Mazda 6 2.0 16V – Przy zimnym silniku dziwnie reaguje przy próbie przyspieszania

Postprzez Crazy_User » 14 wrz 2014, 22:22

Witam kolegów,

Nowy nabytek i nowe tajemnice do rozwiązania...

Samochód posiadam niecały miesiąc i od samego początku zauważyłem że silnik dziwnie pracuje na zimnym silniku do momentu osiągnięcia temperatury optymalnej. Objawia się to tym, że podczas ruszania silnik z opóźnieniem reaguje na naciśnięcie pedału gazu i dopiero po pewnej chwili przyśpiesza. Jego przyśpieszenia są dość nie równe. Objaw nasila się w szczególności przy bardzo wilgotnych dniach oraz opadach deszczu. Postanowiłem powalczyć z tym objawem bo pogoda będzie już niestety coraz gorsza więc przydało by się pozbyć tego objawu. Dodam że na biegu "jałowym" (luz) silnik pracuje równiutko.

Na pierwszy ogień zacznę od wymiany świec oraz kabli WN (kable już widac na oko że wiekowe )

Proszę powiedzcie mi jakie świece i kable będą najlepsze do mojej jednostki napędowej czyli 2.0 16V bez LPG, z doświadczenia z poprzedniej Mazdy wiem że NGK nie najlepiej się sprawdza, więc chciałbym w tej zapodać elementy najbardziej optymalne

Z góry wielkie dzięki za dobór części
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2014, 19:03
Posty: 49
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 6 2.0 16V 2003r

Postprzez xRafalx » 14 wrz 2014, 22:39

a ja własnie polecił bym NGK, mam je i nie narzekam :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Crazy_User » 14 wrz 2014, 23:17

Czyli mam się nie czarować i wrzucić świeczki z kabelkami NGK ?
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2014, 19:03
Posty: 49
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 6 2.0 16V 2003r

Postprzez Danmazda » 14 wrz 2014, 23:28

Ja bym tak zrobił, kable i świece NGK. Sam tylko takie zakładam, od wielu lat i nigdy problemu nie było.
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez xRafalx » 15 wrz 2014, 17:36

Ja następnym razem u siebie też wrzucę kpl od NGK na pewno :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez mlodyMazda » 16 wrz 2014, 18:25

Przepustnice możesz tez przeczyścić , jest fotorelacja na forum jak to zrobić , miałem tak samo i po wymianie świec i kabli musiałem jeszcze wyczyścić przepustnice :) i tak jak koledzy piszą , tylko NGK , takie idą w oryginale


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez bula6595 » 17 wrz 2014, 08:22

a tak odemnie to świece NGK przewody, czyszczenie krokowca/przepustnicy, wężyki podciśnienia, odma, w paru przypadkach cewka zapłonowa. i powinno przestać dziwaczeć jeśli nie to możesz się zastanowić nad sprawdzenie ciśnienia w baniakach może coś puszcza i jak sie nagrzeje doszczelnia silnik.
ale zanim to wszystko powymieniasz wyłacz klimatyzację :) włacz sam nadmuch bez klimy i zobaczysz różnice w jeździe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6