Automat gaśnie przy gwałtownym hamowaniu.

Postprzez osaczony30 » 29 maja 2021, 20:01

Witam

Mam problem z Mazdą 6 2004 2.0 benzyna 141 KM Automat.
Zaczęło się od tego że samochód stracił moc i zaczął szarpać podczas jazdy a czasem pedał gazu stawał w miejscu. Na biegu jałowym po wrzuceniu biegu D obroty były na poziomie 750 obr/min. Zauważyłem wtedy również że zmiana na bieg 2 była długa i wymagała 300 tys obrotów a na bieg 3 szybka i wymagała 2100 obrotów. Nie było znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Skrzynia w tym modelu jest 4 biegowa.

Pojechałem z problemem do warsztatu Auto Zakręt na Pradze w Warszawie i gościu stwierdził że błędów na kompie nie ma. Przeczyścił przepływomierz i stwierdził że jest już ok. Owszem zauważyłem że poprawiło się z mocą ale nadal dziwnie zmieniał biegi. Na dodatek po 2 tyg. zgasł mi po raz pierwszy przy zatrzymaniu na skrzyżowaniu. Zadławił się i zgasł. Nie było żadnego zapalenia diody o awarii. Odpaliłem normalnie ponownie i pojechałem dalej. Zacząłem czytać w domu co może być przyczyną i w dniu dzisiejszym wymontowałem sam przepustnicę i wyczyściłem ją dokładnie. Miała sporo nagaru. Po założeniu i 15 min adaptacji na biegu jałowym przejechałem kilka km i wyglądało że jest OK. Na pewno poprawiło się przerzucanie biegów. Nie szarpie i przerzuca przy ok 2500 obrotów/min. Obroty na jałowym jednak spadły do 710 . Ale co ciekawe teraz gaśnie mi już prawie na każdym skrzyżowaniu jeśli zahamuje gwałtownie . Nie wiem co może być przyczyną. Błędów na swojej podłączonej komórce nie ma ale może mam zbyt lichy sprzęt do diagnozy.
Olej i filtr powietrza wymieniony.

Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną?
Gdzie dostane dobra diagnozę?
Początkujący
 
Od: 8 paź 2010, 12:34
Posty: 10 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 '04 GY (LF-DE) 141 KM Kombi

Postprzez TonSiL » 2 cze 2021, 18:29

Hej.
Czy przy czyszczeniu przepustnicy wyczyściłeś także silnik krokowy? Jeśli się nie mylę to jest on przykręcony od frontu silnika do kolektora ssącego, zaraz za przepustnicą.
Diagnosta SKP
Początkujący
 
Od: 2 gru 2019, 12:19
Posty: 27 (0/3)
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: JMZGY – 2.0 147 KM + LPG 06r.
SJNFAAK11 – 1.0 55KM 00r.
Moje byłe:
JMZBG – 1.3 67 KM 91r.
JMZGF – 2.0 115 KM + LPG 98r.

Postprzez Marwis » 12 cze 2021, 20:37

Może jeszcze komputer nie zaadaptował się? Miałem tak po wymianie akumulatora, przeszło po ok 200km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6