Mazda 6 1.8 LIFT dusi, dławi, brak mocy, muli

Postprzez misza1983 » 24 maja 2015, 10:45

Witam wszystkich,
Mam problem z Mazda 6 1.8 benzyna – wersja po lifcie – brak kabli WN, po jednej cewce na cylinder.
Auto stało dłuższy czas – takie kupiłem. Myślałem, że szybko uporam się z problemem który ją męczy, ale jak na razie brak rozwiąznia.
Auto odpala bardzo ładnie, wolne obroty są ok, bez falowania, na postoju wkręca się dobrze na obroty.
Czasami potrafi coś delikatnie strzelić w filtr powietrza przy około 2000 tys obrotów.
Podczas jazdy jest duużo gorzej, auto muli, słaba rekacja na gaz do ok 3000 tys obrotów, potem nagle dostaje kopa i ciągnie w miarę ok.
Nie da się normalnie użytkować tego auta – w obecnym stanie nie nadaje się do jazdy.
Co zrobiłem.
Podmieniony przepływomierz,
Przeczyszczona przepustnica
sprawdzona listwa wtryskowa i wtryski – jeden był całkowicie inny – wymieniony na właściwy.
Podmieniane świece ( też na używki, z takiego samego motoru ).
co do cewek to nie jestem pewien, mam inne ale mają delikatnie inne oznaczenia. – różnią się końcówkami
ja mam chyba 81, a posiadam jakiś mix z numerami 61, 62 i chyba 82. Po zamontowaniu jednej wywalało błąd zapłonu na cylindrze. O i tu coś mi się kojarzy... Wywalało błąd, ale przed wymianą wadliwego wtrysku który był właśnie na tym cylindrze – sprawdzę w poniedziałek.
Ktoś wie czy numer tej cewki musi się dokładnie zgadzać. Wszystkie są z 1,8 albo 2.0 benzyny poliftowych ?
Sprawdzone ustawienie rozrządu ( samodzielnie, po zdjęciu pokrywy zaworów po ustawieniu tłoka w martwym punkcie znaki na wałkach zgrywają się ( górny możę milimetr, dwa odbiega od dolnego ) – ale to za mała różnica gdyby nawet był przestawiony na jednym zębie.
Przeczyszczone czujniki położenia wałka.
Co myślicie o tym ?
błędów na kompie brak,
przepustnica w tym modelu może za takie zachowanie odpowiadać?
Po odpinaniu kolejno cewek – silnik na wolnych reaguje.
Co z sonda lambda – brak błędów, wartości jakie pokazuje zmieniają się wygląda, że żyje, ale może coś źle odczytwyać? . Może ktoś wie jak to powinno się kształtować?
Auto zagadka :–) Nie daje mi i koledze spokoju :–)
Z góry dzikuję za sugestię.
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 14:42
Posty: 5

Postprzez TeGiO » 24 maja 2015, 19:30

nie wiem dokładnie, ale to może być problem z klapkami w kolektorze dolotowy. pytanie czy 1.8 polifcie takowe posiadala :)
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez thesilent » 25 maja 2015, 11:32

Wiele rzeczy może być przyczyną takiego zachowania auta. Wadliwy układ zapłonowy, nieszczelności w dolocie to takie podstawy. Natomiast dobrze jest podpiąć interfejs i zobaczyć, jak się zachowuje TPS, IAT, ECT, jakie wartości daje MAF. Może się EGR zaciął i został otwarty, albo zawór odpowietrzania baku? Zgrubsza czasy wtrysków poobserwować czy są w normie (czy nie zalewa, albo na biednej mieszance nie lata).

Skąd Jesteś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez misza1983 » 26 maja 2015, 11:06

Cześć,
jestem z okolic Radomska,
Orientujesz się może jakie sprawna sonda lambda powinna dawać wartości?
Nigdzie nie mogę znaleźć jakichś wytycznych na temat tego silnika,
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 14:42
Posty: 5

Postprzez brodaM6 » 26 maja 2015, 15:36

Nie wiem jakie wartość ,ale co kilka sekund powinna zmieniać swoją wartość
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez thesilent » 27 maja 2015, 20:32

dokładnie, powinna oscylować między 1V a 0V. Na telefonie z aplikacją i interfejsem z bluetooth to fajnie widać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez misza1983 » 27 maja 2015, 23:05

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie,
odkryliśmy co ją boli...
Sonda Lambda 1 – ta bliżej silnika...
nie pamiętam napięć, autokom pokazywał w na jednej pozycji jakieś dziwne wartości (– 600 )itp. Ona pracowała, nie było błedu. Ostatnia szansa. Pożyczyłem sondę ( opisana jako zepsuta ). Wpinam do auta i...zaczęło normalnie jechać :–). Po 10 min wywala błąd sondy lambda – ale ok, wiedziałem że została dlatego wymieniona bo właśnie wyskakiwał chceck.
Teraz nie pozostaje nic innego tylko wymienić ja na nową.
A może tą moją uda się jakoś wskrzesić?
Ktoś czyścił taką sondę?
jak tak to czym ?
Moja jest widocznie czarna – zła mieszanka.
Tam teraz się zastanawiam – wcześniej ewidentnie był problem z wtryskiem ( pisałem, iż jeden wymieniony na niewłaściwy ). Może to doprowadziło do śmierci sondy?
Z następne sugestie dziękuję.
Staram się wszystko opisać dokładnie – nie ma za wiele informacji na temat Mazd w internecie, także pewnie każda informacja się przyda dla potomnych .
Pozdr
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 14:42
Posty: 5

Postprzez Danmazda » 27 maja 2015, 23:18

Niestety ja miałem problem z tą sondą, jest ona szerokopasmowa. Czyściłem ją ale to nic nie pomagało. Nie opłaca się kupować sond uniwersalnych, może być tak że sonda nie będzie odpowiednio pracowała. Nowa sonda sporo kosztuje w ASO 2.200 tyś. zł. w carspeed 1,400 tyś. zł. ale trzeba czekać około 3-5 tygodni. Ja kupiłem używaną na allegro, puki co działa i nic się z nią nie dzieje.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez misza1983 » 28 maja 2015, 00:20

A tak z ciekawości to jakie miałeś objawy ?
Auto nie chciało jechać czy tylko wyskakiwał CHECK?
Pozdr
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 14:42
Posty: 5

Postprzez Danmazda » 28 maja 2015, 00:27

misza1983 napisał(a):A tak z ciekawości to jakie miałeś objawy

Podwyższone spalanie, smród z katalizatora. Check nigdy mi się nie zapalił, tak czasem bywa.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez thesilent » 28 maja 2015, 19:59

Z powodzeniem możesz kupić sonde nową, zamiennik. Ważne, aby gwint pasował i prawcowała w zakresie 0-1V i była pięcio-przewodowa, jeśli to ta przed katalizatorem.

Zobacz tutaj:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=51686
Ostatnio edytowano 28 maja 2015, 20:12 przez thesilent, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Danmazda » 28 maja 2015, 20:12

thesilent napisał(a):była cztero-przewodowa

Cztero-przewodowa ok, ale nie pięcio-przewodowa. Nie będzie dobrze działała.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez thesilent » 28 maja 2015, 20:13

Kurcze, namieszałem, a Ty zdążyłeś mnie już zacytować ;) Na necie wyczytałem, że to jest właśnie pięcio przewodowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6