Hej
Nie znalazłem tematu, więc zakładam nowy wątek.
Na skutek bliskiego spotkania 3 stopnia z innym uczestnikiem ruchu mam uszkodzony zderzak przedni z lewej strony. W sumie drobiazg, ale pod zderzakiem jest element, co się zowie "resonance chamber", który to jest uszkodzony i obecnie jeździ w bagażniku. Nr ze schematu dolotu 13-19X (prawy dolny róg schematu).
http://www.catcar.info/mazda/?lang=en&l=bWFya2V0PT1ldXJvfHxzdD09OTB8fHN0cz09eyIxMCI6Ik1hcmtldCIsIjYwIjoiRXVyb3BlIiwiNzAiOiJNQVpEQTYgR0cgMDJcLzIwMDItIiwiODAiOiJHQVNPTElORS1FTkdJTkUgNC1DWUxJTkRFUiBTVVBQTEVNRU5UIiwiOTAiOiIxMzMwQUEgQUlSIENMRUFORVIgKEdBU09MSU5FKSgxODAwQ0MgJiAyMDAwQ0MpIn18fG1vZD09TUFaREE2fHxkaXIxPT1CMnx8ZGlyMj09QUVHQTA4fHxncnA9PUMyfHxyc2ltZz09fHxwaW1nPT0yRzAyNDIxfHxncnBjb2RlPT0xMzMwQUE%3D
Jest to kawałek plastikowego prostopadłościanu, który dochodzi tylko do puszki filtra powietrza.
Auto bez tego śmiga, ale chciałbym się dowiedzieć, czy to jest element istotny (wpływa jakoś na fale powietrza i przepływ), czy tylko ma za zadanie tłumić dźwięki dolotu (nie słyszę różnicy). Nie jest opomiarowany.
Zanim zlikwduję szkodę trochę czasu upłynie (sąd) i nie wiem czy na ten czas wystarczy zaślepić otwór po tej puszce, nie zaślepiać itd.
Czym skutkuje jazda bez tego ustrojstwa?
Puszka rezonansowa – dolot powietrza
Strona 1 z 1
Powinno być głośniej, jest to jeden z elementów dolotu powietrza w teorii więc powinien mieć wpływ na dolot powietrza. Na pewno nie zaslepiaj dziury bo silnik nie dostanie odpowiedniej dawki powietrza. Jeżeli jesteś zainteresowany to mam w garażu ten rezonator bo mam customowy dolot. Jak coś to pw.
Nabryzgane olejem z mojego S5
Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Słyszałem taka opinie ,ze to jest tłumik szmerów zwana rownież dynamicznym doładowaniem powietrza ,wystarczy w google wklepac
Znalezione na tuning forum ,
a działa to tak – powietrze zasysane do silnika nie płynie jednostajną strugą tylko jakby pulsacyjnie ze względu na pracę zaworów. Można powiedzieć że powietrze płynie i prtzy zamknięciu zaworów odbija się od ścian i nieco wraca tworząc swoisty rezonans – odpowiednio obliczony dolot może korzystać z tego zjawiska na zasadzie doładowania powietrzem – jeśli tylko będzie tak zrobiony aby fala powietrza odbita powróciła z powtotem w kolejnym cyklu zasysania powietrza.
Znalezione na tuning forum ,
a działa to tak – powietrze zasysane do silnika nie płynie jednostajną strugą tylko jakby pulsacyjnie ze względu na pracę zaworów. Można powiedzieć że powietrze płynie i prtzy zamknięciu zaworów odbija się od ścian i nieco wraca tworząc swoisty rezonans – odpowiednio obliczony dolot może korzystać z tego zjawiska na zasadzie doładowania powietrzem – jeśli tylko będzie tak zrobiony aby fala powietrza odbita powróciła z powtotem w kolejnym cyklu zasysania powietrza.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Wielkie dzięki
Co do zaślepiania to w takim razie można śmiało zatykać bo to nie jest dodatkowy dolot.
Jak rozumiem to chwilowo mogę mieć słabszy ciut silnik ze względu na mniejsze dostawy powietrza.
Pozdrawiam
Co do zaślepiania to w takim razie można śmiało zatykać bo to nie jest dodatkowy dolot.
Jak rozumiem to chwilowo mogę mieć słabszy ciut silnik ze względu na mniejsze dostawy powietrza.
Pozdrawiam
ale co Ty chcesz konkretnie zaślepiać? Powstały otwór w wyniku stłuczki? Tak, jak pisał Broda, rezonator poprawia stopień napełnienia cylindrów przy pewnych obrotach silnika.
Na zamieszczonym wyżej zdjeciu w ogóle nie spełnia on swojego zadania, bo obudowa filtra powietrza jest otwarta. Można rezonator w tym wypadku kompletnie zdemontować.
Na zamieszczonym wyżej zdjeciu w ogóle nie spełnia on swojego zadania, bo obudowa filtra powietrza jest otwarta. Można rezonator w tym wypadku kompletnie zdemontować.
Zaślepić chcę otwór po rurze wychodzącej do rezonatora, bo po stłuczce zrobił się z tego dodatkowy dolot powietrza ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
Pisałem o tym, że sam rezonator jest zamknięty i nie stanowi dolotu a więc możnago zaślepić.
Natomiast ciekawy jest to, że chyba połączenie między rezonatorem, a puszką filtra jest odcinane przez jakiś zawór/klapę – nie ma połączenia na przelot między tymi elementami.
Ciekawe jak toto działa...
Pisałem o tym, że sam rezonator jest zamknięty i nie stanowi dolotu a więc możnago zaślepić.
Natomiast ciekawy jest to, że chyba połączenie między rezonatorem, a puszką filtra jest odcinane przez jakiś zawór/klapę – nie ma połączenia na przelot między tymi elementami.
Ciekawe jak toto działa...
Jest tam taka kratka z siatka , powinienem gdzieś mieć w garażu ,cyknie fotkę puzniej,chodzi ci otr cos co jest pod filtrem oznaczonym 23-603,u mnie nie było zaworów tylko ten element
Dopisano piątek, 19 lutego 2016, 08:25:
U ciebie powinno wyglądać to tak ty powinieneś mieć zawory ,patrz rysunek
Dopisano piątek, 19 lutego 2016, 08:25:
U ciebie powinno wyglądać to tak ty powinieneś mieć zawory ,patrz rysunek
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Dokładnie tak
Mam tam kawałek plastiku z kratką i zawór od strony błotnika jak na drugim schemacie
Zastanawiam się jak to ma działać, bo kratka oraz zawór stanowią przeszkody dla fal powietrza, ale pewnie kryje się za tym jakaś myśl (nie wiadomo czy sensowna
).
Mam tam kawałek plastiku z kratką i zawór od strony błotnika jak na drugim schemacie
Zastanawiam się jak to ma działać, bo kratka oraz zawór stanowią przeszkody dla fal powietrza, ale pewnie kryje się za tym jakaś myśl (nie wiadomo czy sensowna
brodaM6 napisał(a):dokładnie przy stozku mozna ja wywalic,co do mojej otwarej puszki,juz jest dawno zamknieta ,po pierwszej przejazdzce
Muszę ci powiedzieć, że wg. mnie ten twój stożek to niczemu nie służy, a może nawet i szkodzi.
Fachowo założony powinien wylądować dokładnie w miejscu puszki rezonansowej, bo wtedy zasysa zimne powietrze i może spełniać spełniać swoją rolę. Zamykając go w puszce odciąłeś go od gorącego powietrza spod maski, ale jak on teraz działa to pewnie nikt nie jest w stanie ogarnąć bez hamowni. A może byłeś na hamowni przed i po założeniu stożka
dupohamownio stwierdzic mozna był ze jak był otware ,to wyło nie jechało ,teraz jest zamkniente ale nie do konica ,takie tam powycinałem
,myśle nad kolankiem ,co by stozek obniży ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
Dopisano piątek, 19 lutego 2016, 13:56:
Żeby wodę zasysało ,przy większym deszczu![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
Dopisano piątek, 19 lutego 2016, 13:56:
rymko napisał(a):Fachowo. założony powinien wylądować dokładnie w miejscu puszki rezonansowejD
Żeby wodę zasysało ,przy większym deszczu
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Ale knota wywaliłeś
Znaczy się na hamowni nie byłeś, tak zidentyfikowałem twój wpis.
Widziałem gdzieś fajne, częściowe osłony mocowane na obejmę rury prowadzącej do stożka – zabezpieczenie przed wodą i brudem. Jak znajdę te zdjęcia to ci podeślę![spoko <spoko>](./images/smilies/spoko.gif)
Znaczy się na hamowni nie byłeś, tak zidentyfikowałem twój wpis.
Widziałem gdzieś fajne, częściowe osłony mocowane na obejmę rury prowadzącej do stożka – zabezpieczenie przed wodą i brudem. Jak znajdę te zdjęcia to ci podeślę
![spoko <spoko>](./images/smilies/spoko.gif)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6