Mazda 6 2.3 z USA jak z kosztami czesci etc

Postprzez conik » 21 sie 2010, 19:17

Witam,
Na wstepie chcialbym sie przywitac bo jestem tu nowy.
Do tej pory jezdzilem volvo ale poniewaz czas na zmiany szukam nowego auta.
Upatrzylem sobie mazde 6 z USA z silnikiem 2.3 z 2007 w automacie (jezdze samochodem z AT wiec to swiadomy wybor) i chcialem zapytac uzytkownikow o potencjalne niespodzianki zwiazane z eksploatacja i serwisem bierzacym auta z USA vs. EU. Auto wyglada sensownie w autocheck i carfax rowniez nie ma wzmianek o jakichs wiekszych dzwonach (kolizja drogowa z lekko uszkodzonym tylem a wiec nic strasznego)
Jak wygladaja koszty np wymiany rozrzadu, wymiany oleju w AT czy filtrow w tym aucie. Czy jest to porownywalne z autami europejskimi czy koszy z racji pochodzenia sa raczej nieciekawe?
Bede rowniez wdzieczny za ew opinie na temat tego konkretnego modelu...czyli 6 z z silnikiem 2.3 166KM.

ps. spalanie mnie nie martwi nic nie bedzie palilo wiecej niz moje obecne volvo;)

Pozdrawiam i licze na wyczerpujace odpowiedzi;)
Pozdrawiam
Konrad
Ostatnio edytowano 21 sie 2010, 19:21 przez conik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2010, 19:11
Posty: 28
Auto: M6 2.3 AT 2006(2007) USA

Postprzez adamb » 21 sie 2010, 19:19

popraw temat bo wpisales mazda5 a czytajac posta to piszesz o 6. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez gwaw » 21 sie 2010, 20:08

Mam takie auto z 2006 roku od 2 lat. Koszty eksploatacji nie różnią się od wersji EU. Filtry takie same jak w wersji EU po za kabinowym ale na forum jest rozwiązanie – filtr z oktawii się przycina i jest filtr kabinowy za 16 pln. Filtr powietrza koszt 42 zł oleju ok 30 – ceny dobrych zamienników. Filtr do skrzyni 31 pln litr ATF 52 pln (dexelia wyłącznie) do wymiany potrzeba ok 4 litry. Różnice są w częściach nadwozia tzn można zamontować np zderzaki od EU i pasują ale inaczej wyglądają. Klocki są inne ale można kupić bez problemu przód 190 tył tańszy trochę. Wszystkie części kupisz w ASO (ale w innych cenach niż piszę) Ja poza filtrami nic nie potrzebowałem. Ostatecznie ceny części w USA są dużo niższe niż w pl są sklepy internetowe, które robią wysyłkę po 7 dniach masz co chcesz. Koszt wysyłki ok 50 $. Ogólnie polecam. Koszty moim zdaniem są niższe niż wersji EU bo możesz sprowadzić oryginalne części z USA za ułamek cen oryginalnych w PL
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 21:24
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.3 US spec 2006

Postprzez conik » 21 sie 2010, 20:46

dzieki, a czy moglbys mi podeslac namiary na sklepy z czesciami z usa?

jak ogolnie wrazenia z uzytkowania tego auta?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2010, 19:11
Posty: 28
Auto: M6 2.3 AT 2006(2007) USA

Postprzez gwaw » 21 sie 2010, 21:19

W Warszawie Saga auto tam filtry kupuję, midparts filtr skrzyni ogólnie jest taki wątek na forum. W USA inetrnetowy sklep http://www.finishlineperformance.com/st ... hp?cat=263. Ogólnie poza filtrami to nic Cię nie interesuje jeśli auto jest normalne tzn nie po crash teście, Koszt jest wymiany ATF trzeba co 25 tysięcy km najlepiej razem z filtrem i robocizną koszt 400 pln. Ale poza tym to wycieraczki mot gum kupujesz, płyn hamulcowy co 2 lata bo chłodniczy jeśli jest oryginalny to co 10 lat. Rozrząd na łańcuchu więc Cię nie interesuje. Mam trzech kolegów którzy mają takie auta US spec za moją namową zresztą roczniki 05,06,07. Największy przebieg 65 tys mil ma teraz ta 07 to w niej trzeba było wymienić żarówkę stopu jedną oraz żarówkę mijania. I ona tym samym wysunęła się na czoło pod względem awaryjności. U mnie żarówkę w schowku. Dodam że żarówki takie jak w EU spec. Ogólnie lejesz benzynę – 12 litrów w wawie gdzie 7 km jadę 40-50 min i 7,5-8 trasa prędkość do 140
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 21:24
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.3 US spec 2006

Postprzez gwaw » 21 sie 2010, 21:33

Jeszcze dodam dobre namiary na sklepy to w USA http://www.montgomerymazda.com/ i w PL http://www.fox.rzeszow.pl/ tutaj najtaniej jak ja znalazłem ATF dexelia i inne części też mają do US spec. Ogólnie nie problem.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 21:24
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.3 US spec 2006

Postprzez Arkadius 73 » 21 sie 2010, 22:16

gwaw napisał(a):ATF dexelia

Wlałeś to to do swojej skrzynki?
Arkadius 73
 

Postprzez conik » 22 sie 2010, 08:19

Czy jeszcze moglbym prosic o orientacyjny koszt rozrzadu? Szczerze powiedziawszy nie wiem czy w tym silniku jest lancuch czy pasek...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2010, 19:11
Posty: 28
Auto: M6 2.3 AT 2006(2007) USA

Postprzez Arkadius 73 » 22 sie 2010, 08:34

Conik masz łańcuch.
Arkadius 73
 

Postprzez conik » 22 sie 2010, 08:50

to juz jakis punkt zaczepienia;) przepraszam za banalne pytania ale dopiero sie wkrecam w ta mazde i do poniedzialku musze zebrac jak najwieksza ilosc sensownych interesujacych mnie tematow....jesli okaze sie ze jest w miare przyzwoicie kupie 6;)

wracajac do rozrzadu....jesli jest lancuch (wszystko czym jezdzilem mialo do tej pory pasek) czy ten lancuch sie wymienia lub czy jest bezobslugowy? Co z pompa wody czy innymi elementami rozrzadu?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2010, 19:11
Posty: 28
Auto: M6 2.3 AT 2006(2007) USA

Postprzez gwaw » 22 sie 2010, 13:23

Nie przewiduje się wymiany rozrządu okresowej jak ma to miejsce w przypadku paska. Zawsze może nastąpić awaria – łańcuch się może rozciągnąć wyrobić ale z pewnością nie jest to bolączką tego silnika. Nie słyszałem żeby ktoś wymieniał. Na forum chyba jest jeden post osoby, która wymieniała ale jak wynika z opisu wymiana ta nie była konieczna a wynikała z błędnej diagnozy mechanika. Widać z Twoich pytań, że jeździłeś samochodami, które sprawiły, że poziom Twojej wiedzy na temat budowy pojazdów i ich elementów narażownych na zużycie przyspieszone jest głęboki. Rozumiem to też jeździłem innymi markami pojazdów, też szukałem pomp, gumek łączników i innych ale jeśli zdecydujesz się na mazdę Twoje przyjaźnie ze wszystkimi okolicznymi mechanikami będą mogły przekształcić się w znajomości czysto towarzyskie
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 21:24
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.3 US spec 2006

Postprzez gwaw » 22 sie 2010, 13:39

Arkadius 73 napisał(a):
gwaw napisał(a):ATF dexelia

Wlałeś to to do swojej skrzynki?

Tak wlałem ten płyn bo taki zaleca producent więc nie kombinowałem tylko kupiłem dexelię MV i wymieniłem dwa razy już. Jak pojechałem do warsztatu na wymianę wyspecjalizowanego w naprawie AT i znanego to mechanik mi powiedział żebym kupił swój płyn – dexelię bo oni nie mają bo to musi być specjalny płyn. A w ofercie tego warsztatu jest duży wybór ATF w tym opisywany tutaj Top 1 czy coś takiego. Uznałem po co kombinować? Skrzynka smiga aż miło.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 21:24
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.3 US spec 2006

Postprzez Grucha » 22 sie 2010, 13:56

Mazda Usa poleca dexelię ? :D
Grucha
 

Postprzez conik » 22 sie 2010, 15:47

to jeszcze pare kontrolnych pytan;)

– radio....da sie przekodowac na europe czy trzeba kupic od europejczyka?
– czy na forum (lub gdzies indziej) istnieje temat z informacjami dotyczacymi kompatybilnosci czesci eksploatacyjnych od aut EU a pasujacych do aut z USA (znalazlem tylko temat dotyczacy V6)
– jest ktos z Bialegostoku z takim autem?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2010, 19:11
Posty: 28
Auto: M6 2.3 AT 2006(2007) USA

Postprzez gwaw » 22 sie 2010, 19:00

kristofc napisał(a):Mazda Usa poleca dexelię ? :D

Tak, w książce obsługi jest podana specyfikacja MV płynu a mazdowski płyn o tej specyfikacji to dexelia. Ogólnie nie sądzę żeby to była inna skrzynia niż w wersji EU, ale nie wiem tego na 100%. Natomiast na pewno ma być płyn MV. Filtr jest taki sam w wersji EU i US.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 21:24
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.3 US spec 2006

Postprzez Grucha » 22 sie 2010, 19:21

No własnie MV-Mercon V czy MV-Multi Vehicle?

Pozdr
Grucha
 

Postprzez gwaw » 22 sie 2010, 19:36

kristofc napisał(a):No własnie MV-Mercon V czy MV-Multi Vehicle?

Pozdr

No tego to nikt nie wie co to oznacza, i z tego powodu moim zdaniem najbezpieczniej jest użyć produktu o tym oznaczeniu sprzedawanego przez producenta auta. Jest zresztą obszerny temat o wymianie ATF. W ASO wleją dexelię jak ktoś chce. Zapis w książce w zakresie zaleceń jest taki sam w wersji EU i US. A z uwagi na to że nie jesteśmy w stanie ustalić szczegółowej specyfikacji ATF stosowanego przez producenta to trudno jest z zachowaniem należytej staranności ustalić prawidłowo zamiennik tego płynu. Udało się to w miarę w temacie oleju silnikowego – najbliższy dexelii jest elf i to mnie przekonuje bo autorzy tej analizy oparli się na szczegółowej specyfikacji obydwu produktów. Natomiast według mojej wiedzy nie jest dostępna specyfikacja ATF stosowanego przez mazdę.
Pzdr
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 21:24
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.3 US spec 2006

Postprzez Grucha » 22 sie 2010, 19:39

Masz skrzynię 6-biegową?
Grucha
 

Postprzez gwaw » 22 sie 2010, 20:22

kristofc napisał(a):Masz skrzynię 6-biegową?

Nie ja mam 5 biegową – silnik 2.3 model po lifcie 2006 rok. 3.0 V6 ma oczywiście inne skrzynie i inne wymagania ATF. 3.0 jak wiadomo jest tylko na rynek US i ma inną skrzynię, to inna sytuacja – bardziej chyba skomplikowana faktycznie jeśli chodzi o dobór ATF. Ale temat dotyczy zamiaru kupna przez kolegę modelu podobnego do mojego 2,3 ze skrzynią 5 biegową. Myślę, że mimo wątpliwości nie jest błędem użycie dexelii MV do tej skrzyni. Sam długo główkowałem co kupić, miałem możliwość nawet sprowadzenia z US jakiegoś produktu, ale wybrałem dexelię i jest ok.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 21:24
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.3 US spec 2006

Postprzez GILB » 22 sie 2010, 21:27

6-biegowa skrzynia jest montowana tylko w 3.0l (wersja GG,GY), ta sama skrzynia jest montowana przez koncern PSA
płyn do automatycznej skrzyni biegów 5 i 6 – biegowej różni się, w skrzyni 6-biegowej musi być zalany odpowiednik Toyota T-IV lub Aisin Warner JWS 3309,
produkt spełniający te wymagania dla 6-biegowej spełnia też wymagania dla 5-biegowej skrzyni Mazdy, na odwrót już nie,
gwaw zalewa właściwy płyn ATF, może zmienić na produkt spełniający wyższe wymagania czyli dla AT 6-biegowej
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6