Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Dzięki Panowie
Troche mnie uspokoiliście aczkolwiek będę śledził pobór oleju 
- Od: 25 wrz 2013, 00:11
- Posty: 12
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda 6 GG Sedan
1,8 120KM
2004
Witam,
proszę o opinię odnosnie znacznego spalania oleju.
Czy regulacja luzów zaworowych polaczona z szlifowaniem szklanek (?) mogla wplynac w jakis sposob na znaczne zwiekszenie poboru oleju (2l/700km) ?
Ewentualnie czy podczas wykonywania wyzej wymienionych zabiegow mogly zostac umyslnie/nieumyslnie uszkodzone uszczelniacze zaworowe i czy to moglo wplynac na awarie ?
Przed ww. zabiegami samochod nie sprawial takich problemow. Nie bral oleju, olej wymienialem co 10 tys (dexelia 5w30). Przebieg auta 177tys km. Puszcza "niebieski" dym przy podkreceniu obrotow do okolo 3 tys.
Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
proszę o opinię odnosnie znacznego spalania oleju.
Czy regulacja luzów zaworowych polaczona z szlifowaniem szklanek (?) mogla wplynac w jakis sposob na znaczne zwiekszenie poboru oleju (2l/700km) ?
Ewentualnie czy podczas wykonywania wyzej wymienionych zabiegow mogly zostac umyslnie/nieumyslnie uszkodzone uszczelniacze zaworowe i czy to moglo wplynac na awarie ?
Przed ww. zabiegami samochod nie sprawial takich problemow. Nie bral oleju, olej wymienialem co 10 tys (dexelia 5w30). Przebieg auta 177tys km. Puszcza "niebieski" dym przy podkreceniu obrotow do okolo 3 tys.
Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
piechu567 napisał(a):Witam,
proszę o opinię odnosnie znacznego spalania oleju.
Czy regulacja luzów zaworowych polaczona z szlifowaniem szklanek (?) mogla wplynac w jakis sposob na znaczne zwiekszenie poboru oleju (2l/700km) ?
Ewentualnie czy podczas wykonywania wyzej wymienionych zabiegow mogly zostac umyslnie/nieumyslnie uszkodzone uszczelniacze zaworowe i czy to moglo wplynac na awarie ?
Pozdrawiam
Sam się nad tym zastanawiałem, bo teoretyczne regulacja zaworów, czyli wymiana, szlifowanie szklanek, nie powinna mieć wpływu na zużycie oleju, ale jak widać
Pewnie można coś skopać tylko co ?
Fred.X napisał(a):na moje to oni nie wymienili nic , przeczyścili Ci przepustnicę i skasowali kase
Chyba jednak coś zrobili, bo czyszczenie przepustnicy nie ma nic wspólnego z braniem oleju.
Fred.X nie mogę coś wysłać wiadomości na priv stąd wklejam tutaj.
Remont calego silnika bo wg nich piersienie sa zapieczone/popekane ... a przy okazji panewki i wszystkie uszczelki płyny itd. Stwierdzili to na podstawie oględzin świec (są niby osmolone i oblane olejem) oraz puszczali kamerkę niby do środka na której nie widać na 100% że to pierścienie ale na 99% po objawach i własnych doświadczeniach tak stwierdzili (pojawia się niebieski dymek przy ok. 3000 obr). Na biegu jalowym nie kopci, zachowuje sie normalnie.
Nie była mierzona kompresja w tłokach a podobno na tej podstawie jestesmy w stanie stwierdzic czy to pierscienie czy uszkodzone uszczelniacze. Najgorsze ze ja pracuje w delegacji i nie mam mozliwosci podjechac i pilnowac co tam jest robione w tym samochodzie.
Remont calego silnika bo wg nich piersienie sa zapieczone/popekane ... a przy okazji panewki i wszystkie uszczelki płyny itd. Stwierdzili to na podstawie oględzin świec (są niby osmolone i oblane olejem) oraz puszczali kamerkę niby do środka na której nie widać na 100% że to pierścienie ale na 99% po objawach i własnych doświadczeniach tak stwierdzili (pojawia się niebieski dymek przy ok. 3000 obr). Na biegu jalowym nie kopci, zachowuje sie normalnie.
Nie była mierzona kompresja w tłokach a podobno na tej podstawie jestesmy w stanie stwierdzic czy to pierscienie czy uszkodzone uszczelniacze. Najgorsze ze ja pracuje w delegacji i nie mam mozliwosci podjechac i pilnowac co tam jest robione w tym samochodzie.
rymko napisał(a):Czegoś tu nie rozumiem.
Pisałeś, że do momentu regulacji zaworów M6 nie brała oleju, a teraz piszesz, że silnik do remontu![]()
Czyli regulacja zaworów spowodowała remont silnika ?
Rymko źle się zrozumieliśmy.
Do momentu regulacji zaworów nic się nie działo z samochodem a po regulacji i szlifowaniu szklanek na odcinku 700km zjadla 2 litry oleju.
Pierwsze co mi przyszło do głowy to to że olej gdzieś może cieknie ale po natychmiastowej kontroli na stacji diagnostycznej było na 100 % wiadomo, że jest spalany w silniku. SIlnik na zewnatrz jest suchu, zadnych wyciekow.
Fred.X napisał(a):no i skoro pierścionki wymienione , a pije oleum to coś chyba nie tak
Pierscienie nie byly wymieniane. Zostało mi to teraz zalecone łacznie z wymiana panewek i wszystkich uszczelek, uszczelniaczy itp. itd.
Moje pytanie brzmi "czy mogło zostać coś dodatkowo spieprzone przy regulacji zaworów, że teraz silnik mojej mazdy pożera takie ilości oleju?" jak dla mnie jest to sprawa mocno podejrzana, cudów nie ma, nie wierze że nagle zaczeła tyle ciągnąć oleju. Nie jestem jednak znawcą, jedynie przypuszczam.
Proszę również bardziej doświadczonych kolegów o podanie mniej wiecej ile może kosztować taki remont silnika. Warsztat ktory robil mi regulacje zaworów juz przeslal mi wycene ale wydaje mi sie ona bardzo mocno zawyżona. Zanim jednak podam jaki mi zaproponowano koszt całej naprawy proszę o podanie ile bierze się mniej wiecej za taką naprawę.
Fred.X napisał(a):Bardzo popularne w "warsztatach" jest naprawienie jednej i zepsucie "drugiej" rzeczy
Nie mniej popularne jest wypisywanie herezji i bzdur przez co po niektórych userów.W szczególności prym wiodą tacy dla których całe otaczające społeczeństwo składa się z oszustów i złodziei.
piechu567 napisał(a):Proszę również bardziej doświadczonych kolegów o podanie mniej wiecej ile może kosztować taki remont silnika.
Trudno podać nawet przybliżony koszt,ponieważ po rozebraniu silnika mogą wyjść rzeczy nieprzewidywalne.Np:porysowana gładź cylindra.
Ale należy oscylować w granicach 2,5-4,5 kPLN.Podałem cenę zawierającą robociznę i części zamienne+olej+ew.płyny.
piechu567 napisał(a):Zanim jednak podam jaki mi zaproponowano koszt całej naprawy
Myślę,że nie ma czego ukrywać.Prosisz o szczere odpowiedzi,sam bądź szczery.
tadziol nie unoś się, ciebie wszyscy chwalą, więc na twoją opinię to nie wpłynie, natomiast Fred słusznie zaznaczył że bardzo popularne, lecz nie NAGMINNE lub ZAWSZE. Nie rzetelne mechaniki tak niestety robią, ale szybko tracą klientów i nie są polecani.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Czep sie kaloryfera jak nie masz czegotadziol napisał(a):Nie mniej popularne jest wypisywanie herezji i bzdur przez co po niektórych userów.W szczególności prym wiodą tacy dla których całe otaczające społeczeństwo składa się z oszustów i złodziei.
nie mam zamiaru bronić owego warsztatu,ale ludzie....
trochę myślenia w tym co piszecie...
co,albo jak można zrobić,żeby spieprzyć w czasie regulacji zaworów silnik w taki sposób,że nagle zaczyna chlać oliwę jak głupi ?! i to jeszcze umyślnie
!! chyba piasku do cylindrów nasypać
że spytam,doświadczyłeś?
no,już.....cichutko....

co,albo jak można zrobić,żeby spieprzyć w czasie regulacji zaworów silnik w taki sposób,że nagle zaczyna chlać oliwę jak głupi ?! i to jeszcze umyślnie
matthies napisał(a):Nie rzetelne mechaniki tak niestety robią
że spytam,doświadczyłeś?
Fred.X napisał(a):Czep sie kaloryfera jak nie masz czego
no,już.....cichutko....
ale napisał przeciez, że przed regulacją nie brał więctadziol napisał(a):co,albo jak można zrobić,żeby spieprzyć w czasie regulacji zaworów silnik w taki sposób,że nagle zaczyna chlać oliwę jak głupi ?! i to jeszcze umyślnie
Dopisano 4 mar 2015, 23:06:
ja doświadczyłem na przykładzie serwisu klimytadziol napisał(a):że spytam,doświadczyłeś?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jeżeli masz przelift bez VVT to w tych pieniądzach jestem w stanie zmieścić szlif bloku 4# i nowe tłoki+pierścienie+głowica full set.
a coś szerzej...
Fred.X napisał(a):ja doświadczyłem na przykładzie serwisu klimy
a coś szerzej...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6