Mazda 6 2.3 z USA jak z kosztami czesci etc
Witam,
Na wstepie chcialbym sie przywitac bo jestem tu nowy.
Do tej pory jezdzilem volvo ale poniewaz czas na zmiany szukam nowego auta.
Upatrzylem sobie mazde 6 z USA z silnikiem 2.3 z 2007 w automacie (jezdze samochodem z AT wiec to swiadomy wybor) i chcialem zapytac uzytkownikow o potencjalne niespodzianki zwiazane z eksploatacja i serwisem bierzacym auta z USA vs. EU. Auto wyglada sensownie w autocheck i carfax rowniez nie ma wzmianek o jakichs wiekszych dzwonach (kolizja drogowa z lekko uszkodzonym tylem a wiec nic strasznego)
Jak wygladaja koszty np wymiany rozrzadu, wymiany oleju w AT czy filtrow w tym aucie. Czy jest to porownywalne z autami europejskimi czy koszy z racji pochodzenia sa raczej nieciekawe?
Bede rowniez wdzieczny za ew opinie na temat tego konkretnego modelu...czyli 6 z z silnikiem 2.3 166KM.
ps. spalanie mnie nie martwi nic nie bedzie palilo wiecej niz moje obecne volvo;)
Pozdrawiam i licze na wyczerpujace odpowiedzi;)
Pozdrawiam
Konrad
Na wstepie chcialbym sie przywitac bo jestem tu nowy.
Do tej pory jezdzilem volvo ale poniewaz czas na zmiany szukam nowego auta.
Upatrzylem sobie mazde 6 z USA z silnikiem 2.3 z 2007 w automacie (jezdze samochodem z AT wiec to swiadomy wybor) i chcialem zapytac uzytkownikow o potencjalne niespodzianki zwiazane z eksploatacja i serwisem bierzacym auta z USA vs. EU. Auto wyglada sensownie w autocheck i carfax rowniez nie ma wzmianek o jakichs wiekszych dzwonach (kolizja drogowa z lekko uszkodzonym tylem a wiec nic strasznego)
Jak wygladaja koszty np wymiany rozrzadu, wymiany oleju w AT czy filtrow w tym aucie. Czy jest to porownywalne z autami europejskimi czy koszy z racji pochodzenia sa raczej nieciekawe?
Bede rowniez wdzieczny za ew opinie na temat tego konkretnego modelu...czyli 6 z z silnikiem 2.3 166KM.
ps. spalanie mnie nie martwi nic nie bedzie palilo wiecej niz moje obecne volvo;)
Pozdrawiam i licze na wyczerpujace odpowiedzi;)
Pozdrawiam
Konrad
Ostatnio edytowano 21 sie 2010, 19:21 przez conik, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 sie 2010, 19:11
- Posty: 28
- Auto: M6 2.3 AT 2006(2007) USA
Mam takie auto z 2006 roku od 2 lat. Koszty eksploatacji nie różnią się od wersji EU. Filtry takie same jak w wersji EU po za kabinowym ale na forum jest rozwiązanie – filtr z oktawii się przycina i jest filtr kabinowy za 16 pln. Filtr powietrza koszt 42 zł oleju ok 30 – ceny dobrych zamienników. Filtr do skrzyni 31 pln litr ATF 52 pln (dexelia wyłącznie) do wymiany potrzeba ok 4 litry. Różnice są w częściach nadwozia tzn można zamontować np zderzaki od EU i pasują ale inaczej wyglądają. Klocki są inne ale można kupić bez problemu przód 190 tył tańszy trochę. Wszystkie części kupisz w ASO (ale w innych cenach niż piszę) Ja poza filtrami nic nie potrzebowałem. Ostatecznie ceny części w USA są dużo niższe niż w pl są sklepy internetowe, które robią wysyłkę po 7 dniach masz co chcesz. Koszt wysyłki ok 50 $. Ogólnie polecam. Koszty moim zdaniem są niższe niż wersji EU bo możesz sprowadzić oryginalne części z USA za ułamek cen oryginalnych w PL
- Od: 8 lip 2010, 21:24
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 2.3 US spec 2006
dzieki, a czy moglbys mi podeslac namiary na sklepy z czesciami z usa?
jak ogolnie wrazenia z uzytkowania tego auta?
jak ogolnie wrazenia z uzytkowania tego auta?
- Od: 21 sie 2010, 19:11
- Posty: 28
- Auto: M6 2.3 AT 2006(2007) USA
W Warszawie Saga auto tam filtry kupuję, midparts filtr skrzyni ogólnie jest taki wątek na forum. W USA inetrnetowy sklep http://www.finishlineperformance.com/st ... hp?cat=263. Ogólnie poza filtrami to nic Cię nie interesuje jeśli auto jest normalne tzn nie po crash teście, Koszt jest wymiany ATF trzeba co 25 tysięcy km najlepiej razem z filtrem i robocizną koszt 400 pln. Ale poza tym to wycieraczki mot gum kupujesz, płyn hamulcowy co 2 lata bo chłodniczy jeśli jest oryginalny to co 10 lat. Rozrząd na łańcuchu więc Cię nie interesuje. Mam trzech kolegów którzy mają takie auta US spec za moją namową zresztą roczniki 05,06,07. Największy przebieg 65 tys mil ma teraz ta 07 to w niej trzeba było wymienić żarówkę stopu jedną oraz żarówkę mijania. I ona tym samym wysunęła się na czoło pod względem awaryjności. U mnie żarówkę w schowku. Dodam że żarówki takie jak w EU spec. Ogólnie lejesz benzynę – 12 litrów w wawie gdzie 7 km jadę 40-50 min i 7,5-8 trasa prędkość do 140
- Od: 8 lip 2010, 21:24
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 2.3 US spec 2006
Jeszcze dodam dobre namiary na sklepy to w USA http://www.montgomerymazda.com/ i w PL http://www.fox.rzeszow.pl/ tutaj najtaniej jak ja znalazłem ATF dexelia i inne części też mają do US spec. Ogólnie nie problem.
- Od: 8 lip 2010, 21:24
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 2.3 US spec 2006
Czy jeszcze moglbym prosic o orientacyjny koszt rozrzadu? Szczerze powiedziawszy nie wiem czy w tym silniku jest lancuch czy pasek...
- Od: 21 sie 2010, 19:11
- Posty: 28
- Auto: M6 2.3 AT 2006(2007) USA
to juz jakis punkt zaczepienia;) przepraszam za banalne pytania ale dopiero sie wkrecam w ta mazde i do poniedzialku musze zebrac jak najwieksza ilosc sensownych interesujacych mnie tematow....jesli okaze sie ze jest w miare przyzwoicie kupie 6;)
wracajac do rozrzadu....jesli jest lancuch (wszystko czym jezdzilem mialo do tej pory pasek) czy ten lancuch sie wymienia lub czy jest bezobslugowy? Co z pompa wody czy innymi elementami rozrzadu?
wracajac do rozrzadu....jesli jest lancuch (wszystko czym jezdzilem mialo do tej pory pasek) czy ten lancuch sie wymienia lub czy jest bezobslugowy? Co z pompa wody czy innymi elementami rozrzadu?
- Od: 21 sie 2010, 19:11
- Posty: 28
- Auto: M6 2.3 AT 2006(2007) USA
Nie przewiduje się wymiany rozrządu okresowej jak ma to miejsce w przypadku paska. Zawsze może nastąpić awaria – łańcuch się może rozciągnąć wyrobić ale z pewnością nie jest to bolączką tego silnika. Nie słyszałem żeby ktoś wymieniał. Na forum chyba jest jeden post osoby, która wymieniała ale jak wynika z opisu wymiana ta nie była konieczna a wynikała z błędnej diagnozy mechanika. Widać z Twoich pytań, że jeździłeś samochodami, które sprawiły, że poziom Twojej wiedzy na temat budowy pojazdów i ich elementów narażownych na zużycie przyspieszone jest głęboki. Rozumiem to też jeździłem innymi markami pojazdów, też szukałem pomp, gumek łączników i innych ale jeśli zdecydujesz się na mazdę Twoje przyjaźnie ze wszystkimi okolicznymi mechanikami będą mogły przekształcić się w znajomości czysto towarzyskie
- Od: 8 lip 2010, 21:24
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 2.3 US spec 2006
Arkadius 73 napisał(a):gwaw napisał(a):ATF dexelia
Wlałeś to to do swojej skrzynki?
Tak wlałem ten płyn bo taki zaleca producent więc nie kombinowałem tylko kupiłem dexelię MV i wymieniłem dwa razy już. Jak pojechałem do warsztatu na wymianę wyspecjalizowanego w naprawie AT i znanego to mechanik mi powiedział żebym kupił swój płyn – dexelię bo oni nie mają bo to musi być specjalny płyn. A w ofercie tego warsztatu jest duży wybór ATF w tym opisywany tutaj Top 1 czy coś takiego. Uznałem po co kombinować? Skrzynka smiga aż miło.
- Od: 8 lip 2010, 21:24
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 2.3 US spec 2006
to jeszcze pare kontrolnych pytan;)
– radio....da sie przekodowac na europe czy trzeba kupic od europejczyka?
– czy na forum (lub gdzies indziej) istnieje temat z informacjami dotyczacymi kompatybilnosci czesci eksploatacyjnych od aut EU a pasujacych do aut z USA (znalazlem tylko temat dotyczacy V6)
– jest ktos z Bialegostoku z takim autem?
– radio....da sie przekodowac na europe czy trzeba kupic od europejczyka?
– czy na forum (lub gdzies indziej) istnieje temat z informacjami dotyczacymi kompatybilnosci czesci eksploatacyjnych od aut EU a pasujacych do aut z USA (znalazlem tylko temat dotyczacy V6)
– jest ktos z Bialegostoku z takim autem?
- Od: 21 sie 2010, 19:11
- Posty: 28
- Auto: M6 2.3 AT 2006(2007) USA
kristofc napisał(a):Mazda Usa poleca dexelię ?
Tak, w książce obsługi jest podana specyfikacja MV płynu a mazdowski płyn o tej specyfikacji to dexelia. Ogólnie nie sądzę żeby to była inna skrzynia niż w wersji EU, ale nie wiem tego na 100%. Natomiast na pewno ma być płyn MV. Filtr jest taki sam w wersji EU i US.
- Od: 8 lip 2010, 21:24
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 2.3 US spec 2006
kristofc napisał(a):No własnie MV-Mercon V czy MV-Multi Vehicle?
Pozdr
No tego to nikt nie wie co to oznacza, i z tego powodu moim zdaniem najbezpieczniej jest użyć produktu o tym oznaczeniu sprzedawanego przez producenta auta. Jest zresztą obszerny temat o wymianie ATF. W ASO wleją dexelię jak ktoś chce. Zapis w książce w zakresie zaleceń jest taki sam w wersji EU i US. A z uwagi na to że nie jesteśmy w stanie ustalić szczegółowej specyfikacji ATF stosowanego przez producenta to trudno jest z zachowaniem należytej staranności ustalić prawidłowo zamiennik tego płynu. Udało się to w miarę w temacie oleju silnikowego – najbliższy dexelii jest elf i to mnie przekonuje bo autorzy tej analizy oparli się na szczegółowej specyfikacji obydwu produktów. Natomiast według mojej wiedzy nie jest dostępna specyfikacja ATF stosowanego przez mazdę.
Pzdr
- Od: 8 lip 2010, 21:24
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 2.3 US spec 2006
kristofc napisał(a):Masz skrzynię 6-biegową?
Nie ja mam 5 biegową – silnik 2.3 model po lifcie 2006 rok. 3.0 V6 ma oczywiście inne skrzynie i inne wymagania ATF. 3.0 jak wiadomo jest tylko na rynek US i ma inną skrzynię, to inna sytuacja – bardziej chyba skomplikowana faktycznie jeśli chodzi o dobór ATF. Ale temat dotyczy zamiaru kupna przez kolegę modelu podobnego do mojego 2,3 ze skrzynią 5 biegową. Myślę, że mimo wątpliwości nie jest błędem użycie dexelii MV do tej skrzyni. Sam długo główkowałem co kupić, miałem możliwość nawet sprowadzenia z US jakiegoś produktu, ale wybrałem dexelię i jest ok.
- Od: 8 lip 2010, 21:24
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 2.3 US spec 2006
6-biegowa skrzynia jest montowana tylko w 3.0l (wersja GG,GY), ta sama skrzynia jest montowana przez koncern PSA
płyn do automatycznej skrzyni biegów 5 i 6 – biegowej różni się, w skrzyni 6-biegowej musi być zalany odpowiednik Toyota T-IV lub Aisin Warner JWS 3309,
produkt spełniający te wymagania dla 6-biegowej spełnia też wymagania dla 5-biegowej skrzyni Mazdy, na odwrót już nie,
gwaw zalewa właściwy płyn ATF, może zmienić na produkt spełniający wyższe wymagania czyli dla AT 6-biegowej
płyn do automatycznej skrzyni biegów 5 i 6 – biegowej różni się, w skrzyni 6-biegowej musi być zalany odpowiednik Toyota T-IV lub Aisin Warner JWS 3309,
produkt spełniający te wymagania dla 6-biegowej spełnia też wymagania dla 5-biegowej skrzyni Mazdy, na odwrót już nie,
gwaw zalewa właściwy płyn ATF, może zmienić na produkt spełniający wyższe wymagania czyli dla AT 6-biegowej
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6