Witam wszystkich,
Mam problem z Mazda 6 1.8 benzyna – wersja po lifcie – brak kabli WN, po jednej cewce na cylinder.
Auto stało dłuższy czas – takie kupiłem. Myślałem, że szybko uporam się z problemem który ją męczy, ale jak na razie brak rozwiąznia.
Auto odpala bardzo ładnie, wolne obroty są ok, bez falowania, na postoju wkręca się dobrze na obroty.
Czasami potrafi coś delikatnie strzelić w filtr powietrza przy około 2000 tys obrotów.
Podczas jazdy jest duużo gorzej, auto muli, słaba rekacja na gaz do ok 3000 tys obrotów, potem nagle dostaje kopa i ciągnie w miarę ok.
Nie da się normalnie użytkować tego auta – w obecnym stanie nie nadaje się do jazdy.
Co zrobiłem.
Podmieniony przepływomierz,
Przeczyszczona przepustnica
sprawdzona listwa wtryskowa i wtryski – jeden był całkowicie inny – wymieniony na właściwy.
Podmieniane świece ( też na używki, z takiego samego motoru ).
co do cewek to nie jestem pewien, mam inne ale mają delikatnie inne oznaczenia. – różnią się końcówkami
ja mam chyba 81, a posiadam jakiś mix z numerami 61, 62 i chyba 82. Po zamontowaniu jednej wywalało błąd zapłonu na cylindrze. O i tu coś mi się kojarzy... Wywalało błąd, ale przed wymianą wadliwego wtrysku który był właśnie na tym cylindrze – sprawdzę w poniedziałek.
Ktoś wie czy numer tej cewki musi się dokładnie zgadzać. Wszystkie są z 1,8 albo 2.0 benzyny poliftowych ?
Sprawdzone ustawienie rozrządu ( samodzielnie, po zdjęciu pokrywy zaworów po ustawieniu tłoka w martwym punkcie znaki na wałkach zgrywają się ( górny możę milimetr, dwa odbiega od dolnego ) – ale to za mała różnica gdyby nawet był przestawiony na jednym zębie.
Przeczyszczone czujniki położenia wałka.
Co myślicie o tym ?
błędów na kompie brak,
przepustnica w tym modelu może za takie zachowanie odpowiadać?
Po odpinaniu kolejno cewek – silnik na wolnych reaguje.
Co z sonda lambda – brak błędów, wartości jakie pokazuje zmieniają się wygląda, że żyje, ale może coś źle odczytwyać? . Może ktoś wie jak to powinno się kształtować?
Auto zagadka :–) Nie daje mi i koledze spokoju :–)
Z góry dzikuję za sugestię.
Mazda 6 1.8 LIFT dusi, dławi, brak mocy, muli
Strona 1 z 1
Wiele rzeczy może być przyczyną takiego zachowania auta. Wadliwy układ zapłonowy, nieszczelności w dolocie to takie podstawy. Natomiast dobrze jest podpiąć interfejs i zobaczyć, jak się zachowuje TPS, IAT, ECT, jakie wartości daje MAF. Może się EGR zaciął i został otwarty, albo zawór odpowietrzania baku? Zgrubsza czasy wtrysków poobserwować czy są w normie (czy nie zalewa, albo na biednej mieszance nie lata).
Skąd Jesteś?
Skąd Jesteś?
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie,
odkryliśmy co ją boli...
Sonda Lambda 1 – ta bliżej silnika...
nie pamiętam napięć, autokom pokazywał w na jednej pozycji jakieś dziwne wartości (– 600 )itp. Ona pracowała, nie było błedu. Ostatnia szansa. Pożyczyłem sondę ( opisana jako zepsuta ). Wpinam do auta i...zaczęło normalnie jechać :–). Po 10 min wywala błąd sondy lambda – ale ok, wiedziałem że została dlatego wymieniona bo właśnie wyskakiwał chceck.
Teraz nie pozostaje nic innego tylko wymienić ja na nową.
A może tą moją uda się jakoś wskrzesić?
Ktoś czyścił taką sondę?
jak tak to czym ?
Moja jest widocznie czarna – zła mieszanka.
Tam teraz się zastanawiam – wcześniej ewidentnie był problem z wtryskiem ( pisałem, iż jeden wymieniony na niewłaściwy ). Może to doprowadziło do śmierci sondy?
Z następne sugestie dziękuję.
Staram się wszystko opisać dokładnie – nie ma za wiele informacji na temat Mazd w internecie, także pewnie każda informacja się przyda dla potomnych .
Pozdr
odkryliśmy co ją boli...
Sonda Lambda 1 – ta bliżej silnika...
nie pamiętam napięć, autokom pokazywał w na jednej pozycji jakieś dziwne wartości (– 600 )itp. Ona pracowała, nie było błedu. Ostatnia szansa. Pożyczyłem sondę ( opisana jako zepsuta ). Wpinam do auta i...zaczęło normalnie jechać :–). Po 10 min wywala błąd sondy lambda – ale ok, wiedziałem że została dlatego wymieniona bo właśnie wyskakiwał chceck.
Teraz nie pozostaje nic innego tylko wymienić ja na nową.
A może tą moją uda się jakoś wskrzesić?
Ktoś czyścił taką sondę?
jak tak to czym ?
Moja jest widocznie czarna – zła mieszanka.
Tam teraz się zastanawiam – wcześniej ewidentnie był problem z wtryskiem ( pisałem, iż jeden wymieniony na niewłaściwy ). Może to doprowadziło do śmierci sondy?
Z następne sugestie dziękuję.
Staram się wszystko opisać dokładnie – nie ma za wiele informacji na temat Mazd w internecie, także pewnie każda informacja się przyda dla potomnych .
Pozdr
- Od: 21 lip 2014, 14:42
- Posty: 5
Niestety ja miałem problem z tą sondą, jest ona szerokopasmowa. Czyściłem ją ale to nic nie pomagało. Nie opłaca się kupować sond uniwersalnych, może być tak że sonda nie będzie odpowiednio pracowała. Nowa sonda sporo kosztuje w ASO 2.200 tyś. zł. w carspeed 1,400 tyś. zł. ale trzeba czekać około 3-5 tygodni. Ja kupiłem używaną na allegro, puki co działa i nic się z nią nie dzieje.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
misza1983 napisał(a):A tak z ciekawości to jakie miałeś objawy
Podwyższone spalanie, smród z katalizatora. Check nigdy mi się nie zapalił, tak czasem bywa.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Z powodzeniem możesz kupić sonde nową, zamiennik. Ważne, aby gwint pasował i prawcowała w zakresie 0-1V i była pięcio-przewodowa, jeśli to ta przed katalizatorem.
Zobacz tutaj:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=51686
Zobacz tutaj:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=51686
Ostatnio edytowano 28 maja 2015, 20:12 przez thesilent, łącznie edytowano 1 raz
thesilent napisał(a):była cztero-przewodowa
Cztero-przewodowa ok, ale nie pięcio-przewodowa. Nie będzie dobrze działała.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6