
Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Dzięki za sugestie. Najgorsze jest to, że wpakowałem 2.7 tys. już a olej bierze jak TSI. Po 5 tys. km dolałem 3 litry. Przedtem nigdy, przenigdy nie brał grama. Pójdę z fakturką do mechanika już po I zapytam co z tym robimy. A nuż... W moim przypadku opłaca się remont. Rok temu wpakkowałem LPG. Robię 70.000 rocznie lub więcej 

To ja 72 tys przez 11lat zrobiłem
Już kiedyś czytałem podobne wpisy, że ludzie robili remont a silnik jak chlał olej tak chla nadal, ale podejrzewam że to kwestia mało fachowej naprawy.

Panowie, potrzebuje małej pomocy bądź porady.
W skrócie miewam od jakiegoś dłuższego czasu problem z braniem oleju w mojej Maździe. Ostatnimi czasy problem ten przerodził się w coś gorszego a mianowicie ciągle wypada zapłon na trzecim cylindrze.
Po wykręceniu świecy zauważyłem że dolna część ceramicznej osłony gdzieś się ukruszyła i najprawdopodobniej wpadła do tłoka co mogło spowodować jego ewentualne uszkodzenie.
http://imgur.com/a/D8Eah <---- Tłok i świeca z trzeciego cylindra
Próbowałem dzwonić do polecanego przez wszystkich Tadziola ale od tygodnia nie odbiera telefonów
Mechanik pod Warszawą wyliczył mi około 1000-1200 za robotę, 400 za obróbkę głowicy i jakieś 1400 za części (te same części mogę kupić za 760zł tylko on powiedział że w takim wypadku dostanę jedynie gwarancję rozruchową).
Uszczelki mam powybierane z firmy Elring a pierścienie Goetze. Chyba dobrze nie?
W skrócie miewam od jakiegoś dłuższego czasu problem z braniem oleju w mojej Maździe. Ostatnimi czasy problem ten przerodził się w coś gorszego a mianowicie ciągle wypada zapłon na trzecim cylindrze.
Po wykręceniu świecy zauważyłem że dolna część ceramicznej osłony gdzieś się ukruszyła i najprawdopodobniej wpadła do tłoka co mogło spowodować jego ewentualne uszkodzenie.
http://imgur.com/a/D8Eah <---- Tłok i świeca z trzeciego cylindra
Próbowałem dzwonić do polecanego przez wszystkich Tadziola ale od tygodnia nie odbiera telefonów
Mechanik pod Warszawą wyliczył mi około 1000-1200 za robotę, 400 za obróbkę głowicy i jakieś 1400 za części (te same części mogę kupić za 760zł tylko on powiedział że w takim wypadku dostanę jedynie gwarancję rozruchową).
Uszczelki mam powybierane z firmy Elring a pierścienie Goetze. Chyba dobrze nie?
- Od: 5 cze 2014, 00:31
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 2003r. 2.3 166km LPG
Robert_K napisał(a):Próbowałem dzwonić do polecanego przez wszystkich Tadziola ale od tygodnia nie odbiera telefonów
Kolega zaledwie od czwartku 10 grudnia br. wydzwania,a poza tym uprzejmie informuję,że sobota jest dniem w którym staram się odpocząć.(o niedzieli nie wspomnę)
Norauto i FeuVert – oni pracują 7/tydzień.

Dopisano 14 gru 2015 15:15:
Robert_K napisał(a):1400 za części (te same części mogę kupić za 760zł tylko on powiedział że w takim wypadku dostanę jedynie gwarancję rozruchową).
I bardzo dobrze powiedział.Popieram go całym sercem.
Czyżby kolega zachęcony tak łatwym zarobkiem postanowił otworzyć warsztat samochodowy ? Bo jeśli tak,to kłaniam się w pas i życzę samych sukcesów a jak najmniej roszczeniowych klientów
.

rymko napisał(a): Do tego brak gwarancji na naprawę i mamy kompletny Afganistan
A potem wielkie lamenty na forach jacy to ci mechanicy są drodzy i po wyjeździe z warsztatu usterka powraca. Sami sobie robią pod siebie.
No dobra, a ja pamiętam że kiedyś po remoncie auto przestało kopcić rano ale zaczął brać więcej oleju niż przed. Tłumik przed remontem był suchy wręcz przyrdzewiały, a po zabiegu ciągle czarny, mazisty. Powiedziano mi, że być może przez to że cylindry nie mają już odpowiedniego kształtu i stare pierścienie były już do nich ułożone.
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
Witam ja się borykałem z braniem oleju niecały rok, dolewałem olej 0,5 litra na 1000 km dolewalem różne marki 5w30 aż w końcu zalalem 5w40 K2 i przestał brać jak narazie zrobiłem 3000 km i stan nadal jest ale mimowszystko sprawdzam teraz regularnie stan oleju
- Od: 5 gru 2014, 11:15
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 GY 1,8 benzyna
W przypadku kolegi może tak nie wyglądac. Część problemów wynika ze zuzycia silnika, i wtedy się zgodzę że stosowanie bardziej lepkiego oleju na niewiele się zda. Ale jeżeli samochód przepalał olej z powodu złego doboru lub po prostu zapieczeniu któregoś z pierścieni, ktory po zalaniu płukanki lub po zastosowaniu lepszego produktu się odblokuje, to remont może być zbędny. W wypadku powyżej nie uważam że nagle po zalaniu ciut bardziej lepkiego oleju auto zupełnie przestało brać, więc przyczyna musiała być inna niż skrajne wyeksploatowanie pojazdu. Czytając wpisy niektorzy nie zauważali żadnej różnicy przechodząc z 5W30 na np. 10W40, a niektórym po zmianie samego producenta silnik przestał przepalać. Czasami auta sprowadzane są zaniedbane, olej od dawna nie zmieniany, pozapiekane pierścienie lub szlam i nagary, więc późniejsze zabiegi mogą choć nie muszą doprowadzić silnik do ładu.
Adisbdg napisał(a):Myślę że zwiększanie gęstości oleju to nie rozwiązanie problemu a tylko odłożenie go na później
Adisbdg napisał(a):Myślę że zwiększanie gęstości oleju to nie rozwiązanie problemu a tylko odłożenie go na później
Wydaje mi się że nie jest tak źle ponieważ olej syntetyczny SAE 5W40 ACEA A3 zaznaczam że nie zmieniłem oleju na półsyntetyk czy też mineralny i tym bardziej nie odkładam spraw na później ponieważ koszt 5000 zł a kupno butelki oleju za 23 zł za litr raz na trzy miesiące jest ruznicą. Twierdze że warto poeksperymentowac z różnymi olejami
- Od: 5 gru 2014, 11:15
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 GY 1,8 benzyna
To ja napisze po raz kolejny :
Dexelia 5W30
Motul 0W30
Motul 5W30
Valvoline 5W30
Total 5W30
"spijanie" oleju zawsze w tych samych granicach 0,4-0,6 L/1000 km , cudów nie ma , wymiana co 8-10 tys km , dlatego po raz kolejny wlałem Totala , mam go w dobrej kasie , wiec nie widze sensu robienia dolewek za 56 zł za litr .
Pozdrawiam.
Dexelia 5W30
Motul 0W30
Motul 5W30
Valvoline 5W30
Total 5W30
"spijanie" oleju zawsze w tych samych granicach 0,4-0,6 L/1000 km , cudów nie ma , wymiana co 8-10 tys km , dlatego po raz kolejny wlałem Totala , mam go w dobrej kasie , wiec nie widze sensu robienia dolewek za 56 zł za litr .
Pozdrawiam.
A próbowałeś kiedyś 5W40, czy taki sam rezultat? Jak pisałem, przypadek przypadkowi nie równy i jeśli to wina zużycia pierścieni to zmiana oleju pewnie nic nie da. Mnie ELF'a 5W30 pił jak smok, bo już pod 2l/1000 podchodziło. Teraz na Penrite 5W40 mam takie samo zużycie już dłuższy czas ok. 1L/1000. Wiadomo, że pewnie gdybym jechał w trasie to więcej go wciągnie. Dodam że najmniej ELF'a mi poszło jak olej był świerzy po wymianie, a później z każdą kolejną dolewką już ta ilość się zwiększała.
Krzysiek1980 napisał(a):. Teraz na Penrite 5W40 mam takie samo zużycie już dłuższy czas ok. 1L/1000.
I to jest zadowalające zużycie oleju? Przeciętny kierowca robi 10-15tys km rocznie, wlej 10-15L oleju rocznie do auta, wybacz ale jak dla mnie to jest kupa złomu a nie silnik jeśli tyle oleju wlewasz i pacjent wymaga reanimacji a nie tlumaczeń że nie jest źle i tak powinno być.
Ja Madzia robię 25-35tys rocznie szlak by mnie trafiał jakbym miał wlewać 30L rocznie.
Kamillo_2005 napisał(a):Wydaje mi się że nie jest tak źle ponieważ olej syntetyczny SAE 5W40 ACEA A3 zaznaczam że nie zmieniłem oleju na półsyntetyk czy też mineralny i tym bardziej nie odkładam spraw na później ponieważ koszt 5000 zł a kupno butelki oleju za 23 zł za litr raz na trzy miesiące jest ruznicą. Twierdze że warto poeksperymentowac z różnymi olejami
Wyzej pisałeś że nie ubywa wcale teraz butelka na 3miechy, pytanie ile km robisz w te 3 miechy.
A kto bez rozbierania silnika Ci powiedział że koszt to 5000 zł?
Jeśli masz same pierścienie do zrobienia to zamkniesz się w 1tys zł spokojnie.
Reasumując moją wypowiedź Można dolewać olej ale moim zdaniem jeśli ktoś myśli o tym żeby jeszcze pojeździć mazdą zanim się ją sprzeda to powinno się coś zrobić a nie przy każdym wyjeździe myśleć o tym czy jeszcze jest olej czy nie, panewkę łatwo zatrzeć, dodatkowo uszkodzić rozrząd. Temat znam z autopsji u mnie brała "tylko" podczas tras po mieście nic, a po rozłożeniu silnika 2tys zostawiłem u szlifierza
Myślę że w aso kapitalka silnika + wymiana rozrządu (ślizgi, wariator, napinacz, łańcuch) to spokojnie 10tys zł
Najlepiej to chyba jest przeliczyć w taki sposób ile lat chce jeździć obecnym samochodem, jaki koszt będzie robienia dolewek przez ten czas jeśli koszt choć w 50% osiągnie cene zrobienia silnika to robiłbym.
Miłej niedzieli Panowie
- Od: 15 sty 2009, 00:58
- Posty: 73
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2.3 Top Sport 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6