3 miesiące temu kupiłem Mazdę 6 2,0 147KM, po miesiącu użytkowania założylem LPG (KME Nevo – reduktor Mimgas 170 i wtryskiwacze Apis Snap).
Kupiłem tez interfejs ELM 327 po BT.
Na początku wszystko fajnie, żadnych problemów, 4 tys. km przejechane.
Ale jakiś miesiąc temu zaczęły się przygody polegające na tym, iż przy zimnym poranku zaraz po przełączeniu się na gaz gasł silnik na dojazdach do skrzyżowań czy świateł.
Na benzynie wszystko w porządku (do dziś).
Po kilku dniach zaczął wyskakiwać check engine – najpierw się pojawiał błąd P0303 (wypadanie zapłony na 3im cylindrze), a później P2187 (mieszanka zbyt uboga na biegu jałowym) i dusił się zaraz po przełączeniu na gaz.
Mechanik zasugerował wymianę świec – więc wymieniłem na najdroższe NGK. Po wymianie lepiej trochę jeździł, ale błędy wyskakiwały nadal.
Potem zasugerowałem mechanikowi zamianę gazowego wtryskiwacza z 3go na 4ty cylider. I okazało się, że wyskoczył błąd P0304. No to gazownik wymienił wtryskiwacz. Od tamtej pory (niecały miesiąc) nie ma błędów, ale
... dalej gaśnie jak się zaraz przełączy na gaz – ma to miejsce na dojeździe do świateł, skrzyżowaniach itp, gdzie obroty spadają do minimum.
Błędu komputer nie wywala żadnego. To co jeszcze zauważyłem, to, że gazownik po wymianie wtryskiwacza podniósł temperaturę silnika kiedy ma miejsce przełączenie się na gaz (do ok. 70 – 75st C).
I moje pytanie – bo gazownik widzę ma średnie pojęcie o LPG – co rekomendujecie?
1. Wymianę cewki na 3im cylindrze?
2. Wymianę wszystkich cewek (są cztery, tak?, i relatywnie drogie)?
3. Diagnozę cewek? Wyczytałem, iż nalezy je odłączać na włączonym silniku i patrzeć czy coś się dzieje?
4.
5. Które parametry w programie Torque / Piston / Forscan śledzić i ile powinny wynosić wskazania referencyjne?
6. Według mnie nie zasysa lewego powietrza.
Za wszelkie sugestie oraz wskazanie sprawdzonego i taniego mechanika od Mazd/LPG w okolicach Warszawy będę wdzięczny.