Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez zetek » 15 cze 2012, 21:34

Jak rozbierzesz to zwróć uwagę na zawiry tzn. czy dobrze przylegają w gniazdach. Jeżeli będzie oznaka jakiś centków na nich to je dotrzeć no i oczywiście regulacja na nowo. No i oczywiście po tej całej naprawie świeży olej z filtrem
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez waxain » 28 cze 2012, 18:32

Zużycia oleju historii ciąg dalszy...
Jestem właśnie po wymianie oleju, pozostałem jednak przy 5w30 (tym razem jednak Elf nie Dexelia). Przejechałem pare km, wyłączyłem silnik, otwieram korek wlewu i leci przeźroczysto-szary dymek. Na pierwszy rzut oka wydaje się to normalnym zjawiskiem parowania. Tak powinno być czy jest to jednoznaczny znak że coś jest jednak nie tak z silnikiem? Innych objawów tak jak pisałem wcześniej brak...
Ostatnio edytowano 29 cze 2012, 18:08 przez waxain, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez zetek » 28 cze 2012, 23:01

Nie ładnie tak szczędzić na oleju i zalewać Elf-a. Chociaż zalałes tego zalecane do DPF-a ??????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Wojtek » 28 cze 2012, 23:07

waxain napisał(a):Mazda 6 GG LF '04, 2.0 141KM

zetek napisał(a):Chociaż zalałes tego zalecane do DPF-a?

do przedlifta w Pb? :>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez siemek55 » 28 cze 2012, 23:16

no właśnie (Wojtek byłeś szybszy),
waxain napisał(a):Zużycia oleju historii ciąg dalszy...
Jestem właśnie po wymianie oleju, pozostałem jednak przy 5w30 (tym razem jednak Elf nie Dexelia). Przejechałem pare km, silnik się zagrzał, wyłączyłem go, otwieram korek wlewu i leci przeźroczysto-szary dymek. Na pierwszy rzut oka wydaje się to normalnym zjawiskiem parowania. Tak powinno być czy jest to jednoznaczny znak że coś jest jednak nie tak z silnikiem? Innych objawów tak jak pisałem wcześniej brak...

sprawdź poziom płyny chłodzącego silnik, sprawdź poziom oleju (pamiętaj aby postawić samochód na naprawdę równym terenie-dlaczego to doczytasz na forum). Jeżeli zjawisko wystąpiło zaraz po wymianie to wal do warsztatu bo coś spaprali, niewłaściwy olej, ilość, podrobiny olej itd. Nie można sobie ot tak zagrzać silnika. Olej ma b.duże znaczenie również na odprowadzanie temperatury na gładzi i samo chłodzenie silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez waxain » 29 cze 2012, 08:25

Poziom płynu chłodzącego full, olej na 100% oryginalny, na bagnecie full. Co do zagrzewania silnika, temperatura płynu chłodzącego jest ok (wskazówka w połowie). Czy zjawisko wystąpiło zaraz po wymianie to trudno mi jednoznacznie stwierdzić.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez siemek55 » 29 cze 2012, 10:30

no to na jakiej podstawie stwierdziłeś że się zagrzał silnik <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez waxain » 29 cze 2012, 10:42

Nie ładnie tak szczędzić na oleju i zalewać Elf-a. Chociaż zalałes tego zalecane do DPF-a ????

nie mam DPF-a , Elfa zalałem na podstawie informacji z tego forum, (Elf 5w30 = Dexelia 5w30), sprawdzałem na opakowaniu parametry ma identyczne.

no to na jakiej podstawie stwierdziłeś że się zagrzał silnik

Może źle nieco napisałem – zagrzał w sensie "rozgrzał" (był ciepły) a nie "przegrzał" hehe ;)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez Wojtek » 29 cze 2012, 16:02

waxain napisał(a):Może źle nieco napisałem – zagrzał w sensie "rozgrzał" (był ciepły) a nie "przegrzał"

no to nie ma tematu... :|
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez waxain » 29 cze 2012, 17:53

no to nie ma tematu...

no dobra, ale nadal nie wiem czy taka "para" z korka wlewu oleju po wyłączeniu silnika jest w porządku (próbowałem znaleźć odpowiedź na forum i nic konkretnego w temacie dla mojego silnika nie ma)?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez lowi85 » 16 lip 2012, 14:35

Na kilka chwil wrócę do swojego problemu po to aby napisać zainteresowanym co było przyczyną znikania oleju. Więc... skończyło się na remoncie silnika. Zapieczone pierścienie olejowe to z pewnością główna przyczyna. Oczywiście skoro silnik jest rozkręcony to wymienię więcej rzeczy. Panewki też wymagają wymiany. Poniżej przedstawiam zdjęcie co zobaczyłem po ściągnięciu głowicy...

Obrazek

"Pyłek" na tłokach to oczywiście spalony olej...

A wszystkich którzy chcą mi jeszcze troszkę pomóc, a przy okazji pogłówkować zapraszam do tematu: co to za część? Mazda 6 2.0 benzyna 147KMhttp://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=138942

Na dniach postaram się złożyć silnik w jedną całość i podzielę się z Wami co z tego wyszło :) .
Początkujący
 
Od: 17 lut 2012, 19:07
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Przyszowice
Auto: Mazda 6 2.0 GY Exclusive Sport Kombi 05-08 147KM

Postprzez lowi85 » 20 lip 2012, 10:39

Silnik skręcony. Wymienione między innymi panewki, uszczelniacze, pierścienie oczywiście... Silnik odpala normalnie jednak brak mu wolnych obrotów... Po przekręceniu kluczyka dodając gazu obroty wzrastają jednak gdy puszczę pedał gazu spadają do zera i auto gaśnie – jakieś sugestie? :)
Początkujący
 
Od: 17 lut 2012, 19:07
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Przyszowice
Auto: Mazda 6 2.0 GY Exclusive Sport Kombi 05-08 147KM

Postprzez mucha2005 » 21 lip 2012, 13:59

TAK Z CIEKAWOŚCI JAKI BYŁ KOSZT TEGO REMONTU I CO MUSIAŁEŚ WYMIENIĆ,CZY KORZYSTAŁEŚ Z ORYGINALNYCH CZĘŚCI ?
PYTAM PONIEWAŻ CZEKA MNIE TEŻ REMONT TEGO SILNIKA <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:06
Posty: 41
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 4x2 2019
SkyPassion

Postprzez lowi85 » 21 lip 2012, 16:45

Dam znać jak skończę... Na dzień dzisiejszy silnik gaśnie tak jak pisałem wcześniej i od poniedziałku będę szukał przyczyny....
Początkujący
 
Od: 17 lut 2012, 19:07
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Przyszowice
Auto: Mazda 6 2.0 GY Exclusive Sport Kombi 05-08 147KM

Postprzez Wojtek » 21 lip 2012, 19:03

mucha2005 napisał(a):PYTAM PONIEWAŻ CZEKA MNIE TEŻ REMONT TEGO SILNIKA

juz padaly kwoty... ale jak chcesz potwierdzenia...

ps. nie krzycz prosze... wielkie litery oznaczaja krzyk...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grucha » 22 lip 2012, 13:16

lowi jakim olejem był zalewany silnik?
Grucha
 

Postprzez lowi85 » 22 lip 2012, 18:06

Samochód mam od początku marca tego roku... nie mam pojęcia co wlane było wcześniej. W ASO zaraz po zakupie zalali Dexelie 5W30 (przed zakupem silnik też musiał już brać duże ilości oleju) i teraz po remoncie też taki jest wlany ponieważ zostało mi "troszkę" z dolewek :)

Masz jakieś podejrzenia co do konkretnego oleju?
Początkujący
 
Od: 17 lut 2012, 19:07
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Przyszowice
Auto: Mazda 6 2.0 GY Exclusive Sport Kombi 05-08 147KM

Postprzez Wojtek » 22 lip 2012, 22:27

lowi85 napisał(a):Masz jakieś podejrzenia co do konkretnego oleju?

olej zostawmy... masz w dziale wiedzy caaaaly watek jaki mozesz lac olej...
a 5W30 tez moze byc... miesci sie w specyfikacji...

czyli... o olejach zapraszam do bazy wiedzy ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Husarz » 27 lip 2012, 13:03

Witam, wczoraj ściągnęliśmy głowicę. I po wstępnych oględzinach wpadło mi w oko ustawienie wałków rozrządu. Przed zdjęciem głowicy, wał został ustawiony w pozycji "TDC?", czyli 1 Tłok w górę. <nauka> Oznacza to że wałki rozrządu też powinne znajdować się w pozycji gotowej na włożenie blaszki od tyłu, jednak wygląda to tak, jakby były o 180 stopni odwrotnie... ponieważ frez na blaszkę (płaskownik – SST) znajduje się poniżej płaszczyzny głowicy, co uniemożliwi włożenie tej że blaszki. No ale jako że nie jestem mechanikiem, to wszystko może mi się tylko wydawać... Proszę więc o opinię – czy jest to możliwe, aby silnik pracował przy odwrotnie założonych wałkach o 180 stopni? Jedynym objawem był bardzo duży pobór oleju.

Dodam jeszcze, że w Irlandii takie numery to chleb powszedni... więc temu nie odrzucam tej możliwości...

EDIT:
No chyba że jest przełożenie 1:2. 360 stopni wałem = 180 stopni wałkami rozrządu <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 02:05
Posty: 22
Skąd: Letterkenny, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003

Postprzez Husarz » 29 lip 2012, 14:27

Stan jaki zastałem po rozebraniu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Następnym krokiem będzie regeneracja głowicy oraz wymiana pierścieni.
Mam 2 pytania:
1. Zamierzam kupić komplet nowych śrub Elring, czy powinienem wykonać dokręcanie po 1kkm? Dostęp jest utrudniony, ponieważ trzeba demontować wałki rozrządu... więc nie uśmiecha mi się do tej operacji. Jedni dociągają, inni nie. Jak robią użytkownicy Mazdy? :)
2. Poleci ktoś zakład w którym zregeneruję głowicę? chciałbym aby zakład ten był porządny z dobrą opinią, region bez znaczenia.
Gdy remont dobiegnie końca, to zbiorę wszystko w jeden post i dodam zdjęcia, opisy, ceny i wskazówki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 02:05
Posty: 22
Skąd: Letterkenny, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6