Auto gaśnie na wolnych obrotach

Postprzez Piotr84KRA » 24 lut 2014, 14:53

Witam Wszystkich Mazdowiczów :), tydzień temu zakupiłem Mazdę 6 hatchback 1,8 120 km 2005r. po lifcie. W sobotę chciałem nią jechać do pracy ale okazało się, że akumulator jest rozładowany ( w piątek wieczorem wszystko jeszcze było ok i normalnie wróciłem do domu ). Ponadto przez tydzień jak nią jeździłem zauważyłem, że z dnia na dzień coraz gorzej pali tak jakby z dnia na dzień coraz mniej prądu miał akumulator, aż do soboty. Podłączyłem go do ładowania, w niedziele po naładowaniu pojechałem do pracy i po 10h ( auto stała przez ten okres zaparkowane i nigdzie nie jeździło ), gdy wracałem do domu po przejechaniu około 12 km auto zaczęło mi gasnąć jeśli wrzuciłem na luz, a obroty spadły poniżej 1000, gasły mi światła i cała elektronika. Do pracy pokonuje dystans około 13-15 km w jedną stronę. Jak trzymałem ją na obrotach około 2000 i wyżej albo jechałem na poszczególnych biegach to autko nie gasło. Po dojechaniu do domu nawet jak zgasiłem światła, radio, nawiew i dałem na luz auto zgasło i już nie odpaliło, jakby miała już rozładowany całkowicie akumulator. Dziś rano odpaliła z trudnościami ( czuć było podczas rozruchu, że akumulator jest rozładowany) ale nie gasła ( silnik pracował około 1 min). Proszę o pomoc i porady, dzięki pozdrawiam Piotrek.

P.S. akumulator jest chyba z 2011 albo 2012 50Ah oryginalny produkcji Mazdy obsługowy ( sprawdziłem przed naładowaniem stan płynu wszystko ok )
Początkujący
 
Od: 24 lut 2014, 12:59
Posty: 4 (1/0)
Auto: Mazda 6 hatchback 1,8 benzyna 120 km 2005 po lifcie

Postprzez przemek_bsi » 24 lut 2014, 16:08

Sprawdzałeś jaki masz prąd ładowania? Może alternator jest uszkodzony i nie doładowuje baterii.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez rdy » 24 lut 2014, 19:04

Regulator napięcia
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez dobrzyn22 » 24 lut 2014, 20:13

przenoszę
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Piotr84KRA » 24 lut 2014, 21:58

przemek_bsi napisał(a):Sprawdzałeś jaki masz prąd ładowania? Może alternator jest uszkodzony i nie doładowuje baterii.


Nie jeszcze nie sprawdzałem, a czy do tego wystarczy mi zwykły miernik napięcia czy potrzebuje jakiś specjalistyczny sprzęt. Ponadto jestem laikiem <zawstydzony> w tych sprawach, jak ta czynność miała by wyglądać, gdzie to podłączyć, dzięki.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2014, 12:59
Posty: 4 (1/0)
Auto: Mazda 6 hatchback 1,8 benzyna 120 km 2005 po lifcie

Postprzez klajgus » 24 lut 2014, 22:26

tak , wystarczy ci zwykły miernik, odpalasz auto i sprawdzasz prąd ładowania dotykając klem akumulatora, jak dobrze pamiętam powinno być miedzy 13,8 a 14,4. tu masz przykładowy filmik tylko ty uruchom silnik
http://www.youtube.com/watch?v=uqTD1vPnOkE
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez Piotr84KRA » 24 lut 2014, 23:28

Dzięki serdeczne, jutro się odezwę jak sprawdzę, powodzenia :D.

Dopisano 24 lut 2014, 22:59:

Jeszcze jedno pytanie, czy te objawy powyżej na pierwszej pozycji mogą pochodzić od padniętego akumulatora czy to raczej będzie problem z ładowaniem.
Ostatnio edytowano 25 lut 2014, 07:12 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 24 lut 2014, 12:59
Posty: 4 (1/0)
Auto: Mazda 6 hatchback 1,8 benzyna 120 km 2005 po lifcie

Postprzez przemek_bsi » 25 lut 2014, 10:16

Jeśli nie będzie odpowiedniego napięcia z alternatora, to akumulator będzie cały czas niedoładowany.
Kiedyś miałem Nissana Primerę. Uszkodzeniu uległa jedna z diód znajdujących się alternatorze. Póki bateria miała wystarczającą ilość prądu to auto jechało. Gdy zaczynało brakować, silnik gasł. Miałem pecha, gdyż stało się to 20 km. od domu. Przejechanie tego dystansu wymagało 3 krotnego wyciągania i ładowania akumulatora poprzez prostownik.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez przemek_bsi » 26 lut 2014, 10:26

Jak tam auto?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez brodaM6 » 26 lut 2014, 10:31

Wiem jedno 30 dni tyle sie ma na zwrócenie wadliwego towaru i to jeszcze za kasę powyżej 10000 tys to bym temu sprzedawcy na głowie siedział .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Piotr84KRA » 5 mar 2014, 22:17

Witam, sory że się tak długo nie odzywałem ;) . A więc pierwsze wymienili mi akumulator i wszystko się poprawiło, lecz wyszedł następny problem <płacze> . Auto na ssaniu utrzymuje 1500 obrotów po zagrzaniu powinien utrzymywać 800 ale niestety obroty się wahają od poniżej 500 do 800 gdy stoi na światłach, a czasem jak nawet spadnie poniżej 500 to zgaśnie. Jakaś kur.. masakra. Pogoniłem sprzedającego i jutro jedziemy do mechanika. Jak coś będę wiedział to się odezwę 3 majcie się papa
Początkujący
 
Od: 24 lut 2014, 12:59
Posty: 4 (1/0)
Auto: Mazda 6 hatchback 1,8 benzyna 120 km 2005 po lifcie

Postprzez warkakw » 5 mar 2014, 22:40

Falujące obroty to nie musi być nic strasznego. Zacznij od czyszczenia przepustnicy http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=411&t=105757

Tylko co ważne przepustnice wykręcamy, a nie jak niektórzy "magicy" to robią pryskają w nią po zdjęciu dolotu powietrza.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2012, 17:06
Posty: 33
Auto: Mazda 6 Comfort 2006r 1.8 Benzyna Liftback z LPG BRC Sequent 24

Postprzez t34567 » 8 mar 2014, 22:13

A potem reset kompa i zostaw auto włączone na 10min, jakby obroty falowały. U mnie pomogło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez thing » 12 mar 2014, 08:51

U mnie bardzo pomogło czyszczenie przepływomierza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Kali2k » 13 mar 2014, 14:47

po wymianie aku mogą Ci falować i to tak do 200 km po tym przedziale powinno się unormować a jak nie to np. przeczyszczenie przepustnicy
MAZDA 6 GY 2.0 l (Pb 95) '06 bo życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
Obrazek
Moja Madzia:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=138037&p=2335253#p2335253
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 11:49
Posty: 185
Skąd: Warszawa-Ursus
Auto: Mazda 6 GH 2.0 (155 KM) 2010r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6