Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez wyrafinowany » 1 lip 2014, 22:17

A możliwe jest przepalanie "szlamu" z oleju przez silnik w przypadku, gdy olej nie był zmieniany od dawna i z tego powodu takie znikanie nagłe?
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 21:30
Posty: 38 (0/1)
Auto: Były:
Mazda 323F Pb 1.5 1998 r.
Mazda 6 Pb 1.8 2005 r.
Mitsubishi Lancer Pb 1.6 2006 r.
Mazda 6 Pb+LPG 2.0 147KM 2007 r.

Postprzez marcin255 » 2 lip 2014, 05:53

możliwe jest , że od tego szlamu pierścienie stają co jakiś czas
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez patrzan » 2 lip 2014, 19:23

Ja pisałem wyżej w postach,że mi brał 1 l na 1000, po wymianie oleju po przejechaniu 2500 tys zapaliła się kontrolka i musiałem dolać 2.5 l, też mi wróżono remont.
Postanowiłem na początek zainwestować 4 setki i zrobiłem dwie wymiany co 50-60 km z wymianą filtra.
Teraz mam przejechane prawie 1.5 tyś i stan trzyma. wcześniej był castrol, bo sugerowałem się wymianą poprzedniego właściciela, teraz mam zalanego maxline i jest git.
Także ten szlam warto wypłukać bo on robi burdello w silniku.
Ostatnio oglądałem program, w którym koleś miał maszynkę bardzo zbliżoną do tej co uzupełnia się czynnik klimy w warsztatach,tylko ta różniła się tym,że ładowało się na nią dwie butle ze specjalną benzyną. To cacko czyściło silnik aż do wydechu. Ciekawe czy u nas już takie coś mają warsztatowcy.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 22:28
Posty: 22
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 1.8 GY 2003
Mazda 6 GH 2.2 Diesel Turbo 185 KM R2 2009

Postprzez t34567 » 2 lip 2014, 22:55

Fakt faktem że chociaż mi oleju dużo nie bierze(na prawie 5tys dolałem resztę z 5L bańki do full), to coś z tym szlamem jest. Niby przy wymianie olej został spuszczony przez korek i filtr wymieniony, ale po przejechaniu pareset km, olej po odstaniu w nocy dalej ma "szlamiasty" kolor. W escorcie (też lpg, dużo wiecej przelatane niz moja m6) olej cały czas miał brązowawy kolor, ten jest szaro-brązowy, jaby jakaś maź była w nim.


mówisz kolego patrzan że dwie wymiany zrobiłeś? A płukanki nie pomagają w takich przypadkach? Jaki olej mineralny lałeś? Taniochę jakąś zupełną?

No i czym zalałeś, że trzyma stan?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez patrzan » 3 lip 2014, 15:35

Dwa baniaki najtańszego, troszkę obawiałem się płukanki, nigdy tego nie robiłem i krążą różne opinie. Posłuchałem kolegę,który miał ten sam problem. Jak na razie mi pomogło. Za każdą wymianą wymieniłem filtr. Za pierwszym spuszczeniem poleciała smoła,gdzie po przejechaniu 50-60 km olej powinien być jak z butelki.Za drugim spuszczeniem już było o wiele lepiej,zmiana filtra i olej właściwy. Przelatałem już 1.5tyś i jak na razie jest ok.
Zalałem maxline ten co jest dla silników po 100tyś 10W40.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 22:28
Posty: 22
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 1.8 GY 2003
Mazda 6 GH 2.2 Diesel Turbo 185 KM R2 2009

Postprzez t34567 » 3 lip 2014, 16:33

A jaka gęstość/lepkość tego minerału była? Jakiegoś lotosa 15w40 po 50zł za bańke?:D

pytam bo rożne teorie krążą wokół "zapieczonych pierścieni". Swego czasu kumpel miał w oplu problem ze spalaniem oleju, to świece wykręcał i cylindry naftą na noc zalewał :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez patrzan » 3 lip 2014, 19:33

t34567 napisał(a):A jaka gęstość/lepkość tego minerału była? Jakiegoś lotosa 15w40 po 50zł za bańke?:D


Wiesz co, kuzyn załatwiał mi 10L za 120zł, nazwy ci nie powiem, bo miałem to w butli po wodzie mineralnej. Troszkę się uśmiechnąłem jak to zobaczyłem ale zapewnił mnie,że to nie jest olej do smażenia hahaha

t34567 napisał(a):pytam bo rożne teorie krążą wokół "zapieczonych pierścieni". Swego czasu kumpel miał w oplu problem ze spalaniem oleju, to świece wykręcał i cylindry naftą na noc zalewał


No u mnie widocznie tak zapieczone nie były, jak operacja się udała.
Możesz spróbować na pewno nie zaszkodzi a może unikniesz remontu.
Ja w prawdzie byłem nastawiony na remont, ale zawsze w każdej sytuacji szukam wyjścia aby uniknąć najgorszego.
Wydasz 4 paczki i jak się uda to zaoszczędzisz 3tysie.
W najgorszym przypadku pójdzie Ci 3,4 tyś :]
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 22:28
Posty: 22
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 1.8 GY 2003
Mazda 6 GH 2.2 Diesel Turbo 185 KM R2 2009

Postprzez t34567 » 3 lip 2014, 22:23

Próbować nie mam zamiaru, chyba że nagle zacznie bardzo żreć olej ;) Narazie dolałem jakieś 0.7L po 5+ tyś km, to tragedii nie ma. Odpukać, bo widzę że wiele osob ma ten problem, a ja kupując auto liczyłem na bezawaryjny, bezobsługowy silnik <oczy> ("Masz japońca, jeździsz do końca").
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez bula6595 » 3 lip 2014, 23:52

whhh...... kazdy silnik i auto jest w stanie takim jakim zostawił go poprzedni właściciel. choćbyś miał części w nim z tytanu czy ciul wie czego mega odpornego na wszystko o i tak znajdzie się magik co to spierdzieli sorry taki mamy klimat :)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez patrzan » 4 lip 2014, 08:41

bula6595 napisał(a):whhh...... kazdy silnik i auto jest w stanie takim jakim zostawił go poprzedni właściciel. choćbyś miał części w nim z tytanu czy ciul wie czego mega odpornego na wszystko o i tak znajdzie się magik co to spierdzieli sorry taki mamy klimat

Tak widać tu silny trend ku zapieczonym pierścieniom hahaha
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 22:28
Posty: 22
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 1.8 GY 2003
Mazda 6 GH 2.2 Diesel Turbo 185 KM R2 2009

Postprzez duRin90 » 8 lip 2014, 17:03

Cześć,

Czy zużycie oleju około 150-170ml na 1000km to powód do zmartwień przy silniku 2.0 147kucy?
Styl jazdy raczej dynamiczny niż emerycki, 4k rpm+ dość często osiągane.
Przebieg aktualny niewiele ponad 120kkm. Olej aktualnie wlany to Castrol Edge 5w30 o normie C3, więc nie za dobry dla benzynowej Mazdy z tego co czytam.
Początkujący
 
Od: 7 cze 2012, 22:57
Posty: 7
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 6 GG 2006 2.0 147KM

Postprzez misiek89 » 8 lip 2014, 17:50

Kontroluj stan i jak będziesz zmieniał olej to sobie zapodaj płukankę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez matthies » 8 lip 2014, 20:17

i po płukance zalej coś godniejszego dla tego silnika.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez trok » 9 lip 2014, 14:43

Godniejszego?? Czyli jaki olej jest najlepszy do tego silnika? Obecnie mam castrol 5w30 edge
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2014, 20:48
Posty: 35 (0/1)
Auto: Mazda 626

Postprzez matthies » 9 lip 2014, 16:58

chopdzi o to, że castrol nie jest polecany do Mazdy, bo pomimo tego że jest dobrym olejem, z silnikami mazdy sie nie lubi.
Prześledź wątek olejowy to zrozumiesz.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez trok » 9 lip 2014, 17:11

dobrze, a możesz mi powiedzieć w takim razie jaki olej lubi się z silnikami mazdy? Tylko olej mazdy dexelia się lubi czy też inne a jeżeli tak to prisił bym cię o podanie który kocha wspaniałe silniki mazdy :)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2014, 20:48
Posty: 35 (0/1)
Auto: Mazda 626

Postprzez matthies » 9 lip 2014, 17:38

przecież napisałem
matthies napisał(a):Prześledź wątek olejowy
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez trok » 9 lip 2014, 18:37

O jezu nie udław się przypadkiem swoją wiedzą :P K....r..... . Jak słowo daje.....
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2014, 20:48
Posty: 35 (0/1)
Auto: Mazda 626

Postprzez matthies » 9 lip 2014, 19:28

z racji funkcji nie odpiszę tobie tak jak ty mi.
Moja wiedza pochodzi właśnie z tematu, do którego i ciebie kieruję. Czego nie możesz zrozumieć? Ja chcę dla ciebie dobrze, zachęcam do samodzielności, a ty mi życzysz udławienia? Przykro się robi :(
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez duRin90 » 11 lip 2014, 15:42

Tak planuję zrobić za niewiele ponad tydzień. Olej najprawdopodobniej będzie Valvoline Synpower 5w30, bo jako jeden z nielicznych aktualnie nie jest low-saps.
Natomiast, imo, "prześledź wątek olejowy" zamiast wypisanie kilku nazw, jest nieco ignorancją.
Szczególnie gdy wątek olejowy bardzo źle się czyta i jest, delikatnie mówiąc, śmietnikiem.
No ale, nie mój cyrk.
Początkujący
 
Od: 7 cze 2012, 22:57
Posty: 7
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 6 GG 2006 2.0 147KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6