Stuki po rozgrzaniu silnika
1, 2
Witam. Po wymianie oleju (mobil super 3000 5w40) silnik zaczął stukać ale tylko po rozgrzaniu. Posprawdzałem rolki (zdjąłem pasek wieloklin) sprawdzone klapki w dolocie a także zawory... Wszystko OK i już dalej nie wiem... Stukanie troszkę ustaje po wciśnięciu sprzęgła.
- Od: 2 mar 2016, 20:31
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 lift 2005r 2.0 147km
W Twoim przypadku było tak samo po rozgrzaniu silnika były stuki? U mnie zaczęło się to po wymianie oleju...mozliwe ze byl wlany jakis polsyntetyk a ja wlalem pelny i to z tego powodu? Ale co by to stukalo... moze lancuch?
- Od: 2 mar 2016, 20:31
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 lift 2005r 2.0 147km
Dodano: Pt, 4 mar 2016, 16:55 --
Dzis mechanik zdjal miske olejawa i okazalo sie ze panewka korbowodowa byla obrocona, poza tym sa w niej takie male wzery jakby glowki od zapalek. W ogole nie ma przytarc, kolor jak nowa. Wal ok bez przytarc pozostale panewki tez w idealnym stanie. Czy to mogla byc przyczyna stukow po rozgrzaniu?
Dzis mechanik zdjal miske olejawa i okazalo sie ze panewka korbowodowa byla obrocona, poza tym sa w niej takie male wzery jakby glowki od zapalek. W ogole nie ma przytarc, kolor jak nowa. Wal ok bez przytarc pozostale panewki tez w idealnym stanie. Czy to mogla byc przyczyna stukow po rozgrzaniu?
- Od: 2 mar 2016, 20:31
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 lift 2005r 2.0 147km
tadziol napisał(a):To tak jakby panewką zalatuje ....
A słowo ciałem się stało ....
Lucks19 napisał(a):okazalo sie ze panewka korbowodowa byla obrocona
Panewki do wymiany i korbowod z tłokiem tez .
To są panewki bezzamkowe. Korba musi trzymać wymiar.
A czemu korbowod z tlokiem tez? Panewka wyglada jak nowa zero przytarc tylko 3 male wzery nie wiadomo skad.
Dopisano 5 mar 2016, 07:17:
Nie wiadomo jeszcze czy to byla przyszyna stukow bo jesli nie to dopiero beda jaja... a na panewkach mam numer 3s7g6211 d1eb 1. I nie mam pojecia jakie kupic czy nominal czy szlif a jesli szlif to ktory? Masakra...
Dopisano 5 mar 2016, 07:17:
Nie wiadomo jeszcze czy to byla przyszyna stukow bo jesli nie to dopiero beda jaja... a na panewkach mam numer 3s7g6211 d1eb 1. I nie mam pojecia jakie kupic czy nominal czy szlif a jesli szlif to ktory? Masakra...
- Od: 2 mar 2016, 20:31
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 lift 2005r 2.0 147km
Lucks19 napisał(a):A czemu korbowod z tlokiem tez?
A zgadnij.....
tadziol napisał(a):To są panewki bezzamkowe. Korba musi trzymać wymiar.
A wał wystarczy zmierzyć. Jeśli masz pełny wymiar,to nominał.
Te wżery czy kratery to z reguły skutki spalania stukowego i nie mają nic wspólnego z niedoróbką panewki, korbowód trzeba wymienić bo nie trzyma wymiaru albo kształtu.
- Od: 4 sie 2007, 19:15
- Posty: 78
- Skąd: Koszalin
- Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi
Lucks19 napisał(a):Nie rozumiem czemu mialaby moja korba tego wymiaru nie trzymac
Lucks19 napisał(a):panewka korbowodowa byla obrocona
A gdzie była obrócona
Zakładasz temat (zresztą nie tylko tu),prosisz o pomoc,a potem wszystko podważasz i negujesz.
To weź sobie wsadź nową panewkę do tej korby,poskręcaj i śmigaj.Skoro uważasz,że oko korby jest ok i nic nie mogło mu się stać,to po co te stękanie.
lichy napisał(a):Te wżery czy kratery to z reguły skutki spalania stukowego
Ja pier..dolę,tyle lat praktyki i o tym nie wiedziałem....
Daj tego newsa chłopakom w CITD,to Cię ozłocą.
Zluje ze tego posta w ogole zalozylem... to jest dramat... czlowiek chce ssie czegos dowiedziec DOPYTAC a nie negowac a Wy co jeden to i jeden drugiego PODWAZA no masakra.
Dopisano 6 mar 2016, 20:29:
Kuzwa wszyscy mozgi pozjadali nagle wszystko wiedza a ja z autem 6 mechanikow objezdzilem bo cos stukalo po rozgrzaniu a na zimnym nic i ani jeden nie pisnal o panewce! Kazdy madry w necie a jak auto przywieziesz to ssie mu szukac nie chce...
Dopisano 6 mar 2016, 20:29:
Kuzwa wszyscy mozgi pozjadali nagle wszystko wiedza a ja z autem 6 mechanikow objezdzilem bo cos stukalo po rozgrzaniu a na zimnym nic i ani jeden nie pisnal o panewce! Kazdy madry w necie a jak auto przywieziesz to ssie mu szukac nie chce...
- Od: 2 mar 2016, 20:31
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 lift 2005r 2.0 147km
Mie pałam miłością do tadziola,ale juz dość długo siedzę na forum żeby ci powiedzieć .....a z reszta poczytaj popatrz ,wie co mówi i nie robię mu reklamy,bo jak mi sie fura [tiiit] to chyba zawiozę ja do niego lub jego do niej 
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Pewnie ma racje ale ja po prostu juz nie wierze ze to sie dzieje. Te ten NIEZAWODNY silnik sie tak sypie. Raz sie sypnal to panewka na 1 cyl. wygladala jak lisc. Ok mysle mialem pecha kupilem drugi motor a ten sprzedam na czesci bo `nowy` kupilem ze skrzynia sprzeglem sprezarka klimy itd. No a tu bum i znow panewka tyle ze tym razem nie wyglada to tak zle... jednak 5tys juz nie moje
- Od: 2 mar 2016, 20:31
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 lift 2005r 2.0 147km
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6