Czyszczenie przepustnicy

Postprzez dobrzyn22 » 19 kwi 2013, 09:21

a tymczasem łączę wątek z już istniejącym, dot. czyszczenia przepustnicy ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5233 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez haidi » 11 cze 2013, 13:02

Przeglądając czeluści internetu trafiłem na ciekawy komentarz:
"Przy Mazdzie resetujemy, podpinamy klemy, wsiadamy i jeździmy. To nie Honda. Auto uczy się podczas jazdy"

Otóż brat ma Hondę Civic 99r i u niego taka procedura wygląda właśnie zupełnie odwrotnie. Bo rozpina na 15 min, odpala bez odbiorników prądu, czeka (jakieś 30 min) na dwukrotne załączenie dmuchawy; I wtedy odpala światła (długie, awaryjne) i radio czyli max obciążenie. Wyraźne są falowania, ale tylko aż do następnego załączenia dmuchawy. I wtedy albo gasi albo w trasę. I jest cycuś, nawet na gazie.

Ja postąpiłem inaczej – tylko surowe dwukrotne załączenie dmuchawy (zero odbiorników), gasimy. I jakieś kilka godzin później trochę się przejechałem Madzie pokręcić w różnych zakresach obrotów, na różnych biegach. Teoretycznie wszystko jest dobrze, ale nie przy załączającej się sprężarce klimy. Czuć to tylko na postoju, obroty przyfalują, wibracje na kierownicy, nawet przymrużenie świateł.
Więc czemu te szkoły kalibracji tak się różnią? Ciekawi mnie też to czy zwracaliście uwagę na temperaturę, ogólnie pogodę podczas wykonywania takiej kalibracji.
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 15:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez lukaszm » 11 cze 2013, 13:14

Ja znów robiłem coś takiego że odpalam auto, i jadę rozpędzam kilka razy auto gdzieś na tak 3-4biegu do 90km/h, zrobię gdzieś 5km po mieście i obroty przestają falować. Z Radio, dmuchawa, światłami, AC postępuje tak jak codziennie włączam/bądź włączają się same po odpaleniu.
Nie zauważyłem problemu z obrotami więc chyba dobrze się skalibrowało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez matthies » 11 cze 2013, 17:59

reset przeciez nic nie kosztuje? Odpinasz kleme , depiesz hamulec ze 30 sekund i po problemie. Ja po wyjeciu przepustnicy do czyszczenia mialem falujące obroty. Dalem taki reset i jak ręką odjął.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Marine_4000 » 19 cze 2013, 09:40

Witam,
Ja swoją przygodę z M6 trwającą od miesiąca również zacząłem od wyczyszczenia przepustnicy :)
Objawy – to standardowe lekkie falowanie obrotów na postoju na biegu jałowym, co również skutkowało odczuwalnymi już drganiami w kabinie. Doprowadzało mnie to do po prostu do szału, i postanowiłem przeczyścić przepustnicę. Niewiele kosztuje, nie zaszkodzi a może pomóc <oczko>

Kupiłem spray do czyszczenia gaźników. Mam wersję po liftingu z elektronicznie sterowaną przepustnicą. Do odłączenia są dwa przewody z płynem chłodniczym (brak wycieków), kostka i rura od filtra powietrza i do odkręcenia 4 śruby mocujące. Demontaż był banalny. Wyczyściłem preparatem przepustnicę, skręciłem, podłączyłem aku. Po odpaleniu auta obroty w normie, nie trzeba było resetować komputera, a po rozgrzaniu silnika wstazówka obrotomierza ani drgnie <jupi> . Skalibrowałem szyby i wszystko jest jak w fabryce.

Operację można spokojnie przeprowadzić samemu, nie ma żadnych niespodzianek po drodze. Polecam wszystkim mającym problem z falującymi obrotami na ciepłym silniku. Od tego powinno sie zacząć.

Pozdrawiam,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez kaj84 » 24 cze 2013, 20:39

Może mnie moderatorzy nie zabija za dublowanie swoich postów (pisałem już na innym wątku), ale sami mi pomogli znaleźć ten wątek więc pytam;) Mam Mazdę 6 rocznik 2003, silnik 2.0 benzyna – na jałowym biegu gdy auto się toczy trzyma równo 1500 obrotów. Po zatrzymaniu auta obroty spadają na ok. 900, czyli jak wg mnie powinno być. tydzień temu była czyszczona przepustnica, wymieniana pompa wody i ten problem (podwyższonych obrotów na jałowym) się po tym czyszczeniu pojawił. Po odkręceniu korka zbiornika paliwa, nie syczy powietrze (ktoś na forum pisał, żeby to też sprawdzić). No i zaczęła więcej palić:/ restart kompa ani przegonka po wioskach na różnym zakresie obrotów nic nie pomogła. Poza tym obroty nie falują, jedyny objaw to podwyższone na jałowym gdy auto się toczy, jak wspomniałem wyżej.
kaj84
 

Postprzez Shaarky » 21 lip 2013, 21:25

Mam problem, chyba podobny, ale chciałbym się upewnić.

Obroty falują w okolicy 750-900 obrotów na biegu jałowym. ALE jak odpale auto i pojade na jedynce do 3000 i wcisnę sprzegło to obroty spadną do 750 chwile pofalują i często auto zgaśnie. (kilka razy auto się pozbierało po czymś takim, ale przeważnie gaśnie..). Generalnie głównie problem mam z falowaniem obrotów choć nie zawsze to zjawisko występuje...ale 7 –

Kompa zresetowałem. Chciałem dziś przeczyścić przepustnice ale poległem na wtyczce. W załączniku zdjęcie. Wyjaśnijcie mi to łopatologicznie jak to odpiąć, bo mnie to pokonało <glupek2>

Ostatnie pytanie czy powyższe objawy to może być przepustnica? Odpiąłem rurę gumową i od tej strony przepustnica czysta, jak nówka. Z tego co piszą ludzie to też tak mieli, ale z drugiej było czaaarno.

Dodatkowo mam problem z paliwem, które "znika" (mam na 100-150km paliwa, walczyłem z przepustnicą odpalam auto i mam rezerwe i 14km zasięgu – wskazówka baku też pokazuje rezere :( , ale to narazie testuje. Auto mam kilka dni więc jeszcze się wczuwam.
Załączniki
2013-07-21 20.23.28.jpg
To czerwone ustrojstwo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez matthies » 21 lip 2013, 21:30

przy elektronicznej przepustnicy nie wiem jak to dziala, ale to czerwone musisz wcisnąć, a plaszczyznę nad tym (na zdjęciu pod) lekko podniesc , to jest na standardowy zatrzask.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Shaarky » 21 lip 2013, 21:35

matthies napisał(a):czerwone musisz wcisnąć


Czerwone się wysuwa i potem nie wiem właśnie co robić.

A czy przy "eletronicznej" przepustnicy procedura jest taka sama z czyszczeniem? Wolałbym sobie nic nie spaprać <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez matthies » 21 lip 2013, 22:52

ja musialbym dotknąć żeby coś podpowiedzieć, bo ze zdjęcia to sam rozumiesz.
Poczekaj aż ktoś kto ma taką samą się wypowie.
Nic nie spaprasz, po prostu zamiast linek masz elektronikę ;) działanie pozostało takie samo.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Arkadius 73 » 22 lip 2013, 04:59

http://yuriy-okhmat.blogspot.com/

wysuwasz zabezpieczenie i wtedy wyciągasz wtyczkę
Arkadius 73
 

Postprzez Shaarky » 22 lip 2013, 09:12

Arkadius 73 napisał(a):http://yuriy-okhmat.blogspot.com/

wysuwasz zabezpieczenie i wtedy wyciągasz wtyczkę


Bardzo przydatna strona – dzięki wielkie.

Ale niestety tak próbowałem. Wtyczka ani drgnęła. Dziś ma mi pomóc kumpel specjalista – zobaczymy.

Postaram się wtedy zamieścić krótką instrukcję. Bo po opisie ze strony czuje się jak idiota bo wygląda to banalnie. U mnie wtyczka po wysunięciu zatrzasku czerwonego ani drgnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez Arkadius 73 » 22 lip 2013, 15:41

Musisz ścisnąć ją i wtedy wysunąć , podobnie jak wysuwasz wtyczkę z maf sensora
Arkadius 73
 

Postprzez przemo2000 » 22 lip 2013, 19:13

Wyciagnij zabezpieczenie i podwaz delikatnie śrubokrętem od dołu . Wtyczka wychodzi cała tak jak ją widać , sprawdzone :)
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2012, 19:14
Posty: 95
Skąd: Kętrzyn
Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna

Postprzez Shaarky » 22 lip 2013, 21:01

Poszło <glupek2>

Przepustnica wyczyszczona. Korzystałem ze środka do czyszczenia gaźników zakupionego w Norauto za ok. 16zł. Czyszczenie pędzelkiem trwało kilku minut – w zasadzie większość sama zeszła. Na koniec spryskałem środkiem do hamulców i dokładnie wyczyściłem. Zamontowane i jak narazie obroty stabilne i bez dziwnych akcji. Całość operacji ok. godziny, miałem problem z jedną śrubą – pomógł porządny zestaw kluczy od znajomego.

Dzięki za poradnik i powodzenia kolejnym.

PS. Co ile warto taką przepustnicę wyczyścić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez matthies » 22 lip 2013, 21:34

zależy dużo od tego jakie masz spalanie, ile syfu, jakie paliwo itd itp. Myślę, że przy wymianie filtra powietrza możesz śmiało zajrzeć i stwierdzić czy trzeba czy nie. Myślę, że te +5 min aby tam zajrzeć przy wymianie filtra nie jest wielkim wyzwaniem ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez giberes » 8 wrz 2013, 11:18

Czyszczenie przepustnicy też już mam za sobą. Płyn za 16 zł, 0,5 h i gotowe, obroty wyglądają OK. Jeszcze monitoruję spalanie. Nie wiem, czy mam kod na radio, więc wolałbym nie odpinać aku. Wibracje na jałowym ustały, nie szarpie przy zmianie biegów. Po oczyszczeniu zrozumiałem, jak działa przepustnica. Na czystej, miedzy klapką a obudową, jest mały prześwit i powietrze dochodzi bez problemu -obroty ok. 900. W wersji zanieczyszczonej ten luz nie występuje, jest zaklejony syfem-obroty na drugiej kresce, ok. 750 obrotów i szarpanie spowodowane brakiem powietrza. Może to i jest oczywiste dla większości, ale ja musiałem zobaczyć, żeby uwierzyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 01:13
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.

Postprzez jokens1983 » 16 wrz 2013, 23:20

Witam

Jestem swiezo upieczonym posiadaczem Mazdy (od tygodnia) , z mechanika u mnie tak srednio wiec wole spytac najpierw, podejrzewam ze chyba jednak chodzi o przepustinice, mianowicie obroty faluja tylko gdy np. stane np. swiatlach tak z trzy razy 750 – 800 I potem jest ok, nie zauwazylem by blokowal sie pedal gazu, lecz czasem przyszarpie przy zmianie biegow( no chyba ze dobrze pomanipuluje sprzeglem) , dopiero rozgryzam ten samochod....czy jednak musze czyscic przepustnice by sie tego pozbyc ...aha I spalanie poki co wydaje mi sie duze 11 litrow no chyba ze to norma I czy to moze miec tez zwiazek z przepustnica???
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2013, 22:29
Posty: 10
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0 TS 2 benzyna, 2008

Postprzez matthies » 16 wrz 2013, 23:32

spalanie nieco za wysokie. Objawy ciężko powiedzieć, ale przeczyść, na pewno nie zaszkodzi, wiele czasu nie kosztuje, a na 80% na pewno w jakiś sposób pomoże.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez bula6595 » 29 wrz 2013, 14:36

Tia ale przy czyszczeniu przepustnicy warto rozedrzeć tez krokowy :) przynajmniej u mnie równie się syfi :)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6