Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez brodaM6 » 28 lut 2015, 07:57

Silnik żłobie 2L na 10 tys i to jest norma do niedawna był litr na 10 tys co i tak nie jest mało .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Sky Knight » 28 lut 2015, 16:39

Dzięki Panowie :) Troche mnie uspokoiliście aczkolwiek będę śledził pobór oleju :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2013, 00:11
Posty: 12
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 6 GG Sedan
1,8 120KM
2004

Postprzez piechu567 » 3 mar 2015, 21:27

Witam,
proszę o opinię odnosnie znacznego spalania oleju.

Czy regulacja luzów zaworowych polaczona z szlifowaniem szklanek (?) mogla wplynac w jakis sposob na znaczne zwiekszenie poboru oleju (2l/700km) ?
Ewentualnie czy podczas wykonywania wyzej wymienionych zabiegow mogly zostac umyslnie/nieumyslnie uszkodzone uszczelniacze zaworowe i czy to moglo wplynac na awarie ?

Przed ww. zabiegami samochod nie sprawial takich problemow. Nie bral oleju, olej wymienialem co 10 tys (dexelia 5w30). Przebieg auta 177tys km. Puszcza "niebieski" dym przy podkreceniu obrotow do okolo 3 tys.

Prosze o pomoc.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 cze 2014, 20:00
Posty: 12 (1/0)
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2005

Postprzez Fred.X » 3 mar 2015, 23:02

To teraz powiedz po jaka cholerę to robiłes ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez piechu567 » 4 mar 2015, 08:00

zostało mi to zalecone w zwiazku ze spadkiem mocy podczas przyspieszania oraz w zwiazku z lekkim szarpaniem podczas przerzucania biegow. oczywiscie sam tego nie zrobilem bo sie na tym zwyczajnie nie znam
Początkujący
 
Od: 30 cze 2014, 20:00
Posty: 12 (1/0)
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2005

Postprzez Fred.X » 4 mar 2015, 08:33

na moje to oni nie wymienili nic , przeczyścili Ci przepustnicę i skasowali kase
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez tadziol » 4 mar 2015, 09:32

A skąd to przypuszczenie ? Jakieś argumenty "za" ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rymko » 4 mar 2015, 09:47

piechu567 napisał(a):Witam,
proszę o opinię odnosnie znacznego spalania oleju.

Czy regulacja luzów zaworowych polaczona z szlifowaniem szklanek (?) mogla wplynac w jakis sposob na znaczne zwiekszenie poboru oleju (2l/700km) ?
Ewentualnie czy podczas wykonywania wyzej wymienionych zabiegow mogly zostac umyslnie/nieumyslnie uszkodzone uszczelniacze zaworowe i czy to moglo wplynac na awarie ?

Pozdrawiam


Sam się nad tym zastanawiałem, bo teoretyczne regulacja zaworów, czyli wymiana, szlifowanie szklanek, nie powinna mieć wpływu na zużycie oleju, ale jak widać <płacze>
Pewnie można coś skopać tylko co ?

Fred.X napisał(a):na moje to oni nie wymienili nic , przeczyścili Ci przepustnicę i skasowali kase


Chyba jednak coś zrobili, bo czyszczenie przepustnicy nie ma nic wspólnego z braniem oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez piechu567 » 4 mar 2015, 11:10

Fred.X nie mogę coś wysłać wiadomości na priv stąd wklejam tutaj.

Remont calego silnika bo wg nich piersienie sa zapieczone/popekane ... a przy okazji panewki i wszystkie uszczelki płyny itd. Stwierdzili to na podstawie oględzin świec (są niby osmolone i oblane olejem) oraz puszczali kamerkę niby do środka na której nie widać na 100% że to pierścienie ale na 99% po objawach i własnych doświadczeniach tak stwierdzili (pojawia się niebieski dymek przy ok. 3000 obr). Na biegu jalowym nie kopci, zachowuje sie normalnie.
Nie była mierzona kompresja w tłokach a podobno na tej podstawie jestesmy w stanie stwierdzic czy to pierscienie czy uszkodzone uszczelniacze. Najgorsze ze ja pracuje w delegacji i nie mam mozliwosci podjechac i pilnowac co tam jest robione w tym samochodzie.
Początkujący
 
Od: 30 cze 2014, 20:00
Posty: 12 (1/0)
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2005

Postprzez rymko » 4 mar 2015, 14:59

Czegoś tu nie rozumiem.
Pisałeś, że do momentu regulacji zaworów M6 nie brała oleju, a teraz piszesz, że silnik do remontu <nie>
Czyli regulacja zaworów spowodowała remont silnika ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Fred.X » 4 mar 2015, 15:57

no i skoro pierścionki wymienione , a pije oleum to coś chyba nie tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez piechu567 » 4 mar 2015, 16:52

rymko napisał(a):Czegoś tu nie rozumiem.
Pisałeś, że do momentu regulacji zaworów M6 nie brała oleju, a teraz piszesz, że silnik do remontu <nie>
Czyli regulacja zaworów spowodowała remont silnika ?


Rymko źle się zrozumieliśmy.
Do momentu regulacji zaworów nic się nie działo z samochodem a po regulacji i szlifowaniu szklanek na odcinku 700km zjadla 2 litry oleju.
Pierwsze co mi przyszło do głowy to to że olej gdzieś może cieknie ale po natychmiastowej kontroli na stacji diagnostycznej było na 100 % wiadomo, że jest spalany w silniku. SIlnik na zewnatrz jest suchu, zadnych wyciekow.

Fred.X napisał(a):no i skoro pierścionki wymienione , a pije oleum to coś chyba nie tak


Pierscienie nie byly wymieniane. Zostało mi to teraz zalecone łacznie z wymiana panewek i wszystkich uszczelek, uszczelniaczy itp. itd.

Moje pytanie brzmi "czy mogło zostać coś dodatkowo spieprzone przy regulacji zaworów, że teraz silnik mojej mazdy pożera takie ilości oleju?" jak dla mnie jest to sprawa mocno podejrzana, cudów nie ma, nie wierze że nagle zaczeła tyle ciągnąć oleju. Nie jestem jednak znawcą, jedynie przypuszczam.

Proszę również bardziej doświadczonych kolegów o podanie mniej wiecej ile może kosztować taki remont silnika. Warsztat ktory robil mi regulacje zaworów juz przeslal mi wycene ale wydaje mi sie ona bardzo mocno zawyżona. Zanim jednak podam jaki mi zaproponowano koszt całej naprawy proszę o podanie ile bierze się mniej wiecej za taką naprawę.
Początkujący
 
Od: 30 cze 2014, 20:00
Posty: 12 (1/0)
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2005

Postprzez Fred.X » 4 mar 2015, 18:14

Bardzo popularne w "warsztatach" jest naprawienie jednej i zepsucie "drugiej" rzeczy , aby klient wrócił , nie mówię , że tak jest było u Ciebie , ale też nie możesz tego wykluczyć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez tadziol » 4 mar 2015, 22:16

Fred.X napisał(a):Bardzo popularne w "warsztatach" jest naprawienie jednej i zepsucie "drugiej" rzeczy

Nie mniej popularne jest wypisywanie herezji i bzdur przez co po niektórych userów.W szczególności prym wiodą tacy dla których całe otaczające społeczeństwo składa się z oszustów i złodziei.
piechu567 napisał(a):Proszę również bardziej doświadczonych kolegów o podanie mniej wiecej ile może kosztować taki remont silnika.

Trudno podać nawet przybliżony koszt,ponieważ po rozebraniu silnika mogą wyjść rzeczy nieprzewidywalne.Np:porysowana gładź cylindra.
Ale należy oscylować w granicach 2,5-4,5 kPLN.Podałem cenę zawierającą robociznę i części zamienne+olej+ew.płyny.
piechu567 napisał(a):Zanim jednak podam jaki mi zaproponowano koszt całej naprawy

Myślę,że nie ma czego ukrywać.Prosisz o szczere odpowiedzi,sam bądź szczery.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez matthies » 4 mar 2015, 22:25

tadziol nie unoś się, ciebie wszyscy chwalą, więc na twoją opinię to nie wpłynie, natomiast Fred słusznie zaznaczył że bardzo popularne, lecz nie NAGMINNE lub ZAWSZE. Nie rzetelne mechaniki tak niestety robią, ale szybko tracą klientów i nie są polecani.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Fred.X » 4 mar 2015, 22:46

tadziol napisał(a):Nie mniej popularne jest wypisywanie herezji i bzdur przez co po niektórych userów.W szczególności prym wiodą tacy dla których całe otaczające społeczeństwo składa się z oszustów i złodziei.
Czep sie kaloryfera jak nie masz czego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez tadziol » 4 mar 2015, 22:52

nie mam zamiaru bronić owego warsztatu,ale ludzie....!! trochę myślenia w tym co piszecie... :(
co,albo jak można zrobić,żeby spieprzyć w czasie regulacji zaworów silnik w taki sposób,że nagle zaczyna chlać oliwę jak głupi ?! i to jeszcze umyślnie ??!! chyba piasku do cylindrów nasypać :>
matthies napisał(a):Nie rzetelne mechaniki tak niestety robią

że spytam,doświadczyłeś?
Fred.X napisał(a):Czep sie kaloryfera jak nie masz czego

no,już.....cichutko....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez piechu567 » 4 mar 2015, 22:59

Tadziol mi podali koszt w wysokości ponad 4 tys...
Początkujący
 
Od: 30 cze 2014, 20:00
Posty: 12 (1/0)
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2005

Postprzez Fred.X » 4 mar 2015, 23:05

tadziol napisał(a):co,albo jak można zrobić,żeby spieprzyć w czasie regulacji zaworów silnik w taki sposób,że nagle zaczyna chlać oliwę jak głupi ?! i to jeszcze umyślnie
ale napisał przeciez, że przed regulacją nie brał więc :D

Dopisano 4 mar 2015, 23:06:

tadziol napisał(a):że spytam,doświadczyłeś?
ja doświadczyłem na przykładzie serwisu klimy :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez tadziol » 4 mar 2015, 23:09

Jeżeli masz przelift bez VVT to w tych pieniądzach jestem w stanie zmieścić szlif bloku 4# i nowe tłoki+pierścienie+głowica full set.
Fred.X napisał(a):ja doświadczyłem na przykładzie serwisu klimy

a coś szerzej... :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6