Gaśnie i traci moc na zimnym silniku
1, 2
Moja mazda gaśnie przy schodzeniu z obrotów na zimnym silniku i po ponownym odpaleniu jest mułowata przez jakiś czas a potem wszystko wraca do normy. Dzieje się tak za każdym razem kiedy auto jest zimne i rusze zaraz po odpaleniu, jeżeli jednak rano odpale samochód i poczekam pare minut aż silnik trochę się nagrzeje problem ten nie występuje. Wymienione kable wn, świece moduł zapłonowy silniczek krokowy i przepustnica i nic nie pomaga. Zawory skontrolowane i ponoć ok. Co to może być? Miał już ktoś podobne objawy?
- Od: 19 sty 2016, 11:52
- Posty: 18
- Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG
Spotkałem sie z takim przypadkiem chyba w wątku odnośnie falowania obrotów. Przeczytaj cały temat, myśle ze coś byś znalazł pasującego do Twoich objawów. 11 stron ale szybko sid czyta. viewtopic.php?f=411&t=89797&hilit=Falowanie+obrotów
Nie ma za co
Ostatnio rozmawiałem z kolegą i miał podobne objawy na zimnym silniku (gasł mu i był przymulony), mówił coś że zrobili mu regulacje zaworów, i wymienili uszczelki tylko niewiem które dokładnie, napewno pokrywy zaworów i jeszcze jakąś, albo głowicy albo kolektora dolotowego także ogarnij ten temat z uszczelka bo może tu tkwi przyczyna. U mechanika jakiegoś byłeś ?
Byłem u mechaników i to dwóch i nikt nie rozwiązał zagadki.
Jeden z nich robił test na szczelność zaworów i mówi że jest ok.
Może faktycznie gdzieś będzie nieszczelność choć mechanicy u których byłem sprawdzali i że dolot jest szczelny.
Jeden z nich robił test na szczelność zaworów i mówi że jest ok.
Może faktycznie gdzieś będzie nieszczelność choć mechanicy u których byłem sprawdzali i że dolot jest szczelny.
- Od: 19 sty 2016, 11:52
- Posty: 18
- Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG
Rozumiem ze odpuscili dalsze próby naprawy ? A skad jestes ? Jesli nie masz daleko do Katowic to podjedz do forumowego Magika tadziola, sam u niego nie byłem ale z opinii innych wynika że potrafi czynić cuda
Myślę że szybko ogarnął by Ci auto
a jesli nie to może ktoś bardziej kumaty na forum coś Ci podpowie, ewentualnie inny mechanik z Twojej okolicy 
Rozumiem ze jak wszystko powymieniałes przepustnice itp komp był resetowany ? Zeby zaraz sie nie okazalo ze to jakas glupia sprawa
Rozumiem ze jak wszystko powymieniałes przepustnice itp komp był resetowany ? Zeby zaraz sie nie okazalo ze to jakas glupia sprawa
yaro999 napisał(a):Dzieje się tak za każdym razem kiedy auto jest zimne i rusze zaraz po odpaleniu, jeżeli jednak rano odpale samochód i poczekam pare minut aż silnik trochę się nagrzeje problem ten nie występuje
Najprostsza metoda diagnozy na początek : rozłącz wydech przed katem,na tym elastycznym połączeniu z pierścieniem uszczelniających. Tam są tylko dwie nakrętki do odkręcenia i rozsuwasz połączenie. Odpal ja rano i zobacz czy problemy miną. Będzie trochę głośno,ale czego się nie robi dla chwały
yaro999 napisał(a):na obecną chwilę mieszkam w belgii to długo by jechać... i jechać i jechać...
Aaa tam gadasz, tylko 1219km
upłynęło sporo czasu ale wkońcu znalazłem trochę czasu i odkręciłem kata niestety jedyna różnica jaką zauważyłem to trochę więcej decybeli
problem jednak pozostał.
Jaka jest następna rzecz do sprawdzenia?
Dopisano 28 mar 2016, 20:59:
zapomniałem jeszcze napisać że z wydechu czuć zapach jakby nie dopalonej benzyny i słychać lekkie pierdzenie
Dopisano 28 mar 2016, 21:06:
może filtr paliwa daje się we znaki?
Dopisano 28 mar 2016, 21:07:
i orientujecie się gdzie on się znajduje? bo słyszałem że ponoć w baku
problem jednak pozostał.
Jaka jest następna rzecz do sprawdzenia?
Dopisano 28 mar 2016, 20:59:
zapomniałem jeszcze napisać że z wydechu czuć zapach jakby nie dopalonej benzyny i słychać lekkie pierdzenie
Dopisano 28 mar 2016, 21:06:
może filtr paliwa daje się we znaki?
Dopisano 28 mar 2016, 21:07:
i orientujecie się gdzie on się znajduje? bo słyszałem że ponoć w baku
- Od: 19 sty 2016, 11:52
- Posty: 18
- Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG
No chłopaki wkońcu udało mi się sprawdzić luzy i wyszło
in 0,20
out pomiędzy 0,05 a 0,1
gdzieś na forum wyczytałem ze powinno być
in 0,25 +– 0,03
out 0,3 +-0,03
więc teraz pytanie :
robic tylko out czy in tez zrobić?
czy może przy okazji kompletny rozrząd bo mam już prawie 250 000 na zegarze
in 0,20
out pomiędzy 0,05 a 0,1
gdzieś na forum wyczytałem ze powinno być
in 0,25 +– 0,03
out 0,3 +-0,03
więc teraz pytanie :
robic tylko out czy in tez zrobić?
czy może przy okazji kompletny rozrząd bo mam już prawie 250 000 na zegarze
- Od: 19 sty 2016, 11:52
- Posty: 18
- Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG
Ja bym jeszcze sprawdził przepływomierz. Pamiętam jak miałem kiedyś mazdę 626 2.0 benzyna i właśnie był taki problem jak opisujesz w pierwszym poście, po rozgrzaniu wszystko ok. Miałem tam założoną instalację LPG starego typu i chyba to była przyczyna uszkodzenia przepływomierza. Po wymianie problem zniknął.
Natomiast luz zaworowy faktycznie jest za mały.
Natomiast luz zaworowy faktycznie jest za mały.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6