Biały dym MAZDA 6 1.8
Strona 1 z 1
Witam ! Otoz zauwazylem ze moja mazda 6 (1.8 2003 rok ) leci biały dym z rury i nie wazne czy ciepla czy zimna . Temperatura na zewnatrz jest okolo 2-3 stopni , olej i korek oleju czarne . Czy to normalne 
-
qligowski
Jak białego dymu sporawo to mogła polecieć uszczelka pod głowicą, sprawdź czy na bagnecie oleju nie pojawiają się oczka z płynu, ewentualnie czy płyn chłodzący w chłodnicy-zbiorniczku nie jest zmieszany z olejem.
- Od: 24 sty 2010, 16:08
- Posty: 52
- Skąd: mazowieckie
- Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM
Ale jakby poszła uszczelka to spostrzegłby też zmniejszenie mocy auta. No i wtedy faktycznie sporo by musiało być tego dymu. Jak mojej kobiecie w megance strzeliła to taki dym szedł, że brata auta, które stało 3 metry za nią nie było widac
Jak napisał kolega micagh zobacz czy olej jest czysty tzn. nie ma w nim wody,nie ubywa ci płynu chłodniczego, nie czuć oleju oraz czy ma moc jak zawsze. Jeśli tak to na razie spokój. Tak na odległość tylko to możemy Ci poradzić. Jak będzie ubywało oleju więcej niż normalnie powinno to do mechaniora.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 21 wrz 2010, 08:03
- Posty: 68
- Auto: MAZDA 6 1.8 16V 2003r.
adamb napisał(a):a moze robi krotkie trasy i ma duzo wilgoci w wydechu i stad ten bialy dym(para)
Dokładnie. Jeżeli zrobi z 30 kilometrów i będzie biała dymuwa to wedy można zaczącsię martwić, ale jak krótkie odcinki to po prostu wilgoć i skraplanie się w tłumikah
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
qligowski napisał(a):ale czy bialy dym z rury to normalka nawet jak sie zagrzeje?
nie!
popatrz czy nie ubywa plynu w systemie chlodzenia..pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
qligowski napisał(a):Witam ! Otoz zauwazylem ze moja mazda 6 (1.8 2003 rok ) leci biały dym z rury i nie wazne czy ciepla czy zimna . Temperatura na zewnatrz jest okolo 2-3 stopni , olej i korek oleju czarne . Czy to normalne
witamy na forum
czy sprawdziles plyn chlodniczy?
Ps. Prosze tez o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
To może też się podepnę bo ostatnio mam taki sam objaw.
Przy stracie duuużo białego śmierdzącego dymu (zapach spalonego oleju) i także płynu chłodniczego sporo mi ubyło.
Rozumiem że uszczelka poszła. Czy oprócz tego coś trzeba wymieniać?
Jakiej firmy uszczelki polecacie?
Przy stracie duuużo białego śmierdzącego dymu (zapach spalonego oleju) i także płynu chłodniczego sporo mi ubyło.
Rozumiem że uszczelka poszła. Czy oprócz tego coś trzeba wymieniać?
Jakiej firmy uszczelki polecacie?
Mazda 323 S BJ 99r 1.8
- Od: 25 sty 2010, 09:43
- Posty: 5
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 323 S 1.8 99r. 114KM
mikerbest napisał(a):Czy oprócz tego coś trzeba wymieniać?
zapewne uszczelka pod głowicą a czy trzeba coś innego to już się zobaczy podczas zdejmowania głowicy. Przy okazji takich remontów warto sprawdzić już wszystko skoro już się ją zdejmuje.
Po pierwsze – temat dotyczy białego dymu z benzyniaka.
Po drugie – nie masz silnika TDI. Jak już to TD (TDI to oznaczenie VW)
Po trzecie – zapraszam do działu Diesel –> MZR-CD
Każdy diesel (bez DPF czy FAP) lekko kopci przy mocniejszym przyspieszaniu. To normalne.
Po drugie – nie masz silnika TDI. Jak już to TD (TDI to oznaczenie VW)
Po trzecie – zapraszam do działu Diesel –> MZR-CD
Każdy diesel (bez DPF czy FAP) lekko kopci przy mocniejszym przyspieszaniu. To normalne.
mikerbest napisał(a):To może też się podepnę bo ostatnio mam taki sam objaw.
Przy stracie duuużo białego śmierdzącego dymu (zapach spalonego oleju) i także płynu chłodniczego sporo mi ubyło.
Rozumiem że uszczelka poszła. Czy oprócz tego coś trzeba wymieniać?
Jakiej firmy uszczelki polecacie?
a może to uszczelniacze zaworowe. Jak duże masz dolewki oleju przy kolejnych przebiegach? jeśli przy starcie silnika jest więcej dymu niż normalnie to masz pierwszy objaw padniętych uszczelniaczy.
W okresie takich temperatur porannych jakie mamy biały dym z silnika benzynowego to normalka. Tych z gazem jeszcze bardziej.
Płyn mógł wyciec przez nieszczelności. ja nie jestem zwolennikiem rozbierania silnika na siłę. W porządnym warsztacie (który nie zarabia na laikach) ma robotę i szanuje wszystkich czas, przed wyrokiem i rozbieraniem pół silnika robi się test na obecność spalin w płynie chłodzącym. Specjalny próbnik z cieczą zakręca się zamiast korka w zbiorniku wyrównawczym i jak zmieni kolor z zielonego na żółty/niebieski – mogłem pomylić poszczególne barwy bo zależą od (benzyna/diesel) to mamy obecność CO2 i CO – generalnie obecność spalin w układzie chłodzenia – WYROK uszczelka do wymiany.
Wolę diagnozę niż wróżenie z fusów.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6