Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez s4v4g3 » 5 lis 2010, 23:29

No chyba, że będzie co 1000km dolewał heh
Ale ja już wolałbym sprawdzić dlaczego bierze olej niż jeździć jak na szpilkach. Zużycie oleju może wzrastać.
Nie polecam czekać z suszą w motorku:D Panewki pójdą sie j.... korbowód itp.... <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez marcypon » 6 lis 2010, 00:09

chyba muszę się wybrac do mechanika na pomiar ciśnienia w cylindrach itp,wtedy dowiem się całej prawdy
Początkujący
 
Od: 5 lis 2010, 15:50
Posty: 9

Postprzez marcypon » 6 lis 2010, 00:13

czy z Was moze miał podobny kłopot ,chcę się dowiedzieć jak to w przyblizeniu wygląda,jakie części itp
Początkujący
 
Od: 5 lis 2010, 15:50
Posty: 9

Postprzez kristoferson1 » 6 lis 2010, 00:18

s4v4g3 napisał(a):Jaka instrukcja???
0,8litra motor może wpieprzać oleju na 1000km???


Niestety moze, wg producentow aut. I to juz od wielu lat. Moje poprzednie Mistubishi w latach 2000r. norme mialo 1L/1tys.km (instrukcja). To nie znaczy, ze wiekszosc aut bedzie tyle spalalo, to jest bardziej ucieczka przed naprawami gwarancyjnymi wysilonych dzisiejszych silnikow. No, ale co sie dziwic, jak VW wyciska z 1,4 ze 100 kucy <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez Wojtek » 6 lis 2010, 00:23

"...To nie znaczy, ze wiekszosc aut bedzie tyle spalalo, to jest bardziej ucieczka przed naprawami gwarancyjnymi... "
I o to tu chodzi :)
To, ze tyle moze brac, nie oznacza, ze tak powinno byc...

Ps.
marcypon napisał(a):jedzę na Valvoline 5w40

a co sadzicie o tym oleju dla Mazdy? <co?>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Tomek6 » 6 lis 2010, 11:04

s4v4g3 napisał(a):Jaka instrukcja???
0,8litra motor może wpieprzać oleju na 1000km??? Czyli na 10000 tyś km motor może sobie zjeść 8 litrów a przez 15 tyś km (wtedy większość wymienia olej – ja co 10tyś <glupek2> ) motor połknąłby prawie 12 litrów. Oczywiście przedstawiłeś maxa jakiego motor może zjeść – ale nigdy nie słyszałem o takim maksymalnym dopuszczalnym zużyciu oleju przez M6 <rotfl>


Zgłoś zażalenie do Mazdy, takie dane są podane w instrukcji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez kristoferson1 » 6 lis 2010, 21:02

67igor1[quote="marcypon napisał(a):
marcypon napisał(a):jedzę na Valvoline 5w40

a co sadzicie o tym oleju dla Mazdy? <co?>

Jesli masz przejechane juz ponad 100tys.km to polecam ten specjalny dla takich wlasnie silnikow. Znajomy ma Passata 300tys. na liczniku. Kilka lat jezdzil na Mobil1. Ostanio wlal wlasnie Valvoline i jest pod wrazeniem. Nawet silnik jego klektot nie stuka jak poprzednio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez Wojtek » 6 lis 2010, 21:49

marcypon napisał(a):mam mazdę 6 1.8 benzyna 2002 130000 km i spala mi 200ml na 1000 km przy spokojnej jezdzie głownie po mieście ...
... jedzę na Valvoline 5w40.


Skoro nikt nie zabiera glosu... zapytam sie ciebie:
Dlaczego lejesz do silnika taki olej? :> Nie szkoda ci silnika?

Zanim rozkrecisz caly silnik... pomysl, moze warto wymienic olej na taki jaki zaleca MAZDA?
dla przykladu CASTROL Magnatek 5W30 ... jest to semi-syntetyk i taki powinien byc.
Pozdrawiam :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Stivi » 6 lis 2010, 22:22

67igor1 napisał(a):Zanim rozkrecisz caly silnik... pomysl, moze warto wymienic olej na taki jaki zaleca MAZDA?
dla przykladu CASTROL Magnatek 5W30 ... jest to semi-syntetyk i taki powinien byc.


Mazda zaleca tylko swoj olej Dexelie 5W30, to fakt jest on dobry ale do silnikow takich jak 1.8,2.0 czy 2.3 ale juz w MPSie on sobie nie radzil termicznie.
Castrola ja do Twojej Mazdy bym nie polecal tym bardziej 5W40. Zalej sobie tylko 5W30 Dexelie albo Mobil 1.
Castrol 5W30 jest semi-syntetykiem a Dexelia 5W30 jest hydrosyntetykiem.
Stivi
 

Postprzez Pankuba » 6 lis 2010, 22:53

67igor1 napisał(a):Dlaczego lejesz do silnika taki olej? :> Nie szkoda ci silnika?

Bez przesady, Valvo 5W40 to niezły olej. Wiele firm olejowych (dobieraczy oleju) zaleci przy takim przebiegu właśnie tę lepkość. Nie sądzę, żeby to olej był źródłem problemu. Chyba, że kolega ma pecha i trafił na podróbę.

67igor1 napisał(a):dla przykladu CASTROL Magnatek 5W30 ... jest to semi-syntetyk

To już lepiej jeden z palety Valvo 5W30, zwłaszcza że w PL z dystrybucją Castrola cudeńka się dzieją.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Wojtek » 6 lis 2010, 22:56

Stivi napisał(a):Mazda zaleca tylko swoj olej Dexelie 5W30, to fakt jest on dobry ale do silnikow takich jak 1.8,2.0 czy 2.3 ale juz w MPSie on sobie nie radzil termicznie.


Przeciez kolega napisal, ze ma 1.8l ...
Tak, zgadzam sie. <ok> ...Mazda zaleca Dexelie 5W30 oficjalnie :)... , ale i tak leje Castrol Magnatec 5W30 – przynajmniej w ASO UK (sprawdzone z faktura) ;P
Specyfikacja oleju ma byc 5W30 i semi-syntetyk , a nie fulsyntetyk 5W40. Dluzej silnik dochadzi do prawidlowej temperatury pracy... tzn katujesz go od startu do czasu nagrzania... <głaszcze>

Stivi napisał(a):Castrola ja do Twojej Mazdy bym nie polecal tym bardziej 5W40


A ktos pisal o takim? Ja podalem przyklad: Castrol Magnatec 5W30. Osobiscie jezdze na takim i wszystko gra i buczy <spoko>

Stivi napisał(a):Zalej sobie tylko 5W30 Dexelie albo Mobil 1.
Castrol 5W30 jest semi-syntetykiem a Dexelia 5W30 jest hydrosyntetykiem.


Popieram... :D Jest to swieta prawda :)
marcypon – zalej olejem zgodnym ze specyfikacja Mazdy 5W30...
Nazwe i kolor oleju zostawiam tobie do wyboru, poniewaz kazdy poleca cos innego... a nie jest to tematem tego watku... <diabełek>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pankuba » 6 lis 2010, 23:00

Stivi napisał(a):
67igor1 napisał(a):Zanim rozkrecisz caly silnik... pomysl, moze warto wymienic olej na taki jaki zaleca MAZDA?
dla przykladu CASTROL Magnatek 5W30 ... jest to semi-syntetyk i taki powinien byc.


Mazda zaleca tylko swoj olej Dexelie 5W30, to fakt jest on dobry ale do silnikow takich jak 1.8,2.0 czy 2.3 ale juz w MPSie on sobie nie radzil termicznie.
Castrola ja do Twojej Mazdy bym nie polecal tym bardziej 5W40. Zalej sobie tylko 5W30 Dexelie albo Mobil 1.
Castrol 5W30 jest semi-syntetykiem a Dexelia 5W30 jest hydrosyntetykiem.


A co dokładnie oznaczało "nie radzi sobie termicznie? Parowało/ubywało? Czujnik temp. oleju (jest w MPS?) pokazywał za dużą temp.?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez marcypon » 6 lis 2010, 23:25

zamierzam przepłukac silnik i zalać go mobil1 5w 30 ,zobatrzymy jakie to da efekty
Początkujący
 
Od: 5 lis 2010, 15:50
Posty: 9

Postprzez marcypon » 7 lis 2010, 13:56

sprawdziłem temat z dexelią i wnioski są następujące; w ksiązce serwisowej pisze dexelia 5w30 API SJ ACEA A1/A3 oczywiscie mowa o silnikach benzynowych.Nie wiem czy wszystkie zródła sprawdziłem ale obecnie na rynku jest dexelia ultra 5w30 /hydrosyntetic/ API SL ACEA A5 który jest stosowany wraczej w silnikach nowoczesnych RXitp .Z tego co rozumie to zwykła dexelia 5w30 była syntetykiem a nie zadnym hydrosyntetykiem jak dexelia ultra <co?>
Początkujący
 
Od: 5 lis 2010, 15:50
Posty: 9

Postprzez Tomek6 » 8 lis 2010, 00:11

Masz książkę serwisową z przed 8lat. Dostępna jest już lepsza klasa niż SJ – SL ;) Zamiast Dexeli możesz zalać Elfa Evolution SXR 5w30. Elf Evo i Dexelia to oleje bliźniacze, produkowane przez koncern Total, mają niemal identyczne parametry. Oba to hydrosyntetyki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez marcypon » 13 lis 2010, 20:59

Początkujący
 
Od: 5 lis 2010, 15:50
Posty: 9

Postprzez Neron-ek » 15 lis 2010, 00:11

Witam.
Mój problem z dolewkami oleju zaczął się od awarii prekatalizatora. Źle wyregulowana instalacja LPG szybko doprowadziła precata do całkowitego zatkania wydechu. Silnik nie wkręcał się powyżej 2000 obr. a każda nawet najmniejsza górka to było nie lada wyzwanie. Precata usunięto i wszystko wróciło do normy za wyjątkiem zużycia oleju. Obecnie silnik(M6 2,3 przebieg 50000km) żłopie 1l oleju (bp visco 5000 5w40) na 400 – 500 km. Nie dymi ani za zimnym ani na ciepłym silniku. Kompresja w każdym z cylindrów książkowa, równe 13,5 bar, brak wycieków, końcówki obu tłumików pokryte czarnym nalotem.
Do czasu zatkania wydechu silnik nie brał ani grama oleju.
Ma ktoś jakiś pomysł co z tym robić.
Ostatnio edytowano 23 lis 2010, 20:59 przez Neron-ek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez kixi4 » 17 gru 2010, 14:21

Przerabiałem branie oleju przez kilka miesięcy!! I było trochę walki, ale w końcu się udało! Najpierw pierwsza rzecz, podkładki pod wtryskami-nowe, bez rezultatu, spalanie oleju w miarę przejechanych kilometrów rosło, kolejnym winowajcą może być turbina, więc zrobiłem regeneracje, ale niestety nieudolny warsztat źle ją zregenerował i jakiś czas z nimi jak i z turbiną walczyłem, w końcu zakupiłem sprawną u kolegi ENDURO, ale problem nie znikł, więc ubytki oleju nie ustały... W końcu zaczęło lekko coś klepać, jakby wtrysk, ale sprawdziłem ciśnienie sprężania, na trzech cylindrach 33 bar, a na jednym 24bar więc rozebrałem silnik i co się okazało.... Pęknięty tłok, który po wyjęciu z cylindra się rozpadł na dwie części, a drugi lekko zaczynał pękać więc też go wymieniłem. Od tego czasu zrobiłem około 1000km i oleju odpukać nie ubyło ani grama.. Więc polecam najpierw zbadać ciśnienie sprężania. Więcej tutaj viewtopic.php?f=90&t=104449&start=20
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Guiliano » 17 gru 2010, 15:11

kixi4
Koszt twojej walki z braniem oleju musiałbym chorendalny...
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez Guiliano » 17 gru 2010, 18:43

dziś dolałem – dokładnie 4 tyś przejechane i wziął 2 litry.
Kurde sprzegło, koło 2m, regeneracja świateł i jeszcze olej jakby tego było mało...
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6