Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez NIEBO! » 30 maja 2013, 14:52

U mnie sytuacja się trochę klaruje i mam identycznie jak Ty bula6595. Przez 200km po mieście nie łyknęła ani grama. Wczoraj trasa 350km średnia prędkość 90km/h. Połowa trasy 90km/h, a druga połowa trasy 120-140km/h max 4000obr/min no i dzisiaj na bagnecie połowa oleju mniej czyli około 0,37l. Zaobserwuje czy weźmie "drugą połowę bagnetu" w drodze powrotnej – raczej tego się spodziewam. Za 5kkm zrobię płukankę i zmienię olej chyba na Maxlife (jeszcze muszę doczytać co się z tym wiąże). Jak nic się nie zmieni – trudno – pozostanę w klubie OLEJSPEED ;P ;P

P.S. Dobra robota dobrzyn <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez bieski » 30 maja 2013, 15:20

NIEBO! napisał(a):zmienię olej chyba na Maxlife

A moze :
AMSOIL Series 3000 100% Synthetic 5W-30 Heavy Duty Diesel Oil

??

Siemek takiego ma w benzynie i mowi ze jest ok :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez matthies » 30 maja 2013, 15:53

ja się zastanawiam właśnie nad przesiadką na AMS, albo Valv SyncPower, jeszcze zobaczę i się zastanowię, może w międzyczasie ktoś coś ciekawego opowie :)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Bo_Lo » 30 maja 2013, 16:53

Na ograniczenie spalania olej duron z petro canada.ew max life

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez kot_kot » 30 maja 2013, 21:25

U mnie ze spalaniem oleju po remoncie wyglada to tak ...
jesli olej jest "dobry-niezuzyty" (w moim przypadku DO MAX 7500km od ostatniej wymiany) to nie spala mi kompletnie nic a jak juz to jakies szczatkowe ilosci. Jezdzilem conajmniej 10x do Austrii w Alpy robiac trasy 650km w obie strony operujac glownie z 2 i 3 biegu na obrotach (alpejskie serpentyny). Do tego Niemieckie autostrady i czesta jazda z predkosciami powyzej 150km/h w 6 biegu tak wiec spokojnie powyzej 4000obr/min. Zeby bylo malo to do tego dochadza podroze do PL. I nie spalilo mi kompletnie nic. Stan na bagnecie bez zmiany. ALE ... majac juz przebieg ponad 7000km od ostatniej wymiany znow bierze mi olej ale tylko podczas wlasnie jazdy na wyzszych obrotach. Ostatnia wymiane oleju zrobilem ok. 2000km temu majac juz 10000km najechane i do wymiany niestety dolalem jakies 0.5L. Troszke dziwna sytuacja. Widac ze moj silnik lubi miec "olej w dobrym stanie" czyli w przypadku obecnie zalanego 5W40 Valvoline wymiana u mnie jest zalecana WOBEC MNIE po 7500km przebiegu od ostatniej wymiany. Przy kazdej wymianie oczywiscie filter ktory duzo nie kosztuje bo ok. 30zl/szt.

Offtop : Ostatnio pojawila sie u mnie pewna usterka a mianowicie spory luz na przegubie wewnetrzym po stronie pasazera. 2 mechanikow diagnozowalo u mnie stuki przy ruszaniu z 1 biegu i obaj powiedzieli tosamo czyli przegub wewnetrzny. Rozeznajac sie w hurtowniach – nie da sie kupic tego elementu do naszej 6. Zadna firma nie produkuje zamienniki. Dzwoniac do specialistow od skosnookich samochodow dowiedzialem sie ze nie da sie tego przegubu poprostu wymienic tylko nalezy wymienic cala polos jako komplet. Biorac pod uwage ze nie ma zamiennikow (co uslyszalem w conajmniej 5 hurtowniach-warsztatach) zadzwonilem do ASO Mazda Opole i dowiedzialem sie ze owa czesc kosztuje 2700zl za sztuke. :( z mojej strony.
kot_kot
 

Postprzez NIEBO! » 30 maja 2013, 21:38

kot_kot napisał(a):U mnie ze spalaniem oleju po remoncie wyglada to tak ...


Zdradź może ile taka przyjemność kosztowała, co Ci w ramach niej zrobili, ew kto? I co Cię skłoniło żeby robić remont?

Mi czasami też lubi coś stuknąć przy ruszaniu, ale nie zawsze i na tyle delikatnie że tylko ja to słyszę (obsesja) więc na razie mam to w głębokim... ale na pewno nie jest to przyjemne jak cześć kosztuje prawie 3k... aŁA :( A jakaś regeneracja? Rynek wtórny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez kot_kot » 30 maja 2013, 21:51

NIEBO! napisał(a):
kot_kot napisał(a):U mnie ze spalaniem oleju po remoncie wyglada to tak ...


Zdradź może ile taka przyjemność kosztowała, co Ci w ramach niej zrobili, ew kto? I co Cię skłoniło żeby robić remont?


Juz mowie jak wygladal kosztorys bo mam schowana fakturke by pokazac przy pozniejszej sprzedazy samochodu. Zdjecie w zalaczniku. Co mnie sklonilo? Ogromne spalanie oleju w dowolnej jezdzie. Nie pamietam ile to dokladnie bylo jak mierzylem ale bylo NAPEWNO ponad 1L/700km.

NIEBO! napisał(a):Mi czasami też lubi coś stuknąć przy ruszaniu, ale nie zawsze i na tyle delikatnie że tylko ja to słyszę (obsesja) więc na razie mam to w głębokim... ale na pewno nie jest to przyjemne jak cześć kosztuje prawie 3k... aŁA :( A jakaś regeneracja? Rynek wtórny?


U mnie to juz dosyc ladnie(czytaj nieladnie) stuka :( Regenerowac nie chce i w sumie nie wiem nawet kto sie takiego czegos podejmuje. Rynek wtorny ... alledrogo –> taki element oczywiscie uzywany mozna kupic za ok. 150-200zl. i tak tez pewnie zrobie. Nawet kiedy kupiona polos nie bedzie w zbyt fajnym stanie to kupujac nastepna wyjdzie mnie taniej niz rachunek w ASO/kupujac w ASO. W poniedzialek nastepnego tygodnia oddaje samochod do mechanika ktory zdjmie obecna polos i zobaczy jak wyglada przegub i koszyk w srodku oslony. Powiedzmy ze to wyda werdykt czy element jest 100% do wymiany czy stuki pochodza od jakiegos innego zrodla.
Załączniki
IMAG0876.jpg
kot_kot
 

Postprzez Enduro » 1 cze 2013, 14:10

maciej_1980 napisał(a):...
Zastanawia mnie skąd płyn chłodniczy w oleju . . . Panowie jakieś sugestie ?????

chlodnica oleju..

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maciej_1980 » 1 cze 2013, 19:13

Dzięki Enduro za podpowiedź , sprawdzę to w poniedziałek.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2011, 17:42
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06

Postprzez klajgus » 1 cze 2013, 19:32

Enduro napisał(a):chlodnica oleju..


a takowa w benzynie 2.3 występuje??? <co?>
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez KrzychuM6 » 14 cze 2013, 10:02

U mnie panowie po 5tys km autko wzielo... cala miarke czyli to chyba jest 1litr. Dodam, ze mam olej oryginalny Mazdy DEXELIA ULTRA 5W30. Rok temu mialem olej Castrol EDGE 5W-30 i przez caly rok (ponad 20tys) wzial mi to samo co teraz. Styl jazdy sie nie zmienil, gora do 120km/h i czasami cos go przeciagne jak jest taka koniecznosc.

Faktura ladna... Musialbym autem jezdzic chyba 10 lat zeby sie takie cos "zwrocilo"
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez marcin255 » 14 cze 2013, 10:35

Ja miałem tak , jak był Mobil było cacy po 7 tys na nowej dexelii miarka sucha , zapieczone pierścienie na 2 i 4 cylindrze , remont wymiana pierścieni 1500 km. na Mobil 3000 xe i zero ubytku
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez matthies » 18 cze 2013, 19:01

hmmmm to by poniekąd tłumaczyło, dlaczego tylu ludzi jednak zalewa mobila do M6 ...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

PostTen post został usunięty przez Gość 19 cze 2013, 12:42.
Powód: dubel... ten post juz jest... na forum

Postprzez CLAU » 21 cze 2013, 20:06

Jako, że jednak miałem sam wkład to mam do sprzedania wysokiej jakości filtr puszkowy Purflux do benzyniaka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez dobrzyn22 » 21 cze 2013, 21:39

CLAU napisał(a): to mam do sprzedania

to chyba nie ten dział <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5239 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez qweerty » 22 cze 2013, 23:17

marcin255 napisał(a):Ja miałem tak , jak był Mobil było cacy po 7 tys na nowej dexelii miarka sucha , zapieczone pierścienie na 2 i 4 cylindrze , remont wymiana pierścieni 1500 km. na Mobil 3000 xe i zero ubytku


Mobil 5w30 ? Ja latam na valvoline maxlife 5w30 juz druga wymiana, na poczatku plukanka liqui moly, zero zmiany, teram amsoil, zero zmiany, po 2,5tys km dolalem jakies 400ml, jezdze ostro ale wg mnie to przesada, dodam, ze po plukankach olej mam koloru takiego jak kujawski :D
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez zico » 25 cze 2013, 09:59

witam,
U mnie też potrzebna jest mała dolewka oleju.
Jak określić ile go wlać? Ile może wchodzić pomiędzy kreseczki na bagnecie MIN i MAX ?
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez SNAKE'83 » 25 cze 2013, 10:00

1L
Początkujący
 
Od: 24 lut 2013, 04:02
Posty: 22
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147km 2006

Postprzez zico » 25 cze 2013, 10:13

czyli rozumiem, że aby wykonać pomiary ile mi oleju bierze to odnoszę ilość przejechanych km względem poziomu na bagnecie przyjmując MAX-MIN=1L ?
Czy inaczej to mierzycie?
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6