Mazda6 2.3 166KM Kabina nie grzeje + Wzrost temp. Silnika

Postprzez haski » 4 sty 2015, 12:33

Witam!
Problem wygląda tak. Kilka dni temu zauważyłem, że po odpaleniu silnika w środku w kabinie nie grzeje ogrzewanie leci zimne powietrze a do tego temperatura silnika wzrasta do poziomu niebezpieczeństwa.
Auto pracuje normalnie bez szarpań wszystko jak należy. Płyn chłodniczy nie ubył ma stan, wentylatory pracują. Dodam jeszcze, że wczoraj rano po sprawdzeniu stanu płynu chłodniczego było wszystko ok po odpaleniu wszystko było tak jakby nic mu nie dolegało. Grzał w kabinie jak szalony temperatura silnika na połowie skali zrobiłem 30 km i bez zmian, postawiłem auto w garażu. Wieczorem wyjeżdżam z garażu problem powrócił brak ogrzewania w kabinie temperatura silnika wzrasta. ;) Proszę o pomoc ... Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 sty 2015, 12:02
Posty: 6
Auto: Mazda6 (GG) 2.3 Benzyna 2007 r.
wersja usa

Postprzez brodaM6 » 4 sty 2015, 12:45

Termostat,bo jeżeli nagrzewnica to nie powinna ci temperatura silnika skakać ,mi jak padła nagrzewnice choć nie w M to zimno leciało z nadmuchu ,ale silnik trzymał temp.

Dopisano niedziela, 4 stycznia 2015, 12:45:

Albo jedno i drugie
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez haski » 4 sty 2015, 13:31

termostat wykluczam myślę, że normalnie by grzał w kabinie a silnik by się zagrzewał, nagrzewnice wykluczam też ze względu na to, że w kabinie raz grzeje i wszystko jest ok a raz nie i silnik przegrzewa...
Początkujący
 
Od: 4 sty 2015, 12:02
Posty: 6
Auto: Mazda6 (GG) 2.3 Benzyna 2007 r.
wersja usa

Postprzez brodaM6 » 4 sty 2015, 14:07

Bo może sie przycina za wzrost temp. Silnika lub brak jego chłodzenia jest odpowiedzialny termostat.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez lichy » 4 sty 2015, 20:40

Czy oba objawy występują zawsze razem? Za obie rzeczy razem odpowiadałby mały poziom płynu chłodzącego ale to wyeliminowałeś lub zapowietrzony układ chłodzenia. Za przegrzewanie silnika może odpowiadać termostat a za brak ogrzewania sterowanie klapkami ogrzewania. Termostat otwiera duży obieg a nagrzewnica jest na małym obiegu więc nie wpływa bezpośrednio na nią.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez haski » 4 sty 2015, 20:52

tak tak oba schorzenia wystepuja w tym samym czasie ... jak grzeje w kabinie to silnik ma temperature odpowiednia znow jak przestaje grzac w kabinie problem temp. silnika powraca. Dosłuchałem świst na pasku więc bede sprawdzal jutro pompe wody co myslisz?
Początkujący
 
Od: 4 sty 2015, 12:02
Posty: 6
Auto: Mazda6 (GG) 2.3 Benzyna 2007 r.
wersja usa

Postprzez lichy » 4 sty 2015, 23:00

Możliwe że to termostat w momencie jak się zacina gotuje płyn a to może zapowietrzać nagrzewnicę, ewentualnie pasek klinowy lub pompa wody szwankuje i niema obiegu płynu.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez brodaM6 » 5 sty 2015, 06:58

Jeżeli pompa wody to powinna rzeźć,po zdjęciu paska powinien być wyczuwalne luzy na niej,powiedz a jak wykluczyłes termostat
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez haski » 6 sty 2015, 11:43

W momencie kiedy termostat jest zamknięty i się nie otworzy temperatura wzrasta silnika i daje gorące powietrze do kabiny, inaczej jak jest cały czas otwarty nie dogrzał by mi silnika i wtedy było by chłodno w kabinie. A ja mam jak wspomniałem wysoką temperaturę w silniku a zimną w kabinie. Sprawdzę tak czy siak ten termostat...
Początkujący
 
Od: 4 sty 2015, 12:02
Posty: 6
Auto: Mazda6 (GG) 2.3 Benzyna 2007 r.
wersja usa

Postprzez sheller80 » 6 sty 2015, 12:08

Wg mnie na 100% jezeli nie ubywa ci płynu to wina pompy wody ,miałem kiedys auto z grupy VW i taki sam przypadek ,pompa bez wycieków luzów ale co okazało sie po demontazu wirnik który zatopiony był na osi pompy obrobił sie czyli pompa sie kreciła a wirnik stał w miejscu i nie było obiegu płynu co skutkowało brakiem ogrzewania i wysoka temperatura płynu kóry zamiast przepływac stał w miejscu i nie był schładzany przez chłodnice :D :D
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez haski » 6 sty 2015, 14:03

termostat cały i zdrowy biorę się za pompę !!!

Dopisano 6 sty 2015, 16:52:

Z nie dużego problemu zaczyna być duży problem... Pompa wody zdrowa , termostat zdrowy co może być przyczyną ;/;/ ?? Uszczelka pod głowicą?
Początkujący
 
Od: 4 sty 2015, 12:02
Posty: 6
Auto: Mazda6 (GG) 2.3 Benzyna 2007 r.
wersja usa

Postprzez xjooox » 6 sty 2015, 22:28

a jak odpalasz na zimnym to moze sprobuj przy otwartym korku na chlodnicy co sie dzieje czy pompuje plyn czy nie , , moze tez byc zapowietrzona instalacja , niby wszystko ok a objawy jak mowisz , ja raz tak mialem w fordzie taurusie , najpierw bylo malo i wskazowka na silniku wysoka a w kabinie zimno , dolalem i to samo dopiero jak odpowietrzylem instalacje bylo ok
xjooox
 

Postprzez sheller80 » 6 sty 2015, 23:32

haski napisał(a):termostat cały i zdrowy biorę się za pompę !!!

Dopisano 6 sty 2015, 16:52:

Z nie dużego problemu zaczyna być duży problem... Pompa wody zdrowa , termostat zdrowy co może być przyczyną ;/;/ ?? Uszczelka pod głowicą?


Całkiem mozliwe a mam pytanie czy twardnieja weze od układu chłodzenia???
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez haski » 7 sty 2015, 10:46

nie nic nie twardnieje w bloku silnika płyn jest w chłodnicy też , przy otwartym korku płyn wybija pomału do góry

Dopisano 7 sty 2015, 09:48:

nawet przez myśl nie chciałem przepuścić faktu , że to może być uszczelka pod głowicą ;/;/ ale wszystko wskazuje na to
Początkujący
 
Od: 4 sty 2015, 12:02
Posty: 6
Auto: Mazda6 (GG) 2.3 Benzyna 2007 r.
wersja usa

Postprzez lukas_lukas1 » 13 sty 2016, 23:50

witam
mam taki sam przypadek <płacze> i faktycznie okazało się u ciebie że to była uszczelka pod głowicą
proszę o odpowiedź
pozdrawiam
lukas_lukas1
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6