Wskazania poziomu oleju – bagnet olejowy – benz.

Postprzez Grzyby » 5 mar 2010, 09:09

Nie wiem w czym problem u Ciebie – może w braku oleju w silniku?
Ja nigdy nie mam problemu z odczytem poziomu. Rano (przed odpaleniem) macha w górę, bagnet wyjąć. I już wtedy widzę ile jest. A dla pewności przetrzeć, włożyć go, zostawić sekundę/dwie i wyjąć. Jak olej jest (i auto stoi na równym) to zawsze pokaże.
U mnie zawsze jest na F. Czy to od razu po wymianie czy też chwilę przed :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez JohnnyB » 5 mar 2010, 09:15

to ja w takim razie jakiś <rotfl> jestem :–)

jade do intercarsu i jak wymienie zamelduje ile zleciało,
ale czy to zaraz po wymianie czy zaraz przed sytuacja wygląda identycznie , nie mam pewności ile jest oleju, to będzie już 3 wymiana, no nic biore się za robotę,
Pozdrawiam,
Dzięki za info.
Marcin,
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez chinol » 5 mar 2010, 10:08

JohnnyB napisał(a):to ja w takim razie jakiś <rotfl> jestem :–)

Ello wcale nie jesteś. Mam podobny "problem" też nie jestem pewien ile tego oleju mam tzn. wiem że wogóle jest, ale sprawdzałem kilka razy w tych samych warunkach czyli auto na prostym terenie, temperatura nominalna po odczekaniu 15 min. sprawdzam i na zmianę mam poziom albo max albo min albo w połowie. Po kilka razy przecieram bagnet wkładam wyjmuję i tak jak wyżej napisałem. Nie pierwsze moje auto i nie jestem laikiem żeby nawet nie umieć sobie oleju w aucie sprawdzić a tu mnie poprostu ten bagnet zabił <lol> Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 13:47
Posty: 126
Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic

Postprzez JohnnyB » 5 mar 2010, 10:11

Hej,
Właśnie sprawdzałem jeszcze raz o i okazuje się ze olej w silniku jest, nawet jest go odrobinę za dużo, wczoraj dolałem jakieś 150ml i o tyle jest mniej więcej za dużo (cały ten spłaszczony fragment jest w oleju, zakryta całkowicie literka F), wlane mam w sumie około 4,85 litra, czy przelanie ponad stan w tej ilości grozi czymś poważnym ?
Jeśli tak, to czy mogę wyciągnąć taką ilość oleju nie schodząc do kanału ?
Ostatnio edytowano 5 mar 2010, 10:14 przez JohnnyB, łącznie edytowano 1 raz
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Grucha » 5 mar 2010, 10:12

Sprawdzajcie olej rano , wtedy jest najbardziej wiarygodny pomiar
Strzykawka i rurka powinny Ci pomóc

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez krabdul » 5 mar 2010, 10:22

Wg mnie nadmiar odma wypluje jak zajdzie taka potrzeba – ja bym się nie przejmował tak niewielką nadilością ;)
Co do bagnetu to mam podobne zdanie – końcówka wygląda jak makaron ;) i się olej rozmazuje po niej – z grubsza mogę stwierdzić, że olej po prostu jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez JohnnyB » 5 mar 2010, 10:35

Danke :–)
też tak właśnie sądziłem,

a co do bagnety, to wprowadzę chyba drobne modyfikacje, zrobię na nim jakąś podziałkę chyba.

Dzięki.
Pozdrawiam,
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez krzych » 5 mar 2010, 17:14

Jesli zrobisz i to cokolwiek pomoze to strzel fote, bo mnie tez ten bagnet lekko mowiac irytuje ;P (ale watpie zeby pomoglo)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 6 mar 2010, 17:57

olej w silniku nalezy w aktualnych silnikach mazdy
w miare czesto kontrolowac, szczegolnie dieslach i 2,3 L,
choc i w pozostalych jednostkach tez!
bo nietety zdarzaja sie czesto uszkodzenia poprzez zatarcie..itp
a bagnet pomiarowy jest okay, i nic nie pokaze, jak nie ma oleju w misce..
dolewajcie jak trzeba, tak do maximum, ale nie "ponad" kreske max!!!
pzdr.
E.
Ostatnio edytowano 18 kwi 2010, 12:42 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s4v4g3 » 18 kwi 2010, 12:23

Hello,
ja mam IDENTYCZNIE :D
Wyciągam bagnet w celu sprawdzenia i....
olej jest tylko pomiędzy L i F (oczywiście olej dochodzi do full). Poniżej tych "literek" że tak się wyrażę jest sucho.
Sam się zastanawiałęm – qrrr czy jestem już taki <glupek2> , że nie wiem jak sprawdzić stan oleju, czy coś jest nei tak z bagnetem... <co?>
Ale widzę, że nie jestem sam:)
Za 1,5 tys. będę miał wymianę, więc się okaże jak jest <diabełek>

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez 47Kris » 22 sty 2011, 23:32

Mnie też dobija ten bagnet :|
Ktoś już wpadł na jakiś pomysł?
Zastanawiam się czy nie jechać na jakiś szrot po bagnet (np. płaski) z jakiegokolwiek auta i go dopasować i będzie tylko do pomiaru.
Początkujący
 
Od: 21 lip 2010, 22:17
Posty: 6
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 GY L8 2006 R.

Postprzez kwaśny » 23 sty 2011, 00:13

hmm w instrukcji jest napisane ze na rozgrzanym silniku po odczekaniu ilustam minut mozna sprawdzic .. wiadomo ze rano przed jazda bedzie mniej – fizyka.
ja nie mam zadnego problemu z odczytem wiec z bagnetem chyba wszystko si :)
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez Enduro » 25 sty 2011, 11:56

kwaśny napisał(a):... wiadomo, ze rano przed jazda bedzie mniej – fizyka...

do jakiej szkoly chodziles, no i czy fizyk byl mocno uposledzony....? <glupek2> E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez GrabaOP » 25 sty 2011, 12:11

Ja jak za pierwszym razem wyciagne bagnet to mam poziom 1/4 a za drugim juz 3/4 i badz tu madrym ..W kazdym badz razie przy wymianie oleju prosze o podanie poziomu spuszczonego oleju i mam poziom 3.5-3.7 litra z czego w filtrze zostaje ok 0.2 l . Zalewam nowy do poziomu 3/4 i wchodzi 4litry olej Castrol Edge 5w30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 22:22
Posty: 51
Skąd: Opole
Auto: M6 L3 2005

Postprzez krabdul » 25 sty 2011, 13:56

Enduro napisał(a):
kwaśny napisał(a):... wiadomo, ze rano przed jazda bedzie mniej – fizyka...

do jakiej szkoly chodziles, no i czy fizyk byl mocno uposledzony....? <glupek2> E.

Jeśli dobrze zrozumiałem jego skrót myślowy to chodził do dobrej szkoły :)
Olej to nie woda, które jest odstępstwem od reguły jeśli chodzi o rozszerzalność temperaturową. Z rana jest zazwyczaj chłodniej czyli olej ma mniejszą objętość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Enduro » 25 sty 2011, 14:26

krabdul napisał(a):...
Olej to nie woda, które jest odstępstwem od reguły jeśli chodzi o rozszerzalność temperaturową. Z rana jest zazwyczaj chłodniej czyli olej ma mniejszą objętość.

ok, ale jak dobrze splynie z silnika do miski po wielogodzinnym postoju , to nie mozego byc tam mniej..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krabdul » 25 sty 2011, 15:16

No tak – ten skrót myślowy można było różnie zrozumieć – ja poszedłem w rozszerzalność cieplną a Ty w grawitację :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Enduro » 25 sty 2011, 18:01

krabdul napisał(a):No tak – ten skrót myślowy można było różnie zrozumieć – ja poszedłem w rozszerzalność cieplną a Ty w grawitację :)

yes, ale wg mine, grawitacja tu bardziej jest zauważalna w kwestii stanu plynu samrującego silnik
niż jego kurczliwość zależna od temperatur zew.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pankuba » 25 sty 2011, 18:44

krabdul napisał(a): rozszerzalność cieplną

Oleje ropopochodne mogą zwiększać/zmniejszać objętość nawet o 10% przy wzroście/spadku temp. o 100 C. Pamiętam jakieś wyniki laboratoryjne, gdzie z 5 litrów oleum w temp. 15 C zrobiło się 5,3 litra w temp. 100 C.
Inna sprawa, jak to się ma do zauważalnej różnicy na bagnecie (bacząc na kształt miski), gdy sprawdzamy olej 10 minut po zgaszeniu motoru – dajmy na to – o temp. +30 C (temp. oleju), i na drugi dzień rano, gdy mamy mróz -15 C ;).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez krabdul » 25 sty 2011, 19:08

Dla 4l 10% to 400ml i gdybyś zrobił taką dolewkę to różnica byłaby dobrze zauważalna. Wydaje mi się, że między min a max może być właśnie ok pół litry ;)

Ale praktycznie każdy producent zaleca mierzyć poziom oleju na wychłodzonym aucie. Co do temp oleju to przy szybkiej jeździ spokojnie osiąga się 110-120 także w zimie różnica może być grubo ponad 100C a auto na wychłodzenie się oleju do tych nawet 20 czy 50 nie potrzebuje 10min a co najmniej godzinę i to jest wg mnie taki miarodajny czas dla pomiaru bo i zdąży się ochłodzić i w miarę ścieknąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6