Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Jaki przebieg masz? i ile ci łykała oleju ?
- Od: 29 mar 2011, 21:02
- Posty: 109
- Skąd: Kobyłka/Warszawa
- Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!
Auto kupione zostało ok. 1,5-2 miesiąca temu. Na liczniku ma ok. 80tyś mil, może jednak mieć więcej. Niestety nie wiedziałem jakim olejem wcześniej był zalany i wlaliśmy Castrol Magnatec 5w 30 A1. (pełny syntetyk). Z moich niedokładnych wyliczeń, wynika że brał więcej niż 2 litry na 1000km. Od zakupu wlaliśmy prawie 2 bańki oleju
(2 * 4 litry, kilka postów wyżej jest video z gazowaniem)
- Od: 14 kwi 2012, 02:05
- Posty: 22
- Skąd: Letterkenny, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003
witam, teraz dopiero zobaczyłem Twój filmik – moja jak brała 0,8l / 1000km to nie było tego widać wcale przy gazowaniu, ale to nie jest takie ważne. Sprawdź koniecznie przed remontem głowicy w jakiej stanie jest reszta -czyli tłoki i gładzie cylindrów, z resztą ja z tego filmiku podczas gazowania słyszę głośny metaliczny dźwięk – czy tylko ? Albo mi się wydaje albo słychać panewki.
koniecznie sprawdź czy nie zrobiły Ci się stożkowe cylindry – niech to pomierzy fachowiec jakiś.
koniecznie sprawdź czy nie zrobiły Ci się stożkowe cylindry – niech to pomierzy fachowiec jakiś.
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
Metaliczny dźwięk może pochodzić z rolki napinacza paska klinowego, oraz dodatkowej rolki która znajduje się obok. (słychać go wyraźnie w realu) Obie rolki mają padnięte łożyska. Już zamówione nowe.
- Od: 14 kwi 2012, 02:05
- Posty: 22
- Skąd: Letterkenny, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003
to zależy co chcesz usłyszeć – wielu posiadaczy M6 w benzynie – powie pewnie że masz fajnie
bo pali tylko 100ml na 1000km
. Jak powiedziałbym, że jest ok – takie spalanie jest praktycznie nie groźne – po 5000km masz jeszcze zdrowy poziom oleju w silniku.
a tak bardziej na serio – obserwować, sprawdzać, pilnować, szczególnie po długich trasach autostradowych, albo po jeździe z dużym obciążeniem... Gdzieś ten olej znika – pewnie powoli umierają uszczelniacze zaworowe – gaz robi swoje...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
a tak bardziej na serio – obserwować, sprawdzać, pilnować, szczególnie po długich trasach autostradowych, albo po jeździe z dużym obciążeniem... Gdzieś ten olej znika – pewnie powoli umierają uszczelniacze zaworowe – gaz robi swoje...
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
maarec napisał(a):Gdzieś ten olej znika – pewnie powoli umierają uszczelniacze zaworowe – gaz robi swoje...
Gaz ma dopiero.... 20000..ale... obserwuje..., doglądam, zaglądam...., pilnuje
..a ja wole moją.... Madzie....
- Od: 18 cze 2007, 16:45
- Posty: 5
- Skąd: Staszów
- Auto: Mazda 6 Sport 2,0 03' 141KM
oraz 323F 95' 1,5
Witam wszystkich!
Na początku kwietnia bieżącego roku zakupiłem Mazdę 6 (2005r, 2.3 benzyna, po liftingu), jak każdy używany samochód zaraz po zakupie – wyglądała idealnie.
Niestety zaczęła pić olej. Albo inaczej – olej zaczął znikać. Po przejechaniu 2tys kilometrów ubywało około 0.5litra oleju. Śmieszne jest, że auto nie dymi na niebiesko oraz silnik jest suchy. Wyczytałem gdzieś, że być może pierścienie się zapiekły bo auto było kręcone wysoko na zimnym silniku. Auta nie odstawiłem do mechanika bojąc się, że zrobi sie z niego skarbonka. I wtedy stało się coś niespodziewanego.
Ruszyłem w trasę wzdłuż Polski i nie tankowałem w "swoim cepeenie" tylko na Orlenie Eurosuper 95. Dodatkowo ubytek oleju uzupełniałem Castrolem Edge 5w30. I nagle olej przestał znikać. Nie do końca, bo ubytek po jakimś czasie widać, ale zdecydowanie mniejszy niż poprzednio! Nie wiem co się dzieje. Spotkał się ktoś z was z takim przypadkiem? Mogła to być wina starego oleju? (w ksiązce serwisowej ma że to Dexelia) albo paliwa?!
Dziękuję serdecznie za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam
forest10
Na początku kwietnia bieżącego roku zakupiłem Mazdę 6 (2005r, 2.3 benzyna, po liftingu), jak każdy używany samochód zaraz po zakupie – wyglądała idealnie.
Niestety zaczęła pić olej. Albo inaczej – olej zaczął znikać. Po przejechaniu 2tys kilometrów ubywało około 0.5litra oleju. Śmieszne jest, że auto nie dymi na niebiesko oraz silnik jest suchy. Wyczytałem gdzieś, że być może pierścienie się zapiekły bo auto było kręcone wysoko na zimnym silniku. Auta nie odstawiłem do mechanika bojąc się, że zrobi sie z niego skarbonka. I wtedy stało się coś niespodziewanego.
Ruszyłem w trasę wzdłuż Polski i nie tankowałem w "swoim cepeenie" tylko na Orlenie Eurosuper 95. Dodatkowo ubytek oleju uzupełniałem Castrolem Edge 5w30. I nagle olej przestał znikać. Nie do końca, bo ubytek po jakimś czasie widać, ale zdecydowanie mniejszy niż poprzednio! Nie wiem co się dzieje. Spotkał się ktoś z was z takim przypadkiem? Mogła to być wina starego oleju? (w ksiązce serwisowej ma że to Dexelia) albo paliwa?!
Dziękuję serdecznie za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam
forest10
-
forest10
dyzioo napisał(a):Auto kopiłeś tutaj w kraju...? Jaka jest historia auta...? ile ma na liczniku ...
do tego... czy po zakupie zmieniales olej? itd... itd
ps ubytek uzupelniles swiezym olejem... i teraz w silniku jest 50% dobrego ... i 50% starego...
wiec?
ps2. polaczylem z istniejacym watkiem
Hej!
Auto kupiłem w kraju, ale jest sprowadzone z Niemiec. Sprawdziłem w nim przed zakupem wszystko oprocz silnika. W sumie to nawet nie mam pomysłu jak taki silnik sprawdzić. W momencie zakupu na liczniku bylo 88tys. Historia auta to powiem tak: W książce serwisowej same przeglądy, blachy sprawdzałem, wszystko w porządku, podwozie, zawieszenie, geometria też.
Co do wymiany oleju po zakupie. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Oczywiście wymieniałem olej po zakupie. I wlałem CastrolEdge 5w30. I ten castrol wlasnie ubywał. I nagle ubywa mniej.
Pozdrawiam!
Auto kupiłem w kraju, ale jest sprowadzone z Niemiec. Sprawdziłem w nim przed zakupem wszystko oprocz silnika. W sumie to nawet nie mam pomysłu jak taki silnik sprawdzić. W momencie zakupu na liczniku bylo 88tys. Historia auta to powiem tak: W książce serwisowej same przeglądy, blachy sprawdzałem, wszystko w porządku, podwozie, zawieszenie, geometria też.
Co do wymiany oleju po zakupie. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Oczywiście wymieniałem olej po zakupie. I wlałem CastrolEdge 5w30. I ten castrol wlasnie ubywał. I nagle ubywa mniej.
Pozdrawiam!
-
forest10
forest10 napisał(a): (2005r, 2.3 benzyna, po liftingu),[...]
Niestety zaczęła pić olej. Albo inaczej – olej zaczął znikać.
Ten silnik poprostu lubi sobie pochlapać

Raz mniej, raz więcej – voodoo

Moja żre średnio 3L od wymiany do wymiany (15k km)
żarła tak jak ją kupiłem (64k km) i żre tak do dzisiaj (170k km)
Nic się nie łam – tylko lać i jeździć
pozdr.
no to ja po pierwszych 10000km z 6'tką mogę się wpisać i tu – 2.0i z 2003 roku, obecnie 148 000 km przebiegu, bez zmiany stanu oleju na bagnecie. Silnik po zakupie zalany Motulem 5W40 z serii 8100.
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1176 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Pamek napisał(a):Koledzy między kreską "F" , a "L" ile jest litrów oleju, po przejechaniu 13tyś. zauważyłem taki spadek.
W dieslu jest to 1.2 litra. W benzynie 0.75l.
Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2
Witam, panowie kupilem auto przy przebiegu 112tys km (przebieg potwierdzony przez salon), no i przy tym samym przebiegu zalozylem LPG, dzis mam troche ponad 117tys i troche ubytkow oleju, sam jeszcze nie wiem ile (ale ok 0,75l) dopiero od dzis bede to mierzyl, a przez najblizsze dni czeka mnie ok 1tys km do przejechania. Auto rzekomo jezdzilo na dexeli ultra 5w30 (taka wisi karta przy silniku), no i zastanawiam sie jaki olej mam teraz zalac biorac pod uwage przebieg auta, zalozone LPG no i ubytek oleju.
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
Jeżeli się nie mylę to różnica pomiędzy min. a max. na bagnecie w twoim silniku to 0,75l., więc dlaczego nie potrafisz dokładnie sprecyzować?. Po drugie mazdy tak mają, że powyżej 4krpm'ow (autostrada, kręcenie powyżej 5krpm'ow podczas jazdy), lubi sobie wypić. Sprecyzuj styl jazdy, to może łatwiej będzie postawić diagnozę. Co do oleju to nie uważam aby dexelia była najlepsza do LPG. Poczytaj najlepiej w wątku olejowym. No i najważniejsze: po zakupie ZAWSZE wymieniamy płyny, bez względu co i kiedy było zalane (kartkę i wiele innych dokumentów można "sobie powiesić"). Zrób to a następnie zacznij obserwować bagnet.
btw. na benzynie ci nie brało?
btw. na benzynie ci nie brało?
Na benzynie przejechalem zaledwie 500km no i zalozylem gaz. Styl jazdy raczej dynamiczny ale rzadko przekraczam 4tys obrotow. Pomiary nieprecyzyjne bo nie mialem mozliwosci zmierzyc ile oleju dolewam. To jaki olej byscie zalali? Valvoline max life 5w30 ?
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
qweerty napisał(a):Styl jazdy raczej dynamiczny ale rzadko przekraczam 4tys obrotow.
hm... to moze bardziej sprecyzuj swoj styl jazdy, gdyz ja benzynke przy dynamicznej jezdzie krece spokojnie do 6k rpm...
moze bardziej jako spokojny, ale nie emerycji?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6