remont silnika czy wymiana?

Postprzez blady118 » 11 lis 2014, 22:34

Pada mi silnik oznaki -bierze mi olej 1l na 1 tys km,spalanie benzyny/gazu wzroslo o 30-40% I spadek mocy o około 30%.reszta ok nie dymi na biało,pali na strzała obroty nie falują nie gaśnie.
Wymienić słupek czy remontować ,jak remont to co do wymiany czy już ktoś z was to robił I jaki koszt?
dzięki za rady
Początkujący
 
Od: 24 maja 2014, 19:17
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 6
2005 BENZYNA
2,0 ,141 KM

Postprzez jarekM78 » 11 lis 2014, 23:35

Nie robiłem remontu silnika ale nim bym go zaczął zrobił bym test ciśnienia na tłokach powinno być między 10 a 15 barów , potem test ciśnieniowy z olejem . Powie ci czy masz nieszczelna głowice czy pierścienie na tłokach . Jak by była głowica to bym remontował ( regeneracja głowicy około 550zł ) resztę robisz sam ,jeżeli cały silnik to bym szukał używki . Po rozebraniu silnika wyjdzie ci faktyczny koszt naprawy , nie wiesz w jakim stanie jest wał korbowy
Chyba że robisz autko na kilka lat dla siebie i nie zamierzasz się go pozbywać bo tej kasy nikt ci nie odda .
Powodzenia Jarek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2014, 21:15
Posty: 63 (2/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 24 (k8) 92 r poszła na żyletki
Teraz Mazda 1.8 V6 24 (K8) 94 :)

Postprzez blady118 » 12 lis 2014, 08:13

1 cylinder 11bar
2 cylinder 11 bar
3 cylinder 10 bar
4 cylinder 9 bar
próby olejowej nie robiłem, myslę ze mam wypalone zawory ze względu na LPG pewnie uszczelniacze tez .oddam go na próbe olejową to wyjdzie
Początkujący
 
Od: 24 maja 2014, 19:17
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 6
2005 BENZYNA
2,0 ,141 KM

Postprzez adam_b96 » 12 lis 2014, 09:17

w tym silniku 17 barów to standard jak wychodzi z fabryki
Minimum to 12 barów i różnica pomiędzy cylindrami maksymalnie 2 bary.

Co za zakład/mechanik sprawdza ciśnienie sprężania i przy słabych wynikach nie robi próby olejowej??
Jeśli po wlaniu ok 10ml ciśnienia skoczą na 13-14 bar to wina zużytych lub zapieczonych pierścieni.

jak nie podskoczą to wypalone gniazda, uszczelniacze i niewłaściwy luz zaworowy.

dmucha coś z bagnetu??

jeśli masz blisko do wymiany oleju to, Sądzę, że zanim zabierzesz się za remont za +1800zł to można będzie jeszcze spróbować zalanie do oleju środka do rozblokowania pierścieni i usuwania nagarów/laków/szlamu i wymiana oleju z filtrem. jak to nie pomoże to remoncik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez blady118 » 13 lis 2014, 15:47

moje objawy na dzień dzisiejszy to:
Kompresja silnika
Wysokie spalanie oleju 1l na 1000 km
Wysokie spalanie benzyny/LPG 13 L/100 km
Silnik stracił moc około 40%
Nie zauważyłem aby dymił na biało podczas uruchamiania
Silnik pracuje równo, nie gaśnie, obroty nie falują.
Wymieniany był rozrząd miesiąc temu (komplet) olej, filtry , pompa wody , pasek +rolka i napinacz.
LPG zamontowane 2 lata temu –przejechałem na gazie około 20-30 tys km.
Teraz zabieram się za płukankę silnika LM oraz zaworów z nagaru. Zobaczę co to da.
Serwis ASO Wrocław zawołał 500zł za diagnostykę silnika. Ostatnio mechanik wymienił mi rozrząd bo coś stukało później alternator paski rolki pompę wody a okazało się że to napinacz rolki!!!
może zna ktoś dobry zakład we Wrocławiu który okreśi co dokładnie jest silnikowi a nie będzie zgadywał oraz powie lepiej remontować niż swap lub odwrotnie.
Adam nie wiem co masz na myśli dmucha z bagnetu? czy leci powietrze?
Początkujący
 
Od: 24 maja 2014, 19:17
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 6
2005 BENZYNA
2,0 ,141 KM

Postprzez adam_b96 » 22 lis 2014, 23:31

Wiem, że na włączonym silniku wyjmowanie bagnetu mija się z celem ale jeśli leci z niego znacząca ilość powietrza (właściwie to nawet spalin) i niekiedy nawet drobinki oleju to świadczy o dużych przedmuchach z pierścieni lub zatkanej odmie.

Przy dobrej kompresji Ewentualna chmura olejowa i lekkie przedmuchy odprowadzane są odmą.

Jeśli masz prawidłowy poziom oleju – to pomijamy uderzanie korbowodów o olej który jest w misce. Jeśli w skrzyni korbowej mamy dużą ilość powietrza to pochodzą z przedmuchów z pierścieni. Jest one wypychane między innymi bagnetem – w skrajnych przypadkach wywala nawet cały bagnet.

Ponieważ powietrze przechodzi przez pierścienie, to zwiększa się mieszanka na bogatą, wzrasta spalanie, maleje moc, szybciej postępuje degradacja silnika.

Niektórzy jeszcze oceniają po korku od wlewu oleju. TO mało miarodajne bo sam ruch obrotowy dwóch wałków powoduje wypychanie przez korek powietrza (pomimo, że wałek rozrządu obraca się z prędkością dwukrotnie mniejszą od wału korbowego).

Widziałem TDI w złej kondycji. Tam po odkręceniu korku oleju lub bagnetu normalnie leciał dym + mocno dmuchało.

Dopisano 22 lis 2014, 23:36:

Co do tematu: remont czy wymiana?
– jeśli masz zamiar jeszcze nim jeździć to oczywiście remont. Wymianę stosują nieuczciwi sprzedawcy, aby tylko zrobić po kosztach i się pozbyć auta z silnikiem po wymianie z niepewnego źródła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6