Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez trebuh_b » 29 lip 2012, 17:02

Jaki przebieg masz? i ile ci łykała oleju ?
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez Grucha » 29 lip 2012, 20:18

trebuh_b napisał(a): i ile ci łykała oleju ?

i jakiego?

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Husarz » 30 lip 2012, 10:21

Auto kupione zostało ok. 1,5-2 miesiąca temu. Na liczniku ma ok. 80tyś mil, może jednak mieć więcej. Niestety nie wiedziałem jakim olejem wcześniej był zalany i wlaliśmy Castrol Magnatec 5w 30 A1. (pełny syntetyk). Z moich niedokładnych wyliczeń, wynika że brał więcej niż 2 litry na 1000km. Od zakupu wlaliśmy prawie 2 bańki oleju :) (2 * 4 litry, kilka postów wyżej jest video z gazowaniem)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 02:05
Posty: 22
Skąd: Letterkenny, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003

Postprzez maarec » 30 lip 2012, 13:47

witam, teraz dopiero zobaczyłem Twój filmik – moja jak brała 0,8l / 1000km to nie było tego widać wcale przy gazowaniu, ale to nie jest takie ważne. Sprawdź koniecznie przed remontem głowicy w jakiej stanie jest reszta -czyli tłoki i gładzie cylindrów, z resztą ja z tego filmiku podczas gazowania słyszę głośny metaliczny dźwięk – czy tylko ? Albo mi się wydaje albo słychać panewki.

koniecznie sprawdź czy nie zrobiły Ci się stożkowe cylindry – niech to pomierzy fachowiec jakiś.
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez Husarz » 30 lip 2012, 14:34

Metaliczny dźwięk może pochodzić z rolki napinacza paska klinowego, oraz dodatkowej rolki która znajduje się obok. (słychać go wyraźnie w realu) Obie rolki mają padnięte łożyska. Już zamówione nowe.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 02:05
Posty: 22
Skąd: Letterkenny, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003

Postprzez Gower » 20 sie 2012, 22:10

Witam...,
czy zniknięcie... 1,1 litra oleju Motul 8100 X-cess 5W40.. na 11000 to już dużo ....? czy zawracam dup... ;) :)
..a ja wole moją.... Madzie....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2007, 16:45
Posty: 5
Skąd: Staszów
Auto: Mazda 6 Sport 2,0 03' 141KM
oraz 323F 95' 1,5

Postprzez maarec » 20 sie 2012, 22:20

to zależy co chcesz usłyszeć – wielu posiadaczy M6 w benzynie – powie pewnie że masz fajnie :] bo pali tylko 100ml na 1000km :]. Jak powiedziałbym, że jest ok – takie spalanie jest praktycznie nie groźne – po 5000km masz jeszcze zdrowy poziom oleju w silniku.

a tak bardziej na serio – obserwować, sprawdzać, pilnować, szczególnie po długich trasach autostradowych, albo po jeździe z dużym obciążeniem... Gdzieś ten olej znika – pewnie powoli umierają uszczelniacze zaworowe – gaz robi swoje...
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez Gower » 20 sie 2012, 22:58

maarec napisał(a):Gdzieś ten olej znika – pewnie powoli umierają uszczelniacze zaworowe – gaz robi swoje...

Gaz ma dopiero.... 20000..ale... obserwuje..., doglądam, zaglądam...., pilnuje <oczko> trzymam ręke na pulsie, serducho najważniejsze!
..a ja wole moją.... Madzie....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2007, 16:45
Posty: 5
Skąd: Staszów
Auto: Mazda 6 Sport 2,0 03' 141KM
oraz 323F 95' 1,5

Postprzez forest10 » 4 wrz 2012, 21:22

Witam wszystkich!

Na początku kwietnia bieżącego roku zakupiłem Mazdę 6 (2005r, 2.3 benzyna, po liftingu), jak każdy używany samochód zaraz po zakupie – wyglądała idealnie.

Niestety zaczęła pić olej. Albo inaczej – olej zaczął znikać. Po przejechaniu 2tys kilometrów ubywało około 0.5litra oleju. Śmieszne jest, że auto nie dymi na niebiesko oraz silnik jest suchy. Wyczytałem gdzieś, że być może pierścienie się zapiekły bo auto było kręcone wysoko na zimnym silniku. Auta nie odstawiłem do mechanika bojąc się, że zrobi sie z niego skarbonka. I wtedy stało się coś niespodziewanego.

Ruszyłem w trasę wzdłuż Polski i nie tankowałem w "swoim cepeenie" tylko na Orlenie Eurosuper 95. Dodatkowo ubytek oleju uzupełniałem Castrolem Edge 5w30. I nagle olej przestał znikać. Nie do końca, bo ubytek po jakimś czasie widać, ale zdecydowanie mniejszy niż poprzednio! Nie wiem co się dzieje. Spotkał się ktoś z was z takim przypadkiem? Mogła to być wina starego oleju? (w ksiązce serwisowej ma że to Dexelia) albo paliwa?!

Dziękuję serdecznie za wszelkie uwagi.

Pozdrawiam
forest10
forest10
 

Postprzez dyzioo » 4 wrz 2012, 21:25

Auto kopiłeś tutaj w kraju...? Jaka jest historia auta...? ile ma na liczniku ...??

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez Wojtek » 4 wrz 2012, 21:34

dyzioo napisał(a):Auto kopiłeś tutaj w kraju...? Jaka jest historia auta...? ile ma na liczniku ...??

do tego... czy po zakupie zmieniales olej? itd... itd

ps ubytek uzupelniles swiezym olejem... i teraz w silniku jest 50% dobrego ... i 50% starego...
wiec? :>

ps2. polaczylem z istniejacym watkiem
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez forest10 » 4 wrz 2012, 22:25

Hej!
Auto kupiłem w kraju, ale jest sprowadzone z Niemiec. Sprawdziłem w nim przed zakupem wszystko oprocz silnika. W sumie to nawet nie mam pomysłu jak taki silnik sprawdzić. W momencie zakupu na liczniku bylo 88tys. Historia auta to powiem tak: W książce serwisowej same przeglądy, blachy sprawdzałem, wszystko w porządku, podwozie, zawieszenie, geometria też.

Co do wymiany oleju po zakupie. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Oczywiście wymieniałem olej po zakupie. I wlałem CastrolEdge 5w30. I ten castrol wlasnie ubywał. I nagle ubywa mniej.

Pozdrawiam!
forest10
 

Postprzez Rumcajs » 5 wrz 2012, 16:09

forest10 napisał(a): (2005r, 2.3 benzyna, po liftingu),[...]
Niestety zaczęła pić olej. Albo inaczej – olej zaczął znikać.


Ten silnik poprostu lubi sobie pochlapać <serduszka>
Raz mniej, raz więcej – voodoo <diabełek> a na serio to zależy od trasy.

Moja żre średnio 3L od wymiany do wymiany (15k km)
żarła tak jak ją kupiłem (64k km) i żre tak do dzisiaj (170k km) <faja>
Nic się nie łam – tylko lać i jeździć

pozdr.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez Pamek » 10 wrz 2012, 21:56

Koledzy między kreską "F" , a "L" ile jest litrów oleju, po przejechaniu 13tyś. zauważyłem taki spadek.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez Weelkoo » 10 wrz 2012, 22:35

no to ja po pierwszych 10000km z 6'tką mogę się wpisać i tu – 2.0i z 2003 roku, obecnie 148 000 km przebiegu, bez zmiany stanu oleju na bagnecie. Silnik po zakupie zalany Motulem 5W40 z serii 8100.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1176 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez kubsztyk » 11 wrz 2012, 10:21

Pamek napisał(a):Koledzy między kreską "F" , a "L" ile jest litrów oleju, po przejechaniu 13tyś. zauważyłem taki spadek.

W dieslu jest to 1.2 litra. W benzynie 0.75l.

Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez qweerty » 24 wrz 2012, 18:30

Witam, panowie kupilem auto przy przebiegu 112tys km (przebieg potwierdzony przez salon), no i przy tym samym przebiegu zalozylem LPG, dzis mam troche ponad 117tys i troche ubytkow oleju, sam jeszcze nie wiem ile (ale ok 0,75l) dopiero od dzis bede to mierzyl, a przez najblizsze dni czeka mnie ok 1tys km do przejechania. Auto rzekomo jezdzilo na dexeli ultra 5w30 (taka wisi karta przy silniku), no i zastanawiam sie jaki olej mam teraz zalac biorac pod uwage przebieg auta, zalozone LPG no i ubytek oleju.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez siemek55 » 25 wrz 2012, 09:57

Jeżeli się nie mylę to różnica pomiędzy min. a max. na bagnecie w twoim silniku to 0,75l., więc dlaczego nie potrafisz dokładnie sprecyzować?. Po drugie mazdy tak mają, że powyżej 4krpm'ow (autostrada, kręcenie powyżej 5krpm'ow podczas jazdy), lubi sobie wypić. Sprecyzuj styl jazdy, to może łatwiej będzie postawić diagnozę. Co do oleju to nie uważam aby dexelia była najlepsza do LPG. Poczytaj najlepiej w wątku olejowym. No i najważniejsze: po zakupie ZAWSZE wymieniamy płyny, bez względu co i kiedy było zalane (kartkę i wiele innych dokumentów można "sobie powiesić"). Zrób to a następnie zacznij obserwować bagnet.
btw. na benzynie ci nie brało?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez qweerty » 26 wrz 2012, 09:14

Na benzynie przejechalem zaledwie 500km no i zalozylem gaz. Styl jazdy raczej dynamiczny ale rzadko przekraczam 4tys obrotow. Pomiary nieprecyzyjne bo nie mialem mozliwosci zmierzyc ile oleju dolewam. To jaki olej byscie zalali? Valvoline max life 5w30 ?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez Wojtek » 26 wrz 2012, 09:31

qweerty napisał(a):Styl jazdy raczej dynamiczny ale rzadko przekraczam 4tys obrotow.

hm... to moze bardziej sprecyzuj swoj styl jazdy, gdyz ja benzynke przy dynamicznej jezdzie krece spokojnie do 6k rpm...
moze bardziej jako spokojny, ale nie emerycji?
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron