Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
qweerty napisał(a):wiem wiem, temat rzeka, ale nadal brak konkretnych odpowiedzi tylko gdybanie
masz temat o olejach ... poczytaj, zastanow sie i podejmij decyzje...
ja za ciebie jej nie podejme
Ja już jestem po remoncie. Wykonałem:
– regeneracja głowicy
– wymiana pierścieni
– czyszczenie i inspekcja wszystkich zdemontowanych części, generalnie całego silnika (kilka z nich niestety należało wymienić)
– oraz kilka innych
– nie została żadna śrubka, nawet jedną dołożyłem
Pierwsze 200km zrobione, jutro wykonam inspekcję silnika.
Wizualne efekty pracy można zobaczyć na foto poniżej:
Przed:


Po:

Przyczyna złego – wedle mojej teorii:

– pęknięta gumka
(brak oringu, przez co termostat cały czas puszczał, zapewne na przestrzeni lat – niedogrzany silnik do swojej temperatury, zużywał się szybciej)
Jak znajdę czas, to zrobię temat z 'fotorelacją'.
– regeneracja głowicy
– wymiana pierścieni
– czyszczenie i inspekcja wszystkich zdemontowanych części, generalnie całego silnika (kilka z nich niestety należało wymienić)
– oraz kilka innych
– nie została żadna śrubka, nawet jedną dołożyłem

Pierwsze 200km zrobione, jutro wykonam inspekcję silnika.
Wizualne efekty pracy można zobaczyć na foto poniżej:
Przed:


Po:

Przyczyna złego – wedle mojej teorii:

– pęknięta gumka
Jak znajdę czas, to zrobię temat z 'fotorelacją'.
- Od: 14 kwi 2012, 02:05
- Posty: 22
- Skąd: Letterkenny, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003
Jako, ze M6 lubi sobie polknac przy wyzszych obrotach, a ja lubie wyzsze obroty, nastepna zmiana to na pewno bedzie 10w40 syntetyk. Niedawno wymienilem (jezdzila na dexeli utrla 5w30) olej na valvoline maxlife 5w40, po przejechaniu tysiaca km widac ubytek, nie duzy, na oko ze 150ml, no ale fizjologia to to nie jest wg mnie, dlatego przejde na 10w40 przy nastepnej wymianie.
P.S. Co powiecie na to, ze weszlo mi tylko 4l oleju? I to byl juz praktycznie max, ksiazka przewiduje 4,3l.
P.S. Co powiecie na to, ze weszlo mi tylko 4l oleju? I to byl juz praktycznie max, ksiazka przewiduje 4,3l.
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
qweerty napisał(a):P.S. Co powiecie na to, ze weszlo mi tylko 4l oleju? I to byl juz praktycznie max, ksiazka przewiduje 4,3l.
Nie rozgrzany silnik/olej przed wymianą lub źle wypoziomowane stanowisko. Mi zawsze wchodzi 4,2-4,3l
Co do syntetyka 10W40 miałem AMS AMO i uważam że nie jest to idealne rozwiązanie do tego silnika (co prawda silnik chodził dużo ciszej), ale też schodziło z bagnetu, a start przy niższych temperaturach (-20st.C) był mało "sympatyczny". Dodatkowo wzrosło zużycie paliwa o około 0,5-0,7 l/100km. IMO będzie schodzić przy każdym oleju, jeżeli kręcisz tak jak się powinno: duuużo powyżej 4krpm'ów. Mazda już tak ma.
Witam, mam powazny problem z moja mazda. z dwa miesiace temu mialem wymieniany tłok bo jakimś cudem został wypalony... nie udalo sie zlikwidowac rys na cylindrze wiec mechanik powiedzial ze bedzie palil olej ale nie byl w stanie powiedziec ile tego oleju bedzie palil. Musiałbym dopłacic 1000 zl to wtedy by wymienili tloki na nadwymiarowe i by nie palil oleju ale tego nie zrobilem bo i tak wydalem duzo kasy na remont. Myslalem ze bedzie palil moze litr oleju na 1000km a okazalo sie ze spalil mi ostatnio 1litr na 200km! pozniej wlalem znowu litr i starczylo na 440km i znowu dolalem litr i zobacze na ile teraz mi starczy. Olej mam 10W 40 Co moge zrobic w tej sytuacji? kolejny remont nie wchodzi w gre. sprzedac? myslalem ze moze zmienie olej na 15W 40 i wleje jakis uszczelniasz STP albo moto doctor, jak myslicie?
- Od: 7 paź 2012, 11:05
- Posty: 31
- Auto: Mazda 6 1.8 benz.
Trzeba było zrobic honowanie i byłby spokój ,a teraz moim zdaniem doktory i i inne specyfiki nie zdadzą rezultatu. Bardzo dużo pali oleju
- Od: 29 mar 2011, 21:02
- Posty: 109
- Skąd: Kobyłka/Warszawa
- Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!
honowanie to obrobka tych sylindrow tak? oni robili obrobke tych cylindrow ale dalej nie mogli sie posunac bo my musialy byc 4 tłoki nadwymiarowe a to kolejny 1000zl wiec odpuscilem i zrobili obrobke do tak zeby tlok pasowal, widzialem ze rysy zostaly male bo pokazywal mi mechanik ale nie sadzilem ze przez to moze palic tyle oleju... zreszta na poczatku po remoncie nie zauwazylem zeby palil duzo oleju, od jakiegos miesiaca pali duzo ale nie kopci z rury ani nie ma niebieskiego dymka
- Od: 7 paź 2012, 11:05
- Posty: 31
- Auto: Mazda 6 1.8 benz.
Jedź do serwisu, zdejmij dolną osłonę silnika i sprawdź dokładnie od dołu i góry czy nie ma gdzieś wycieku... Może fachowcy coś źle złożyli, bądź nie dokręcili należycie...
Ostatnio edytowano 4 sty 2013, 21:11 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
honowanie = obróbka cylindrów widocznie uszkodzenia były na tyle duże, iz po ich usunięciu trzeba było nadmiarowe tłoki zakładać. długo jeździsz ta mazda ?
- Od: 29 mar 2011, 21:02
- Posty: 109
- Skąd: Kobyłka/Warszawa
- Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!
Ja mialem wlany 10W40 Mobila podczas docierania nowych pierscieni. jezdzilem na nim bardzo spokojnie przez 1500km i pozniej powrot do 5W40 Valvoline. Ogolnie to mechanik po rozebraniu silnika powiedzial ze uszczelniacze byly absolutnie do wymiany. Powiedzial ze twarde jak kamien. Za to pierscienie byly w dosyc dobrym stanie ale kazalem za jednym zamachem tez wymienic na nowe. Ekspertyza mechanika glosila ze silnik mogl byc przegrzany ale nie byl bo widzial srodek i uszczelka pod glowica byla ok tak wiec nie no i pozatym jak dzis mozna przegrzac silnik. Jesli termostat jest sprawny to nie ma takiej opcji. A inna wersja bylo iz pierwszy wlasciciel od ktorego zakupilem swoja 6 musial przez dlugi czas nie wymieniac oleju i jezdzic ciagle na tym samym. W takim przypadku jego zdaniem takie cos sie dzieje w kazdym silniku i jest to zupelnie normalne zjawisko. Po prostu mialem pecha i kupilem moja 6 z takim zaniedbanym silnikiem. Powiedzial tez ze japonskie silniki robia lekko 250 000km i jada dalej i ze takie cos nie ma absolutnie prawa dziac sie same od siebie z powodu zuzycia czesci. Ja tam sie nie znam na mechanice ale wiem jedno. Moja 6 jest teraz w dobrych rekach i juz ja bede o nia odpowiednio dbac. olej wymieniany co 7 500 – 10 000km zawsze valvoline 5W40.
-
kot_kot
jesli rysy byly na cylindrze, to trzeba przyjc spalanie oleju za normalne, ale jak one byly rzeczywiscie niewielkie to polecam popatrzec krytycznie na gumki uszczelniajace zawory.
pozdr.
E
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6