Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez qweerty » 26 wrz 2012, 16:02

Szybko dochodze do porzadanych predkosci 100-120km/h. Jednak szybko to pojecie wzgledne, wiec moze dochodze do tych predkosci normalnie ale mysle, ze rzadko przekraczam 4tys.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez qweerty » 28 wrz 2012, 18:37

To jaki olej proponujecie? valvoline max life 5w30 ?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez siemek55 » 29 wrz 2012, 09:59

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez qweerty » 3 paź 2012, 21:00

wiem wiem, temat rzeka, ale nadal brak konkretnych odpowiedzi tylko gdybanie.

Czy jezeli mam ubytki oraz przebieg auta 188tys km to nie powinenem przejsc na 10w40 ? syntetyk czy polsyntetyk ?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez Wojtek » 3 paź 2012, 21:33

qweerty napisał(a):wiem wiem, temat rzeka, ale nadal brak konkretnych odpowiedzi tylko gdybanie

masz temat o olejach ... poczytaj, zastanow sie i podejmij decyzje...
ja za ciebie jej nie podejme :P
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez miker » 3 paź 2012, 21:36

ja polecam elfa 5W30 przy mojej jeździe 3,500 i zmiana biegów średnio tak 0,5 l na 3 miesiące :) teraz dolewałem i mam troszkę za dużo
Początkujący
 
Od: 16 gru 2011, 12:24
Posty: 15
Skąd: silesia
Auto: Mazda 6 2.0 16V

Postprzez Husarz » 5 paź 2012, 23:56

Ja już jestem po remoncie. Wykonałem:

– regeneracja głowicy
– wymiana pierścieni
– czyszczenie i inspekcja wszystkich zdemontowanych części, generalnie całego silnika (kilka z nich niestety należało wymienić)
– oraz kilka innych :(
– nie została żadna śrubka, nawet jedną dołożyłem <diabełek>

Pierwsze 200km zrobione, jutro wykonam inspekcję silnika.

Wizualne efekty pracy można zobaczyć na foto poniżej:

Przed:
Obrazek
Obrazek
Po:
Obrazek

Przyczyna złego – wedle mojej teorii:
Obrazek
– pęknięta gumka :D (brak oringu, przez co termostat cały czas puszczał, zapewne na przestrzeni lat – niedogrzany silnik do swojej temperatury, zużywał się szybciej)

Jak znajdę czas, to zrobię temat z 'fotorelacją'.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 02:05
Posty: 22
Skąd: Letterkenny, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003

Postprzez Husarz » 25 paź 2012, 02:25

Ja dodam tylko, że po remoncie kompresja nie poprawiła się (być może mam zbyt tani miernik), po 1500km nie widać ubytku na bagnecie. Zalałem Mobil 1 New Life 0W-40 <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 02:05
Posty: 22
Skąd: Letterkenny, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003

Postprzez qweerty » 29 gru 2012, 18:28

Jako, ze M6 lubi sobie polknac przy wyzszych obrotach, a ja lubie wyzsze obroty, nastepna zmiana to na pewno bedzie 10w40 syntetyk. Niedawno wymienilem (jezdzila na dexeli utrla 5w30) olej na valvoline maxlife 5w40, po przejechaniu tysiaca km widac ubytek, nie duzy, na oko ze 150ml, no ale fizjologia to to nie jest wg mnie, dlatego przejde na 10w40 przy nastepnej wymianie.

P.S. Co powiecie na to, ze weszlo mi tylko 4l oleju? I to byl juz praktycznie max, ksiazka przewiduje 4,3l.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez siemek55 » 2 sty 2013, 16:30

qweerty napisał(a):P.S. Co powiecie na to, ze weszlo mi tylko 4l oleju? I to byl juz praktycznie max, ksiazka przewiduje 4,3l.

Nie rozgrzany silnik/olej przed wymianą lub źle wypoziomowane stanowisko. Mi zawsze wchodzi 4,2-4,3l
Co do syntetyka 10W40 miałem AMS AMO i uważam że nie jest to idealne rozwiązanie do tego silnika (co prawda silnik chodził dużo ciszej), ale też schodziło z bagnetu, a start przy niższych temperaturach (-20st.C) był mało "sympatyczny". Dodatkowo wzrosło zużycie paliwa o około 0,5-0,7 l/100km. IMO będzie schodzić przy każdym oleju, jeżeli kręcisz tak jak się powinno: duuużo powyżej 4krpm'ów. Mazda już tak ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez qweerty » 4 sty 2013, 16:23

a ktos jezdzi w ogole na 10w40 ? Ja jezdzilem na tym oleju honda civic 1.4 LPG 2003r i przy mrozach, teraz jezdze na 5w30, wiec mysle, ze warto przejsc na 10w40, a spalanie niemozliwe raczej ze tyle wyzsze.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez kulopulos » 4 sty 2013, 18:24

Witam, mam powazny problem z moja mazda. z dwa miesiace temu mialem wymieniany tłok bo jakimś cudem został wypalony... nie udalo sie zlikwidowac rys na cylindrze wiec mechanik powiedzial ze bedzie palil olej ale nie byl w stanie powiedziec ile tego oleju bedzie palil. Musiałbym dopłacic 1000 zl to wtedy by wymienili tloki na nadwymiarowe i by nie palil oleju ale tego nie zrobilem bo i tak wydalem duzo kasy na remont. Myslalem ze bedzie palil moze litr oleju na 1000km a okazalo sie ze spalil mi ostatnio 1litr na 200km! pozniej wlalem znowu litr i starczylo na 440km i znowu dolalem litr i zobacze na ile teraz mi starczy. Olej mam 10W 40 Co moge zrobic w tej sytuacji? kolejny remont nie wchodzi w gre. sprzedac? myslalem ze moze zmienie olej na 15W 40 i wleje jakis uszczelniasz STP albo moto doctor, jak myslicie?
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 11:05
Posty: 31
Auto: Mazda 6 1.8 benz.

Postprzez trebuh_b » 4 sty 2013, 18:42

Trzeba było zrobic honowanie i byłby spokój ,a teraz moim zdaniem doktory i i inne specyfiki nie zdadzą rezultatu. Bardzo dużo pali oleju
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez kulopulos » 4 sty 2013, 18:51

honowanie to obrobka tych sylindrow tak? oni robili obrobke tych cylindrow ale dalej nie mogli sie posunac bo my musialy byc 4 tłoki nadwymiarowe a to kolejny 1000zl wiec odpuscilem i zrobili obrobke do tak zeby tlok pasowal, widzialem ze rysy zostaly male bo pokazywal mi mechanik ale nie sadzilem ze przez to moze palic tyle oleju... zreszta na poczatku po remoncie nie zauwazylem zeby palil duzo oleju, od jakiegos miesiaca pali duzo ale nie kopci z rury ani nie ma niebieskiego dymka
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 11:05
Posty: 31
Auto: Mazda 6 1.8 benz.

Postprzez kubsztyk » 4 sty 2013, 20:04

Jedź do serwisu, zdejmij dolną osłonę silnika i sprawdź dokładnie od dołu i góry czy nie ma gdzieś wycieku... Może fachowcy coś źle złożyli, bądź nie dokręcili należycie...
Ostatnio edytowano 4 sty 2013, 21:11 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez trebuh_b » 4 sty 2013, 21:05

honowanie = obróbka cylindrów widocznie uszkodzenia były na tyle duże, iz po ich usunięciu trzeba było nadmiarowe tłoki zakładać. długo jeździsz ta mazda ?
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez kulopulos » 4 sty 2013, 21:19

mazde mam równo rok...
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 11:05
Posty: 31
Auto: Mazda 6 1.8 benz.

Postprzez kot_kot » 4 sty 2013, 22:26

Ja mialem wlany 10W40 Mobila podczas docierania nowych pierscieni. jezdzilem na nim bardzo spokojnie przez 1500km i pozniej powrot do 5W40 Valvoline. Ogolnie to mechanik po rozebraniu silnika powiedzial ze uszczelniacze byly absolutnie do wymiany. Powiedzial ze twarde jak kamien. Za to pierscienie byly w dosyc dobrym stanie ale kazalem za jednym zamachem tez wymienic na nowe. Ekspertyza mechanika glosila ze silnik mogl byc przegrzany ale nie byl bo widzial srodek i uszczelka pod glowica byla ok tak wiec nie no i pozatym jak dzis mozna przegrzac silnik. Jesli termostat jest sprawny to nie ma takiej opcji. A inna wersja bylo iz pierwszy wlasciciel od ktorego zakupilem swoja 6 musial przez dlugi czas nie wymieniac oleju i jezdzic ciagle na tym samym. W takim przypadku jego zdaniem takie cos sie dzieje w kazdym silniku i jest to zupelnie normalne zjawisko. Po prostu mialem pecha i kupilem moja 6 z takim zaniedbanym silnikiem. Powiedzial tez ze japonskie silniki robia lekko 250 000km i jada dalej i ze takie cos nie ma absolutnie prawa dziac sie same od siebie z powodu zuzycia czesci. Ja tam sie nie znam na mechanice ale wiem jedno. Moja 6 jest teraz w dobrych rekach i juz ja bede o nia odpowiednio dbac. olej wymieniany co 7 500 – 10 000km zawsze valvoline 5W40.
kot_kot
 

Postprzez Enduro » 4 sty 2013, 23:32

jesli rysy byly na cylindrze, to trzeba przyjc spalanie oleju za normalne, ale jak one byly rzeczywiscie niewielkie to polecam popatrzec krytycznie na gumki uszczelniajace zawory.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kulopulos » 5 sty 2013, 10:53

a czy zmiana oleju na 15w40 moze pomóc choc troche? zalezy mi na tym zeby palil mniej oleju, kazde 100ml sie liczy;)
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 11:05
Posty: 31
Auto: Mazda 6 1.8 benz.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6