Przepływomierz – paramerty osiągane

Postprzez g3k0n » 18 sie 2013, 11:15

Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie może ile powinna maksymalnie pokazywać przepływka w moim silniku przy wysokich obrotach (6 tys.) na wciśniętym pedale gazu w podłogę? Strasznie dużo mi pali w mieście – 20 litrów <płacze> . Dodam jeszcze że u mnie pokazuje maks 110-120g/s (3-ci bieg, wspomniane obroty, gaz w podłogę), może bierze lewe powietrze silnik? Mam wrażenie że niezależnie od stylu jazdy auto pali w nieście tyle samo... Specjalnie testowałem ostrzejszą jazdą, bez hamowania biegami, korzystać z elastyczności silnika (po zmianie biegu 1600-1800RPM), jak również korzystać z wyższych – przyspieszać do 3,5 tys. delikatnym gazem i wtedy bieg, co bym nie zrobił spalanie około 20 litrów... Jednak spalanie na trasie w miarę w normie – 9 litrów benzyny na trasie 2 x 150km + odrobina po dużym mieście bez korków. Jeszcze jedno pytanie odnośnie AFR. Czy nie powinno ono dążyć zawsze do stechiometrycznego? Lambda pokazuje za wolnych 0,95, jak dam buta wędruje w okolice 0,75 co według znalezionych przeze mnie tabel przeliczania AFR/Lambda oznaczałoby, że zawsze jadę na bogatej mieszance. Przy stałych obrotach 14:1, przyspieszanie to nawet – 11:1. Fuel Trimmy niemal non stop dają na +: LTFT opkoło +10 i więcej, a STFT od +3 wzwyż. czy tak powinno być pomimo Lambdy wskazującej bogatą mieszankę? Wszystkie testy robiłem przy zasilaniu benzynowym by wyeliminować wpływ instalacji LPG. A może ktoś zakładając LPG coś namieszał z AFR? Dodam, że sterownik to STAG 300-isa2 czyli współpracujący z komputerem "benzynowym" i czytający mapy z niego. A może to spalanie w tym aucie takie jest i wszystko w normie... <dupa>
Reasumując: PLEASE – HEPL!!

Dopisano 25 sie 2013, 11:09:

Sporo osób czyta, jednak nikt nie odpowiada. W takim razie PROŚBA: Czy ktoś kto posiada interfejs ELM327 mógłby na 3 biegu przegonić swoją benzynową Madzie do 6tys. i sprawdzić ile max przepływomierz wskazywał g/s wtedy? (przy pedale gazu w podłodze i wysokich obrotach) Podejrzewam, że zaniża mi wartości. Próbowałem przegonić ją na autostradzie i powiem szczerze, że więcej niż 185 nie poszła. Na "6" doszła 180 licznikowe i koniec... a było lekko z górki. Redukcja do "5" i podeszła strasznie wolno do 185... I znowu koniec, po wrzuceniu 6 prędkości nie utrzymała. Jeśli ktoś byłby w stanie samodzielnie wykonać doświadczenie byłbym wdzięczny. Jeśli ktoś nie ma interfejsu i mieszka niedaleko mnie (powiat wysokomazowiecki w Podlaskim). Chętnie odwiedziłbym kogoś posiadającego 6 w benzynie i przeprowadził eksperyment.
Początkujący
 
Od: 27 mar 2013, 23:31
Posty: 11
Auto: Madzia 6 GG 2006 2.0 147HP LPG

Postprzez brodaM6 » 31 sie 2013, 16:38

Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6