Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez bula6595 » 4 lis 2013, 13:39

uszczelka do wymiany głowica do zabielenia pierścienie i tyle no o ile sie nie okaże że wszystko masz w zamiennikach. Ja osobiście mechanika nawiedził bym z maczetą czy też paroma bezkarkowcami.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez GILB » 4 lis 2013, 19:38

przy tych kilometrach po remoncie nie będziesz musiał planować głowicy może nawet na tej samej uszczelce oblecisz, zwróć uwagę na średnicę tulei cylindrów,
generalnie remont spieprzony oddaj auto do tego samego mechanika niech go robi, i grosza nie dokładaj
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez marcin255 » 4 lis 2013, 22:19

GILB napisał(a):oddaj auto do tego samego mechanika niech go robi, i grosza nie dokładaj


Ja tak zrobiłem
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez machanek » 17 lis 2013, 12:47

Witam mam pytanie,
Mazda 6 z 2004 roku 2.0 Benzyna, olej wymieniłem około 9 tyś kilometrów temu samochód jeździ na lpg.
Olej to Dexelia ultra 5w30 filtr oleju knechta ( niestety w porównaniu z oryginałem miał dużo mniejsze otwory ) dziś sprawdzając olej wyszło minimum, dolałem około 600-700 ml i zdaje się jest dobrze.
To normalne czy może należy zająć się tym ?

P.S przebieg samochodu to około 146 tyś
Początkujący
 
Od: 1 sie 2013, 10:43
Posty: 11
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6 2.0 141M Benzyna

Postprzez marcin255 » 17 lis 2013, 12:58

600 ml na 9 tys.km ja bym kontrolował i nic nie szukał
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez rafaello400@wp.pl » 17 lis 2013, 23:20

a ja parę dni temu odebrałem autko od fachowców i myślę że będzie dobrze....
Początkujący
 
Od: 24 paź 2013, 14:13
Posty: 5
Skąd: Bytom
Auto: mazda 6 kombi 1,8 benzyna 120 km rocznik 2005

Postprzez dgolf » 5 gru 2013, 16:04

UWAGA!

W ramach długoletniej praktyki w remontach silników V6 i R4 mazdy, zdecydowanie odradzamy stosowanie w tych silnikach innych pierścieni niż RIK lub NPR (pierścienie tej firmy znajdziecie Państwo na innych naszych aukcjach). Przyczyna jest prosta – na pierścieniach innych producentów niestety remont nie przynosi pozytywnych rezultatów i silnik po remoncie po prostu dalej spala olej. Mimo, że mamy w ofercie pierścienie innych producentów (np CTI, Hastings, Teikoku TP itd), absolutnie nie sprzedamy ich Państwu do mazdy, ponieważ szkoda ich zakładać i się potem stresować."
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez matthies » 5 gru 2013, 18:42

masz więcej info na potwierdzenie tej informacji??
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez marcin255 » 5 gru 2013, 20:19

Mi założyli jakieś .... ( CTI, Hastings, Teikoku TP ?? ) skończyły się po 5 tys.km i zaczęła brać 1 l oleju na 1 tys.km , po wymianie na oe mazda 11 tys.km i spokój
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez bula6595 » 6 gru 2013, 20:56

No i po takich histeriach ciesze się ze od razu pojechałem do speca który powiedział tylko oryginały i nie ma dyskusji na innych nie poskłada. Poza tym na forum sie czyta często już po fakcie ( po odjechaniu od pana władka "speca" ) o pokazują się problemy.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez meny » 9 gru 2013, 10:51

Witam wszystkich

Jestem przed zakupem Mazdy 6 2.0 benzynka 141km z 2003r przebieg sprawdzony 99tyś i po przejżeniu wątku odnośnie oleju to...bardzo się zastanawiam nad tym silnikiem, ogolnie wszędzie zbierał dobre opinie... czy myślicie żę przy tym przebiegu mogą wystąpić podobne problemy?

Pozdrawiam
Paweł
meny
 

Postprzez oran_m3 » 9 gru 2013, 13:02

Ja kupiłem też niby ze sprawdzonym przebiegiem w moim przypadku (120tyś potwierdzone w serwisie Mazdy) i się okazało że olej bierze, tylko że ja kupiłem 2.0 147KM. Z drugiej strony przebieg nie świadczy o tym że silnik jest ok, ale jak jeździł tą Mazdą niemiecki lekarz emeryt to bierz:) a na serio to trudna decyzja sam woziłem się z zakupem auta a i tak kupiłem szajs:/ i teraz zbieram się do remontu.
pozdrawiam i życzę udanego zakupu, powodzenia!
Początkujący
 
Od: 19 sie 2013, 12:20
Posty: 8
Skąd: Giżycko / Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY 2.0 benzyna + LPG 2006

Postprzez misiek89 » 9 gru 2013, 17:59

Kupujemy używkę i trzeba się liczyć z tym że ktoś nie dbał i może sobie palić oliwę, ale nie przesadzajmy jak na 10tyś trzeba dolać tego litra ...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez mortens » 11 gru 2013, 13:09

Witam.
Moja madzia 1.8 była w remoncie odnośnie brania oleju.
Bylem u znanego niektórym Wieska z Dębicy. Remont przy 170 tys ( równych ;p) obecnie mam 172tys i mam wrażenie ze znowu coś zaczyna oleju brać. Nie ma dymu przy wysokich obrotach ( jak to było przed remontem) ale gdy Wiesiek zalał oleju to na bagnecie pokazywało równo pomiędzy kropkami. Obecnie jest jakies 1mm nad dolna kropką wskazującą minimum.

Moje pytanie czy mam zwrócić na to uwagę i ile oleju średnio taki silnik wezmie . ( wiem ze kazdy bierze olej czy nowka czy nie :) ale w ramach rozsądku)
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 19:57
Posty: 34
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 6 1.8 SportBreak 2004r.

Postprzez marcin255 » 11 gru 2013, 14:03

na początku może brać więcej oleju , co robiłeś przy remoncie , na jakich częściach ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez mortens » 11 gru 2013, 14:48

Szlif głowicy, nowe uszczelki, panewki, pierścienie no i poza tematem a przy okazji nowe sprzęgło. Cena wszystkiego 2500PLN.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 19:57
Posty: 34
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 6 1.8 SportBreak 2004r.

Postprzez marcin255 » 11 gru 2013, 15:24

Prowadnice , uszczelniacze zaworowe ? jakie pierścienie – Mazda ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez mortens » 11 gru 2013, 16:34

Tak, uszczelniacze również byly. Prawde mówiąc nie mam rachunków tylko stare części od mechanika co były wymieniane i tyle. Więc nawet nie wiem co wsadził. Mam 6 miesiecy gwarancji na to a mineły dopiero 2 . Chce się was własnie poradzić jak na to patrzeć jesli będzie trzeba po świetach bede musial sie przejechać do mechanika za blisko go nie mam ale niema rownież wyjscia innego
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 19:57
Posty: 34
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 6 1.8 SportBreak 2004r.

Postprzez marcin255 » 11 gru 2013, 18:01

marcin255 napisał(a):
misiek89 napisał(a):pierścienie dałeś oryginalne?


Ja robiłem remont i mechanik wsadził jakieś " inne " pierścienie – skończyły się po 6 tys. km. upierał się ,że to super miód itd. za drugim razem wk...łem się i kupiłem sam oryginał pierścienie , uszczelki i wsio inne teraz 10 tys. km i jest ok


oby nie to :|
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez siemek55 » 11 gru 2013, 19:24

na poprzedniej stronie było:

dgolf napisał(a):
UWAGA!

W ramach długoletniej praktyki w remontach silników V6 i R4 mazdy, zdecydowanie odradzamy stosowanie w tych silnikach innych pierścieni niż RIK lub NPR (pierścienie tej firmy znajdziecie Państwo na innych naszych aukcjach). Przyczyna jest prosta – na pierścieniach innych producentów niestety remont nie przynosi pozytywnych rezultatów i silnik po remoncie po prostu dalej spala olej. Mimo, że mamy w ofercie pierścienie innych producentów (np CTI, Hastings, Teikoku TP itd), absolutnie nie sprzedamy ich Państwu do mazdy, ponieważ szkoda ich zakładać i się potem stresować."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6