Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Opary nie są zasysane tylko są tworzone przez ciśnienie. Zastanowiłeś się po co jest odma i odpowietrzenie przez pcv ? No to dawaj, zaslep to jako wielkie remedium.
Oil catch tank z samej swojej zasady nigdy nie był elementem silnika, który powodował mniejszy ubytek oleju. Proponujesz druciarstwo bo OCT nie spowoduje, że silnik nie będzie brał oleju. Jeżeli ktoś uważa inaczej to niech sobie nawet wiadro podłączy, jego sprawa.
Oil catch tank z samej swojej zasady nigdy nie był elementem silnika, który powodował mniejszy ubytek oleju. Proponujesz druciarstwo bo OCT nie spowoduje, że silnik nie będzie brał oleju. Jeżeli ktoś uważa inaczej to niech sobie nawet wiadro podłączy, jego sprawa.
Trudno zrozumieć skoro masz problemy z poprawnym skleceniem zdania od początku do końca.
Zadałem konkretne pytania i wskazałem konkretne punkty działania elementów odpowietrzających. Jeżeli nie potrafisz tego zrozumieć i twoim kontrargumentem jest nic nie znaczący post "szkoda klawiatury" to serio, jesli ci tak szkoda to nie udzielaj sie bo nie przedstawiles zadnych konkretow.
Ludzie montują oil catch tanki w wyczynowych autach za grube pieniadze aby obnizyc temperatury powietrza na dolocie a potem Janusze montuja to do swoich cywilnych jednostek do jezdzenia po miescie aby przepustnica była czysta jak lusterko. Może w Mazdzie to ma sens, gdzie brudna przepustnica potrafi się zacinać ale to taki sam bezsens jak kupno zwyklych polskich tarcz Brembo i klocków i opowiadanie jaki to wtedy super ukald hamulcowy nie jest "no bo Brembo nie wiadomka" i zaciski pomalowane Dekoralem i od razu +18KM przy starcie spod świateł w kierunku parkingu Biedronki.
Ponawiam pytanie, tylko konkret – w jaki sposób Oil Catch Tank ma pomóc w ubytku oleju z silnika, proszę mi to wytłumaczyć zgodnie z zasadami fizyki i znajomością mechaniki i konstrukcji silnika.
Zadałem konkretne pytania i wskazałem konkretne punkty działania elementów odpowietrzających. Jeżeli nie potrafisz tego zrozumieć i twoim kontrargumentem jest nic nie znaczący post "szkoda klawiatury" to serio, jesli ci tak szkoda to nie udzielaj sie bo nie przedstawiles zadnych konkretow.
Ludzie montują oil catch tanki w wyczynowych autach za grube pieniadze aby obnizyc temperatury powietrza na dolocie a potem Janusze montuja to do swoich cywilnych jednostek do jezdzenia po miescie aby przepustnica była czysta jak lusterko. Może w Mazdzie to ma sens, gdzie brudna przepustnica potrafi się zacinać ale to taki sam bezsens jak kupno zwyklych polskich tarcz Brembo i klocków i opowiadanie jaki to wtedy super ukald hamulcowy nie jest "no bo Brembo nie wiadomka" i zaciski pomalowane Dekoralem i od razu +18KM przy starcie spod świateł w kierunku parkingu Biedronki.
Ponawiam pytanie, tylko konkret – w jaki sposób Oil Catch Tank ma pomóc w ubytku oleju z silnika, proszę mi to wytłumaczyć zgodnie z zasadami fizyki i znajomością mechaniki i konstrukcji silnika.
CLAU napisał(a):Ponawiam pytanie, tylko konkret – w jaki sposób Oil Catch Tank ma pomóc w ubytku oleju z silnika, proszę mi to wytłumaczyć zgodnie z zasadami fizyki i znajomością mechaniki i konstrukcji silnika.
Oil Catch Tank przechwytuje tylko olej ( raczej taki lekki syf ) z zaworu pcv i nie pozwala go zasysać do dolotu , jeśli w tanku mamy dużo czystego oleju to walnięty jest pcv
Ja wiem do czego jest OCT, tylko niektórzy polecajągo tu zainstalować do silnika który bierze olej i dla mnie to jest WTF1? więc chciałbym aby zostało to wytłumaczone, niby w jaki sposób ma OCT pomóc na branie oleju.
lechuk napisał(a):Można to zrobić w aucie czy trzeba silnik wyciągać?
Nie trzeba wyciągać ale musisz mieć kanał i uważać przy składaniu rozrządu.
Z tego co wiem to mat ma nowe pcv więc tamtędy tyle oliwy nie wyparuje, opcje są 2 ale do tego trzeba trochę silnik rozbebeszyć
CLAU napisał(a):Ja wiem do czego jest OCT, tylko niektórzy polecajągo tu zainstalować do silnika który bierze olej i dla mnie to jest WTF1? więc chciałbym aby zostało to wytłumaczone, niby w jaki sposób ma OCT pomóc na branie oleju.
Montowanie OCT w żaden sposób nie pomoże rozwiązać problemu z braniem oleju. Chyba, że kolega leonidas zamiast toczyć pianę, normalnie się wypowie na ten temat co ma na myśli.
- Od: 28 paź 2013, 15:16
- Posty: 93
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 2.0 2004r.
misiek89 napisał(a):Nie trzeba wyciągać ale musisz mieć kanał
Jak nie trzeba wyciągać silnika to dam radę i bez kanału. Nie takie rzeczy się robiło
Obstawiam pierścionki, ale głowice też bym robił przy okazji.
misiek89 napisał(a):...i uważać przy składaniu rozrządu.
Tego już mi nie musisz mówić. W BA już miałem nauczkę za pośpiech. Pomyliłem znaki. Na szczęście tam jest silnik bezkolizyjny. Teraz 10 razy przeczytam serwisówkę zanim złożę rozrząd.
Czy jest sens kupować blokady rozrządu, czy można samemu coś dorobić? Ma ktoś wymiary tej blaszki z nacięciami?
- Od: 13 lut 2014, 12:36
- Posty: 63
- Skąd: Bydoszcz
- Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03
Blokady zrobisz sam powiem że suwmiarka pasuje jako blokada wałków, a i zębatka na wale nie ma klina więc trzeba uważać i przy rozkręcaniu i składaniu.
prawdopodobnie tak ale i tak trzeba sprawdzić resztę.lechuk napisał(a):Obstawiam pierścionki, ale głowice też bym robił przy okazji.
leonidsas napisał(a):Chyba nie rozumiecie działania tego ustrojstwa , catch tanka podłączasz bezpośrednio wybebeszając zawór lub go usuwając , nie wolno podłączyć ct z zaworem , trza go albo wybebeszyć albo usunąć , w ten sposób sprawdzisz przedmuchy ze skrzyni korbowej, jeżeli poprowadzisz wyjście znów do dolotu to co zobaczysz?
można to zrobić nie kupując catch tanka , trzeba tyko parę gumi rurek złączki i pojemnik + zaślepienie na ten czas wejścia od pcv do kolektora , wtedy będziesz miał pewność czy to pierścienie czy skrzynia korbowa
I tak nie zakumaja , powiedz lepej ocb z Evap
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Ty masz serię więc evap zostawiamy w spokoju , ale u mnie zawór evap wywaliłem bo i tak koryguję to programowo bo mam prosiaka na pokładzie
-
leonidsas
To po h.. Wogle poruszasz temat ze cos wiesz jak nie masz zamiaru sie tym podzielić ,nie przewróć sie na plecy od chodzenia za prosto 
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
- Kod: Zaznacz cały
Od bodaj '86 roku obowiązuje przepis, który zabrania odpowietrzania zbiornika paliwa bezpośrednio do atmosfery, dlatego producenci samochodów zaczęli montować układy evap. Układ taki składa się z pochłaniacza oparów paliwa zawierającego węgiel aktywny i zaworu (elektrycznego lub pneumatycznego) przez który opary są odprowadzane do kolektora ssącego. Zasobnik z węglem aktywnym posiada zawsze 3 króćce, 1 łączy go z bakiem, drugi z zaworem, natomiast trzeci doprowadza do niego świeże powietrze i zapewnia odpowietrzenie zbiornika w momencie ubywania z niego paliwa. Zawór odprowadzania oparów jest tak sterowany, aby nie był cały czas otwarty gdy silnik pracuje na biegu jałowym i w przypadku silników doładowanych gdy w kolektorze panuje nadciśnienie.
W starych samochodach odpowietrzanie zbiornika odbywało się poprzez zaworek grawitacyjny, który miał za zadanie nie dopuścić do wycieku paliwa w przypadku wywrócenia pojazdu, lub też przez otworek w korku wlewu paliwa
Jeśli chodzi o evap jak by kto nie wiedział więc ja się pytam czy przez dołożenie par z baku mieszanka czasowo nie bedzie zbyt bogata ? moze ECu ma problem z regulacją obrotów ?
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
A pomyslalem chociaz logicznie nad tym ? To nie paruje jak z czajnika, ze mogloby miec wplyw na mieszanke...
Serio, to nie jest nowy wynalazek od wczoraj i inzynierowie wiedza o co chodzi i silniki jakos sie nie telepia.
Serio, to nie jest nowy wynalazek od wczoraj i inzynierowie wiedza o co chodzi i silniki jakos sie nie telepia.
Witam kolegów 
Czytałem ten temat do 15-stej strony później już wymiękłem... Jeżeli było poruszany temat testerów kompresji to przepraszam
Czy takie urządzonko będzie ok do sprawdzenia kompresji? Będzie gwint pasował? Najlepiej sprawdzać tymi stożkowymi końcówkami czy wkręcanymi?
http://allegro.pl/tester-cisnienia-spre ... 36435.html
I ostatnie pytanie: jest jakiś sprytny patent jak to wkręcić w gniazdo, które jest głęboko schowane? Wężyk jest na stałe chyba z wkręcaną końcówką i nijak to włożyć na klucz nasadowy...
Pozdrawiam
Czytałem ten temat do 15-stej strony później już wymiękłem... Jeżeli było poruszany temat testerów kompresji to przepraszam

I ostatnie pytanie: jest jakiś sprytny patent jak to wkręcić w gniazdo, które jest głęboko schowane? Wężyk jest na stałe chyba z wkręcaną końcówką i nijak to włożyć na klucz nasadowy...
Pozdrawiam
- Od: 10 lip 2014, 22:05
- Posty: 94
- Skąd: Kraków/Częstochowa
- Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.
witam
miałem kiedyś podobny zestaw (wybrałem najtańszy z takich jak pokazałeś też coś około 50PLN), trzy razy go reklamowałem ponieważ nie było w nim na wejściu zaworu takiego jak w kole, przez co nie można było dokładnie zmierzyć ciśnienia, jak kręciłem rozrusznikiem to wskazówka skakała do wartości ciśnienia jakie było na cylindrze po czym wracała do zera:/ wiec pomiar w jedna osobę odpada, dodatkowo jak wkręciłem tam zaworek z dętki i porównałem to z innym ciśnieniomierzem za 100pln z fabrycznym zaworkiem to wskazania na tym za 50pln były niższe. Podsumowując 3 razy to odsyłałem straciłem kasę na wysyłki, a ciśnieniomierza dalej nie mam.
jeżeli chodzi o wkręcanie tego wężyka to nie potrzeba żadnych kluczy, wystarczy mocno skręcić końcówkę z wężem i nie za mocno wkręcić całość w gniazdo w głowicy (żeby przy odkręcaniu nie rozkręciła się końcówka z wężem, jeżeli się rozkręci to musisz kombinować takie długie kombinerki).
pozdrawiam
miałem kiedyś podobny zestaw (wybrałem najtańszy z takich jak pokazałeś też coś około 50PLN), trzy razy go reklamowałem ponieważ nie było w nim na wejściu zaworu takiego jak w kole, przez co nie można było dokładnie zmierzyć ciśnienia, jak kręciłem rozrusznikiem to wskazówka skakała do wartości ciśnienia jakie było na cylindrze po czym wracała do zera:/ wiec pomiar w jedna osobę odpada, dodatkowo jak wkręciłem tam zaworek z dętki i porównałem to z innym ciśnieniomierzem za 100pln z fabrycznym zaworkiem to wskazania na tym za 50pln były niższe. Podsumowując 3 razy to odsyłałem straciłem kasę na wysyłki, a ciśnieniomierza dalej nie mam.
jeżeli chodzi o wkręcanie tego wężyka to nie potrzeba żadnych kluczy, wystarczy mocno skręcić końcówkę z wężem i nie za mocno wkręcić całość w gniazdo w głowicy (żeby przy odkręcaniu nie rozkręciła się końcówka z wężem, jeżeli się rozkręci to musisz kombinować takie długie kombinerki).
pozdrawiam
- Od: 19 sie 2013, 12:20
- Posty: 8
- Skąd: Giżycko / Gdańsk
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 benzyna + LPG 2006
mam wymieniony PCV, zgadza się.
Wojtek u siebie zakładał OCT i u niego ubywanie oleju ustało. Wniosek z tego taki, że jednak jakas logika w tym jest. Tak samo liznąłem lekko zagraniczne fora mazdy 6 i tam też wielu potwierdza zasadność działania tego urzadzenia.
Niestety jestem na tym samym etapie co CLAU ze komplenie nie rozumiem w jaki sposób to urzadzenie powstrzymuje ubytek oleju.
Wojtek u siebie zakładał OCT i u niego ubywanie oleju ustało. Wniosek z tego taki, że jednak jakas logika w tym jest. Tak samo liznąłem lekko zagraniczne fora mazdy 6 i tam też wielu potwierdza zasadność działania tego urzadzenia.
Niestety jestem na tym samym etapie co CLAU ze komplenie nie rozumiem w jaki sposób to urzadzenie powstrzymuje ubytek oleju.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Ja kiedyś kupiłem czujnik do pomiaru ciśnienia Yato YT-7302. Mam go już ze 2 lata i sprawdza się dobrze. Robiłem pomiary kilku autek. Nie ma tylu końcówek tylko jedną wkręcaną i jedną uniwersalną gumową. Niestety do pomiaru potrzeba 2 osób, bo czujnik z tą końcówką gumową trzeba cały czas dociskać do otworu świecy podczas kręcenia rozrusznikiem, ale przynajmniej nie ma problemu z odkręcaniem. Jest powtarzalność pomiarów, a wskaźnik zatrzymuje się na najwyższej wartości i zeruje się guziczkiem
Skala mogłaby być dokładniejsza.
Sam jestem ciekawy jak OCT mógłby nagle zmniejszyć zużycie oleju. Chyba, że olej odkłada się w OCT a potem trzeba go zlewać do silnika, bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że w jakiś magiczny sposób po prostu silnik przestaje łykać oliwę.
Sam jestem ciekawy jak OCT mógłby nagle zmniejszyć zużycie oleju. Chyba, że olej odkłada się w OCT a potem trzeba go zlewać do silnika, bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że w jakiś magiczny sposób po prostu silnik przestaje łykać oliwę.
- Od: 13 lut 2014, 12:36
- Posty: 63
- Skąd: Bydoszcz
- Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6