Uszczelka pod głowicą?
1, 2
Dzisiaj mechanik znalazł cieknący płyn spod pompy wody. Moje pytanie jest takie, czy nieszczelna uszczelka pod głowicą może powodować to że ciśnienie z tłoków przedostające się do układu chłodzenia rozszczelnia takie elementy jak pompa wody, chłodnica i przewody? Bo okaże się że wymienie pompe chłodnicę a problem uszczelki pozostanie. Co do objawów typu masło pod korkiem, dymiący tłumik, zwiększanie się objętości oleju silnikowego czy test płynem który się nie zabarwił, nie występuje żadne.
- Od: 22 kwi 2016, 12:27
- Posty: 29
- Skąd: Płoty Zachodniopomorskie
- Auto: Mazda 6 2.0 141KM+LPG 2002r
Była: Mazda 323F BA 1.5 16V 88KM
1995r.
Myślę,że może bo mi ciekło z pompy. Wymienili mi rozrząd z pompą i wywalało wtedy korkiem wyrównawczego. Może masz nieszczelność pompy tylko i wyłącznie. Poprzednicy załatwili to auto bo ciekło skądś, lali wodę a na pewno go przegrzali nie raz, nie dwa.
Zobacz pierwsze z brzegu zdjęcie bloku silnika – uszczelka separuje 4 rzeczy od siebie:
– cylindry
– kanały wodne
– kanały olejowe
– otoczenie
Przepalenie może nastąpić między każdymi z nich, ale najczęściej jest między cylindrami lub cylindrem a kanałem wodnym (bo są najbliżej). Ergo – przy przepaleniu między cylindrami nie będziesz miał nic w płynie a uszczelka będzie do wymiany.
Ale tu rozważamy przyczynę ucieczki płynu. Skoro cieknie pompa wody to trzeba ją zmienić i tyle. To jest element podjegający wymianie.
– cylindry
– kanały wodne
– kanały olejowe
– otoczenie
Przepalenie może nastąpić między każdymi z nich, ale najczęściej jest między cylindrami lub cylindrem a kanałem wodnym (bo są najbliżej). Ergo – przy przepaleniu między cylindrami nie będziesz miał nic w płynie a uszczelka będzie do wymiany.
Ale tu rozważamy przyczynę ucieczki płynu. Skoro cieknie pompa wody to trzeba ją zmienić i tyle. To jest element podjegający wymianie.
Już umówiłem się z mechanikiem na wymianę oraz żeby spojrzał dokładniej na chłodnice. Boję się tylko tego że to wina uszczelki i rozszczelniła mi wszystko w układzie. Tylko tak jak mówię, tych wszystkich objawów świadczących o uszkodzeniu uszczelki brak.
- Od: 22 kwi 2016, 12:27
- Posty: 29
- Skąd: Płoty Zachodniopomorskie
- Auto: Mazda 6 2.0 141KM+LPG 2002r
Była: Mazda 323F BA 1.5 16V 88KM
1995r.
Jestem po wymianie pompy wody i teraz zaczęło dość mocniej lecieć z chłodnicy. Jutro wymieniam. Ale znowu zaczął się problem z LPG. Stan płynu cały czas kontroluje i jest pełny, natomiast cały czas mi już teraz rozlącza gaz. Reduktor mógł jakiegoś syfu zaciągnąć i nie wyrabia teraz?
- Od: 22 kwi 2016, 12:27
- Posty: 29
- Skąd: Płoty Zachodniopomorskie
- Auto: Mazda 6 2.0 141KM+LPG 2002r
Była: Mazda 323F BA 1.5 16V 88KM
1995r.
Jaki przebieg ma ten reduktor? Bo może już czas na niego.
Albo zestaw naprawczy albo wymiana na nowy. A ciśnienie było sprawdzane?
Albo zestaw naprawczy albo wymiana na nowy. A ciśnienie było sprawdzane?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6