1. P02097 -post catalyst fuel trim system too rich bank1
2. P2195 – O2 sensor signal stuck lean bank 1 sensor 1
Po wykasowaniu błędów auto jeździ normalnie resztę dnia bez żadnych błędów , ale już następnego dnia po przejechaniu około 4.7km znowu włącza się żółty check engine .
Auto nie szarpie nic sie nie dzieje przynajmniej ja nie odczuwam jakiś problemów.
Po paru dniach pokazuje juz tylko 1 problem:
P2195 – O2 sensor signal stuck lean bank 1 sensor 1
Czy to pierwsza sonda lambda za silnikiem padła czy ta druga za katalizatorem ? byłem u dwóch mechaników i jeden mówi ze to pierwsza sonda a drugi mówi ze to druga sonda.
Dowiadywałem sie w serwisie Mazdy w Irlandii ile kosztuje pierwsza sonda to 519Euo +Vat -szok
Chciałem kupić zamiennik w Polsce ale żaden sklep nie może znaleźć jaka ma byc sonda po VIN , numer z mojego auta VIN nie pokazuje im w sklepach jaka to ma być część dzwoniłem do kilkunastu sklepów i każdy rezygnował bo VIN nic im nie pokazywał ,
Gość z mazdy podał mi jej symbol jest to: LFH1-18-8G1D
serwis Mazda Irlandia nie chciał mojego VIN auta tylko numer rejestracyjny i na tej podstawie podał mi nazwę tej sondy jest to sonda 5 przewodów.
Pytanie czy to sonda pierwsza czy druga do wymiany ?
Pozdrawiam