Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Jak rozbierzesz to zwróć uwagę na zawiry tzn. czy dobrze przylegają w gniazdach. Jeżeli będzie oznaka jakiś centków na nich to je dotrzeć no i oczywiście regulacja na nowo. No i oczywiście po tej całej naprawie świeży olej z filtrem
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Zużycia oleju historii ciąg dalszy...
Jestem właśnie po wymianie oleju, pozostałem jednak przy 5w30 (tym razem jednak Elf nie Dexelia). Przejechałem pare km, wyłączyłem silnik, otwieram korek wlewu i leci przeźroczysto-szary dymek. Na pierwszy rzut oka wydaje się to normalnym zjawiskiem parowania. Tak powinno być czy jest to jednoznaczny znak że coś jest jednak nie tak z silnikiem? Innych objawów tak jak pisałem wcześniej brak...
Jestem właśnie po wymianie oleju, pozostałem jednak przy 5w30 (tym razem jednak Elf nie Dexelia). Przejechałem pare km, wyłączyłem silnik, otwieram korek wlewu i leci przeźroczysto-szary dymek. Na pierwszy rzut oka wydaje się to normalnym zjawiskiem parowania. Tak powinno być czy jest to jednoznaczny znak że coś jest jednak nie tak z silnikiem? Innych objawów tak jak pisałem wcześniej brak...
Ostatnio edytowano 29 cze 2012, 18:08 przez waxain, łącznie edytowano 1 raz
waxain napisał(a):Mazda 6 GG LF '04, 2.0 141KM
zetek napisał(a):Chociaż zalałes tego zalecane do DPF-a?
do przedlifta w Pb?
no właśnie (Wojtek byłeś szybszy),
sprawdź poziom płyny chłodzącego silnik, sprawdź poziom oleju (pamiętaj aby postawić samochód na naprawdę równym terenie-dlaczego to doczytasz na forum). Jeżeli zjawisko wystąpiło zaraz po wymianie to wal do warsztatu bo coś spaprali, niewłaściwy olej, ilość, podrobiny olej itd. Nie można sobie ot tak zagrzać silnika. Olej ma b.duże znaczenie również na odprowadzanie temperatury na gładzi i samo chłodzenie silnika.
waxain napisał(a):Zużycia oleju historii ciąg dalszy...
Jestem właśnie po wymianie oleju, pozostałem jednak przy 5w30 (tym razem jednak Elf nie Dexelia). Przejechałem pare km, silnik się zagrzał, wyłączyłem go, otwieram korek wlewu i leci przeźroczysto-szary dymek. Na pierwszy rzut oka wydaje się to normalnym zjawiskiem parowania. Tak powinno być czy jest to jednoznaczny znak że coś jest jednak nie tak z silnikiem? Innych objawów tak jak pisałem wcześniej brak...
sprawdź poziom płyny chłodzącego silnik, sprawdź poziom oleju (pamiętaj aby postawić samochód na naprawdę równym terenie-dlaczego to doczytasz na forum). Jeżeli zjawisko wystąpiło zaraz po wymianie to wal do warsztatu bo coś spaprali, niewłaściwy olej, ilość, podrobiny olej itd. Nie można sobie ot tak zagrzać silnika. Olej ma b.duże znaczenie również na odprowadzanie temperatury na gładzi i samo chłodzenie silnika.
Poziom płynu chłodzącego full, olej na 100% oryginalny, na bagnecie full. Co do zagrzewania silnika, temperatura płynu chłodzącego jest ok (wskazówka w połowie). Czy zjawisko wystąpiło zaraz po wymianie to trudno mi jednoznacznie stwierdzić.
Nie ładnie tak szczędzić na oleju i zalewać Elf-a. Chociaż zalałes tego zalecane do DPF-a??
nie mam DPF-a , Elfa zalałem na podstawie informacji z tego forum, (Elf 5w30 = Dexelia 5w30), sprawdzałem na opakowaniu parametry ma identyczne.
no to na jakiej podstawie stwierdziłeś że się zagrzał silnik
Może źle nieco napisałem – zagrzał w sensie "rozgrzał" (był ciepły) a nie "przegrzał" hehe
waxain napisał(a):Może źle nieco napisałem – zagrzał w sensie "rozgrzał" (był ciepły) a nie "przegrzał"
no to nie ma tematu...
no to nie ma tematu...
no dobra, ale nadal nie wiem czy taka "para" z korka wlewu oleju po wyłączeniu silnika jest w porządku (próbowałem znaleźć odpowiedź na forum i nic konkretnego w temacie dla mojego silnika nie ma)?
Na kilka chwil wrócę do swojego problemu po to aby napisać zainteresowanym co było przyczyną znikania oleju. Więc... skończyło się na remoncie silnika. Zapieczone pierścienie olejowe to z pewnością główna przyczyna. Oczywiście skoro silnik jest rozkręcony to wymienię więcej rzeczy. Panewki też wymagają wymiany. Poniżej przedstawiam zdjęcie co zobaczyłem po ściągnięciu głowicy...

"Pyłek" na tłokach to oczywiście spalony olej...
A wszystkich którzy chcą mi jeszcze troszkę pomóc, a przy okazji pogłówkować zapraszam do tematu: co to za część? Mazda 6 2.0 benzyna 147KMhttp://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=138942
Na dniach postaram się złożyć silnik w jedną całość i podzielę się z Wami co z tego wyszło
.

"Pyłek" na tłokach to oczywiście spalony olej...
A wszystkich którzy chcą mi jeszcze troszkę pomóc, a przy okazji pogłówkować zapraszam do tematu: co to za część? Mazda 6 2.0 benzyna 147KMhttp://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=138942
Na dniach postaram się złożyć silnik w jedną całość i podzielę się z Wami co z tego wyszło
Silnik skręcony. Wymienione między innymi panewki, uszczelniacze, pierścienie oczywiście... Silnik odpala normalnie jednak brak mu wolnych obrotów... Po przekręceniu kluczyka dodając gazu obroty wzrastają jednak gdy puszczę pedał gazu spadają do zera i auto gaśnie – jakieś sugestie? 
mucha2005 napisał(a):PYTAM PONIEWAŻ CZEKA MNIE TEŻ REMONT TEGO SILNIKA
juz padaly kwoty... ale jak chcesz potwierdzenia...
ps. nie krzycz prosze... wielkie litery oznaczaja krzyk...
Samochód mam od początku marca tego roku... nie mam pojęcia co wlane było wcześniej. W ASO zaraz po zakupie zalali Dexelie 5W30 (przed zakupem silnik też musiał już brać duże ilości oleju) i teraz po remoncie też taki jest wlany ponieważ zostało mi "troszkę" z dolewek
Masz jakieś podejrzenia co do konkretnego oleju?
Masz jakieś podejrzenia co do konkretnego oleju?
lowi85 napisał(a):Masz jakieś podejrzenia co do konkretnego oleju?
olej zostawmy... masz w dziale wiedzy caaaaly watek jaki mozesz lac olej...
a 5W30 tez moze byc... miesci sie w specyfikacji...
czyli... o olejach zapraszam do bazy wiedzy
Witam, wczoraj ściągnęliśmy głowicę. I po wstępnych oględzinach wpadło mi w oko ustawienie wałków rozrządu. Przed zdjęciem głowicy, wał został ustawiony w pozycji "TDC?", czyli 1 Tłok w górę.
Oznacza to że wałki rozrządu też powinne znajdować się w pozycji gotowej na włożenie blaszki od tyłu, jednak wygląda to tak, jakby były o 180 stopni odwrotnie... ponieważ frez na blaszkę (płaskownik – SST) znajduje się poniżej płaszczyzny głowicy, co uniemożliwi włożenie tej że blaszki. No ale jako że nie jestem mechanikiem, to wszystko może mi się tylko wydawać... Proszę więc o opinię – czy jest to możliwe, aby silnik pracował przy odwrotnie założonych wałkach o 180 stopni? Jedynym objawem był bardzo duży pobór oleju.
Dodam jeszcze, że w Irlandii takie numery to chleb powszedni... więc temu nie odrzucam tej możliwości...
EDIT:
No chyba że jest przełożenie 1:2. 360 stopni wałem = 180 stopni wałkami rozrządu

Dodam jeszcze, że w Irlandii takie numery to chleb powszedni... więc temu nie odrzucam tej możliwości...
EDIT:
No chyba że jest przełożenie 1:2. 360 stopni wałem = 180 stopni wałkami rozrządu

- Od: 14 kwi 2012, 02:05
- Posty: 22
- Skąd: Letterkenny, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003
Stan jaki zastałem po rozebraniu:




Następnym krokiem będzie regeneracja głowicy oraz wymiana pierścieni.
Mam 2 pytania:
1. Zamierzam kupić komplet nowych śrub Elring, czy powinienem wykonać dokręcanie po 1kkm? Dostęp jest utrudniony, ponieważ trzeba demontować wałki rozrządu... więc nie uśmiecha mi się do tej operacji. Jedni dociągają, inni nie. Jak robią użytkownicy Mazdy?
2. Poleci ktoś zakład w którym zregeneruję głowicę? chciałbym aby zakład ten był porządny z dobrą opinią, region bez znaczenia.
Gdy remont dobiegnie końca, to zbiorę wszystko w jeden post i dodam zdjęcia, opisy, ceny i wskazówki.




Następnym krokiem będzie regeneracja głowicy oraz wymiana pierścieni.
Mam 2 pytania:
1. Zamierzam kupić komplet nowych śrub Elring, czy powinienem wykonać dokręcanie po 1kkm? Dostęp jest utrudniony, ponieważ trzeba demontować wałki rozrządu... więc nie uśmiecha mi się do tej operacji. Jedni dociągają, inni nie. Jak robią użytkownicy Mazdy?
2. Poleci ktoś zakład w którym zregeneruję głowicę? chciałbym aby zakład ten był porządny z dobrą opinią, region bez znaczenia.
Gdy remont dobiegnie końca, to zbiorę wszystko w jeden post i dodam zdjęcia, opisy, ceny i wskazówki.
- Od: 14 kwi 2012, 02:05
- Posty: 22
- Skąd: Letterkenny, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6