M6 GG 1.8 PB drgania

Postprzez snoopi » 6 cze 2016, 21:34

Witam,

mam kilka pytań.

1. Czy M6 I generacji (GG) rocznik 2007 z silnikiem 1.8 litra i manualna 5 biegowa skrzynią ma sprzęgło dwu masowe?
2. Czy w tych autach dwu masa występuje tylko w silnikach ON, czy benzyny (wszystkie) też miały ten wynalazek?

Kolejne pytanie i zarazem problem:

Na biegu jałowym w kabinie odczuwalne jest kołysanie, co jak mi się wydaje jest wynikiem przenoszonych drgań silnika. Podczas jazdy wydaje mi się, że efekt ten też występują, aczkolwiek nie czuje go we wnętrzu auta. Odczuwam natomiast pod lewą stopą drganie pedału sprzęgła w momencie jego dopuszczania (oczywiście auto ma zapięty bieg bo na luzie tego efektu na pedale nie zauważyłem).
Początkowo kołysanie odczuwałem w zakresie 2200-2800RPM. Po niżej oraz po wyżej tego zakresu nic nie było czuć.
Diagnoza mechanika to górna poduszka skrzyni biegów (od strony kierowcy).
Poduszkę wymieniłem a zjawisko w wyżej wymienionym zakresie ustało, ale nie znikło.
Problem przeniósł się w zakres 2800-3200RPM. Sprawa z pedałem sprzęgła podczas jazdy nie uległa zmianie.
Podobnie jak w przypadku 2200-2800rpm, tak i tu (2800-3200rpm) nic nie czuć.
Co jest grane?
Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej zagadki.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 cze 2016, 21:24
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2007 (GG)
Pojemność 1.8
Układ I4
Zawory 16/DOHC
Moc 120KM
Oznaczenie silnika L8-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6