Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

Postprzez DeviS » 4 lis 2015, 17:54

Panowie, tak czytam watek i niestety wydaje mi sie ze mam podobne objawy, tzn jak jade i odpuszcze gaz to czuc delikatne szarpniecie gdy schodzi z obrotow a jak chce przyspieszyc to rownież czuc jak szarpnie silnikiem. I tak jak pisze CLAU, najbardziej to czuc jak obroty wynosza 2000rpm. Na wyzszych obrotach nie jest to tak odczuwalne chociaz wystepuje. Nie mam zadnych bledow wiec zastanawialem sie co moze byc tego przyczyna. Sonda jednak ? Przeplywka byla kiedys czyszczona i nie bylo roznicy. Chyba ze daje <dupa> i czyszczenie nic nie da. Na tym forum chyba w dziale xedosow ktos pisal ze jak mial szarpanie po odjeciu nogi z gazu i po dodaniu z powrotem to wonowajca był TPS, po wymianie chodziła plynnie. Co myslycie o tym ?

Dopisano 4 lis 2015, 23:17:

Dzisiaj przejechalem aie z odpietym przeplywomierzem i coz, odrazu zapalily sie kontrolki od TCS/DSC, od ładowania i oczywiscie check engine ;) podczas jazdy zauwazylem ze szarpania ktore u mnie wystepują z podłączoną przepływka nasilily sie jeszcze bardziej po jej odłączeniu ;) wiec hmmm wniosek z tego ze to wina przepływki ? Jutro ją wyczyszcze ponownie i wtedy zobacze czy cos się zmieniło ;) jeśli nie to chyba zostanie opcja podmianki od kogoś ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez DeviS » 7 lis 2015, 05:37

Dzisiaj wyczyściłem dokłanie przepływke i efektu niestety brak – dalej szarpie takze albo do wymiany albo to wina czegoś innego ;) będę szukał dalej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez brodaM6 » 8 lis 2015, 11:47

A check nic nie pokazuje ,po kasowaniu,ja w silniku Produkcji francuskiej jak miałem problem z sanda ,brak mocy ja mu w gaz, a tu przyspiesza mi jak fiata 126 p ,a palił tyle co mazda 2.0 ,silnik 1.6 ,8v fabrycznie 89 hp , check tez nic nie pokazywał
Ostatnio edytowano 8 lis 2015, 11:58 przez brodaM6, łącznie edytowano 1 raz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Danmazda » 8 lis 2015, 11:52

U mnie gdy sonda była do wymiany check się nie zapalał, miałem nie co wyższe spalanie. Ale przypomniało mi się że czasem przy przyśpieszaniu potrafiła szarpnąć, bardzo rzadko ale jednak. Trzeba było by się podpiąć pod komputer i sprawdzić pracę sond. DeviS, pamiętam że chyba u Ciebie to sprawdzałem.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez DeviS » 8 lis 2015, 14:57

Danmazda tak, sprawdzaliśmy u mnie i wydaje mi się że miała prawidłowe wartości ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez brodaM6 » 8 lis 2015, 17:35

Może cos z układem zapłonowym
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Danmazda » 8 lis 2015, 17:44

Nie mam pomysłu, przewody, świece wymienione, przepustnica wyczyszczona, maf też. Może trzeba podłączyć obd i w czasie jazdy zobaczyć jak pracuje sonda.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez CLAU » 8 lis 2015, 19:33

Sprawdz cewke zgodnie z procedura w service manualu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez brodaM6 » 9 lis 2015, 06:14

O cewkach pisał Tadziol ,ze nawet sprawne potrafią cos tam . . . . ,szczegółów nie pamietam
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Danmazda » 9 lis 2015, 14:11

U DeviS w Mazdzie nie ma cewek.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez brodaM6 » 9 lis 2015, 18:39

Oj chyba z jedna jest ;)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez DeviS » 10 lis 2015, 00:36

No pewnie ze mam cewke, jedna to jedna ale jest ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez SebZab » 10 lis 2015, 09:07

Wygląda na to, że wczoraj rozwiązał mi się problem z sondą.
Stara i nowa z Chin wywalały błąd P0134.
Jako, że nie było innych skutków ubocznych olałem temat i tak jeździłem ze świecącym check engine.
Wczoraj pogrzebałem w skrzynkach z bezpiecznikami, żeby sprawdzić czy wszystkie są OK. a dzisiaj odpalam auto i niespodzianka, żółty silnik sam zgasł...
Początkujący
 
Od: 9 paź 2015, 10:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2006
2.3i 16V

Postprzez t34567 » 12 lis 2015, 14:41

Czyli jednak chińską sondę masz OK? To ty miałeś ją do sprzedania na allegro?
http://allegro.pl/show_item.php?item=5783859803
W mailu napisałeś że był problem z przepływomierzem, a teraz widzę że aukcja zakonczona.

Czy ta sonda podejdzie do wersji 2.0? Oryginalną miałeś oznaczoną LZA08? Bo u mnie jest LZA07-MD2.


Auto mi szarpie przy przyspieszaniu(na LPG i benz), przepływkę podstawiłem, świece wymienione na nowe, probowałem również reset ECU. Jak wcisnę gaz w podłoge to w miarę płynnie przyspiesza. Mam tez delikatnie większe spalanie – po lekturze tego wątku objawy wskazują na sonde.... Pewnie będę musiał kupić. Najpierw czekam aż mój mechanik się odrobi, podpinamy auto pod IDSa i będziem sprawdzać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez hanys90 » 27 lis 2015, 10:41

Chciałem podpytać, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z sondą z tej aukcji:
http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-3-5-6-cx-7-2-0-2-3-ntk-nowa-i5797100141.html

Będę wymieniać sondę z powodu błędu 2195 i zastanawiam się nad tą aukcją.
Początkujący
 
Od: 4 lis 2015, 10:29
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 '05 + LPG

Postprzez t34567 » 27 lis 2015, 16:40

Doświadczeń brak. Ktoś kupił 4 godziny temu, jak to Ty to daj znać jak się spisuje. Pytałem sprzedającego o model sondy (dokładne oznaczenie) to dostałem odpowiedź:
Ta ktora mam w ofercie jest od VW – numery nic panu nie powiedza.Wazne sa parametry.


Czyli nie zdziwiłbym się jakby była gdzies o 100zł taniej :)

Ja mam pytanie do ludzi montujących sondy z końcówką AU: działa Wam to?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Danmazda » 27 lis 2015, 17:14

Z rok temu miałem problemy z sonda pięcioprzewodową. Miałem zamiar kupić coś takiego jak z tej aukcji. Na tym forum jest wątek o zamienniku, po przeczytaniu go stwierdziłem że szkoda kasy na nią i znalazłem używaną za 300 zł. Działa do dziś a przejechałem na niej bez problemu koło 20 tyś. km.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Wolverine » 23 gru 2015, 14:19

Witam wszystkich forumowiczów.
Chciałbym się zapytać czy osoby, które wymieniały sondę przed katem i zamiast użyć drogiej LZA07-MD2 zainstalowały dedykowaną dla grupy VW LZA07-AU4 za około 300 zł, mogą dziś polecić to rozwiązanie ?

PS
Wszystkim życzę Wesołych i Spokojnych Świąt.
Wolverine
 

Postprzez Danmazda » 23 gru 2015, 17:58

Wolverine napisał(a):VW LZA07-AU4 za około 300 zł, mogą dziś polecić to rozwiązanie
Były problemy z tą sondą, jest wątek na forum o tym, tylko znaleźć teraz nie mogę :|
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez t34567 » 14 sty 2016, 12:25

Dotarła do mnie sonda od chińczyka, kupiłem tutaj:

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 97086.html

Sonda nie ma oznaczeń LZA07-MD2:



Idealnie pasowała do auta, po wymianie szarpanie ustało. Zobaczymy ile pojeżdżę. Na dzień dzisiejszy polecam, koszt ok 240zł. Paczka szła ponad miesiąc.

Reasumując:
-szarpanie rpzy przyspieszaniu (najbardziej czuc przy 2k-3k rpm)
-trochę zwiększone spalanie
-pojawiajacy sie i znikajacy check P0421

Rozwiązaniem okazała się sonda.
Załączniki
IMG_20160116_001349.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6