Falujące obroty w pełnym zakresie równiez podczas jazdy
1, 2
Czy ktoś już z tym się spotkał?
Od jakiś 2-3 tyg. mam problem z falującymi obrotami tzn. niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły czy się stoi czy jedzie to czuć nierównomierna pracę silnika (podczas jazdy czuć poszarpywanie, a na postoju wyraźne falowanie obrotów). Usterka występuje zarówno przy zasilaniu benzyną jak i gazem.
Po wystąpieniu usterki przeczyściłem przepustnicę, przepływomierz powietrza, skontrolowałem świece, sprawdzałem czy wpływ na obroty mają "klapki VIS" w kolektorze (odłączyłem wężyki podciśnienia). Dodam tylko jeszcze że serwis Mazdy poległ-nie znaleźli błędów podczas podłączenia do komputera i nie mieli koncepcji co to może być.
Od jakiś 2-3 tyg. mam problem z falującymi obrotami tzn. niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły czy się stoi czy jedzie to czuć nierównomierna pracę silnika (podczas jazdy czuć poszarpywanie, a na postoju wyraźne falowanie obrotów). Usterka występuje zarówno przy zasilaniu benzyną jak i gazem.
Po wystąpieniu usterki przeczyściłem przepustnicę, przepływomierz powietrza, skontrolowałem świece, sprawdzałem czy wpływ na obroty mają "klapki VIS" w kolektorze (odłączyłem wężyki podciśnienia). Dodam tylko jeszcze że serwis Mazdy poległ-nie znaleźli błędów podczas podłączenia do komputera i nie mieli koncepcji co to może być.
Wróżenie z fusów lub czarodziejska kula tu też nie pomoże rady co ? , jak ?, i dlaczego tak na forum to tylko wróżba , skontaktuj się z magikiem od mazd zmierzy kompresję , sprawdzi podczas jazdy logi i wtedy coś będziesz wiedział
ale co testowali bo nie rozumiem podpinali kompa i jeżdzili sprawdzali maf iat , a co podpinali ids , tactrics?
Dopisano 7 kwi 2016, 18:14:
najtańszą opcją będzie nieszczelność na dołożonych gratach lpg albo gdzieś masz nieszczelność na drodze tb kolektor ale to nadal wróżba
Dopisano 7 kwi 2016, 18:16:
podłącz kompa zrób logi i wrzuć to pomyślą forumowe mądrale
Dopisano 7 kwi 2016, 18:14:
najtańszą opcją będzie nieszczelność na dołożonych gratach lpg albo gdzieś masz nieszczelność na drodze tb kolektor ale to nadal wróżba
Dopisano 7 kwi 2016, 18:16:
podłącz kompa zrób logi i wrzuć to pomyślą forumowe mądrale
Diabeł napisał(a):podpinali komputer i sprawdzali parametry również podczas jazdy
A co dokładnie mowili ? Bo to że zadnych błędów komputer nie pokazuje nie oznacza ze wszystko pracuje jak nalezy
Nie znaleźli błędów i nie znaleźli wskazań które mogłyby świadczyć o nieprawidłowej pracy któregoś z podzespołów, parametry pracy silnika są ok.
Tak poza tym nie mam przewodów wysokiego napięcia tylko 4 cewki (ich pracę jeszcze zweryfikuje), świece z pewnością są ok-to już sprawdzone.
Tak poza tym nie mam przewodów wysokiego napięcia tylko 4 cewki (ich pracę jeszcze zweryfikuje), świece z pewnością są ok-to już sprawdzone.
Diabeł napisał(a):Tak poza tym nie mam przewodów wysokiego napięcia tylko 4 cewki (ich pracę jeszcze zweryfikuje), świece z pewnością są ok-to już sprawdzone.
Sorki, nie zauważyłem roku auta w Twoim profilu
A świece w jaki sposób zostały sprawdzone ? (pytam dla własnej ciekawości)
I byłeś u jednego Magika z tą przypadłością ?
A jak wyglada masa pod filtrem powietrza,robiles reser,adoptowales przepustnice czysciles maf iat i tb
Dopisano sobota, 9 kwietnia 2016, 08:55:
Ok maf i iat czyszczony tb tez ,a adaptacjia tb
Dopisano sobota, 9 kwietnia 2016, 08:55:
Ok maf i iat czyszczony tb tez ,a adaptacjia tb
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
spalenie trzyma się na stałym poziomie.
Wracając do tematu usterki, prawdopodobnie ją znalazłem, po naprawie będę pewny na 100%.
Otóż winne są prawdopodobnie luzy zaworowe (a raczej ich zdecydowanie za mała wartość).
1) zmierzyłem ciśnienie sprężania-(niestety poniżej wymaganego minimum)
2) zmierzyłem luzy zaworowe – prawie wszystkie ssące jeszcze się mieszczą w dolnym zakresie, natomiast wydechowe krótko mówiąc masakra.
niestety z braku czasu zmuszony byłem oddać samochód do warsztatu (w innym wypadku sam zajął bym się naprawą) wiec dopiero za jakiś tydzień będę mógł powiedzieć czy to na pewno było przyczyną falujących obrotów czy nie
Wracając do tematu usterki, prawdopodobnie ją znalazłem, po naprawie będę pewny na 100%.
Otóż winne są prawdopodobnie luzy zaworowe (a raczej ich zdecydowanie za mała wartość).
1) zmierzyłem ciśnienie sprężania-(niestety poniżej wymaganego minimum)
2) zmierzyłem luzy zaworowe – prawie wszystkie ssące jeszcze się mieszczą w dolnym zakresie, natomiast wydechowe krótko mówiąc masakra.
niestety z braku czasu zmuszony byłem oddać samochód do warsztatu (w innym wypadku sam zajął bym się naprawą) wiec dopiero za jakiś tydzień będę mógł powiedzieć czy to na pewno było przyczyną falujących obrotów czy nie
160000km miała gdy zakładałem gaz a teraz mam prawie 215000km (prawdopodobnie nigdy nie miała sprawdzanych luzów, ja sam się tak z tym zbierałem że dopiero teraz sprawdziłem).
Ostatnio edytowano 14 kwi 2016, 09:04 przez Diabeł, łącznie edytowano 1 raz
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6