Jaki silnik można zamontować zamiast silnika 2.3 litra do M6?
1, 2
No i awaria silnika dopadła, nie moje auto, a auto kolegi. Posiada M6 sprzed liftu z 2005 roku. Silnik odmówił posłuszeństwa (pęknięty blok). Pytanie kieruję do ekspertów...
Jak wiadomo ceny używanych silników 2.3 166KMsą wysokie:
1. Czy można wykonać SWAP na jednostkę 2.0? Czy konieczna jest wymiana elektryki silnika?
2. Czy będzie pasował motor od auta po lifcie? Jest trochę tych jednostek w USA od aut poliftowych, jednak sprzedający wszędzie piszą, iż ten silnik nie podjedzie do jego auta
3. Czy silnik w tym roczniku posiada zmienne fazy rozrządu? Z informacji od jednego sprzedawcy z UK wynika, że tylko w roczniku 2002-2003 była montowana jednostka bez zmiennych faz rozrządu, ale nie wiem czy to prawda, czy jest różnica z mocy?
4. Czy np. będzie pasowała jednostka od MAzdy 5 czy 3 o tej samej pojemności?
5. A może możliwa jest aplikacja silnika 2.3 z gamy Forda, ale z tego co się orientuję ma mniejszą moc, nie wiem również jak wygląda kwestia zamocowania silnika
6. A może pasowałby silnik o mocy 230km, po wymontowaniu Turbo?
Dodam, że silnik musi współpracować z instalacją LPG...
Byłbym dozgonnie wdzięczny za wszelkie informacje na ww tematy
Dziękuję
Jak wiadomo ceny używanych silników 2.3 166KMsą wysokie:
1. Czy można wykonać SWAP na jednostkę 2.0? Czy konieczna jest wymiana elektryki silnika?
2. Czy będzie pasował motor od auta po lifcie? Jest trochę tych jednostek w USA od aut poliftowych, jednak sprzedający wszędzie piszą, iż ten silnik nie podjedzie do jego auta
3. Czy silnik w tym roczniku posiada zmienne fazy rozrządu? Z informacji od jednego sprzedawcy z UK wynika, że tylko w roczniku 2002-2003 była montowana jednostka bez zmiennych faz rozrządu, ale nie wiem czy to prawda, czy jest różnica z mocy?
4. Czy np. będzie pasowała jednostka od MAzdy 5 czy 3 o tej samej pojemności?
5. A może możliwa jest aplikacja silnika 2.3 z gamy Forda, ale z tego co się orientuję ma mniejszą moc, nie wiem również jak wygląda kwestia zamocowania silnika
6. A może pasowałby silnik o mocy 230km, po wymontowaniu Turbo?
Dodam, że silnik musi współpracować z instalacją LPG...
Byłbym dozgonnie wdzięczny za wszelkie informacje na ww tematy
Dziękuję
- Od: 4 kwi 2007, 17:34
- Posty: 38
- Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM
hm... nie wiem tak do konca jak to wyglada, ale na poczatku tego watku masz jak byk napisane jakie silniki byly montowane w M6:
viewtopic.php?f=60&t=41306
Ps. rozumiem, ze odpowiedz na swoje pytanie z naglowka kolega otrzymal...
viewtopic.php?f=60&t=41306
Ps. rozumiem, ze odpowiedz na swoje pytanie z naglowka kolega otrzymal...
ts80 napisał(a):No i awaria silnika dopadła, nie moje auto, a auto kolegi. Posiada M6 sprzed liftu z 2005 roku. Silnik odmówił posłuszeństwa (pęknięty blok). Pytanie kieruję do ekspertów...
Jak wiadomo ceny używanych silników 2.3 166KMsą wysokie:
1. Czy można wykonać SWAP na jednostkę 2.0? Czy konieczna jest wymiana elektryki silnika?
2. Czy będzie pasował motor od auta po lifcie? Jest trochę tych jednostek w USA od aut poliftowych, jednak sprzedający wszędzie piszą, iż ten silnik nie podjedzie do jego auta
3. Czy silnik w tym roczniku posiada zmienne fazy rozrządu? Z informacji od jednego sprzedawcy z UK wynika, że tylko w roczniku 2002-2003 była montowana jednostka bez zmiennych faz rozrządu, ale nie wiem czy to prawda, czy jest różnica z mocy?
4. Czy np. będzie pasowała jednostka od MAzdy 5 czy 3 o tej samej pojemności?
5. A może możliwa jest aplikacja silnika 2.3 z gamy Forda, ale z tego co się orientuję ma mniejszą moc, nie wiem również jak wygląda kwestia zamocowania silnika
6. A może pasowałby silnik o mocy 230km, po wymontowaniu Turbo?
-1 Tak, Tak
-2 Nie
-3 Tak każdy (bez zmiany fazy 140 km MPV 150 km Tribut ale to inny śilnik)
-4 Nie( w europie takich nie było)
-5 Nie
-6 Nie
Chyba troche wyjaśniłem

Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Nynuch , wierzę, że jesteś pewien swoich odpowiedzi, dzięki wielkie.
Możesz mi jeszcze napisać, oczywiście o ile masz taką wiedzę, co należy wymienić z obszaru elektryki przy SWAP'ie? Komputer? kable? co do komputera to jestem niemal pewien, pewnie inaczej oprogramowany. Ale w kwestii okablowania nie wiem...
Z drugiej strony dziwi mnie fakt, że nie mozna zaaplikować jednostki z M6 po lifcie
CZy ewentualnie można włożyć 2.0 147KM? W czym generalnie tkwi problem? w mocowaniu silnika porównując wersje przed i poliftowe?
Dzięki wielkie
Możesz mi jeszcze napisać, oczywiście o ile masz taką wiedzę, co należy wymienić z obszaru elektryki przy SWAP'ie? Komputer? kable? co do komputera to jestem niemal pewien, pewnie inaczej oprogramowany. Ale w kwestii okablowania nie wiem...
Z drugiej strony dziwi mnie fakt, że nie mozna zaaplikować jednostki z M6 po lifcie
CZy ewentualnie można włożyć 2.0 147KM? W czym generalnie tkwi problem? w mocowaniu silnika porównując wersje przed i poliftowe?
Dzięki wielkie
- Od: 4 kwi 2007, 17:34
- Posty: 38
- Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM
ts80 napisał(a):Nynuch , wierzę, że jesteś pewien swoich odpowiedzi, dzięki wielkie.
...
mozesz tej wypowiedzi byc pewien!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Tak jest taka możliwość tylko w grę wchodzi europejski polift ale wiąże się ona z koniecznością wymiany wiązki i komputera sterującego silnikiem ps. aplikujemy też wtryski z 2,0 .To by było na tylets80 napisał(a):1. Czy można wykonać SWAP na jednostkę 2.0? Czy konieczna jest wymiana elektryki silnika?

Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
dzięki,
Zatem podsumujmy, by wykonać SWAP na 2.0, muszę poczynić następujące kroki:
1. Wymienić wiązkę elektryczną w komorze silnika- zastanawia mnie jeszcze to, czym różnią się wiązki z 2.3 i 2.0
2. Wymienić komputer
3. KONIECZNIE musi być to silnik 2.0 z wersji po lifcie (147KM- czy może być z Anglika?), nie może być z wersji przed liftem, dlaczego?
4. Wymienić wtryski na te z silnika 2.0
A co z z takimi elementami jak:
1. cewki- wymieniać? tak/nie
2. Immobilizer- wymieniać? tak/nie
3. Skrzynia Biegów- wymieniać? tak/nie
Dzięki z góry
Zatem podsumujmy, by wykonać SWAP na 2.0, muszę poczynić następujące kroki:
1. Wymienić wiązkę elektryczną w komorze silnika- zastanawia mnie jeszcze to, czym różnią się wiązki z 2.3 i 2.0
2. Wymienić komputer
3. KONIECZNIE musi być to silnik 2.0 z wersji po lifcie (147KM- czy może być z Anglika?), nie może być z wersji przed liftem, dlaczego?
4. Wymienić wtryski na te z silnika 2.0
A co z z takimi elementami jak:
1. cewki- wymieniać? tak/nie
2. Immobilizer- wymieniać? tak/nie
3. Skrzynia Biegów- wymieniać? tak/nie
Dzięki z góry
- Od: 4 kwi 2007, 17:34
- Posty: 38
- Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM
Widzę że kombinujesz
bo jeżeli ma to być tanio to szukaj oryginalnego silnika
będzie droższy ale odpada cała rzeźba związana ze swapem
no i był by to chyba pierwszy swap mający na celu zmniejszenie mocy 




Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Powiedzmy ,że tak jestts80 napisał(a):SWAP'a chcę zrobić, ponieważ 2.0 wykazuje dłuższą żywotność i nie ma problemów z braniem oleum![]()



Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
ten silnik niestety już został sprzedany, a był to motor uturbiony- takiej informacji udzielił mi sprzedający. Mógłbyś proszę mi rozjaśnić co masz na myśli pisząc"pogrzebać"?. Może być na PW
naprawdę interesuje mnie co konkretnie trzeba zmienić przy SWAP'ie na 2.0, jak również co "pogrzebać" w głowicy by zaaplikować silnik 2.3 z wersji po lifcie oraz dlaczego MUSI być 2.0 od auta po lifcie
- Od: 4 kwi 2007, 17:34
- Posty: 38
- Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM
Napisz skąd jesteś bo może za miedzą mieszkasz a się tu produkuje klepiąc guziki 
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
nynuch76 napisał(a):Napisz skąd jesteś bo może za miedzą mieszkasz a się tu produkuje klepiąc guziki
niektorzy sie pewnie wstydza...
a dlaczego nie wymienic na orginalny 2.3 ? jest lepszy niz 2.0, zadnych problemow z montazem i macie juz doswiadczenie na co uwazac by pokulal min 200 k km
olej w bagaju i hula chocby na syberie
A tak w ogole – jezeli poszedl sam blok, to nie taniej/prosciej byloby naprawic tzn wymienic blok ? ale tez pytanie – dlaczego pekl ?

A tak w ogole – jezeli poszedl sam blok, to nie taniej/prosciej byloby naprawic tzn wymienic blok ? ale tez pytanie – dlaczego pekl ?
- Od: 2 mar 2010, 21:05
- Posty: 56
- Auto: M6 GY 03r CiTD
cóż, mój szanowny ziomal nie słyszał pukania w silniku (pewnie panewka- podejrzewam, że zaniedbał olej- nie przyznał się), ktoś mu sprzedał bzdurę, że to zawór, no i pewnego pięknego dnia, coś chrupnęło w silniku, chlapnęło oleum, pewnie blok poszedł...
podaż silników 2.3 w Polsce jest w tym momencie zerowa, a jeśli już się coś pojawi to ceny powalają na kolana- zwykle ok. 6tys.PLN
piszesz poważnie o naprawie? panuje opinia, że nie naprawia się tych silników, nawet gdzieś na zagranicznych forach czytałem
P.S. wciąż jesteś tajemniczy
podaż silników 2.3 w Polsce jest w tym momencie zerowa, a jeśli już się coś pojawi to ceny powalają na kolana- zwykle ok. 6tys.PLN
piszesz poważnie o naprawie? panuje opinia, że nie naprawia się tych silników, nawet gdzieś na zagranicznych forach czytałem
P.S. wciąż jesteś tajemniczy
- Od: 4 kwi 2007, 17:34
- Posty: 38
- Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM
kazdy silnik mozna i trzeba naprawic jezeli ilosc czesci/cena/dupny mechanik nie stoi na przeszkodzie 
Ale z Twojego opisu to tez bym tego nie naprawial ! jezeli panewka + zatary wal + blok + zapewne tloki/pierscienie itd to dziekuje nasram ..
szczerze powiem nie wiem jak tam w benzyniakach ale w dieslach ceny silnikow zaczynaja sie od 6 k wiec to nie jest tragedia
kupta se rozbitego anglika – silnik rekwirujecie, reszta na sprzedarz i gitara pozdr
Ale z Twojego opisu to tez bym tego nie naprawial ! jezeli panewka + zatary wal + blok + zapewne tloki/pierscienie itd to dziekuje nasram ..
szczerze powiem nie wiem jak tam w benzyniakach ale w dieslach ceny silnikow zaczynaja sie od 6 k wiec to nie jest tragedia
- Od: 2 mar 2010, 21:05
- Posty: 56
- Auto: M6 GY 03r CiTD
Bo korbowód bokiem wywaliłokwaśny napisał(a):jezeli poszedl sam blok, to nie taniej/prosciej byloby naprawic tzn wymienic blok ? ale tez pytanie – dlaczego pekl ?
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6