nic nie dzieje się nagle i bez przyczyny.
Może zatankowałeś ostatnio jakieś gorsze paliwo, albo robiłeś coś przy silniku?
Wymiana świec i kabli na pewno nie zaszkodzi, ale nie sądzę, żeby wyeliminowała problem (obym się mylił).
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez barteksokol » 30 lip 2021, 11:37

Sprawdziłem kody błędów. Występuje jeden błąd P0300 (Engine Misfire Detected)

Wcześniej miałem tak, że przy niskiej ilości benzyny, samochód też ciężko odpalał.
Po dolaniu benzyny, silnik uruchamiał się praktycznie po dwóch sekundach.
Teraz benzyny mam ponad rezerwę.
Próbowałem też uruchomić awaryjnie na LPG ale jest dokładnie to samo.

Ostatnio też zauważyłem poszarpywanie przy przyspieszaniu. Czasem miałem wrażenie, że przy wyprzedzaniu na autostradzie samochód jakby miał mniej mocy. Dopiero przy wyższych obrotach 4-5 tys. samochód przyspieszał. To szarpanie przy przyspieszaniu, to myślałem, że może wynikać ze starych świec i przewodów. Tak więc planowałem już kilka tygodni temu ich wymianę.


=======AKTUALIZACJA=========

Jestem po wymianie: świec, kabli oraz pompy paliwa (wymieniłem wkład i przeczyściłem filtr pompy).
Silnik na LPG uruchamia się ale po kilku próbach. Jak się uruchomi to działa poprawnie. Po zgaszeniu jest problem z ponownych uruchomieniem nawet na LPG.

Na benzynie samochód samochód się nie uruchamia. Kręci, kręci ale nie odpala.
Gdzie mogę jeszcze szukać problemu ?


=======AKTUALIZACJA=========

PROBLEM ROZWIĄZANY
Zalałem kiepskiej jakości benzynę na stacji dość znanej. Przez to paliwo spaliła się pompa paliwa. Dodatkowo trzeba było wyjąć zbiornik i go wyczyścić. Następnie przepłukać cały układ bo był tam syf. Dodatkowo musiałem wymienić wtryskiwacze benzynowe bo działały nierówno.

Czyli: nowy wkład pompy paliwa z wyczyszczeniem + czyszczenie zbiornika i całego układu + używane wtryskiwacze benzynowe.
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2010, 18:19
Posty: 58 (0/3)
Skąd: Głowno
Auto: Mazda 6 2003 rok, 2.0 benzyna 141KM, sedan, LPG KME

Postprzez paweł95 » 28 wrz 2021, 19:59

Witaj, może podpowiesz jak poradziłeś sobie z pompą paliwa? Mam podobny przypadek, od jakiegoś czasu madzia długo kręciła i nieraz gasła zaraz po odpaleniu po czym chodziła już normalnie. Dziś wysiadła pompa paliwa gdyż nie daje oznak życia i jestem załamany.Oryginał 980zł... zamiennik 600zł.Do używek jakoś nie mam przekonania, zresztą na allegro jest jedna za 350zł..Filtry paliwowe widzę że są dostępne za około 150zł, ale samej pompy czyli tego wkładu nie mogę nigdzie znaleźć.Jest to rozbieralne w ogóle czy trzeba coś kombinować i dopasować od czegoś innego?
Początkujący
 
Od: 19 sty 2021, 15:16
Posty: 4
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 6, 2,3 122kw/166km, 2007r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6