Jaki silnik można zamontować zamiast silnika 2.3 litra do M6?

Postprzez ts80 » 5 maja 2011, 22:58

No i awaria silnika dopadła, nie moje auto, a auto kolegi. Posiada M6 sprzed liftu z 2005 roku. Silnik odmówił posłuszeństwa (pęknięty blok). Pytanie kieruję do ekspertów...

Jak wiadomo ceny używanych silników 2.3 166KMsą wysokie:

1. Czy można wykonać SWAP na jednostkę 2.0? Czy konieczna jest wymiana elektryki silnika?
2. Czy będzie pasował motor od auta po lifcie? Jest trochę tych jednostek w USA od aut poliftowych, jednak sprzedający wszędzie piszą, iż ten silnik nie podjedzie do jego auta
3. Czy silnik w tym roczniku posiada zmienne fazy rozrządu? Z informacji od jednego sprzedawcy z UK wynika, że tylko w roczniku 2002-2003 była montowana jednostka bez zmiennych faz rozrządu, ale nie wiem czy to prawda, czy jest różnica z mocy?
4. Czy np. będzie pasowała jednostka od MAzdy 5 czy 3 o tej samej pojemności?
5. A może możliwa jest aplikacja silnika 2.3 z gamy Forda, ale z tego co się orientuję ma mniejszą moc, nie wiem również jak wygląda kwestia zamocowania silnika
6. A może pasowałby silnik o mocy 230km, po wymontowaniu Turbo?

Dodam, że silnik musi współpracować z instalacją LPG...


Byłbym dozgonnie wdzięczny za wszelkie informacje na ww tematy

Dziękuję
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2007, 17:34
Posty: 38
Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM

Postprzez Wojtek » 6 maja 2011, 00:26

hm... nie wiem tak do konca jak to wyglada, ale na poczatku tego watku masz jak byk napisane jakie silniki byly montowane w M6:

viewtopic.php?f=60&t=41306

Ps. rozumiem, ze odpowiedz na swoje pytanie z naglowka kolega otrzymal... <faja>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ts80 » 6 maja 2011, 09:03

niestety tamte odpowiedzi nie do konca mnie satysfakcjonują, ale dzięki za fatygę. Wiem jakie silniki były montowane w M6. Bardziej interesują mnie możliwość zamiany, bez pakowania się w zbędne koszty :)
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2007, 17:34
Posty: 38
Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM

Postprzez nynuch76 » 7 maja 2011, 11:17

ts80 napisał(a):No i awaria silnika dopadła, nie moje auto, a auto kolegi. Posiada M6 sprzed liftu z 2005 roku. Silnik odmówił posłuszeństwa (pęknięty blok). Pytanie kieruję do ekspertów...

Jak wiadomo ceny używanych silników 2.3 166KMsą wysokie:

1. Czy można wykonać SWAP na jednostkę 2.0? Czy konieczna jest wymiana elektryki silnika?
2. Czy będzie pasował motor od auta po lifcie? Jest trochę tych jednostek w USA od aut poliftowych, jednak sprzedający wszędzie piszą, iż ten silnik nie podjedzie do jego auta
3. Czy silnik w tym roczniku posiada zmienne fazy rozrządu? Z informacji od jednego sprzedawcy z UK wynika, że tylko w roczniku 2002-2003 była montowana jednostka bez zmiennych faz rozrządu, ale nie wiem czy to prawda, czy jest różnica z mocy?
4. Czy np. będzie pasowała jednostka od MAzdy 5 czy 3 o tej samej pojemności?
5. A może możliwa jest aplikacja silnika 2.3 z gamy Forda, ale z tego co się orientuję ma mniejszą moc, nie wiem również jak wygląda kwestia zamocowania silnika
6. A może pasowałby silnik o mocy 230km, po wymontowaniu Turbo?


-1 Tak, Tak
-2 Nie
-3 Tak każdy (bez zmiany fazy 140 km MPV 150 km Tribut ale to inny śilnik)
-4 Nie( w europie takich nie było)
-5 Nie
-6 Nie
Chyba troche wyjaśniłem <nie powiem>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez ts80 » 7 maja 2011, 11:39

Nynuch , wierzę, że jesteś pewien swoich odpowiedzi, dzięki wielkie.

Możesz mi jeszcze napisać, oczywiście o ile masz taką wiedzę, co należy wymienić z obszaru elektryki przy SWAP'ie? Komputer? kable? co do komputera to jestem niemal pewien, pewnie inaczej oprogramowany. Ale w kwestii okablowania nie wiem...

Z drugiej strony dziwi mnie fakt, że nie mozna zaaplikować jednostki z M6 po lifcie :|
CZy ewentualnie można włożyć 2.0 147KM? W czym generalnie tkwi problem? w mocowaniu silnika porównując wersje przed i poliftowe?

Dzięki wielkie
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2007, 17:34
Posty: 38
Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM

Postprzez Enduro » 7 maja 2011, 15:06

ts80 napisał(a):Nynuch , wierzę, że jesteś pewien swoich odpowiedzi, dzięki wielkie.
...

mozesz tej wypowiedzi byc pewien!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez nynuch76 » 7 maja 2011, 18:05

ts80 napisał(a):1. Czy można wykonać SWAP na jednostkę 2.0? Czy konieczna jest wymiana elektryki silnika?
Tak jest taka możliwość tylko w grę wchodzi europejski polift ale wiąże się ona z koniecznością wymiany wiązki i komputera sterującego silnikiem ps. aplikujemy też wtryski z 2,0 .To by było na tyle <oczko>Co do 260 konnego silnika to tu już zaczynają się schody ponieważ ta jednostka wyposażona jest w bezpośredni wtrysk i z twoim łączy go tylko pojemność <diabełek>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez ts80 » 7 maja 2011, 18:17

dzięki,

Zatem podsumujmy, by wykonać SWAP na 2.0, muszę poczynić następujące kroki:

1. Wymienić wiązkę elektryczną w komorze silnika- zastanawia mnie jeszcze to, czym różnią się wiązki z 2.3 i 2.0
2. Wymienić komputer
3. KONIECZNIE musi być to silnik 2.0 z wersji po lifcie (147KM- czy może być z Anglika?), nie może być z wersji przed liftem, dlaczego?
4. Wymienić wtryski na te z silnika 2.0

A co z z takimi elementami jak:
1. cewki- wymieniać? tak/nie
2. Immobilizer- wymieniać? tak/nie
3. Skrzynia Biegów- wymieniać? tak/nie

Dzięki z góry
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2007, 17:34
Posty: 38
Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM

Postprzez nynuch76 » 7 maja 2011, 18:51

Widzę że kombinujesz <co?> bo jeżeli ma to być tanio to szukaj oryginalnego silnika <spoko> będzie droższy ale odpada cała rzeźba związana ze swapem <diabełek> no i był by to chyba pierwszy swap mający na celu zmniejszenie mocy <lol>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez ts80 » 7 maja 2011, 19:29

nic nie kombinuję ;) po prostu chciałbym konkretnie wiedzieć co powymieniać i byłym wdzięczny za pomoc. SWAP'a chcę zrobić, ponieważ 2.0 wykazuje dłuższą żywotność i nie ma problemów z braniem oleum ;)

Czemu uważasz, że kombinuję?

<zawstydzony>
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2007, 17:34
Posty: 38
Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM

Postprzez nynuch76 » 7 maja 2011, 20:29

ts80 napisał(a):SWAP'a chcę zrobić, ponieważ 2.0 wykazuje dłuższą żywotność i nie ma problemów z braniem oleum ;)
Powiedzmy ,że tak jest <oczko> tu masz aukcje wprawdzie polift ale najmniej rzeźby <oczko> komp zostaje i wiązka <spoko> tylko w głowicy trzeba pogmerać <oczko> żeby odpalił <co?> ale działa sprawdziłem i klient zadowolony 2 lata jeździ :> http://allegro.pl/mazda-5-6-silnik-2-3- ... 30607.html
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez ts80 » 7 maja 2011, 20:56

<oczko> nynuch fajny z Ciebie gość, tylko odrobinę tajemniczy ;)

ten silnik niestety już został sprzedany, a był to motor uturbiony- takiej informacji udzielił mi sprzedający. Mógłbyś proszę mi rozjaśnić co masz na myśli pisząc"pogrzebać"?. Może być na PW ;)

naprawdę interesuje mnie co konkretnie trzeba zmienić przy SWAP'ie na 2.0, jak również co "pogrzebać" w głowicy by zaaplikować silnik 2.3 z wersji po lifcie oraz dlaczego MUSI być 2.0 od auta po lifcie
<oczko>
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2007, 17:34
Posty: 38
Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM

Postprzez nynuch76 » 7 maja 2011, 21:04

Napisz skąd jesteś bo może za miedzą mieszkasz a się tu produkuje klepiąc guziki <oczko>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Wojtek » 7 maja 2011, 21:08

nynuch76 napisał(a):Napisz skąd jesteś bo może za miedzą mieszkasz a się tu produkuje klepiąc guziki <oczko>


niektorzy sie pewnie wstydza...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ts80 » 7 maja 2011, 21:15

haha, niestety mamy kawałek do siebie, piszę z lubelszczyzny...ale to przecież nieistotne ;)
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2007, 17:34
Posty: 38
Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM

Postprzez kwaśny » 8 maja 2011, 21:55

a dlaczego nie wymienic na orginalny 2.3 ? jest lepszy niz 2.0, zadnych problemow z montazem i macie juz doswiadczenie na co uwazac by pokulal min 200 k km :) olej w bagaju i hula chocby na syberie <lol>
A tak w ogole – jezeli poszedl sam blok, to nie taniej/prosciej byloby naprawic tzn wymienic blok ? ale tez pytanie – dlaczego pekl ?
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez ts80 » 8 maja 2011, 22:09

cóż, mój szanowny ziomal nie słyszał pukania w silniku (pewnie panewka- podejrzewam, że zaniedbał olej- nie przyznał się), ktoś mu sprzedał bzdurę, że to zawór, no i pewnego pięknego dnia, coś chrupnęło w silniku, chlapnęło oleum, pewnie blok poszedł...

podaż silników 2.3 w Polsce jest w tym momencie zerowa, a jeśli już się coś pojawi to ceny powalają na kolana- zwykle ok. 6tys.PLN :(

piszesz poważnie o naprawie? panuje opinia, że nie naprawia się tych silników, nawet gdzieś na zagranicznych forach czytałem ;)

P.S. wciąż jesteś tajemniczy :>
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2007, 17:34
Posty: 38
Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM

Postprzez kwaśny » 8 maja 2011, 22:29

kazdy silnik mozna i trzeba naprawic jezeli ilosc czesci/cena/dupny mechanik nie stoi na przeszkodzie :)
Ale z Twojego opisu to tez bym tego nie naprawial ! jezeli panewka + zatary wal + blok + zapewne tloki/pierscienie itd to dziekuje nasram ..
szczerze powiem nie wiem jak tam w benzyniakach ale w dieslach ceny silnikow zaczynaja sie od 6 k wiec to nie jest tragedia :D kupta se rozbitego anglika – silnik rekwirujecie, reszta na sprzedarz i gitara pozdr
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez ts80 » 8 maja 2011, 22:47

heh, nie wiem skąd wytrzasnąłeś te 6 kawałków za Diesla, podaż jest dość spora, więc ceny niższe :D
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2007, 17:34
Posty: 38
Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM

Postprzez nynuch76 » 8 maja 2011, 23:02

kwaśny napisał(a):jezeli poszedl sam blok, to nie taniej/prosciej byloby naprawic tzn wymienic blok ? ale tez pytanie – dlaczego pekl ?
Bo korbowód bokiem wywaliło :P
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6