Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez Ryhu » 25 sie 2013, 12:03

Ryhu napisał(a):Ojej, kontynuując moją przygodę... kupiłem zawór PCV i chciałem się za niego zabrać. Poczytałem różne fora, też angielskie i amerykańskie, z pełną nadzieją i zapałem. Pan w serwisie też mi pokazał schemat gdzie to jest. Niestety po diagnozie możliwości moich i moich narzędzi zdecydowałem że muszę to komuś zlecić. Nie mam czasu na ściąganie kolektora dolotowego przez 3 godziny + drugie 3 na zakładanie. Ze smutkiem stwierdzam że moja 6-tka jest już zaprojektowana bardziej przez księgowych niż inżynierów. Tzn. tak żebyś tylko nie mógł sam nic zrobić :( Tam jest tak mało miejsca że zastanawiam się czy nie trzeba chłodnicy zrzucać żeby ten pierdołowaty zaworek wymienić.

Na amerykańskich forach też psioczą na to rozwiązanie, głównie przez to jak to zasyfia kolektor olejem. Ludzie zakładają jakieś puszki, które ten olej wyłapują, zamiast kierować go do kolektora.


Hej, trochę czasu i kilometrów minęło więc dzielę sie doświadczeniami.

Wymieniłem zawór PCV, zrobiłem płukankę i zalałem silnik Dexelią. Po tym zabiegu pojechałem na urlop nad morze, przez Niemcy z ustawioną prędkością na tempomacie 150km/h i pojeździłem do roboty, kręcąc silnik do 3500 obr.

Zużycie oleju nadal jest ale się zmniejszyło do 1 litra na 5000 kilometrów. To jeszcze mogę przyjąć do wiadomości. Nie wiem co pomogło, ale chyba płukanka, bo stary zawór PCV zapieczony nie jest. W każdym razie polecam zabieg z płukanką na start, bo jest najtańszy i najprostszy. Napewno nie będę zabierał się za jakieś kapitalki. Kupiłem litrową butelkę dexelii żeby 5 litrów w bagażniku nie wozić i będę dolewał. Trudno trzeba się z tym pogodzić że nowsze auta są coraz mniej bezobsługowe, chociaż powinno być odwrotnie :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2013, 20:51
Posty: 39
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 '05r. 147KM 2.0
Benzyna + LPG
Stag 300 ISA 2

Postprzez marcin255 » 25 sie 2013, 12:09

Ryhu napisał(a):W każdym razie polecam zabieg z płukanką na start, bo jest najtańszy i najprostszy.


Nie zawsze to działa ja po " dziwnej " dexeli płukałem silnik 2 razy i nie pomogło tak były pierścienie zapieczone , po rozebraniu sklejone były na 2 cylindrach 2 i 4
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Grucha » 25 sie 2013, 17:58

Lanie zwykłej płukanki na zapieczone pierścienie to jak sypanie przypraw na zepsutego kurczaka :)
Grucha
 

Postprzez oran_m3 » 3 wrz 2013, 10:21

Witam,
od jakiegoś czasu stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6, moje szczęście nie trwało długo, bo okazało się że prócz benzyny i LPG silnik spala też olej :( (około 1l/1000km). Chciałbym się tego problemu pozbyć, gdyż irytuje mnie to sprawdzanie czy już jest minimum i czy aby przypadkiem jak jadę to już jest sucho w silniku.
Auto ma przejechane 124000km (jeżeli elektroniczną książkę serwisową można sfabrykować to może mieć więcej).
Sprawdziłem ciśnienia i jest tak:
Na zimnym silniku na każdym cylindrze jest 10,5kPa
Na ciepłym silniku na każdym z cylindrów ciśnienie wzrasta do 12kPa.
Po próbie olejowej (wykonanej na dwóch cylindrach) ciśnienie wzrasta do 14kPa (ciepły silnik)
Na pewno można to naprawić, ale mechanik zaproponował żeby najpierw zrobić czyszczenie silnika preparatami Forte i zrobić analizę spalin przed i po. Mechanik twierdzi że auto mogło długo stać i pierścienie się zawiesiły (albo są przypieczone) nie wiem czy takie czyszczenie może spowodować wymierny skutek, zaszkodzić nie zaszkodzi a na pewno jest tańsze na początek niż rozbieranie silnika.
Myślałem też o wymianie uszczelniaczy zaworów bez zdejmowania głowicy.
Może ktoś z Was próbował takich metod i mógłby się wypowiedzieć czy jest sens próbowania metod pośrednich, czy lepiej od razu iść w kierunku demontażu głowicy (planowanie, uszczelniacze, gniazda itp.) wymiana pierścienie, a przede wszystkim na początek, pomiar cylindrów.
Za wszelkie rady i opinie z góry dziękuje.
Początkujący
 
Od: 19 sie 2013, 12:20
Posty: 8
Skąd: Giżycko / Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY 2.0 benzyna + LPG 2006

Postprzez siemek55 » 3 wrz 2013, 11:23

nie wiem czy brała ci olej przed założeniem LPG (przy słabym oleju tak właśnie się dzieje). Mechanik ma rację, najpierw płukanka, zalej dobry syntetyk (ja polecam AMS'a 5W30HDD) i obserwuj co się dzieje. Dopiero wtedy możesz myśleć o remoncie silnika lub jak zaleca croom zmianę lepkości na 10w30(napisz do niego na PW). Fakt, 1l/1000 to sporo, ale nie piszesz jaki olej masz zalany...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez oran_m3 » 4 wrz 2013, 08:35

.. a no tak zapomniałem dodać olej zalany mam 5w30 przed założeniem LPG też brała, trochę się pośpieszyłem z montażem:/
Początkujący
 
Od: 19 sie 2013, 12:20
Posty: 8
Skąd: Giżycko / Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY 2.0 benzyna + LPG 2006

Postprzez siemek55 » 4 wrz 2013, 09:57

5w30 jakiej marki/firmy ??, też brała, to znaczy ile ?? mniej czy tyle samo ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez oran_m3 » 4 wrz 2013, 10:14

za dożo km przed założeniem gazu nie zrobiłem, ale wydaje mi się że zużycie było bardzo podobne, co do marki to się nie popisałem miałem kupić Dexelia a kupilem Dexos 2 <glupek2>
Początkujący
 
Od: 19 sie 2013, 12:20
Posty: 8
Skąd: Giżycko / Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY 2.0 benzyna + LPG 2006

Postprzez qweerty » 4 wrz 2013, 10:18

Ja juz przy dwoch wymianach robilem plukanke, raz Liqui moly, drugi raz amsoil, latam na valvoline max life 5w30, olej bierze jakies 1,5l na 10tys km, teraz zamierzam znow zrobic plukanke ams oil i tym razem zaac mobila 300 xe 5w30, nie spelnia specyfikacji, ale podobno spalanie oleju spada, ktos ma jakies doswiadczenie ?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez siemek55 » 4 wrz 2013, 11:06

@oran_m3-zrób czym prędzej to co zaradził mechanik i pisałem wyżej. Polecam płukankę BG.
@qweerty – u mnie mobil skapitulował z LPG. Wypłukałem, zalałem AMS'a, i schodzi 1qt/13kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez blessytb » 4 wrz 2013, 21:26

Ja mam z kolei inny problem. Kilka dni temu kupiłem Mazdę od "Hansa". Wiadomo, jak to na początku, chcę zmienić olej. Tutaj pojawił się problem. Pod maską nie mam żadnej karteczki z informacją o oleju. Auto ma aktualnie 139k przebiegu, serwisowana była do 80k. Co radzicie?
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2013, 21:12
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2007

Postprzez matthies » 4 wrz 2013, 22:14

dobra płukanka + dobra oliwa 5W30, chyba że masz zastrzeżenia do pracy silnika, to musisz już z kimś skonsultować kto go fizycznie zbada.
Przez "dobra" mam na myśli np AMS, Valv, nawet niech będzie Dexelia, ale skoro zupełnie nie wiadomo co było, to płukanie AMS albo Liqui Moly

Nie wiem tylko co twoje pytanie ma wspólnego z tematem ;)
Dyskusja o doborze olei jest tutaj --> viewtopic.php?f=329&t=128239 toteż na przyszłość tam prosimy o takie pytania <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez qweerty » 5 wrz 2013, 09:09

Kolego jest po dwoch "dobrych plukankach", pierwsza liqui – zalany valvoline maxlfife 5w30, druga ams – zalana ta sama oliwa, spalanie oleju dalej istnieje, ok 1,5l na 10tys km. No i dlatego teraz zastanawiam sie nad zalaniem tego Mobila 3000xe, oczywiscie 5w30.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez siemek55 » 5 wrz 2013, 12:44

spróbuj, jak pomoże to podziel się spostrzeżeniami. Jak dla mnie 1,5l/10kkm to nie tragedia,a jeżeli lubisz ją wkręcić powyżej 5krp'ow to raczej normalne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez kruhy » 5 wrz 2013, 21:50

Witam. Podłączę się pod temat i proszę o radę. Od niedawna jestem w posiadaniu mazdy 6 2.0 Pb i do tej pory zrobiłem regenerację głowicy z nowymi zaworami gdyż wypalone były 2 gniazda. Pojawił mi się teraz problem z dużym ubytkiem oleju z silnika tj. 1l/200km. Zaraz przed głowicą wymieniałem oleje i filtry więc nie zauważyłem ubytków. Jeżdżę na Castrolu 5W30. Aktualnie nie kopci przy odpalaniu, nie ma wycieków i nie widać oleju w płynie chłodniczym. Jaka jest rozsądna diagnoza- pierścienie? Czy pomoże coś zmiana oleju? <co?>
kruhy
 

Postprzez matthies » 5 wrz 2013, 22:14

po raz kolejny – mazda nie lubi się z Castrolem...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez marcin255 » 5 wrz 2013, 22:19

kruhy napisał(a):1l/200km

matthies napisał(a):po raz kolejny – mazda nie lubi się z Castrolem...


nie wiem ale nie tyle jakby wszystko wyciekało albo było spalane , jakby nie było pierścieni
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez qweerty » 7 wrz 2013, 09:12

siemek55 napisał(a):spróbuj, jak pomoże to podziel się spostrzeżeniami. Jak dla mnie 1,5l/10kkm to nie tragedia,a jeżeli lubisz ją wkręcić powyżej 5krp'ow to raczej normalne.


A ty na czym latasz i jakie masz ubytki ?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez matthies » 7 wrz 2013, 11:04

wiem że pytanie nie było do mnie, ale ja latam na valvoline maxlife 5W30, po wymianie i zrobieniu około 6 tys wypiła mi ok 1,1 L, ale od tamtej dolewki na razie nic nie ubywa, a za około miesiąca i tak będę już olej wymieniał.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez siemek55 » 7 wrz 2013, 15:56

AMS 5w30HDD (z uwagi na TBN dostatecznie duży dla LPG). Brał i bierze 1 qt/13kkm i według mnie to normalne jeżeli Mazdę się regularnie pałuje pod 5,5krmp'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6