Falują obroty, silnik benzynowy

Postprzez łukasz 82 » 18 wrz 2010, 18:38

Witam wszystkcih serdecznie

Jestem tu nowy, to mój pierwszy post. Prosze o wyrozumiałość :) Przeczytałem regulamin i mam nadzieję że nie naruszyłem zasad.

Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6. Dwulitrowa benzynka po lifcie 2006r. 108 kw (147km).

Mam do Was, doświadczonych kolegów pytanie. Otóż mam pewien problem, raz na jakiś zdarza mi się że auto nie potrafi utrzymać wolnych obrotów. Puszczając gaz obroty schodzą poniżej 500 i zaczynają falować w przedziale 500-1000. Czasem nawet auto zgaśnie. Gdy je odpale od nowa wszystko wraca do normy tzn. trzyma stabilnie na kresce przed 1000. To mnie najbardziej dziwi że raz jest dobrze a raz nie.

Dodam że przepływomierz mam NOWY oryginalny, świece NOWE. Auto pali na dotyk, na zimnym obroty rosną do 1500 i w miare nagrzewania spadają do nominalnych jałowych. Gdy auto się toczy i puszcze gaz lub gdy włącze klimę to lekko podwyższa obroty – wnisokuję z tego że krokowy silniczek jest ok. Ale to tylko moje przypuszczenia. Jak sądzicie co może być przyczyną tego że te wolne obroty czasem mi wariują ?? Dodam jeszcze coś. Przy jeździe spokojnej, jednostajnej z włączonym tempomatem czuć co pewien czas delikatne (naprawdę delikatne, minimalne) jakby szarpnięcia.

Komputer nic nie pokazuje. Sprawdzone w ASO.
Ostatnio edytowano 19 wrz 2010, 20:02 przez łukasz 82, łącznie edytowano 1 raz
łukasz 82
 

Postprzez Grzyby » 18 wrz 2010, 19:01

Prosiłbym o dokładne zapoznanie się z regulaminem.
W 22 minuty jakie minęły od rejestracji do założenia tego tematu na pewno nie zdążyłeś tego zrobić ani zastosować się do tego co regulamin zaleca.

Po zapoznaniu się z regulaminem polecam w pierwszej kolejności zmianę nazwy tematu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zygtoy » 19 wrz 2010, 10:23

a co było z przepływomierzem, że jest nowy.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez łukasz 82 » 19 wrz 2010, 12:15

Grzyby napisał(a):Prosiłbym o dokładne zapoznanie się z regulaminem.
W 22 minuty jakie minęły od rejestracji do założenia tego tematu na pewno nie zdążyłeś tego zrobić ani zastosować się do tego co regulamin zaleca.

Po zapoznaniu się z regulaminem polecam w pierwszej kolejności zmianę nazwy tematu.

Grzyby czy mogę Cie poprosić o zmiane tematu na najbardziej prawidłowy... Nie za bardzo wiem co mam zmienić.



zygtoy napisał(a):a co było z przepływomierzem, że jest nowy.

Był zamiennik. Założyłem oryginał. Dla świętego spokoju.
łukasz 82
 

Postprzez Grzyby » 19 wrz 2010, 12:42

łukasz 82 napisał(a):Grzyby czy mogę Cie poprosić o zmiane tematu na najbardziej prawidłowy... Nie za bardzo wiem co mam zmienić.

Nie. Za dobrze by było.
tco_tm napisał(a):1.4. Tytuły wątków
Powinny być formułowane w precyzyjny i zrozumiały sposób. Staraj się zawrzeć w tytule
wyrazy, które najlepiej oddadzą temat wypowiedzi i w późniejszym czasie ułatwią
odszukanie wątku, zacznij go z wielkiej litery. Niedopuszczalne są nieprecyzyjne tematy
w rodzaju: „Mam problem!”, „Co to może być?”.

A co wynika z Twojego tematu? JAKI problem?
Bo że jakiś jest to oczywiste – inaczej nie byłoby tematu ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zygtoy » 19 wrz 2010, 19:55

jak dawno nie zaglądałeś do przepływomierza to wyciągnij go i wyczyść, są środki na bazie spirytusu, druga rzecz to przepustnica. W moim przypadku wyczyszczenie tych elementów pomogło.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez łukasz 82 » 19 wrz 2010, 20:08

Grzyby poprawiłem sie :)


zygtoy napisał(a):jak dawno nie zaglądałeś do przepływomierza to wyciągnij go i wyczyść, są środki na bazie spirytusu, druga rzecz to przepustnica. W moim przypadku wyczyszczenie tych elementów pomogło.

Przepływomierz nówka. Przepustnica.... będę musiał ją rozebrać i zobaczyć jak wygląda w środku.
Czytałem na tym forum, że poziom płynu w chlodnicy ma duży wpływ na obroty. U mnie zalane jest pod korek w chłodnicy, więcej nie wejdzie ale w zbiorniczku wyrównawczym mam centymetr nad minimum. Czy to za mało ? I jak dolać płynu tam? Przez korek w chłodnicy sie nie da.
łukasz 82
 

Postprzez zygtoy » 20 wrz 2010, 16:05

od zbiornika wyrównawczego masz korek czarny z rurką z językiem do podnoszenia na "środku chłodnicy" i tu sobie uzupełnisz. U siebie stwierdziłem falowanie obrotów przez zabrudzenie drucików w przepływomierzu, czyszczenie tylko spirytusopodobnym-coś co nie zostawia później osadu.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez furon » 16 wrz 2012, 19:02

witam mam m6 1.8 b z 2004 problem jest taki jak silnik jest zimny to przy zmianie biegów silnik przez chwlię wchodzi w wieksze obroty mysle ze to moze byc cos z ssaniem bo potem jak silnik jest cieply to jrst ok prosze o porade
furon
 

Postprzez pajeczak » 24 wrz 2012, 22:53

Witam, wczoraj padł mi akumulator. Wyjąłem i podłączyłem prostownik aby się przez noc naładował. Rano podłączam, jadę i zauważyłem że na jałowym biegu kiedy nie dodaję gazu obroty mi strasznie falują. Myślałem, że być może autko samo wyreguluje obroty, ale przejechałem jakieś 100km i nic się nie zmieniło :( Autko mam jakieś 3 miesiące, dwa miesiące temu założyłem instalację LPG. Może to mieć jakiś związek?
Pozdrawiam

Off: przy demontowaniu akumulatora zauważyłem brak zamka w drzwiach.. jakichkolwiek.. a może nie zauważyłem :) ? Jak ma się sprawa z otwarciem auta kiedy np. akumulator jest rozładowany albo nie ma go wcale?

Edit(26.09):

Winę miał akumulator. Założyłem nowy i autko hula jak ta lala, obroty w normie, wskazówka nie przechyla się nawet o milimetr. Przy okazji, jeśli ktoś z Poznania chciałby kupić nowy aku to polecam http://akumulatorpoznan.pl Koleś mega spoko, wymienił akumulator, przeczyścił podstawę, okablowanie itp dał mi nowe klemy, pomierzył prądy (okazało się że akumulator dostaje napięcie 13,6 a powinien jakieś 14-14,5) do tego kazał mi przyjechać za pół roku na bezpłatny serwis i na koniec dostałem jeszcze koszulkę :) Nie spodziewałem się takiej obsługi podczas zakupu akumulatora.
Moje subiektywne odczucie: auto po wymianie aku ma większą moc i płynniej jeździ – CZY JEST TO MOŻLIWE ???
Początkujący
 
Od: 9 mar 2012, 23:38
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2.0 DOHC 2005r sedan

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 26 wrz 2012, 08:56.
Powód: post pod postem

Postprzez brodaM6 » 25 cze 2013, 12:11

Panowie u mnie falowanie obrotów wystepuje po odpaleniu zimnego piecyka ,świece mają 1500km.Prośiłbym bym o jakieś wskazówki i w którą strone ruszyć z poszukiwaniami silnik to 2.3 118kw po lifcie,najlepiej widac to na filmiku
[youtube] http://www.youtube.com/watch?v=VRQRV6w0HCc [youtube]
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Matril » 2 paź 2016, 08:08

Witam, ostatnimi czasy zauważyłem, że moja Mazda podczas jazdy przy dajmy na to 2,500-3000obrotach dziwnie zachowuje się podczas wrzucania na luz, bądź zmianie biegu na wyższy, gdyż puszczając dynamicznie pedał gazu, bądź wciskając sprzęgło obroty podskakują powiedzmy z 2,500 do 2,700 i z 3,000 nawet czasem do 3,500 i dopiero wtedy spokojnie opadają. Co dziwne dzieje sie tak jadąc spokojnie, gdy zmieniam bieg na 4000obrotach i wyżej problemu nie ma.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2016, 14:56
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2005r 2.3 166hp

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6