Problem występuje z kolektorem i klapkami VIS (zmiana długości kanału dolotowego) w momencie nagrzania się silnika to temperatury roboczej, a objawia się klekotaniem tych klapek.
Problem był poruszony w wątkach
Stuki w górnej części silnika benz.
Kolektor ssący różnice Mazda 3/6
Sprawcą tego problemu są klapki VIS wbudowane wewnątrz kolektora, a by to zdiagnozować można odpiąć lewą wtyczkę na kolektorze od podciśnienia i jak się ucisza to to jest to.
I teraz pytanie, czy ktoś na forum miał ten problem i jakoś sobie z nim poradził?
Oczywiście wymiana kolektora nie wchodzi w grę, bo nowy kosztuje krocie, a używany też może mieć już ten problem lub za chwilę będzie go miał.
Na forum forda ludzie mają podobne problemy, ale tam one tycza się innych klapek które wymontowują, niestety VISy sa wewnątrz kolektora i bez rozklejania chyba się nie obejdzie.
Kolejne pytanie czy ktoś może rozbierał taki kolektor i ma jakieś foty jak to wygląda, albo wie co dokładnie ulega uszkodzeniu i jak można to naprawić?
Jakie są skutki jeżdżenia z klekoczącym kolektorem? – poza słyszeniem diesla pod maską
Uciszenie pomaga odpięcie kabla od solenoidu, ale takie rozwiązanie niesie za sobą pewne skutki, jakie?
W jakiej pozycji ustawią się te klapki?
Jak by ktoś miał jakąś wiedzę na ten temat, bądź pomysły to zapraszam do dyskusji.
ps. na amerykańskich forach po prostu to odłączają i blokują te klapki w jednej pozycji...?
ps2. może ktoś ma taki kolektor na zbyciu – np. uszkodzony na którym można by było poeksperymentować?