Biały dym MAZDA 6 1.8

Postprzez qligowski » 2 mar 2011, 23:03

Witam ! Otoz zauwazylem ze moja mazda 6 (1.8 2003 rok ) leci biały dym z rury i nie wazne czy ciepla czy zimna . Temperatura na zewnatrz jest okolo 2-3 stopni , olej i korek oleju czarne . Czy to normalne ??
qligowski
 

Postprzez mazdzia89 » 2 mar 2011, 23:17

Bez stresu. U mnie tez tak bylo jak kupowałem mazde. I też bałem się żeby nie brała oleju. Przejechane mam teraz około 7000 km i ani grama oleju nie ubyło. Pojeździsz zobaczysz :)
Avatar użytkownika
 
Od: 21 wrz 2010, 08:03
Posty: 68
Auto: MAZDA 6 1.8 16V 2003r.

Postprzez qligowski » 2 mar 2011, 23:18

ale czy bialy dym z rury to normalka nawet jak sie zagrzeje ???
qligowski
 

Postprzez Pamek » 2 mar 2011, 23:35

Raczej tak. Jak by bral olej to bardziej na siwo, i czuc by bylo swad oleju.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez micagh » 3 mar 2011, 07:59

Jak białego dymu sporawo to mogła polecieć uszczelka pod głowicą, sprawdź czy na bagnecie oleju nie pojawiają się oczka z płynu, ewentualnie czy płyn chłodzący w chłodnicy-zbiorniczku nie jest zmieszany z olejem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 16:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez mazdzia89 » 3 mar 2011, 08:56

Ale jakby poszła uszczelka to spostrzegłby też zmniejszenie mocy auta. No i wtedy faktycznie sporo by musiało być tego dymu. Jak mojej kobiecie w megance strzeliła to taki dym szedł, że brata auta, które stało 3 metry za nią nie było widac :P Jak napisał kolega micagh zobacz czy olej jest czysty tzn. nie ma w nim wody,nie ubywa ci płynu chłodniczego, nie czuć oleju oraz czy ma moc jak zawsze. Jeśli tak to na razie spokój. Tak na odległość tylko to możemy Ci poradzić. Jak będzie ubywało oleju więcej niż normalnie powinno to do mechaniora.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
 
Od: 21 wrz 2010, 08:03
Posty: 68
Auto: MAZDA 6 1.8 16V 2003r.

Postprzez adamb » 3 mar 2011, 10:11

a moze robi krotkie trasy i ma duzo wilgoci w wydechu i stad ten bialy dym(para) :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez zetek » 3 mar 2011, 11:00

adamb napisał(a):a moze robi krotkie trasy i ma duzo wilgoci w wydechu i stad ten bialy dym(para) :D

Dokładnie. Jeżeli zrobi z 30 kilometrów i będzie biała dymuwa to wedy można zaczącsię martwić, ale jak krótkie odcinki to po prostu wilgoć i skraplanie się w tłumikah
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Enduro » 3 mar 2011, 11:43

qligowski napisał(a):ale czy bialy dym z rury to normalka nawet jak sie zagrzeje ???

nie!
popatrz czy nie ubywa plynu w systemie chlodzenia..pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 3 mar 2011, 17:08

qligowski napisał(a):Witam ! Otoz zauwazylem ze moja mazda 6 (1.8 2003 rok ) leci biały dym z rury i nie wazne czy ciepla czy zimna . Temperatura na zewnatrz jest okolo 2-3 stopni , olej i korek oleju czarne . Czy to normalne ??


witamy na forum :)

czy sprawdziles plyn chlodniczy? :> ...nie ubywa go?

Ps. Prosze tez o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mikerbest » 21 mar 2011, 10:31

To może też się podepnę bo ostatnio mam taki sam objaw.
Przy stracie duuużo białego śmierdzącego dymu (zapach spalonego oleju) i także płynu chłodniczego sporo mi ubyło.
Rozumiem że uszczelka poszła. Czy oprócz tego coś trzeba wymieniać?
Jakiej firmy uszczelki polecacie?
Mazda 323 S BJ 99r 1.8
Początkujący
 
Od: 25 sty 2010, 09:43
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 S 1.8 99r. 114KM

Postprzez Seraf » 21 mar 2011, 10:35

mikerbest napisał(a):Czy oprócz tego coś trzeba wymieniać?

zapewne uszczelka pod głowicą a czy trzeba coś innego to już się zobaczy podczas zdejmowania głowicy. Przy okazji takich remontów warto sprawdzić już wszystko skoro już się ją zdejmuje.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Przesmo » 18 maja 2011, 22:53

witam ja posiadam mazde 6 2003 rok 2.0 TDI i podczas przyspieszania leci maly dymek za mna.... hmmm czy to normalne czy cos jest juz na rzeczy zlego??
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2011, 21:46
Posty: 12
Skąd: Malopolska
Auto: Mazda 6 2.0 TD 121 KM

Postprzez Grzyby » 18 maja 2011, 23:06

Po pierwsze – temat dotyczy białego dymu z benzyniaka.
Po drugie – nie masz silnika TDI. Jak już to TD (TDI to oznaczenie VW)
Po trzecie – zapraszam do działu Diesel –> MZR-CD

Każdy diesel (bez DPF czy FAP) lekko kopci przy mocniejszym przyspieszaniu. To normalne.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez adam_b96 » 3 lis 2014, 23:06

mikerbest napisał(a):To może też się podepnę bo ostatnio mam taki sam objaw.
Przy stracie duuużo białego śmierdzącego dymu (zapach spalonego oleju) i także płynu chłodniczego sporo mi ubyło.
Rozumiem że uszczelka poszła. Czy oprócz tego coś trzeba wymieniać?
Jakiej firmy uszczelki polecacie?


a może to uszczelniacze zaworowe. Jak duże masz dolewki oleju przy kolejnych przebiegach? jeśli przy starcie silnika jest więcej dymu niż normalnie to masz pierwszy objaw padniętych uszczelniaczy.

W okresie takich temperatur porannych jakie mamy biały dym z silnika benzynowego to normalka. Tych z gazem jeszcze bardziej.

Płyn mógł wyciec przez nieszczelności. ja nie jestem zwolennikiem rozbierania silnika na siłę. W porządnym warsztacie (który nie zarabia na laikach) ma robotę i szanuje wszystkich czas, przed wyrokiem i rozbieraniem pół silnika robi się test na obecność spalin w płynie chłodzącym. Specjalny próbnik z cieczą zakręca się zamiast korka w zbiorniku wyrównawczym i jak zmieni kolor z zielonego na żółty/niebieski – mogłem pomylić poszczególne barwy bo zależą od (benzyna/diesel) to mamy obecność CO2 i CO – generalnie obecność spalin w układzie chłodzenia – WYROK uszczelka do wymiany.

Wolę diagnozę niż wróżenie z fusów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez misiek89 » 4 lis 2014, 10:15

Ale odgrzebałeś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6