Stuki po rozgrzaniu silnika

Postprzez Lucks19 » 2 mar 2016, 20:42

Witam. Po wymianie oleju (mobil super 3000 5w40) silnik zaczął stukać ale tylko po rozgrzaniu. Posprawdzałem rolki (zdjąłem pasek wieloklin) sprawdzone klapki w dolocie a także zawory... Wszystko OK i już dalej nie wiem... Stukanie troszkę ustaje po wciśnięciu sprzęgła.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2016, 20:31
Posty: 11
Auto: Mazda 6 lift 2005r 2.0 147km

Postprzez tadziol » 2 mar 2016, 22:35

To tak jakby panewką zalatuje ....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Lucks19 » 2 mar 2016, 22:52

Nawet nie żartuj. Niedawno wymieniłem motor bo obróciło panewkę i tam dźwięk był zupełnie inny i w dodatku na zimnym i na ciepłym identycznie. Tu na zimnym cisza...
Początkujący
 
Od: 2 mar 2016, 20:31
Posty: 11
Auto: Mazda 6 lift 2005r 2.0 147km

Postprzez tadziol » 2 mar 2016, 23:01

Bo jak jest lekko zużyta to na zimnym będzie ok a na rozgrzanym zacznie stukać.
Już taki silnik robiłem. Nawet wał nie szedł do szlifu. Panewkę obróciło w korbie i wytarlo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Lucks19 » 3 mar 2016, 09:48

W Twoim przypadku było tak samo po rozgrzaniu silnika były stuki? U mnie zaczęło się to po wymianie oleju...mozliwe ze byl wlany jakis polsyntetyk a ja wlalem pelny i to z tego powodu? Ale co by to stukalo... moze lancuch?
Początkujący
 
Od: 2 mar 2016, 20:31
Posty: 11
Auto: Mazda 6 lift 2005r 2.0 147km

Postprzez Lucks19 » 4 mar 2016, 17:57

Dodano: Pt, 4 mar 2016, 16:55 --

Dzis mechanik zdjal miske olejawa i okazalo sie ze panewka korbowodowa byla obrocona, poza tym sa w niej takie male wzery jakby glowki od zapalek. W ogole nie ma przytarc, kolor jak nowa. Wal ok bez przytarc pozostale panewki tez w idealnym stanie. Czy to mogla byc przyczyna stukow po rozgrzaniu?
Początkujący
 
Od: 2 mar 2016, 20:31
Posty: 11
Auto: Mazda 6 lift 2005r 2.0 147km

Postprzez tadziol » 4 mar 2016, 22:36

tadziol napisał(a):To tak jakby panewką zalatuje ....

A słowo ciałem się stało ....
Lucks19 napisał(a):okazalo sie ze panewka korbowodowa byla obrocona

Panewki do wymiany i korbowod z tłokiem tez .
To są panewki bezzamkowe. Korba musi trzymać wymiar.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Lucks19 » 5 mar 2016, 08:13

A czemu korbowod z tlokiem tez? Panewka wyglada jak nowa zero przytarc tylko 3 male wzery nie wiadomo skad.

Dopisano 5 mar 2016, 07:17:

Nie wiadomo jeszcze czy to byla przyszyna stukow bo jesli nie to dopiero beda jaja... a na panewkach mam numer 3s7g6211 d1eb 1. I nie mam pojecia jakie kupic czy nominal czy szlif a jesli szlif to ktory? Masakra...
Początkujący
 
Od: 2 mar 2016, 20:31
Posty: 11
Auto: Mazda 6 lift 2005r 2.0 147km

Postprzez tadziol » 5 mar 2016, 15:01

Lucks19 napisał(a):A czemu korbowod z tlokiem tez?

A zgadnij.....
tadziol napisał(a):To są panewki bezzamkowe. Korba musi trzymać wymiar.

A wał wystarczy zmierzyć. Jeśli masz pełny wymiar,to nominał.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Lucks19 » 6 mar 2016, 11:37

Nie rozumiem czemu mialaby moja korba tego wymiaru nie trzymac... panewka musiala byc felerna skoro jest troszke jakby wybrakowana lecz nie wytarta.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2016, 20:31
Posty: 11
Auto: Mazda 6 lift 2005r 2.0 147km

Postprzez brodaM6 » 6 mar 2016, 11:41

Glupio dyskutujesz,jeszcze z kim facet zna sie na tym co pisze inmowi
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez lichy » 6 mar 2016, 13:22

Te wżery czy kratery to z reguły skutki spalania stukowego i nie mają nic wspólnego z niedoróbką panewki, korbowód trzeba wymienić bo nie trzyma wymiaru albo kształtu.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez tadziol » 6 mar 2016, 14:26

Lucks19 napisał(a):Nie rozumiem czemu mialaby moja korba tego wymiaru nie trzymac

Lucks19 napisał(a):panewka korbowodowa byla obrocona

A gdzie była obrócona ?? W korbowodzie czy może w jakimś innym tajnym miejscu tego silnika.
Zakładasz temat (zresztą nie tylko tu),prosisz o pomoc,a potem wszystko podważasz i negujesz.
To weź sobie wsadź nową panewkę do tej korby,poskręcaj i śmigaj.Skoro uważasz,że oko korby jest ok i nic nie mogło mu się stać,to po co te stękanie.

lichy napisał(a):Te wżery czy kratery to z reguły skutki spalania stukowego

Ja pier..dolę,tyle lat praktyki i o tym nie wiedziałem.... :|
Daj tego newsa chłopakom w CITD,to Cię ozłocą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Lucks19 » 6 mar 2016, 21:25

Zluje ze tego posta w ogole zalozylem... to jest dramat... czlowiek chce ssie czegos dowiedziec DOPYTAC a nie negowac a Wy co jeden to i jeden drugiego PODWAZA no masakra.

Dopisano 6 mar 2016, 20:29:

Kuzwa wszyscy mozgi pozjadali nagle wszystko wiedza a ja z autem 6 mechanikow objezdzilem bo cos stukalo po rozgrzaniu a na zimnym nic i ani jeden nie pisnal o panewce! Kazdy madry w necie a jak auto przywieziesz to ssie mu szukac nie chce...
Początkujący
 
Od: 2 mar 2016, 20:31
Posty: 11
Auto: Mazda 6 lift 2005r 2.0 147km

Postprzez tadziol » 6 mar 2016, 21:38

Liczę na komentarz kolegi brodaM6 <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Lucks19 » 6 mar 2016, 21:57

Tadziol jak taki pewny jestes ze oko korbowodu jest krzywe to moze wiesz czy wal trzeba szlifowac? I nie ma innej przyczyny obrotu panewki jaak tylko zly korbowod? PYTAM NIE NEGUJE
Początkujący
 
Od: 2 mar 2016, 20:31
Posty: 11
Auto: Mazda 6 lift 2005r 2.0 147km

Postprzez tadziol » 6 mar 2016, 22:35

Tadziol nie pisz nic. Twoje zdanie mnie nie interesuje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Lucks19 » 7 mar 2016, 08:32

Cytuj cala wypowiedz :–)
Początkujący
 
Od: 2 mar 2016, 20:31
Posty: 11
Auto: Mazda 6 lift 2005r 2.0 147km

Postprzez brodaM6 » 7 mar 2016, 09:50

Mie pałam miłością do tadziola,ale juz dość długo siedzę na forum żeby ci powiedzieć .....a z reszta poczytaj popatrz ,wie co mówi i nie robię mu reklamy,bo jak mi sie fura [tiiit] to chyba zawiozę ja do niego lub jego do niej :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Lucks19 » 7 mar 2016, 10:03

Pewnie ma racje ale ja po prostu juz nie wierze ze to sie dzieje. Te ten NIEZAWODNY silnik sie tak sypie. Raz sie sypnal to panewka na 1 cyl. wygladala jak lisc. Ok mysle mialem pecha kupilem drugi motor a ten sprzedam na czesci bo `nowy` kupilem ze skrzynia sprzeglem sprezarka klimy itd. No a tu bum i znow panewka tyle ze tym razem nie wyglada to tak zle... jednak 5tys juz nie moje
Początkujący
 
Od: 2 mar 2016, 20:31
Posty: 11
Auto: Mazda 6 lift 2005r 2.0 147km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6