Błąd Error Engine ( Pomocy ! )Mazda 6. 2002. 2.3. 166 KM
1, 2
Witam
Mam problem z moją Mazdą , a mianowicie wyswitla mi się błąd silnika na konsoli ( tak go kupiłem) i już 3 razy był podłączany do komputera i za każdym razem mi go kasowali i po przejechaniu paru km znów się wyswietlał, w pracy silnika nic nie zauważyłem niepokojącego.
Jeden z mechaników mi powiedział iż jest to wina czujnika położenia wałku rozrządu i zakupiłem nowy. Niestety okazało się ,że mechanik się pomylił i że powinienem kupic czujnik wału korbowego. Kierują się tym ze jest on poklejony poxilinąi twierdzą ze błąd ten się wyswietla z tego powodu. Bardzo proszę o jakąś rade bo chciałbym uniknąć kolejną pomyłkę mechanika bo jednak jest to kosztowne bo taki czujnik kosztuję ( 350 zł).
Mam problem z moją Mazdą , a mianowicie wyswitla mi się błąd silnika na konsoli ( tak go kupiłem) i już 3 razy był podłączany do komputera i za każdym razem mi go kasowali i po przejechaniu paru km znów się wyswietlał, w pracy silnika nic nie zauważyłem niepokojącego.
Jeden z mechaników mi powiedział iż jest to wina czujnika położenia wałku rozrządu i zakupiłem nowy. Niestety okazało się ,że mechanik się pomylił i że powinienem kupic czujnik wału korbowego. Kierują się tym ze jest on poklejony poxilinąi twierdzą ze błąd ten się wyswietla z tego powodu. Bardzo proszę o jakąś rade bo chciałbym uniknąć kolejną pomyłkę mechanika bo jednak jest to kosztowne bo taki czujnik kosztuję ( 350 zł).
- Od: 8 mar 2010, 16:58
- Posty: 20
- Skąd: Miastko
- Auto: Mazda 6 2.3 Kombi 166 KM
A masz jakieś oznaczenie tego błedu? Jak ci kasowalio juz go tyle razy to nie mówili co to za błąd 
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Naklepali Ci glupot na maksa (albo sam przkreciles, ale to nei ma znaczenia, bo CI mechanicy sobie nie radza) Jedz do porzadnego mechanika w Twojej okolicy. Skad jestes?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Przyczyn błędu może być wiele. Zacznij od konkretnego zczytania kodu tego błędu a nie słuchaj jakiś niedorobionych mechaników. Ja np. właśnie miałem podobne objawy do Twoich. Po skasowaniu błąd pojawiał się po kilku kilometrach. Komp raportował ubogą mieszankę na biegu jałowym. Okazało się, że walnięty jest zawór EVAP (odpowietrzania zbiornika paliwa), cały czas był otwrty. Ale to tylko przykład, że mogą być różne przyczyny awarii. U mnie silnik też pracował noramalnie (przynajmniej mi się tak wydawało).
Pzdr!
Pzdr!
- Od: 8 gru 2008, 12:06
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2005 2.3 4AT
Witam
Niestety nie udało się, byłem w sewisie Mazdy i mam niby zdesynchronizoany wałek rozrządu. Koszt około 600 zl + VAT i niby tylko u nich można to zrobic bo maja specjalne narzedzia do ustawiania:( Ten koszt mnie przeraża troche
Ale myśle,że i tak będę musiał tam to zrobic , bo jak bylem u mechanika to on spojrzał i powiedzial ,że jak dla niego wszystko jest ok.
Pozdrawiam
Niestety nie udało się, byłem w sewisie Mazdy i mam niby zdesynchronizoany wałek rozrządu. Koszt około 600 zl + VAT i niby tylko u nich można to zrobic bo maja specjalne narzedzia do ustawiania:( Ten koszt mnie przeraża troche
Pozdrawiam
- Od: 8 mar 2010, 16:58
- Posty: 20
- Skąd: Miastko
- Auto: Mazda 6 2.3 Kombi 166 KM
tel 509 535 031 to nr do syna p. Gulcza, teraz to chyba on ciągnie interes
Bolszewo, ul. Zamostna 9
Jedziesz od siebie krajowa "szóstką", w Bolszewie mijasz Balex Metal, potem hotel Victoria. I na wysokości tego hotelu na sygnalziacji świetlnewj skręcasz w lewo, jedziesz ze 1-2 km. Wypatruj sklepu Żabka po lewej stronie i jesteś.
Pzdr!
EDIT
Nazywa się ten warsztat Motoconsul.
Bolszewo, ul. Zamostna 9
Jedziesz od siebie krajowa "szóstką", w Bolszewie mijasz Balex Metal, potem hotel Victoria. I na wysokości tego hotelu na sygnalziacji świetlnewj skręcasz w lewo, jedziesz ze 1-2 km. Wypatruj sklepu Żabka po lewej stronie i jesteś.
Pzdr!
EDIT
Nazywa się ten warsztat Motoconsul.
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
Witam.U mnie tez wystepuje ten błąd;–( Byłem w serwisie.Podłaczyli mi komputer i stwierdzili błąd poziomowania xenonów oraz sterowanie elektryki silnika (nie cytuje poniewaz nie pamietam dobrze) Po wykasowaniu błędu przejechałęm kilka metrów i znów sie pojawił błąd.Po ponownym podłączeniu okazało się ,że wystąpił błąd kolaboracji między punktem A i B w ABSie... Ostatecznie stwierdzili,że z silnikiem jest wszystko Ok. Wynikiem ciagle wyskakujacych błędów może być słabszy akumulator ponieważ ładowanie było w porządku (pokazywało powyżej 14) Podobno jak akumulator nie daje odpowiedniego napiecia to silnik to odczytuje jako błędy.Nie wiem co o tym mysleć bo generalnie rozruch silnika na tym akumulatorze jest ok ale sugerowano by go wymienic na nowy 100Amper i to powinnno pomóc...Co o tym myslicie?
- Od: 16 mar 2010, 19:29
- Posty: 8
http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator ... 5%82owiowy
Napiecie ladowania nie powinno przekraczac 14.5V. Zalezy ile to Twoje "powyzej 14" wynosilo.
Swoja droga, skoro miales napiecie powyzej 14V to raczej padniety akumulator chyba nie bardzo.
Bledy notuj (ich numery), bo z takich opowiesci to niewiele da sie wywnioskowac...
Napiecie ladowania nie powinno przekraczac 14.5V. Zalezy ile to Twoje "powyzej 14" wynosilo.
Swoja droga, skoro miales napiecie powyzej 14V to raczej padniety akumulator chyba nie bardzo.
Bledy notuj (ich numery), bo z takich opowiesci to niewiele da sie wywnioskowac...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Miałam podobnie, błąd pojawiał mi sie po przejachaniu kilkunastu czasem kiludziesieciu km, czasem po zatankowaniu paliwa. U mnie komputer pokazywał bład sondy lambda , co ciekawsze niektóre komputery wogóle nie widziły tego błedu "spece" wyjmowali tą sonde sprawdzali uznali ze jest z nią wszystko ok. i znow zakładali wykasowywali błąd i tak przy każdej okazji praktykowano ,dzis wymieniłam sonde zakupilam za 99zł na motomaximus narazie na konsoli check "milczy" jak zacznie się zapalać to wymienię jeszcze tą sonde za katalizatorem, choc szczerze mowiąc licze na to że błąd juz się nie pojawi, ale o tym napisze jak jutro przejade 300km to z bede wiedziała na 100% czy to było przyczyną błędu.
pozdrawiam,
M_6
pozdrawiam,
M_6
-
MADZIA_6
Hej !
Nie wiem jakie dokladnie kody sygnalizuje Ci ECU, ale mam jak sie wydaje zblizony problem w silniku 2.0 LF.
Lancuch zostal wymieniony i ustawiony rozrzad. Problem nadal istnieje
Bledy jakie mi sie pokazuja, to:
na poczatku byl:
P0012 – Variable Camshaft Timing Over Retarded – Bank 1
wczoraj odczytalem tylko ten – troche mnie to zaskoczylo, ze kod bledu inny niz kiedys.
P000A – A Camshaft Position Slow Response Bank 1
Moje podejrzenia to uklad przestawiania faz rozrzadu.
Czujnik walka rozrzadu zostal wymieniony, zawor OCV zostal tez podmieniony.
OCV sprawdzalem mierzac jego rezystancje, sprawdzajac, czy dostaje sygnal sterowania i
podlaczalem do niego na stale 12V.
Jak przeczytalem gdzies, to sposobem na weryfikacje czy uklad zmiany faz dziala jest podlaczenie stalego 12V
do OCV przy jalowych obrotach. Silnik powinien sie dlawic albo zgasnac.
U mnie nic sie nie dzieje, slysze tylko pykanie tego zaworu.
Jesli zawor jest ok, to podejrzewam samo kolo przestawiacza znajdujace sie na osi jednago z walkow rozrzadu.
Byc moze jest zablokowane, albo nie reaguje w poprawny sposob.
Serwisowka zaleca sprawdzenie oleju i przeczyszczenie kanalow olejowych do przestawiacza, albo
wymiane samego przestawiacza.
Jestem ciekaw czy u Ciebie bedzie reakcja na podanie stalego napiecia na OCV.
Z wymiana lancucha bym sie wstrzymal osobiscie.
Pozdrawiam,
Tomek
Nie wiem jakie dokladnie kody sygnalizuje Ci ECU, ale mam jak sie wydaje zblizony problem w silniku 2.0 LF.
Lancuch zostal wymieniony i ustawiony rozrzad. Problem nadal istnieje
Bledy jakie mi sie pokazuja, to:
na poczatku byl:
P0012 – Variable Camshaft Timing Over Retarded – Bank 1
wczoraj odczytalem tylko ten – troche mnie to zaskoczylo, ze kod bledu inny niz kiedys.
P000A – A Camshaft Position Slow Response Bank 1
Moje podejrzenia to uklad przestawiania faz rozrzadu.
Czujnik walka rozrzadu zostal wymieniony, zawor OCV zostal tez podmieniony.
OCV sprawdzalem mierzac jego rezystancje, sprawdzajac, czy dostaje sygnal sterowania i
podlaczalem do niego na stale 12V.
Jak przeczytalem gdzies, to sposobem na weryfikacje czy uklad zmiany faz dziala jest podlaczenie stalego 12V
do OCV przy jalowych obrotach. Silnik powinien sie dlawic albo zgasnac.
U mnie nic sie nie dzieje, slysze tylko pykanie tego zaworu.
Jesli zawor jest ok, to podejrzewam samo kolo przestawiacza znajdujace sie na osi jednago z walkow rozrzadu.
Byc moze jest zablokowane, albo nie reaguje w poprawny sposob.
Serwisowka zaleca sprawdzenie oleju i przeczyszczenie kanalow olejowych do przestawiacza, albo
wymiane samego przestawiacza.
Jestem ciekaw czy u Ciebie bedzie reakcja na podanie stalego napiecia na OCV.
Z wymiana lancucha bym sie wstrzymal osobiscie.
Pozdrawiam,
Tomek
- Od: 14 lip 2007, 15:16
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY 2.0i 147KM 2005
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6