Nierówna Praca silnika na biegu jałowym i cykanie

Postprzez Pawko_6 » 12 lut 2015, 11:29

Aby wyłączyć klapki i pozostawić w pozycji krótkiego obiegu należy zdjąć przewód i zaślepić, zarówno przewód jak i króciec z którego go ściągamy tak jak na obrazku.

Aby sprawdzić na szybko czy to rzeczywiście klapki można odłączyć wtyczkę zasilającą od tego zaworku i wtedy powinny przestać klepać. Skutkuje to chwilowym błędem w ECU nie zapalającym Check engine.
Modyfikacja z przewodami nie powoduje błędów w ECU, jeżdżę tak już kilka tys. km i jest wszystko OK. Przy zamkniętej masce, silnika na jałowych prawie nie słychać :)
Załączniki
DSC_0938.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez thing » 12 lut 2015, 21:48

wszystko fajnie, ale u mnie nie ma tych zaworków przy kolektorze :(
Widziałem podobne elektrozawory miedzy silnikiem a akumulatorem, odłączałem wtyczki ale nie było różnicy:

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez rymko » 13 lut 2015, 12:56

Kolego, a jakie masz wtryskiwacze gazowe ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez thing » 13 lut 2015, 13:53

Instalacja Prins, wtryski keihin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez rymko » 13 lut 2015, 19:56

Hałasuje na gazie i benzynie ?
Sprawdzałeś luzy zaworowe ?
Hałas jakby spod pokrywy zaworów, a nie z kolektora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez thing » 13 lut 2015, 20:50

Na LPG I PB tak samo. Luzów nie sprawdzałem. "Mechaniki" nie potrafili sprecyzować czy to klekoczą zawory czy coś innego..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez rymko » 14 lut 2015, 15:06

To sprawdź luzy – nie jest to skomplikowana operacja, a i mechaniora sprawdzenie luzów nie jest drogie.
Przynajmniej jedną rzecz wykluczysz. Przeciętny mechanik powinien mieć stetoskop, żeby zlokalizować hałas. Ktoś tu pisał o drewnianym kiju od szczotki, ale nie sprawdzałem jak to działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Pawko_6 » 14 lut 2015, 23:07

Ale jeśli chodzi o zawory to nie powinno być różnicy między ciepłym a zimnym silnikiem.

I jednym z pierwszych poważnych objawów byłoby utrudnione odpalanie silnika (długie kręcenie).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez brodaM6 » 14 lut 2015, 23:11

Paliwo nie robi różnicy w tym odpalaniu,czego objawów <co?>zaworkow czy zaworów <oczko>

Dopisano niedziela, 15 lutego 2015, 11:44:

Wniosek z tego taki ze jak masz rozkalibrowane zawory to ciężej mazda pali
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez thing » 18 lut 2015, 09:45

postaram się sprawdzić w najbliższym czasie luzy zaworów i dam znać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6