Auto czasami gaśnie przy odpaleniu – słabe ssanie

Postprzez r0wl3n » 25 wrz 2016, 23:38

Hej,
mam problem, który już ostatnio zauważyłem, ale jakoś nie miałem czasu się za niego zabrać. Mianowicie chodzi o pierwszy rozruch samochodu. Czasami kiedy go odpalam na zimnym silniku i teoretycznie powinien być na ssaniu, potrafi zgasnąć. Gdy odpalę to obrotomierz podskoczy, ale później tak szybko spadnie, że czasami auto gaśnie. Mówię czasami, ponieważ częściej udaje mu się jakoś wyjść z tych nizin (jak obrotomierz spada w dół to aż auto zadrży) i tak ze 3 razy podskoczy do góry i do dołu aż się unormuje. Czasami jak zgaśnie za pierwszym, to przy drugim odpaleniu, albo dodaniu lekko gazu, już nie gaśnie.

Czy jest to kwestia jakiejś regulacji silnika? Nie wiem totalnie co to może być. Samochód kupiłem niedawno, bo jakoś w kwietniu, a już włożyłem w niego masę czasu, pracy i pieniędzy. Moją diagnozą była wymiana całego układu zapłonowego – świec, kabli i cewki, ale może jednak się mylę i nie ma to nic wspólnego z problemami, które powyżej opisałem?

Nie chciałbym tak na łapu capu wpompowywać pieniądze w części, tym bardziej, że moja 6-ka to wersja amerykańska i ciężko mi z doborem części <glupek2>
Początkujący
 
Od: 8 maja 2016, 16:17
Posty: 22
Auto: Mazda 6 2.3 2008 (USA/GG front lift) Pb+LPG

Postprzez tqr_us » 26 wrz 2016, 07:42

Zacznij od sprawdzenia mas,pozadnego resetu i adaptacji tb, jakies błędy,nie jest prawda co mowisz ze o czesci do niej. niedostepne
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez r0wl3n » 26 wrz 2016, 08:09

Możesz bardziej rozwinąć myśl, co znaczy adaptacja tb? Jeżeli chodzi o błędy to nic. Nie mowię, że części nie są dostępne, tylko trzeba dobierać, szukać i porównywać.
Początkujący
 
Od: 8 maja 2016, 16:17
Posty: 22
Auto: Mazda 6 2.3 2008 (USA/GG front lift) Pb+LPG

Postprzez tqr_us » 27 wrz 2016, 07:35

Tb przepustnica ,odlaczasz. Kleme aku wciskasz hamulec 30s styknie ,podlaczasz aku i czekasz az sie wszystko poustawia zadoptuje, najlepiej na zimnym i czekasz az sie silnik osiagnie temp.okolo 30min ,szyby i radio musisz sam poustawiac ,ja bym zaczol od sprawdzenia masy pod filtrem powietrza,potrafi mieszać
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez r0wl3n » 27 wrz 2016, 15:19

Okej, spróbuję zastosować zalecenia. Jeszcze się tylko upewnię – raczej nie powinienem obarczać winą kabli WN i świec? albo akumulatora?

Wczoraj rano nagrałem wideo (jak widać, auto stało w warunkach garażowych, więc temp. raczej nie ma wpływu):

Początkujący
 
Od: 8 maja 2016, 16:17
Posty: 22
Auto: Mazda 6 2.3 2008 (USA/GG front lift) Pb+LPG

Postprzez tqr_us » 27 wrz 2016, 20:06

Na filmie to mi co pierwsze przyszlo do glowy to,to ze paliwa miales tylko na rozruch ,jakby cisnienia nie trzymalo
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez Wilson » 27 wrz 2016, 20:23

mi się podobnie działo gdy przepływka nie stykała, rozebrałem, wyczyściłem i śmiga .
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 14:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Postprzez r0wl3n » 28 wrz 2016, 09:54

tqr_us nie patrz na poziom paliwa. Pływak się przycina, muszę zatankować za 80zł, żeby gór ruszyć, paliwa jest sporo ;)

Wilson możesz dokładnie powiedzieć gdzie się znajduje ten przepływak i jak go przeczyściłeś?
Początkujący
 
Od: 8 maja 2016, 16:17
Posty: 22
Auto: Mazda 6 2.3 2008 (USA/GG front lift) Pb+LPG

Postprzez DeviS » 28 wrz 2016, 12:14

Przeplywomierz nie przeplywak ;) jak podniesiesz maske to znajduje sie on pomiedzy filtrem powietrza a przepustnica ;) taki kwadrat przykrecony na dwie srubki i podlaczony kostka ;) odpinasz kostke, odkrecasz srubki i delikatnie wyjmujesz. W srodku bedzie taka metalowa "łezka" ktora trzeba prysnac srodkiem do czyszczenia tego typu rzeczy ;) ewentualnie czytalem ze zanurzali ja w benzynie ekstarkcyjnej. No i najlepiej nie dotykac tej lezki palcami ani niczym nie skrobac bo jest to bardzo delikatna czesc ;) Po wyschnieciu skladasz i patrzysz czy objawy minely ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez tqr_us » 28 wrz 2016, 20:10

Chodzilo mi o cofajace sie paliwo w przewodzie ,nie wskaznik ;) ,sprubuj z ta przeplywka tam jest 2w1. Tak wyglada
Tam w srodku sa jeszcze takie preciki iat ,ja uzylem do czyszczenia spreju do gaznikow ,jakby co to taki przeplywomierz pasuje od 1.8,2.0,3.0.
Załączniki
3cdfd5694101059d521a45f956e0575b.jpg
b44fdb66c2b0134amed.jpg
1307161604e453aad522d4.jpg
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez Wilson » 28 wrz 2016, 21:24

tak jak DeviS napisał, ja czyściłem spirytusem, psikałem, czekałem chwilę, taki patyczek do uszu i delikatnie przecierałem, i tak kilka razy, ta "bańka" jest szklana, to wszelkiego rodzaju metalowe/ścierne narzędzia odpadają, trzeba uważać bo to dość delikatna pierdoła, ale jak nie masz łap kowala, i masz trochę wyczucia w ręku to nic nie nabroisz :)
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 14:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Postprzez r0wl3n » 2 paź 2016, 19:50

Niestety muszę powiedzieć, że przemyłem ten pręcik z bańką benzyną estrakcyjną, czyszcząc szpatułką do uszu i nie pomogło... jakieś inne pomysły? Czy ssanie da się jakoś regulować? Zauważyłem, że u mnie proces kiedy auto jest na ssaniu wyglada dziwnie – obroty podskakują i spadają (tak ze trzy razy). Albo wlasnie podskoczą i tak spadną, że auto zgaśnie...
Początkujący
 
Od: 8 maja 2016, 16:17
Posty: 22
Auto: Mazda 6 2.3 2008 (USA/GG front lift) Pb+LPG

Postprzez tqr_us » 3 paź 2016, 06:44

Pisalem ze tam 2w1 nie tylko banika ,podepnij pod kompa ,u mnie zachowywala sie podobnie jak mialem walniety evap,no ale i chcek sie palil. https://youtu.be/VRQRV6w0HCc
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez r0wl3n » 3 paź 2016, 10:36

Mi checka nie wywala, a i niedawno podłączałem pod kompa i błędów nie wywalało...
Początkujący
 
Od: 8 maja 2016, 16:17
Posty: 22
Auto: Mazda 6 2.3 2008 (USA/GG front lift) Pb+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6