Błąd P0103

Postprzez Yoki » 19 sie 2015, 11:39

Hej miałem problemy z kierunkowskazami okazało się, że jest problem z masą pod filtrem powietrza, trochę przeczyściłem i działa. Wczoraj nie odpalały się xenony ten sam problem i taka sama naprawa. Jednak na koniec pojawił się problem z check engine i wyskoczył błąd P0103. Problem z MAF-em, silnik nie równo pracuje i potrafi zgasnąć. Odkryłem, że problemem jest za duże napięcie i stałe czyli 5V.

Jakieś pomysły niestety z masą kombinowałem 2 godziny było nawet momentami lepiej teraz jest już stała wartość jak wyżej.
Nie chcę zamawiać drugiego jak problem jest z przewodami. Niestety jestem teraz na wyjeździe i nie mam jak podpiąć drugiego na sprawdzenie. Jakieś pomysły?

Wg. tego poradnika https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0102f1803300.html powinienem wymienić wiązkę moge to jednak jakoś zweryfikować zanim pojadę do jakiegoś elektryka?

Dzięki za pomoc
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez brodaM6 » 20 sie 2015, 05:29

Zasadniczo oznacza to, że jest problem z Mass Air Flow High (MAF) lub obwodu. Bardziej opis techniczny byłoby, że układ MAF miał wyższy niż oczekiwano napięcia (przepływu powietrza).

Objawy
Prawdopodobnie nie zauważy żadnych poważnych problemów, właściwości jezdne, chociaż mogą wystąpić objawy, takie jak ogólny spadek mocy lub opieszałość.

Przyczyny
Kod P0103 może oznaczać, że jeden lub więcej z następujących działo się:

MAF może być odłączony, lub połączenie przewodów może być złe
Czujnik MAF mogą zostać uszkodzone
Komputer może być uszkodzony pojazd (bardzo rzadko)


Możliwe rozwiązania
Najprostszym rozwiązaniem jest, aby zresetować kod i zobaczyć, czy wróci. Potem zacznij od najtańszych, najprostszych procedur naprawczych:

Upewnij się, że okablowanie Mass Air Flow Sensor jest prawidłowo podłączony i że nie ma połamane / przepalone przewody.
Sprawdzić, czy nie występują wycieki powietrza w pobliżu czujnika MAF.
Weź MAF się i oczyścić przy użyciu środka czyszczącego w sprayu do czyszczenia hamulców, takie jak czystsze lub elektrycznego kontaktowego. Bądź łagodny z czujnikiem.
Sprawdź napięcie czujnika MAF (odnoszą się do instrukcji naprawy konkretnych informacji pojazdu)
Wymienić czujnik MAF.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Yoki » 20 sie 2015, 07:19

Będzie jednak wymiana czujnika napięcie dostawał prawidłowe a przesyłał powyżej 10V
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6