metaliczny hałas w silniku przy przyśpieszaniu

Postprzez kerad66 » 5 wrz 2015, 21:03

szukałem i nic nie znalazłem a dopadło mają mazdę coś takiego.
silnik miał robione pierścienie itp przy 250 tyś.teraz mam 257 . mam tak na biegu 3,4,5 i to w
zakresie obrotów 3-4,5 tyś i tylko przy przyśpieszaniu w silniku coś brzęczy jakby wsypał do metalowej
puszki pinezki trudno określić precyzyjnie ten dzwięk, ale jak odpuszczę gaz nie dzwoni trzymam np. równo 4 tyś. nie dzwoni to występuje tylko podczas dodawania gazu co za cholera.
może ktoś miał podobny przypadek albo jakieś sugestie za co się zabrać do naprawy ( zanim pojadę do mechanika bo z postawieniem diagnozy to u nich słabo )
chcę jak każdy z nas aby serduszko mazdy pracowało jak najlepiej.
Początkujący
 
Od: 15 sie 2015, 20:47
Posty: 13
Auto: mazda 6 1,8 benzyna 2003 GY

Postprzez Borewicz » 6 wrz 2015, 02:00

gdzieś czytałem że uszczelka pod głowicą w zamienniku nie ma jednego otworu przez który przedostawać się powinien olej i w efekcie czego silnik "klekocze". ale nie wiem czy to dobry kierunek.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 15:45
Posty: 24
Auto: mazda 6 2.0 PB 2006r

Postprzez kerad66 » 6 wrz 2015, 11:24

uszczelkę bym wykluczył bo to się zrobiło 7 tyś po remoncie
a silnik 1,8 ma wariator faz bo i o tym czytałem lub napinacz paska alternatora , jakieś łożysko może
Początkujący
 
Od: 15 sie 2015, 20:47
Posty: 13
Auto: mazda 6 1,8 benzyna 2003 GY

Postprzez Mc_Fly2 » 17 wrz 2016, 10:23

Witam. co prawda minął rok ale powiedz czy udało ci się ustalić co to za dźwięk z silnika? u mnie jest to samo i też nigdy się z tym nie spotkałem.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2015, 20:14
Posty: 9
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 GG Hatchback, 1.8 B/G, 2004r.

Postprzez maciejb » 16 gru 2016, 14:28

Cześć, u mnie też jest identycznie opisany problem jak w pierwszym poście.
Olej świeżo zmieniony.
Znalazłem info, że mogą to być panewki albo w lepszym wypadku tylko podkładki pod pompowtryskami.

U mnie wygląda jak na tym filmie, ale dużo ciszej...


Ktoś miał podobną historię?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2016, 13:23
Posty: 38 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY1 2.0 benzyna+lpg 2006 200tyś.

Postprzez maciejb » 22 lut 2017, 16:44

Jutro oddaje auto do zrobienia panewek (post powyżej).
Czy jest coś co warto jeszcze za jednym zamachem zrobić z silnikiem?

Kolejne będą pierścienie.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2016, 13:23
Posty: 38 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY1 2.0 benzyna+lpg 2006 200tyś.

Postprzez fate » 24 lut 2017, 20:10

uszczelke oczywiscie, i pytanie jak tam łanuch
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2017, 23:34
Posty: 87 (7/0)
Auto: Lancer X 2.0 150KM Cxxx 11'
Mazda 6 4D USDM AT4 L3 178KM GG 05'
BMW 3 E91 2.5 218KM UK 05'
Civic 6 4D JDM MT d14 90KM EJ9 98'

Postprzez maciejb » 25 lut 2017, 12:24

Jak panewki to tylko dół silnika, góra tym razem nie jest ruszana.
Więc ani uszczelka ani łańcuch.

Panewki zrobione, obyło się bez szlifowania wału, teraz przez miesiąc je podocieram.
Były w tragicznym stanie...
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2016, 13:23
Posty: 38 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY1 2.0 benzyna+lpg 2006 200tyś.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6